Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hetze tegen recreanten.

Gepost door veluweracer 
veluweracer 19 januari 2020 16:27
Al een aantal jaren wordt er gezeurd door chagrijnige bankzitters over het 'vreselijke gedrag' van fietsrecreanten in het verkeer. Het gaat dan vaak over de hoge snelheid.
In Zuid-Limburg begint men ook al genoeg te krijgen van fietsers die op eigen kracht snel gaan. In de vreselijke krant De Gelderlander plaatst men geregeld artikelen hierover om mensen de kans te geven een stortvloed aan negatieve reacties richting wielrenners te kunnen plaatsen. Vaak over de overleden 83 jarige vrouw die bij het oversteken niet uitkeek en tevens geen voorrang verleende aan de wielrenner die met haar in botsing kwam. In deze kwestie wordt het nu op de snelheid van de wielrenner gegooid. Wat duidelijk maakt dat redelijkheid en gezond verstand grotendeels ontbreekt bij de mensen die kritiek hebben op deze fietsende sporters. Ik vrees dat het ooit nog zo ver gaat komen dat er alleen nog op een circuit gefietst mag worden. Zoiets als die openlucht-ijsbaan bij Biddinghuizen.
Ik plaatst er dit artikel bij dat vandaag maar weer eens in de krant verscheen.

[www.gelderlander.nl]
Eddy Veen 19 januari 2020 17:11
Wielrenners komen in dezelfde positie te zitten als rokers en vuurwerkafstekers. Recreanten moeten zich in gaan houden. Gesink en Dumoulin moeten natuurlijk vaart kunnen blijven maken, anders hebben ze zich binnen de kortste keren traaggetraind. Daar moet dus een oplossing voor gevonden worden.
Horsie is back 19 januari 2020 17:52
Dit gaf Horsie weer een déja-vu gevoel. De Gelderlander en de ZHW bende.

De reportage op de link was wel duidelijk. Dertig rijden na zo'n afdaling is wellicht wat veel gevraagd, maar domweg goed uitkijken toch niet. Recreanten, die zo nodig overal hard willen kunnen rijden moeten zich maar zo snel mogelijk melden bij de Buurtsuper van de Jumbo. Rijden in de openbare ruimte is in een halve eeuw dramatisch veranderd. Het vergt van alle partijen heel veel inschikkelijkheid en indien er gepresteerd moet worden, dan toch zeker op die stukken, waarop dat redelijkerwijs goed en veilig kan. De Strava KOMMEN van kruispunt tot kruispunt zijn monsters zonder waarde. Strava is sowieso de verzameling van de wannabees, die niet steken. Even schiet Horsie in de Aart Staartjes Modus.

Eddy Veen schiet hier wel heel erg in de depressie mode, alhoewel het vandaag toch 1043 luchtdruk is.
Maar "we" mogen hem daarentegen wel weer dankbaar zijn voor de introductie van het begrip traaggetraind. Dit wordt het ultieme excuus. grinning smiley
Luijt 19 januari 2020 19:14
Ondanks de aanwezigheid van Egbert van der Weerd als chief of sports is de Gelderlander een klote krant geworden sinds het column van Tijler geschrapt is.
Eddy Veen 19 januari 2020 19:24
Je 'De Gelderlander' noemen zonder Harderwijk in je aandachtsgebied te betrekken is trouwens enigszins pretentieus.
veluweracer 19 januari 2020 19:28
Voor profrenners kan zo'n openluchtwielercircuit wel voor een minder risicovolle training zorgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2020 19:30 door veluweracer.
Eddy Veen 19 januari 2020 19:32
Daar kan de berg van Thijs misschien voor gebruikt worden. Die moet dan wel een beetje centraal komen liggen, ergens bij Zeewolde.
Bob 20 januari 2020 12:25
Ik ben dit niet helemaal met je eens. De plek in het artikel is echt een gevaarlijk punt. Na een voor posbank begrippen steile afdaling is een zebrapad geplaatst. Veel fietsers maken snelheid om het volgende klimmetje makkelijker te nemen. Hierbij neem je het risico dat mensen oversteken en er twijfel tussen voetganger en fietser kan ontstaan met een botsing tot gevolg. Vanuit de andere kant (afdaling Kerklaan) is het nog gevaarlijker omdat verkeer van rechts voorrang heeft.

Nadeel is dat er in het weekend veel mensen zijn omdat er dan veel mensen wandelen in het park wat ernaast ligt.
veluweracer 20 januari 2020 15:29
Ik ken dat punt daar uiteraard erg goed. En het is zeker niet de meest overzichtelijke situatie. Maar auto's rijden daar ook geen 23 km/h naar beneden. Ook bromfietsen niet. Ook al ligt er een verkeersdrempel naast het bruine houten huis die de snelheid eruit moet halen. Nu is daar een keer een bejaarde vrouw onvoorzichtig geweest en komt toevallig in botsing met een wielrenner en nu zou dan het hele land even wielrennervrij gemaakt moeten worden.
veluweracer 20 januari 2020 15:32
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar kan de berg van Thijs misschien voor gebruikt
> worden. Die moet dan wel een beetje centraal komen
> liggen, ergens bij Zeewolde.

Ik heb dat toch altijd wel een spannend plan van Thijs gevonden. Maar inderdaad, laat hem die niet in Groningen bouwen.
Horsie is back 20 januari 2020 15:53
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ken dat punt daar uiteraard erg goed. En het is
> zeker niet de meest overzichtelijke situatie. Maar
> auto's rijden daar ook geen 23 km/h naar beneden.
> Ook bromfietsen niet. Ook al ligt er een
> verkeersdrempel naast het bruine houten huis die
> de snelheid eruit moet halen. Nu is daar een keer
> een bejaarde vrouw onvoorzichtig geweest en komt
> toevallig in botsing met een wielrenner en nu zou
> dan het hele land even wielrennervrij gemaakt
> moeten worden.


Horsie draait toch maar even, You ain't seen nothing yet van Bachman-Turner Overdrijf. smiling smiley
Horsie is back 20 januari 2020 16:07
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eddy Veen Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Daar kan de berg van Thijs misschien voor gebruikt
> > worden. Die moet dan wel een beetje centraal
> komen liggen, ergens bij Zeewolde.
>
> Ik heb dat toch altijd wel een spannend plan van
> Thijs gevonden. Maar inderdaad, laat hem die niet
> in Groningen bouwen.

Thijs heeft zijn vleugels al weer uitgeslagen naar het centrum van de Baan, Apeldoorn, in het park een heuse Cauberg met vier bruggen voor de wandelaars.
Zijn "laatste" wapenfeit was overigens een parkeergarage in Utrecht met de racefiets helemaal naar boven, een Domtoren of zoiets.
veluweracer 20 januari 2020 16:43
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik ken dat punt daar uiteraard erg goed. En het
> is
> > zeker niet de meest overzichtelijke situatie.
> Maar
> > auto's rijden daar ook geen 23 km/h naar
> beneden.
> > Ook bromfietsen niet. Ook al ligt er een
> > verkeersdrempel naast het bruine houten huis
> die
> > de snelheid eruit moet halen. Nu is daar een
> keer
> > een bejaarde vrouw onvoorzichtig geweest en
> komt
> > toevallig in botsing met een wielrenner en nu
> zou
> > dan het hele land even wielrennervrij gemaakt
> > moeten worden.

>
> Horsie draait toch maar even, You ain't seen
> nothing yet van Bachman-Turner Overdrijf. smiling smiley

Nooit geweten dat die song van een onbeduidend Canadees bandje was. En ik zou willen dat ik al uw toespelingen, hints, insinuaties en raadsels begreep. Mijn geestelijke vermogens lijken me daarvoor wel tekort te schieten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2020 16:44 door veluweracer.
Bob 20 januari 2020 17:51
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ken dat punt daar uiteraard erg goed. En het is
> zeker niet de meest overzichtelijke situatie. Maar
> auto's rijden daar ook geen 23 km/h naar beneden.
> Ook bromfietsen niet. Ook al ligt er een
> verkeersdrempel naast het bruine houten huis die
> de snelheid eruit moet halen. Nu is daar een keer
> een bejaarde vrouw onvoorzichtig geweest en komt
> toevallig in botsing met een wielrenner en nu zou
> dan het hele land even wielrennervrij gemaakt
> moeten worden.

Ja dat klopt maar auto”s zullen eerder remmen dan wielrenners. Het punt is gewoon niet verkeersveilig voor voetgangers in combinatie met fietsers.
veluweracer 20 januari 2020 18:22
Das waar omdat je in de auto al dat zwakke verkeer voorrang moet geven. Dat punt daar is inderdaad niet veilig gemaakt. Ware het niet dat je er dus iets beter moet uitkijken voor overige weggebruikers dan op andere plekken. Een mooie scherpe S-bocht onderaan waar nu de verkeersheuvel ligt zou het probleem in zijn geheel oplossen.
Bob 20 januari 2020 19:41
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Das waar omdat je in de auto al dat zwakke verkeer
> voorrang moet geven. Dat punt daar is inderdaad
> niet veilig gemaakt. Ware het niet dat je er dus
> iets beter moet uitkijken voor overige
> weggebruikers dan op andere plekken. Een mooie
> scherpe S-bocht onderaan waar nu de verkeersheuvel
> ligt zou het probleem in zijn geheel oplossen.

Eens. Vanaf de andere kant is het trouwens nog gevaarlijker vind ik. Afdaling kerklaan naar de Emma pyramide waarbij verkeer van rechts voorrang heeft terwijl je niets kan zien als je daar daalt.
veluweracer 20 januari 2020 20:15
Ik koos daar doorgaans de linkerzijde van de weg bij de T-splitsing. Zodat ik meer zicht op de bocht kreeg en niet gelijk gegrepen zou worden door een malloot met auto van rechts. Je kunt zeker bijna net zo hard van die kant aankomen rijden als vanaf de Emmapyramide. Maar ik weiger om de schuld van het ongeluk bij de wielrenner te leggen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen