Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco Evenepoel rijdt de Giro

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 10 januari 2020 10:21
Remco Evenepoel heeft aan La Gazzetta dello Sport bevestigd dat hij dit jaar naar de Giro trekt. Voor de jonge Belg wordt het zijn eerste grote ronde. "De openingstijdrit? Op een goeie dag is alles mogelijk", vertelt het goudhaantje van Deceuninck-Quick Step.

Een tijdje geleden wilde Remco Evenepoel zijn deelname aan de Giro nog niet bevestigen, maar in een interview met La Gazzetta spreekt hij vrijdag klare taal. "Ja, ik zal aan de start staan. Dit is een grote eer. Het wordt mijn eerste grote ronde in een carrière die hopelijk lang zal duren. Ik kan niet wachten", vertelt Evenepoel in de Italiaanse sportkrant.

"Met de ploeg is het idee beginnen te rijpen in augustus, toen ik zekerheid had over de Olympische Spelen. De Giro wordt een belangrijke stap in mijn voorbereiding richting Tokio. De olympische tijdrit is een doel voor mij. Door te starten in de Giro kan ik mijn limieten aftasten. De langste rittenkoers die ik tot nog toe reed, was 9 dagen."

"Ik zal zonder stress aan de start komen en zonder uitgesproken ambities. Het is de bedoeling om ervaring op te doen. Ik zal wel sowieso het beste van mezelf geven. Misschien rijd ik 2 weken, misschien 3 weken of misschien 10 dagen, als ik me dan al leeg voel. Ik wil me niet aan flarden rijden."

"De openingstijdrit (op 9 mei in Boedapest)? Ik ben goed tegen het uurwerk, maar het is minder dan 10 km, terwijl ik beter tot mijn recht kom in langere tijdritten. Maar op een goeie dag is alles mogelijk."

"Italië is een wielerland, net zoals België, en de Giro staat altijd bol van spektakel. Het is misschien wel de enige grote ronde waarvan je niet kunt voorspellen wat er gaat gebeuren. Elke dag kan alles veranderen. Dat werkt aanstekelijk en daar hou ik van."
merijntje mortirolo 10 januari 2020 12:11
-
Tof en kek. Ik ben benieuwd (en dabei (in Boedapest én Catania, als het goed is)).

HUP Giro!
HUP Remco!
Eindhovuh 10 januari 2020 13:15
Klinkt verstandig, hopelijk stapt hij ook echt af als het te heftig wordt.
Kan je carrière ook schaden op zo'n jonge leeftijd.
Remko 10 januari 2020 13:40
Eens kijken of hij beter gaat doen dan onze Sloveense vriend, die werd vorig jaar op zijn 20e derde in de Vuelta. En Remco wordt over het algemeen (op z’n minst in Vlaanderen dan) toch wel als een groter talent beschouwd dan Tadej.
veluweracer 10 januari 2020 16:03
Je zult in Vlaanderen maar één der overige renners zijn. Dan moet je al een dranghek aan een vleeswond op je heup proberen mee te slepen om nog wat aandacht te krijgen. Jammer dat hij trouwens zonder enige druk daarheen mag en enkel wat ervaring komt opdoen. Leuk voor ploeggenoten om te weten dat hij voor spek en bonen mee wilt.
Tjappie2 10 januari 2020 16:41
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jammer dat hij trouwens
> zonder enige druk daarheen mag en enkel wat
> ervaring komt opdoen. Leuk voor ploeggenoten om te
> weten dat hij voor spek en bonen mee wilt.

Dat is voor jonge profs toch heel gebruikelijk in hun eerste grote ronde?
Eqquipo 10 januari 2020 17:00
Mooizo.
Tegenslagen daargelaten, doet Evenepoel natuurlijk gewoon mee voor een goede klassering in het AK.
Tinuz 10 januari 2020 17:00
Ik zie wel kansen voor Jakobsen om wellicht 2 of zelfs meer etappes te winnen in deze Giro. Op pure sprintkracht is hij wellicht de sterkste. Al komt er natuurlijk meer bij kijken.
Eqquipo 10 januari 2020 17:10
Hij geeft ook aan in topvorm aan de start van LBL te willen verschijnen.
Tjappie2 10 januari 2020 17:35
Is Evenepoel wel een AK-man? Ik vraag het me sterk af. Volgens mij klimt ie helemaal niet zo bijzonder. Maar misschien vergis ik me, want ik weet het eigenlijk gewoon niet.
Clavan 10 januari 2020 17:56
Evenepoel is de nieuwe Merckx dus natuurlijk ook een AK man. drinking smiley
tvm 10 januari 2020 23:19
Staat remco niet nog steeds te dik? Vrij naar Patje.
Wanny 11 januari 2020 12:43
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie wel kansen voor Jakobsen om wellicht 2 of
> zelfs meer etappes te winnen in deze Giro. Op pure
> sprintkracht is hij wellicht de sterkste. Al komt
> er natuurlijk meer bij kijken.

Groenewegen rijdt de Giro ook toch?
opoeepo 11 januari 2020 14:17
Twee honden.........
Eindhovuh 11 januari 2020 15:33
Beter dan Merckx!
Clavan 11 januari 2020 18:42
Ik heb vandaag 18 km in de groep met Langeveld mogen rijden en zien dat hij gewoon aan het spelen was. Na keerpunt in wijk aan zee heb ik nooit iemand gezien die zo hard en makkelijk weg reed. Sebas is echt in orde. Lars Boom en de rest waren kansloos. Wat een stylist en power in een. Heb genoten. Met 20 kop over kop vergrootte hij zelfs z’n voorsprong. Langeveld is klaar voor het voorjaar. Prachtige coureur. Niks gestolen. Als amateurs afgedroogd.
Clavan 11 januari 2020 19:30
ps. Oh ja.LtD verandert net zo snel van ' sponsor' als van onderbroek als hij zijn zin niet krijgt. Dat hele podcast geneuzel van hem en zijn gezellen stelt niet zoveel voor als je het echte verhaal weet. Uiteindelijk draait alles om inkomsten en exposure winking smiley.

toedeloe
jor 11 januari 2020 20:03
Tuurlijk gaat hij voor AK.Behoort tot de abolsute top met tijdrijden. Aangezien hij super licht/klein is zal hij bergop echt niet lossen. Ik blijf me verbazen dat mensen twijfels hebben over zijn kwaliteiten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2020 20:04 door jor.
Clavan 11 januari 2020 20:37
Ben d'r helemaal niet Mark Kozelek/ Bonnie ' Prince' Billy depressief van, maar toch.....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2020 20:37 door Clavan.
Tjappie2 11 januari 2020 20:47
Ik heb hem nog nooit tussen de profs bezig gezien in het hooggebergte, that's all. Bovendien vond ik hem bergop (heuvel eigenlijk) in San Sebastian verre van indrukwekkend. Moet wel toegeven dat ik slechts flitsen van die koers heb gezien, dus zou kunen dat ie loste door pech. Is vast hier op het prikbord wel besproken, ik heb even geen zin om dat op te zoeken.
opoeepo 11 januari 2020 21:35
Sub Culture 11 januari 2020 22:24
Ja, kwam daar eerder matig voor de dag in San Sebastian, nu goed, is ook maar 19 hé.
Eindhovuh 11 januari 2020 22:38
De minste klimmer qua winnaars de laatste jaren was Gallopin, en zelfs die werd ooit 11de in de Vuelta.
Evenepoel zal best aardig moeten kunnen klimmen.
Of hij zo goed is als Jor hier zegt zullen we zien. Hij heeft simpelweg nog nooit echt bergop tegen de grote jongens gefietst. Behalve in Romandie maar toen was hij gevallen.(gek voor een belg maar goed).
Tjappie2 12 januari 2020 02:08
Dus dan is het toch nogal voorbarig te stellen dat die jongen een klimgeit is, of ben ik nou gek? Hij mag me verrassen, daar niet van. Heeft ie in 2019 ook een paar keer gedaan. In elk geval: mocht ie (gesteld dat ie uitrijdt) de top 15 halen dan mag er wat mij betreft zonder dollen inderdaad van de nieuwe Merckx gesproken worden.
Tjappie2 12 januari 2020 02:28
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, kwam daar eerder matig voor de dag in San
> Sebastian, nu goed, is ook maar 19 hé.

Ik doe even of ik je stijlfiguur niet zie.
Nee, hij kwam in San Sebastian helemaal niet matig voor de dag, het was wat mij betreft zo ongeveer de grootste stunt van het seizoen. Echter dat ie in de voorfinale al zo vroeg moest lossen bergop viel me een klein beetje tegen. In die zin dat ik dus de indruk kreeg dat bergop niet z'n kracht ligt. Meer niet.
opoeepo 12 januari 2020 02:29
Hij begint er in ieder geval wat eerder aan dan 'D'n Eddy'. Die was bijna 22 in zijn eerste Giro, waarin hij negende werd
met twee etappezeges. Remco is over twee weken twintig.
Horsie is back 12 januari 2020 03:00
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus dan is het toch nogal voorbarig te stellen dat
> die jongen een klimgeit is, of ben ik nou gek?

Laat Horsie je nu geruststellen. Tjappie 2 is een bijzonder kind, maar gek, neuh.

Disclaimer: Tot nu toe is er tussen de 110 miljard potentiële wielrenners en uiteraard wielrensters van deze aardkloot nog nooit geen tweede Merckx gesignaleerd.
Maar de NASA roept steeds, wacht maar af totdat wij alle earthlike planets hebben afgestruind. Nog even geduld a.u.b.
Eindhovuh 12 januari 2020 07:57
Had materiaalpech
Ulrich A. Boschwitz 12 januari 2020 08:26
Ik verheug mij nu al op het commentaar van de sympathieke Jeroen Vanbelleghem. Voor wie Jeroen niet kent hij is de wielercommentator bij Eurosport die elke Giro koersdag via die zender te horen zal zijn. Hoewel Jeroen zo'n typische breedgeschouderde Belg is valt hij op door zijn immer neutrale verslaggeving. En dat is niet eenvoudig voor iemand uit een land dat de grote wielersuccessen aaneenrijgt. Want dan is het makkelijk om als commentator te vervallen in de rol van fan. En nu Remco ook nog eens deelneemt aan de Giro wordt de uitdaging van Jeroen om toch neutraal te blijven nog groter. Maar ik denk dat het hem gaat lukken. Denken jullie dat ook?
Sub Culture 12 januari 2020 09:37
Dat hij moest lossen bleek niet te kloppen, hij had materiaalpech.
Eddy Veen 12 januari 2020 09:51
Ik vind het bijzondere aan Jeroen dat hij altijd in een Nederlandse rol zit. Hij is minstens zo enthousiast als Karsten Kroon en Bobbie Traksel als een Nederlander wint.
Sub Culture 12 januari 2020 10:50
Ik probeer de 'home of commercial breaks' zoveel mogelijk te mijden, uit zelfrespect.
Die Jeroen hoor ik niet zo graag bezig, al moet ik toegeven dat hij er de afgelopen jaren op verbeterd is.

Geef mij maar Michel en José, wat kleenex en een lauw voorjaarszonnetje buiten.
MarkV 12 januari 2020 10:59
Net als dat we helemaal geen buitenaards leven moeten willen vinden (dat loopt slecht af voor hun of voor ons, of voor beiden), moeten we ook helemaal geen nieuwe Merckx willen.
Wat zou het saai worden als 1 renner alles wint met 2 vingers in de neus.
Wanny 12 januari 2020 11:22
Ik vind het bijzondere aan Jeroen dat ie een heel vervelende manier van praten heeft. Kan ik niet lang naar luisteren. Zeker niet als ie er dan ook nog een hoop clichés uit gaat gooien. Maar helaas moeten we het er soms mee doen, aangezien er steeds vaker koersen alleen op Eurosport te volgen zijn.
Ridder Kale Knikker 12 januari 2020 12:43
Ik vind Jeroen, vooral in combinatie met Karsten juist prima te pruimen. Maat allez, zo heeft ieder zijn voorkeur. Ik ben ook nog één van de weinigen hier die geen hekel heeft aan Michel Wuyts.
Sub Culture 12 januari 2020 14:02
Wie er ook commentaar geeft, ze zullen altijd kritiek krijgen.
Ik koester elke koersdag die ik nog kan beleven met Wuyts.
Ene Ruben Van Gucht zit namelijk in de wachtkamer.

Een beetje zoals met het voetbal, koester elke wedstrijd die je nog kan zien van Messi, want het wordt de volgende miserabele 50 jaar van jullie leven nooit meer beter.
Slimmerd 12 januari 2020 14:55
"Trust the process", als ik Kompany moet geloven
Horsie is back 12 januari 2020 15:12
Sherlock Simpel zegt als enige clue te hebben, dat Remco Evenepoel de Giro op twee wielen gaat rijden.
opoeepo 12 januari 2020 15:12
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Disclaimer: Tot nu toe is er tussen de 110 miljard
> potentiële wielrenners en uiteraard wielrensters
> van deze aardkloot nog nooit geen tweede Merckx
> gesignaleerd.
> Maar de NASA roept steeds, wacht maar af totdat
> wij alle earthlike planets hebben afgestruind. Nog
> even geduld a.u.b.


Hij zit in de pijplijn, maar 't zal nog even duren. Het is wachten op
de offspring van Tim Merlier en Cameron VandenBroucke.
Sub Culture 12 januari 2020 15:54
Meer dan ooit.
merijntje mortirolo 12 januari 2020 18:59
-
Ik sta aan de kant van Sub en Ridder KK. Wat Wuyts, Van Gucht en (zeker) Messi en ons miserabele leven betreft. Al hoop ik toch godverdomme niet nog 50 jaar met Sub opgescheept te moeten zitten.

#jijofikmofo

Edit: mijn shifttoets blijft soms hangen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/01/2020 19:00 door merijntje mortirolo.
bakfiets 13 januari 2020 19:11
mevrouw been en kroon dat vond ik prachtig, ik was geloof ik de enige.
Eqquipo 13 januari 2020 19:55
Rit 5 is finish op de Etna, met een aanloop van fikse heuvels, maar geen bergen vooraf.
Rit 7 soortgelijk, maar met een minder zware klim op het einde.

Rit 9 en 10 en 12 zijn zwaar met veel heuvels, maar daar is Evenepoel normaal gesproken eerder mede-favoriet dan dat hij veel achterstand om loopt.

Rit 1 en 14 tijdrit.

Evenepoel in topvorm staat zonder dat hij wat tegenkomt na 14 dagen mee vooraan.

Uiteraard is het zo simpel niet, maar een realistisch scenario is het zeker wel.

Daarna komt het echte klauterwerk en de beruchte derde week. Zit er nog voldoende in tank? Durft hijzelf en zijn omkadering het vanaf dan aan om zo lang mogelijk mee te strijden in zware opeenvolgende bergetappes?
Siem 14 januari 2020 10:05
Er zijn niet veel wolven die 3 weken lang hun niveau houden. Daar alleen al ben ik benieuwd naar.
Eddy Veen 14 januari 2020 12:52
Na het EK tijdrijden in Alkmaar kan hij mij niet meer verbazen. Dat waren niet zijn omstandigheden, maar toch blies hij iedereen weg.
jor 14 januari 2020 19:29
Klopt, en hij is nu nog beter. Het enige wat we niet weten is of hij 3 weken kan focussen.
merijntje mortirolo 14 januari 2020 19:46
-
Kunnen die welpjes van Equipos Tecos inmiddels 3 minuten lang hun niveau houden?

#daarbenikdanweerreuzebenieuwdnaar
Siem 15 januari 2020 06:02
Nog altijd niet...

merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Kunnen die welpjes van Equipos Tecos
> inmiddels 3 minuten lang hun niveau houden?
>
> #daarbenikdanweerreuzebenieuwdnaar
Surplace op souplesse 15 januari 2020 11:33
Straks blijkt die kleine halfblond veel Scandinavische genen door zijn stroop te hebben lopen en is het fysiek plafond ei zo na bereikt. Dan is het te hopen dat mannen als Kudus en Conti de komende jaren weg blijven uit de grote ronden die Van Evenepoel ook heeft aangestreept.

Positief bekeken hoeft hij tegen een heuveltje op van gekende kleppers als Skuijins niets te vrezen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/01/2020 11:33 door Surplace op souplesse.
Luijt 16 januari 2020 13:59
Leuk dat Evenepoel in Italië gaat rijden. In de bergen pakt ie vooral tijd met z'n 60 kilotjes. Dus als ie meteen die eerste tijdrit in Hongarije wint, rijdt ie de volle drie weken in het roze. Kan niet missen. Denk je niet, Uli Bosnimf?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen