Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dlamini breekt arm

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 27 december 2019 14:19
Ik kaap waarschijnlijk een topic weg voor de neus van lodjan, maar ik kwam op Twitter een bericht tegen dat Nicolas Dlamini is aangehouden tijdens een trainingstochtje en dat de dienstdoende agenten hierbij zijn arm hebben gebroken.

Lodjan, weet jij meer?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2019 14:19 door Slimmerd.
Leon 27 december 2019 16:08
Slimmerd 27 december 2019 16:35
Maar waarom is hij aangehouden/wordt hij zo agressief aangepakt?
opoeepo 27 december 2019 16:45
Tot zover de Kerstgedachte.
Curzio 27 december 2019 16:54
Ik weet niet of dat er echt toe doet. Volgens mij breekt die vent z'n arm bewust (linkerarm). Eén van die halve psychopaten die zich aangetrokken voelt tot dergelijke machtsposities? (zie ook leger, cipier enz.)

(Niks ten nadele van de politie bij ons natuurlijk, maar dat is toch meer uitzondering dan regel vrees ik.)
Pyama 27 december 2019 17:33
Hij was toch in een nationaal park zonder te betalen? Toen hij naar een kaartje gevraagd werd en hem niet had moest ie blijven staan. Bij het ontsnappen brak die zn arm? Kwestie van geen geduld hebben als je in overtreding bent. Was er verder niet bij hoor.
Slimmerd 27 december 2019 17:34
Als je dat filmpje ziet, breekt hij niet zelf zijn arm natuurlijk
Leon 27 december 2019 18:39
Die knak op 0:02, da's die arm? Bah.

De zuiderlijkhalfrondse twitterwielerwereld staat wel weer op z'n kop hierdoor, maar als Dlamini inderdaad zonder kaartje in dat natuurpark rondreed had ie natuurlijk gewoon moeten stoppen als de parkpolitie hem daar aanhoudt. Die figuren kunnen niet ruiken dat hij een aanstaand Olympische wielrenner is. Wat volgt is waarschijnlijk een standaardprocedure bij een aanhouding na verzet, maar ja, die rennersarmpjes zijn zo verdomde dun.
Brieske 27 december 2019 18:41
Eindelijk een beetje nuance, dank Leon.
Niemand weet wat er aan vooraf ging, werkte hij mee, beledigde hij ze, onttrok hij zich aan zijn staande houding, kon hij zich niet legitimeren, weigerde hij mee te werken?

Tja, we weten het niet...

Griet
Curzio 27 december 2019 19:14
Je breekt echt niet zomaar de bovenarm van een gezonde jonge man hoor.
Curzio 27 december 2019 19:24
Juist, want als je je niet kan legitimeren dan dien je volgens de wet ter plekke een lijfstraf te ondergaan.

Sorry hoor, maar dit is geen moeilijke aanhouding ofzo van een zwaargewapende crimineel, dit is gewoon een kerel die zich omringt weet door z'n maatjes en wat dan ook afreageert op een machteloos iemand. Die vast wel iets gedaan heeft wat hem in deze situatie heeft doen belanden, maar voor zover we weten was dat niet het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel aan iemand.
Tinuz 27 december 2019 21:12
Mijns inziens komt dit gedrag van die dienders voort uit het feit dat de angst en wetteloosheid vaak regeert in Zuid-Afrika. Je hebt er zo een mes in de rug of een kogel door je kop. Een vies barbaars land, goeddeels.
opoeepo 27 december 2019 23:48
Het ontlokt ook vele, vieze, barbaarse meningen op fora als deze.

Overigens zijn de betrokken ambtenaren inmiddels geschorst in afwachting van een onafhankelijk onderzoek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2019 00:27 door opoeepo.
Brieske 28 december 2019 00:54
Stel.
Dlamini wordt al rijdende staande gehouden, hij negeert ze. Vervolgens stopt de bus voor hem en wederom wordt hij staande gehouden. Hij steekt zijn middelvinger op, roept dat hij prof is en niet mee hoeft te doen aan die kut regel van dat kaartje. En hij fietst snel weg voorbij de bus. Politiebus rijdt achter hem aan tot stoppen. Hij schopt tegen de bus aan. Zo'n kutwout stapt uit, pakt hem bij zijn arm en houdt hem aan. Hij rukt zich los, geeft die man een duw en probeert zich wederom aan zijn aanhouding te onttrekken. Vervolgens pakt die wout hem en begint de camera te draaien.


En dan is het zo raar nog niet wat we zien, en misschien ook wel proportioneel en subsidiair.

Jongens we weten het gewoon niet. We kennen de waarheid niet, alleen het filmpje. Gevoelsmatig ben ik het met jullie eens hoor.

Kusjes
ton duk 28 december 2019 10:32
Slimmerd Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Lodjan, weet jij meer?

Onze razende reporter wilde ter plekke gaan maar mag de grens van Ruanda niet over, helaas...
gr
opoeepo 28 december 2019 13:44
Geen parkpas?

Nicholas is vandaag succesvol geopereerd.

[sporza.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2019 13:15 door opoeepo.
Nomath 30 december 2019 17:19
In Zuid Afrika is men geschrokken van de wereldwijde aandacht en reacties. De politiek is er op gesprongen. De minister van Milieu, Bossen en Visserij is al een dag later in het ziekenhuis op bezoek geweest en heeft de parkleiding gevraagd om de betrokken parkwachten voorlopig te schorsen.
[www.iol.co.za]

Wie Zuid Afrika een beetje volgt, weet dat het land erg geweldadig is en de politie hardhandig.
Sub Culture 31 december 2019 08:48
Zijn er geweldadige landen in Afrika?

Je leert toch elke dag weer bij hé.
opoeepo 31 december 2019 12:59
Het is me daar een gewel van jewelste.
Nomath 31 december 2019 20:17
Bedankt voor de grammaticale correctie. Zo houden we elkaar scherp!
Inhoudelijk: ik beweer niet dat ZA naar buiten toe gewelddadig is, maar wel binnenlands.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen