Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oud-geletruidrager vindt nieuwe uitdaging bij Circus

Gepost door Surplace op souplesse 
Surplace op souplesse 06 januari 2020 20:52


Jan Bakelants (33) hoeft zijn fiets nog niet aan de haak te hangen: Circus-Wanty Gobert-Tormans heeft Bakelants een contract voor één jaar voorgeschoteld. "Ik kan de toprenner in mezelf opnieuw heruitvinden in deze omgeving waarin een agressieve koersstijl graag gezien wordt", reageert Bakelants.

Van der Schueren: "Ik voelde zijn grote motivatie"
De carrière van Jan Bakelants dreigde in mineur te eindigen nadat zijn contract bij Sunweb niet werd verlengd en er ook geen nieuwe ploeg op de proppen kwam. Bakelants verklaarde eind vorig jaar nog eens zijn liefde voor de wielersport en heeft vandaag een laat nieuwjaarsgeschenk gekregen.

Circus-Wanty Gobert-Tormans, de procontinentale formatie van Hilaire Van der Schueren, gooit Bakelants een reddingsboei toe. "Hij zal de jongeren kunnen bijstaan in hun opleiding en eveneens zijn eigen kaart kunnen spelen op heuvelachtige parcours", meldt de nieuwe werkgever van Bakelants.

"Circus-Wanty Gobert-Tormans is voor mij een perfect fit", reageert Bakelants. "Ik kan de toprenner in mezelf opnieuw heruitvinden in deze omgeving waarin een agressieve koersstijl graag gezien wordt."

"De uitdagende wedstrijdkalender met een uitgebreid WorldTour-programma deed me lonken naar dit Belgische team. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring door te geven aan mijn nieuwe ploegmaten en te presteren in de Ronde van Catalonië en de Waalse klassiekers. Mijn motivatie is groot om er snel in te vliegen en om deel uit te maken van het teamsucces."

"Tijdens de gesprekken die we sinds oktober voerden, voelde ik zijn grote motivatie", vult ploegleider Hilaire Van der Schueren aan. "We geloven sterk in zijn meerwaarde om onze jonge neopreofs in het profpeloton wegwijs te maken en om onze oudere garde in de klassiekers en hopelijk de Tour de France bij te staan."

"We kunnen zo'n groot renner niet zonder ploeg laten"
"We hebben lang nagedacht, maar we kunnen een groot renner als Jan Bakelants, ritwinnaar en drager van de gele trui in de Ronde van Frankrijk, niet zonder ploeg laten", besluit ploegmanager Jean-François Bourlart.

"Hij heeft getoond dat hij na zijn zware valpartij op een goed niveau teruggekomen is en zal bij Circus-Wanty Gobert-Tormans een pak wedstrijden die hem liggen kunnen rijden. Hij wordt een belangrijke pion om uit te spelen in de WorldTour-wedstrijden en in de jacht op UCI-punten."


Bron: Sporza
opoeepo 06 januari 2020 21:04
Bravo, Hilaire!
Brieske 06 januari 2020 21:39
ton duk 07 januari 2020 07:24
Dat onze jan maar flink zijn tanden zet in deze nieuwe uitdaging. We weten sinds dit weekend hoe belangrijk dat is in het Circus
gr
Sub Culture 07 januari 2020 08:03
Het gelobby van menig Vlaams wielerjournalist heeft dus gewerkt.

Ik mag graag naar Jan luisteren naast de fiets, hij drukt zich niet in clichés uit, heeft een fijne babbel..
Maar de manier waarop journalisten de afgelopen weken hardop hun onbegrip voor de contractloze Bakelants uitschreeuwden..
Conform zijn niveau de voorbije seizoen zit hij bij Wanty wel op zijn plaats, wat een matige selectie hebben zij voor 2020.
bakfiets 07 januari 2020 08:36
ja er zit dit jaar geen Martin bij lijkt het, het zal van Meurisse en de van Poppeltjes moeten komen.
opoeepo 07 januari 2020 09:41
Topploeg op PCT niveau.
Maar de Tour zit er dit jaar niet in (zonder Martin), de wildcards gaan naar
B&B Vital Concept, Arkea en Total.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2020 13:25 door opoeepo.
tvm 07 januari 2020 13:32
Minder praten, meer fietsen aub. Jantje lijkt wel een Hollander.
Surplace op souplesse 07 januari 2020 14:05
Geen circus in de Tour dit jaar, wel oud-tricoloredrager

De ploeg van Hilaire gaat ondanks het aantrekken van wereldtopper babbelen, Jan de Bakelants, dit jaar niet naar de Tour. Het lullen als brugman kwam kennelijk te laat en i.p.v. van de 'veiligheidshesjes' zien we nu het vitale concept van Bed en Breakfast hotels. Bij B&B rijden wel drie-eenheid Kris de Backaert, Jonas VG en Jens Debusschere, de voormalig Belgisch kampioen. Deze 5 Belgen zien we dus wellicht terug in de Tour.

Wildcards Parijs-Nice en Critérdium du Dauphiné
Koers naar de Zon: Arkéa-Samsic, Nippo-Delko One Provence
Dauphiné: Arkéa-Samsic, B&B Hotels-Vital Concept, Circus-Wanty Gobert

Bron: Sporza
Slimmerd 07 januari 2020 17:04
Slagter naar de Tour, lekker hoor
opoeepo 07 januari 2020 18:10
Als negende man.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen