Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour Down Under

Gepost door lodjan 
lodjan 21 januari 2020 00:39
Voorbeschouwing:[www.wielerflits.nl]

Startlijst: [www.procyclingstats.com]

5 rondjes van 30 km eindigend met een massasprint. Liveticker op pcs.

Zou Skippy de bosbranden overleefd hebben?
lodjan 21 januari 2020 02:04
Impey wint alvast de eerste van twee boni-sprints.
Sub Culture 21 januari 2020 05:52
Zo, waar waren we... oh ja... #Zegetrein
lodjan 21 januari 2020 06:03
Uitslag Stage 1 - Tanunda › Tanunda (150km
1 Sam Bennett Deceuninck - Quick Step3:28:54
2 Jasper Philipsen UAE-Team Emirates,,
3 Erik Baška BORA - hansgrohe,,
4 Elia Viviani Cofidis, Solutions Crédits,,
5 André Greipel Israel Start-Up Nation,,
6 Kristoffer Halvorsen EF Pro Cycling,,
7 Caleb Ewan Lotto Soudal,,
8 Marc Sarreau Groupama - FDJ,,
9 Sam Welsford UniSA-Australia,,
10 Alberto Dainese Team Sunweb
lodjan 21 januari 2020 08:04
Horsie is back 21 januari 2020 12:30
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo, waar waren we... oh ja... #Zegetrein

Bij het lezen van Deceuninck-Quick Step werd Madame Clairvoyant wakker.
Tinuz 21 januari 2020 13:07
En Koen de Kort verdubbelt zijn donatie, kondigt hij joviaal aan op zijn twitter. Goed hoor van Koen de Goede Goedheid.
Horsie is back 21 januari 2020 13:33
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> En Koen de Kort verdubbelt zijn donatie, kondigt
> hij joviaal aan op zijn twitter. Goed hoor van
> Koen de Goede Goedheid.

De bedoeling van het geven aan de goede zaak is dat je een te Kort schept in de portemonnee, niet dat je er beter van wordt.
Reken maar eens uit hoeveel hij bespaart door niet eerste te worden.

Disclaimer: If you can't bring good news, don't bring any.
Slimmerd 21 januari 2020 13:41
Mag ook wel, aangezien hij nooit in een peloton finisht, vraag me niet voor wie hij hier tijd moet nemen...

Pedersen doet x4 mag ik hopen?
Sub Culture 21 januari 2020 14:03
Shout out naar iedereen die goeie doelen steunt en dat in alle stilte en anonimiteit doet.

Ik steun geen goede doelen omdat ik empathisch te beperkt ben. En niet alleen empathisch.

Bel-gi-juuuuuh
Sub Culture 21 januari 2020 14:04
Ik heb wel een foster parent kindje in Alkmaar.
veluweracer 21 januari 2020 14:06
George Bennett werd door een NTTer al bijna de hekken in gereden. Totaal geen respect die mannen van Riis.
Tinuz 21 januari 2020 14:31
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ik steun geen goede doelen omdat ik empathisch te
> beperkt ben. En niet alleen empathisch.

Valt me mee van je, dat je niet aan (vermeende) goede doelen doneert. Ik doe dat zelf principieel ook niet, op een enkele lokale zaak na zo nu en dan, waarvan ik weet wie en wat het is en de geldstroom eenvoudig te traceren is.
Tinuz 21 januari 2020 14:36
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Reken maar eens uit hoeveel hij bespaart door niet
> eerste te worden.
>
> Disclaimer: If you can't bring good news, don't
> bring any.

Newsflash: Zonder het kielzog van Thomas Dekker had Koen wellicht nooit een profkoers gewonnen, was Koen wellicht nooit (zo lang) professioneel wielrenner geweest, en had hij wellicht nooit met een bezopen Australisch accent Engels gesproken. smiling smiley
Prikdude 21 januari 2020 14:42
Eens. Al zou ik willen toevoegen dat het iets is waar je affiniteit mee hebt. Zo heb ik Oxfam Novib flink gesteund met de lokale zaak op Haïti.
Horsie is back 21 januari 2020 14:44
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Shout out naar iedereen die goeie doelen steunt en
> dat in alle stilte en anonimiteit doet.
>
> Ik steun geen goede doelen omdat ik empathisch te
> beperkt ben. En niet alleen empathisch.
>
> Bel-gi-juuuuuh

Empathetisch dan?

Horsie haast zich snel naar het Wattbeest.
lodjan 22 januari 2020 07:20
Weer Vlaamse winst Down Under!
Verslag met (twitter)filmpjes: [sporza.be]
Heisenberg 22 januari 2020 09:58
Een grote valpartij in de laatste 3 km. Hermans het grootste slachtoffer. Ook Simon Yates gehavend.
Slimmerd 22 januari 2020 10:10
Bardet blijkbaar al netjes gelost voor de valpartij, aangezien die op ruim 2 minuten staat
Eddy Veen 22 januari 2020 10:37
opoeepo 22 januari 2020 12:19
Diagnose voor Ben Hermans is niet mals; gecompliceerde schouderbreuk, gebroken
sleutelbeen en diverse gebroken ribben.
Horsie is back 22 januari 2020 13:09
Veel valpartijen, off-road riding en zwartgeblakerde bomen. En de winnaar hiero achter de decoder. smiling smiley
Eddy Veen 22 januari 2020 19:44
Donderdag finish 'bergop': hup Antwan!
Luijt 23 januari 2020 00:27
Pas maar op voor dat watt beest
El Chaba 23 januari 2020 06:22
1. Porte
2. Power op 5”
3. Yates z.t.


34. Tolhoek op 34”
lodjan 23 januari 2020 07:10
Heisenberg 23 januari 2020 09:26
Eddy Veen 23 januari 2020 09:54
Knap van Dylan, Antwan iets minder. Geknecht voor Bennnett?
Horsie is back 23 januari 2020 10:51
Episch telwerk van Mr. 737, totdat zijn collega hem vertelt, dat dit slow-mo is. grinning smiley
Horsie is back 23 januari 2020 12:55
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pas maar op voor dat watt beest

Deze waarschuwing komt 7 jaar te laat! cool smiley
Prikdude 24 januari 2020 03:55
Tl;dr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2020 19:03 door Prikdude.
Prikdude 24 januari 2020 04:04
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2020 04:33 door Prikdude.
Surplace op souplesse 24 januari 2020 05:04
Is er een andere top 3 denkbaar dan:
1. Ewan
2. Bennett
3. Viviani

?
Skippy 24 januari 2020 05:15
Ondanks furieus waaierzaaien graait het gelijk naar een verzamelde koffiekrans op het krijt.
Skippy 24 januari 2020 05:18
Uit een verkracht besef van altruïsme heeft de goegemeente er op toegezien dat de neergekukelde Georgie B. mocht wederkeren.
Surplace op souplesse 24 januari 2020 05:21
Zelden gezien. 3,5 km te gaan en Richie Porte staat zich af te trekken langs de kant van de weg.
ton duk 24 januari 2020 07:21
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Knap van Dylan, Antwan iets minder. Geknecht voor
> Bennnett?
en Ide Schelling in groep Tolhoek ...goedzo
gr
lodjan 24 januari 2020 07:28
Bijna goed. Philipsen op 3.
Eddy Veen 24 januari 2020 09:53
Slimmerd 24 januari 2020 11:02
Impey weer 3" teruggepakt met boni, wonderbaarlijk vond Philipsen die ook nog erg belangrijk en pakte twee keer de volle buit.
ton duk 24 januari 2020 11:29
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> wonderbaarlijk
> vond Philipsen die ook nog erg belangrijk en pakte
> twee keer de volle buit.

Ik zie dat ie de puntentrui draagt....
gr
lodjan 24 januari 2020 12:43
Weer prijs voor Ewan in Tour Down Under, Philipsen pakt puntentrui: “Bennett liet me perfect begaan”

Weg met dat alcoholverbod bij Lotto-Soudal! Voor de derde keer in zes dagen tijd mag er vanavond champagne wordt ontkurkt in Australië. Caleb Ewan haalde het in een nek-aan-nekspurt nipt van Sam Bennett. Onze landgenoot Jasper Philipsen (derde) heroverde de blauwe puntentrui, Laurens De Vreese won voor de tweede dag op rij de prijs voor de strijdlust - hij kwam in de finale ook ten val, maar zonder erg. Richie Porte blijft leider in het klassement.

Een hectische finale, waarin het zoeken is naar de juiste positie en het goede wiel. Zo lust plantrekker Ewan ze wel. Als een pijl uit een boog schoot hij alweer naar voor in Murray Bridge. Niemand in dit peloton die met de streep in zicht een hoger acceleratievermogen kan aanwenden dan de kleine, gespierde Australiër. Bennett, uitstekend ‘gebracht’ nochtans door zijn ploegmaats van Deceuninck-Quick.Step, spartelde nog wel aardig tegen, maar strandde nipt op plaats twee.

“De hele dag werd er supernerveus gekoerst”, aldus Ewan. “Iedereen was op zijn hoede voor de venijnige wind en het mogelijke waaierspel. Ook de finale verliep bijzonder chaotisch. Ik vroeg lead-out Roger Kluge me af te zetten in het wiel van Sam Bennett. Dat was waar ik wilde zitten voor het indraaien van die laatste bocht. Een prima positie om op deze finish, die me bijzonder goed ligt, toe te slaan. Het kwam aan op pure beensnelheid en daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt. Op 250 meter van de streep kwam ik eruit. Ik wachtte tot Sam zou aanzetten. Tot mijn verbazing liet hij dat ook toe. Het kwam me perfect uit.”

Jasper Philipsen: “Foutje gemaakt”

En wéér spurtte Jasper Philipsen naar een ereplaats. Vierde, tweede en nu derde, na de twee snelste sprinters van deze Tour Down Under. Of er meer in zat? “Heel moeilijk te zeggen. Ik maakte een foutje door veel te ver die laatste bocht in te draaien. Terwijl de positionering daar nochtans cruciaal was. Ik liet me wat insluiten tegen de dranghekken, kon niet meteen weg. Daardoor moest ik in de spurt een heel eind overbruggen. Meteen na de bocht heb ik mijn spurt ingezet, in de hoop om alsnog tot in het wiel van Ewan of Bennett te geraken. Maar toen ik daar bijna was, schoten ook zij ervandoor. En ontbrak me de power om met hen te wedijveren. Wat dat betreft heb ik deze winter wel een grote en belangrijke stap gezet. Maar het is nu zaak om eindelijk eens die eerste zege te pakken. Misschien is de trein dan écht vertrokken. Want die ereplaatsen beginnen toch wel een beetje te frustreren.”

Philipsen won onderweg de twee tussenspurten. Een extra buit die hem van pas kwam voor het heroveren van de blauwe puntentrui. “Eigenlijk spurtte ik met een dubbel doel. Ik wilde zelf de punten meegraaien, maar tegelijk ook seconden afsnoepen van Diego Ulissi’s rivalen met het oog op het klassement.» Philipsen zou zijn blauwe trui graag behouden tot en met zondagavond. «Eerst zien hoe het morgen gaat. Op twintig kilometer van de finish ligt een helling en die is best nog wel lastig. Hopelijk kan ik hem overleven en in Victor Harbor nog één keer meedoen voor de ritzege. Lukt dat, dan komt de eindzege in het puntenklassement misschien wel in het zicht.”

Na de Tour Down Under trekt Philipsen met het UAE Team Emirates opnieuw op stage naar de Algarve. “Waar ik even tot rust kom, bijtrain en de conditie aanscherp voor de (Vlaamse) klassiekers. Daarin wil ik op mijn best zijn en een nieuwe stap vooruit zetten. Mijn eerstvolgende wedstrijd wordt Kuurne-Brussel-Kuurne. Aansluitend volgt Parijs-Nice.”
lodjan 25 januari 2020 05:12
1. Nizzolo

Impey nieuwe leider
[twitter.com]
Curzio 25 januari 2020 07:19
Tijdje geleden dat die nog eens wat won?
lodjan 25 januari 2020 07:23
13 augustus 2019

Vorig jaar 3x gewonnen.
Sub Culture 25 januari 2020 07:55
Kluge trok wel heel hard door, ontregelde de hele sprint en jammer genoeg voor hem ook die van zijn kopman.

NTT haalde vorig jaar één WT overwinning, dat hebben ze nu al geëvenaard.
Het Riis effect ;-)
Eddy Veen 25 januari 2020 10:50
ton duk 25 januari 2020 13:48
Verwacht dat NTT nu wel boven de 50 komt
gr
Tjappie2 25 januari 2020 16:47
minimaal 60 lijkt me.
Sub Culture 25 januari 2020 18:27
Ton Dus brengt het naar aloude gewoonte heel slecht.
Tjappie captain obvioused er nog eens bovenop.

Vaarwel prikbord.
Tjappie2 25 januari 2020 18:52
Wat kan ik zeggen? Over de overwinningen van NTT heb ik nog wel een mening, over de ijsbolletjes van Remco helaas niet. Hoewel ik vanuit Belgisch perspectief wel begrijp dat ook dat op dit prikbord wordt gedeeld.
merijntje mortirolo 25 januari 2020 19:24
-
Ik mis een t in obviouse(d)t. Uw grammatica gaat er niet op vooruit, maar dat (matthijs de) ligt natuurlijk aan dit prikbord.
Skippy 26 januari 2020 03:15
In het immer in het keurslijf van de brave voorbereidings (en dus niet al te malle of zware) koers zittende, bijkans opgefikte rondje, daar in het land waar Phil Liggitt nog altijd senieler met de dag zijn microfoon rondzwaait als een neanderthaler zijn knuppel tegen een supernova, zijn hedennacht 26 ondeugende doerakken op oorlogspad gegaan.

KOM-jutter Rosskopf is zowaar de best geplaatste op minder dan een minuut. 'Hens aan dek voor Mitchelton' zie je Porte grijnzend denken. Impey zal zijn boni's willen en bovendien is iemand binnen de minuut te gevaarlijk. Dat wordt werken bitches!. Impey kijkt Porte even aan, dan een ogenblik naar Lucas Hamilton om uiteindelijk knipogend terug te kijken naar Richie. Indeed, bitches.

Trek rijdt op kop.
Skippy 26 januari 2020 03:41
Kijk hem grijnzen van oor tot oor, als een doodgeboren mongooltje. Matthew White heeft zijn rechterhand op de dij van de in de bijrijder stoel zittende Gerry Ryan - caravandagobert en wielerfilantroop; Mitchelton's Big Brother. De andere hand rust losjes op het ogenschijnlijk zelfsturende wiel, straight outta compton. De mechanieker op de achterbank vraagt of iemand een pannenkoek lust. White grijpt naar de communicatie: "RIchie's kroontje bungelt al over zijn kruinharen jongens."
Skippy 26 januari 2020 04:07
Vooraan in de koers is er wat onenigheid. Greipel, aanwezig in de kopgroep met ploeggenoot Zabel, gesticuleerd driftig. Hij lijkt tegen Matthew Holmes te gebaren dat die zijn plaats moet kennen. "I haaf dies course one twice yoah!", is wat Jens Voigt zich vanaf de motor in beeld dat André zegt.. "I don't give no shit, Watson."

En terwijl Antwan Tolhoek aan de voet van de eerste Willunga, foto's van Addy Engels met zijn handtekening er op uitdeelt, is Luis Leon het geduld van Mitchelton aan het testen. Meyer rijdt bij de meute op kop en probeert een tempo te hanteren dat de koplopers de bonificaties geeft aan de finish, Richie's knechten laat verdwijnen maar Luis Leon aan de halsketting houdt.

De rekenmachines in de ploegleiderswagens ronken dusdanig dat er een extra brandweerwagen is toegevoegd aan de bezemwagenparade.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2020 04:25 door Skippy.
Skippy 26 januari 2020 04:15
Mitchelton houdt z'n poot weer stijf als het lichaam van Wouter Weylandt. Too soon? Vraagt zich men massaal af in de ploegleiderswagen van Trek.

15 kilometer te gaan. 2:30.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2020 04:16 door Skippy.
Skippy 26 januari 2020 04:20
Rosskopf, Marcato, Luis Leon, Impey, Porte, Simon?

Terwijl Kiel Reinen namens Richie amechtig lichtpeddelt in de achtervolging, heeft Matthew White zijn hand inmiddels op het kruis van Gerry Ryan gelegd.
Skippy 26 januari 2020 04:24
Gerry Ryan schuift de hand van White terzijde en fluistert: "Weet je zeker dat dit onze kant op kantelt?"

7.9 kilometer te gaan. 2 minuut en 25 seconden.

Mitchelton rijdt op kop.
Skippy 26 januari 2020 04:30
De kopgroep heeft besloten dat de dagzege vrij zeker is en tempert het tempo. Plots zakt de voorsprong onder 1'30. De zakmachines hebben allemaal vlam gevat. Nog een dikke 4 kilometer te gaan. Rutsch en Rowe zijn er vandoor. Daarachter twijfel.
Skippy 26 januari 2020 04:32
En terwijl Rutsch (EF) vooruit ligt met Rowe, geeft de Education gas in het peleton.
Skippy 26 januari 2020 04:35
Storer passeert Rutsch, met een mooie impressie van een imploderende taart. Brits laattalent van Lotto is ook niet ver.

Impey lijkt niet in orde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2020 04:43 door Skippy.
Skippy 26 januari 2020 04:37
Alles op een zakdoek. Richie met Yates in zijn wiel, 20 seconden achter Storer. En dan....

Richie Porte op Willunga.
Skippy 26 januari 2020 04:42
Matthews Holmes verschalkt Porte in de laatste honderden meters. Richie kwijt zijn Willunga kroon om de TDU zijn koninkrijk te maken.
Skippy 26 januari 2020 05:18
Soms zeggen uitslagen alles:

1. Matthew Holmes
2. Richie Porte
3. Manuele Boaro
4. Bruno Armirail
5. Michael Storer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2020 05:18 door Skippy.
Sub Culture 26 januari 2020 05:52
Eerste WT race en al meteen Porte kloppen op Willunga Hill.
Prima rittenkoersje voor de Lotto's.
Eddy Veen 26 januari 2020 11:12
Horsie is back 26 januari 2020 14:52
Mr. 737 is Phil Liggett en 76, waarde Skippy.
En op de keper beschouwd, had U ook geen seniel momentje toen U te veel ietjes in de naam van de beroemde commentator schreef.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen