Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Vleuten geen sportvrouw van het jaar

Gepost door Inigo 
Inigo 18 december 2019 22:36
En ja, MvdP uiteraard sportman van het jaar, maar dat is niet verrassend. Of in de woorden van Sven Nys: "Wie overal wint, die is een winnaar en die verdient terecht een prijs."

Maar wat moet van Vleuten nog meer doen om sportvrouw van het jaar te worden?
Horsie is back 18 december 2019 23:06
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ja, MvdP uiteraard sportman van het jaar, maar
> dat is niet verrassend. Of in de woorden van Sven
> Nys: "Wie overal wint, die is een winnaar en die
> verdient terecht een prijs."
>
> Maar wat moet van Vleuten nog meer doen om
> sportvrouw van het jaar te worden?

Chloe in WK tijdrijden verslaan?

Disclaimer: Chloe Dygert kreeg de CW prijs Outstanding Achievement of the Year.
Eindhovuh 18 december 2019 23:06
Wat moet Hassan nog meer doen?
Dat is nu eenmaal het subjectieve van een verkiezing.
opoeepo 19 december 2019 00:01
Haar kat sturen.
Nomath 19 december 2019 00:55
Ik vind het terecht dat een mondiaal beoefende sport hoger aangeslagen wordt dan een regionale -of bijna nationale- sport. Het feit dat Nederlandse fietsters jaar-op-jaar bijna alles winnen, geeft aan dat het vrouwenwielrennen nog slecht ontwikkeld is. Jammer voor Van Vleuten.
Voor de meeste Amerikanen zal Cloe Dygert ook een no-name zijn, ondanks die Outstanding Achievement Award.
Horsie is back 19 december 2019 02:56
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------

Het feit dat
> Nederlandse fietsters jaar-op-jaar bijna alles
> winnen, geeft aan dat het vrouwenwielrennen nog
> slecht ontwikkeld is. Jammer voor Van Vleuten.

Horsie says nay.

Disclaimer: Chloe heeft wel wat minder Instagram volgers dan Rihanna. om en nabij van opzij 1:4000.
Wanny 19 december 2019 09:20
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het terecht dat een mondiaal beoefende
> sport hoger aangeslagen wordt dan een regionale
> -of bijna nationale- sport. Het feit dat
> Nederlandse fietsters jaar-op-jaar bijna alles
> winnen, geeft aan dat het vrouwenwielrennen nog
> slecht ontwikkeld is. Jammer voor Van Vleuten.
> Voor de meeste Amerikanen zal Cloe Dygert ook een
> no-name zijn, ondanks die Outstanding Achievement
> Award.

Zo mondiaal is dat lange afstandslopen ook niet, want er winnen altijd Kenianen, Ethiopiers of een andere Afrikaan.
Hassan is ook een Ethiopische, alleen dan met een Nederlands paspoort.
Zorro 19 december 2019 10:06
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het terecht dat een mondiaal beoefende
> sport hoger aangeslagen wordt dan een regionale
> -of bijna nationale- sport.
-------------------------------------------------------
Hoezo?
Het is toch de "Nederlandse" verkiezing Sportman/vrouw van het jaar?
Eindhovuh 19 december 2019 10:48
Dan is het toch relevant tegen wat voor tegenstand deze "Nederlandse" atleet heeft gestreden?
Horsie is back 19 december 2019 10:54
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Zo mondiaal is dat lange afstandslopen ook niet, want er winnen altijd Kenianen, Ethiopiers of een andere Afrikaan.
>

Er wordt en er kan overal ter wereld worden hardgelopen (sprint of duur). Mondialer kan dus niet.
Zo bekeken was Usain Bolt dus de meest mondiale topsporter.
Het natuurijsschaatsen heeft het op deze manier echter ook nooit als mondiale sport gehaald. grinning smiley

> Hassan is ook een Ethiopische (van geboorte), alleen dan met een Nederlands paspoort.

Dat kan niet ontkend worden, maar ze is niet "ingekocht", zoals je vooral in de atletiek veel ziet.
Eddy Veen 19 december 2019 10:58
Gevaarlijk om te zeggen, maar met een van oorsprong Ethiopische, die nu in Amerika woont en schier onverstaanbaar Nederlands spreekt, kan ik mij minder identificeren dan met een geboren Vleutense. Puur qua prestaties vind ik de verkiezing van Hassan terecht.
Eindhovuh 19 december 2019 12:02
Cecchini 19 december 2019 12:23
Ook eens met Eddy. Ik vind dat van Vleuten het sowieso wel een keer heeft verdiend, gezien haar grootse Merckxiaanse prestaties van de afgelopen jaren na de zware valpartijen (we zien haar nog voor dood liggen in Rio). Als er in elk jaar weer een ander toevallig iets groot heeft gepresteerd (vorig jaar Schulting, die ook in een hele kleine sport fungeert, maar ja grote bek en lekkere verschijning) dan moet van Vleuten maar eens de oeuvre award krijgen.
Horsie is back 19 december 2019 12:50
International Rider of the Year (uiteraard van de sport, die maar heel beperkt wordt bedreven)

1. Julian Alaphilippe (waar hebben we dat eerder gezien?)
2. Mathieu van der Poel
3. Annemiek van Vleuten
4. Marianne Vos
5. Egan Bernal

Bron: CW
Horsie is back 19 december 2019 13:08
Heeft Suzanne een grote bek? Dat Uwes, toevallig Cecchini geheten, als jongere oudere bij het aanschouwen van de expressiviteit van de tegenwoordige jongeren (Emma, Suzanne, voetbalsters, handbalsters, hockeysters) ook zelf begint te stuiterballen kan Horsie als oudgediende zeer wel meevoelen, maar hé dat zijn wel jongeren, die in een wereld opgroeien, waarin de bomen tot in de hemel lijken te reiken.

Een oeuvre award krijg je vaak pas als je aan de zijlijn staat, zoals bijvoorbeeld ene Mart.
El Chaba 19 december 2019 13:38
Ook eens en ik vind het helemaal niet gevaarlijk om dat te zeggen. Dit lijkt me zowel een eerlijke als genuanceerde reactie, die velen zullen onderschrijven.
Voor de wet is zij nou eenmaal Nederlandse (overigens is haar Nederlands echt wel iets beter dan 'schier onverstaanbaar', anders had ze ook nooit een Nederlands paspoort gekregen) en daar gaat het bij deze verkiezingen om. En zoals je zegt, qua prestaties is zij ook in mijn ogen de dikverdiende winnaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2019 13:38 door El Chaba.
ton duk 19 december 2019 15:01
[nl.wikipedia.org]

Eens met toevoeging dat ik haar dan weer geen "gekocht paspoort"-atlete vind...
gr
Curzio 20 december 2019 00:55
Sifan is ook gewoon heel leuk, en schattig als ze Nederlands praat.
Luijt 22 december 2019 17:14
Nee dat heeft er niets mee te maken.
Luijt 22 december 2019 17:29
Het Nederlands paspoort van Sifan heeft niets uit te staan met de kwaliteit van haar Nederlands.
En dat zij die prestaties heeft geleverd in die sport (hollen), wat voor een Nederlandse toch ongehoord is, dat is de reden van haar uitverkiezing. Heeft geen reet met Dygert te maken.
Hup Van Vleuten!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen