Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Parijs-Nice eert Julian Alaphilippe met tijdrit

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 08 januari 2020 20:44
Quote

Parijs-Nice eert Julian Alaphilippe met tijdrit

De organisatie van Parijs-Nice heeft woensdag het parcours bekendgemaakt van de 78e editie, die op 8 maart start. De vierde etappe, een korte tijdrit van iets meer dan 15 kilometer, is een knipoog naar Julian Alaphilippe.

Het startschot wordt op 8 maart in Plaisir, even ten westen van Parijs, gegeven. Met de achtste en laatste etappe, in en rond Nice, valt op 15 maart het doek. De tijdrit (15,1 km) werken de renners af in Saint-Amand-Montrond, de geboorteplaats van Alaphilippe. De organisatie zet hiermee de 27-jarige Fransman van Deceuninck - Quick Step in de bloemen.










[www.standaard.be]

Ik weet niet of Remco hier start maar als hij dat doet dan zal hij deze koers toch vrij eenvoudig winnen. Zo een tijdrit is natuurlijk op zijn zeer sterke lijf geschreven en als het bergop gaat is hij ook al niet meer te houden als ik de verhalen van zijn trainingen moet geloven (en waarom niet). Aan de ene kant wel jammer omdat PN de laatste jaren vanwege kleine verschillen in het AK altijd wel spannend was. Die spanning zal met de aanwezigheid van Remco wel compleet verdwijnen natuurlijk maar ik kan gelukkig ook genieten van een jonge guitige Vlaming die de totale gevestigde orde keihard vernedert. Kunnen jullie daar ook van genieten?
Yannick 08 januari 2020 21:24
Nee ik totaal niet
Sjoerd102 08 januari 2020 21:52
Geen col d'eze en geen aankomst op de boulevard des anglais. Zoals iemand op een ander forum schreef: dat is zoals de tour de france zonder champs Elysée
Eindhovuh 08 januari 2020 21:59
Ik vind het geen top parcours. Wellicht dat de etappe naar Apt kan verrassen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2020 22:18 door Eindhovuh.
Slimmerd 08 januari 2020 22:15
Ik heb hem nog nooit een peloton zien vernederen, dus geen idee of ik daar van kan genieten.


Wat mij dan wel opvalt, is dit compleet saaie PN-parkoers
Leon 09 januari 2020 00:16
Sjoerd102 Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat is zoals de tour de france zonder
> champs Elysée

Of als Champs Elysée zonder s....
Tinuz 09 januari 2020 00:21
Typische Parijs-Nice. Mogelijk met waaierspektakel in de eerste ritten. Kan best aardig uitpakken mijns inziens.
Bummetje 09 januari 2020 08:33
Arc de triomphe?
Slimmerd 09 januari 2020 10:01
De slotrit lijkt op voorhand niet zo boeiend te worden zonder de bepalende finale.
Luijt 09 januari 2020 13:37
"Aan de ene kant..."
tvm 09 januari 2020 13:51
Laf parcours zeg! Als klimmer zou ik hier niet starten. Zelfs Alaphilippe of Evenepoel maken hier kans.
El Chaba 09 januari 2020 20:43
Slapste en saaiste parcours van P-N sinds ik me kan heugen (en dat is best lang).
Tinuz 09 januari 2020 20:50
Het enige substantiele verschil is mijns inziens geen Col d'Eze dit jaar. Maar met de Colmiane wel een lange (ruim 15 km) col, wat in mijn herinnering dat teruggaat tot ongeveer eind jaren 90 in het verleden bijna nooit voorkwam in P-N.
Bijvoorbeeld het jaar waarin Van Petegem derde werd was in mijn herinnering een stuk slapper en saaier qua parkoers.
Eindhovuh 10 januari 2020 09:40
Wellicht dat de Cote de Chateauneuf op 30km voor de finish mensen nog kan aansporen vol aan te gaan. Dan zou er nog een spannende laatste 30km kunnen ontstaan.
Sub Culture 10 januari 2020 09:44
Ik heb de afgelopen jaren altijd bijzonder spectaculaire Parijs-Nice edities gezien dit itt het beter bezette Tirreno-Adriatico.
Gelukkig maken de renners nog altijd de koers, alle open deuren nog aan toe.

De prikker weet begin januari al dat Parijs-Nice het kijken niet waard zal zijn, welaandan, doe ik lekker het tegenovergestelde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen