Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

A3anus vertelt en snijdt wat hout

Gepost door Tinuz 
Tinuz 30 januari 2020 18:35
Adrie van der Poel zegt een aantal interessante dingen over de veldrijderij en zoon Mathieu, en snijdt wat hout hier en daar in een podcast interview met Ruben Van Gucht Christophe VandeGoor. Van Gucht Vandegoor verdient ook wat eer mijns inziens - hij weet doorgaans waar hij het over heeft als journalist. Dat zie je lang niet altijd in de journalistieke wereld.

[sporza.be]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2020 18:40 door Tinuz.
Sub Culture 30 januari 2020 20:38
jor 30 januari 2020 20:48
Tinuz 30 januari 2020 21:59
jor Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zoals?


Zoek dat zelf maar eens uit, beste.
Tinuz 31 januari 2020 00:52
Extra Time Cross wel met Van Gucht aan de vooravond van het WK Veldrijden:
[sporza.be]
veluweracer 31 januari 2020 00:59
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Extra Time Cross wel met Van Gucht aan de
> vooravond van het WK Veldrijden:
> [sporza.be]
> ys-albert-liboton-en-groenendaal-blikken-vo/

Ik dank je hartelijk. Dat dienstbare siert je.
Tinuz 31 januari 2020 01:03
Dank je. Ik heb de WK kriebels al te pakken.
veluweracer 31 januari 2020 03:40
Dit is zeker sfeerverhogend. Er kwamen interessante onderwerpen aan bod. Wat betreft parcours ben ik het geheel eens met de heren aan tafel. Daar is geen meter Zwitsers aan te noemen. Om nog maar te zwijgen van de gekozen locatie aldaar. We gaan geheid een keer een WK op een nog te bebouwen stuk grond op een troosteloos industrieterrein zien. En die WB 'nieuwe stijl' zal zijn meerwaarde moeten zien te bewijzen. Waar die schijnbare noodzaak tot verandering vandaan komt is mij niet bekend. Wat ik wel begrijp is dat de UCI meer crossen onder hun hoede nemen. Die eigenen ze zich toe. In Vlaanderen zullen er crossen uit andere klassementen tot de WB gaan behoren om aan die zeven stuks op Belgisch grondgebied te komen. Dat zal de SP, DVV en Ethiascrossen ook niet ten goede komen. Daar zullen ongetwijfeld crossen het loodje leggen doordat er geen fatsoenlijke plek op de kalender meer te vinden is. Dat vrijwel niemand uit de veldritsport positief is over deze veranderingen maakt het des te vreemder dat de UCI dan toch doorzet. Het riekt naar ordinair machtsvertoon uit winstbejag.
Tinuz 31 januari 2020 17:49
Adrie zegt meestal verstandige dingen, op zijn eigen idiosyncratische manier.
Eddy Veen 31 januari 2020 21:46
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------

> idiosyncratisch

Ik moest het opzoeken, maar het betekent eigenaardig. Heb de hele podcast met plezier beluisterd. Het siert Adrie dat hij zich om de cross blijft bekommeren, terwijl Mathieu zich ontpopt tot een wielrenner van wereldformaat. Loopt niet naast zijn schoenen en heeft geen sterallures, Bravo!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2020 21:47 door Eddy Veen.
Horsie is back 31 januari 2020 22:05
Durft Eddy Veen hier Papa van der Poel eigenaardig te noemen? Poe hé.
Iemand kan eigenaardig of apart zijn, maar dan vooral in onderscheidende zin, in vergelijking met anderen, de groep.
De man van het smalle stuurtje heeft dus een idiosyncratisch stuurtje. smiling smiley
Eddy Veen 31 januari 2020 22:36
Don't blame the Messenger. Ik heb alleen even uitgezocht wat Tinuz bedoeldewinking smiley
Horsie is back 31 januari 2020 23:11
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Don't blame the Messenger. Ik heb alleen even
> uitgezocht wat Tinuz bedoeldewinking smiley

Je hebt gelijk, maar kijk jij geen Evenepoel?
Eddy Veen 31 januari 2020 23:52
Vanaf kwart voor elf gekeken.
Horsie is back 31 januari 2020 23:58
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanaf kwart voor elf gekeken.

Af en toe, want in Capitol Hill was het ook erg spannend. Sort of.
Clavan 01 februari 2020 16:56
Ik heb op de BBC vanaf een uur of 22 het Brexit aftel moment bekeken. Fascinerende televisie. Ongelooflijk dat dat koninkrijk ooit een wereldrijk was. Heb nog nooit zoveel domheid bij elkaar gezien.
Horsie is back 01 februari 2020 18:29
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb op de BBC vanaf een uur of 22 het Brexit
> aftel moment bekeken. Fascinerende televisie.
> Ongelooflijk dat dat koninkrijk ooit een
> wereldrijk was. Heb nog nooit zoveel domheid bij
> elkaar gezien.

Ach, wat zal Horsie zeggen. Time is an ocean, but it ends at the British shore.
El Chaba 01 februari 2020 20:20
Ongelooflijk dat dat koninkrijk ooit een wereldrijk was.
Heb nog nooit zoveel domheid bij elkaar gezien.

Wel eens bedacht, dat beide bovenstaande waardeoordelen geen tegenstellingen zijn/waren, maar juist een causaal verband zijn/waren? winking smiley
MarkV 01 februari 2020 21:13
De hele wereld is verdomd.

Het land van Baudet, Wilders, lijpe mocro flavour, haring en Hou je bek en bef me is geen haar beter.
Tinuz 01 februari 2020 21:49
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------

> Het land van Baudet, Wilders, lijpe mocro flavour, haring en Hou je bek en bef me is geen haar beter.


Is dat een fictief land in de nieuwe roman van Guy Verhofstadt met als ghostwriter Herman Brusselmans?
Frederik D. 01 februari 2020 23:48
Toch een goede zaak, die brexit. Men koos in het VK toch voor de eigen democratie en tegen de Brusselse bureaucratie. Natuurlijk, een sentiment. Maar sentimenten zijn menselijk en mogen niet verdonkeremaand worden. Met de oude EG was er weinig mis, met de EU is er heel veel mis. Daarover zou men het moeten hebben. Maar ja, intellectuele kwaliteit is ver te zoeken bij onze opportunistische "volksvertegenwoordigers" en onze vaak te "links" populistische pers.
opoeepo 02 februari 2020 01:02
Daarvoor kun je inderdaad beter terecht bij onze rechtse fraudeurs.
Nelis! 02 februari 2020 01:35
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch een goede zaak, die brexit. Men koos in het
> VK toch voor de eigen democratie en tegen de
> Brusselse bureaucratie. Natuurlijk, een sentiment.
> Maar sentimenten zijn menselijk en mogen niet
> verdonkeremaand worden. Met de oude EG was er
> weinig mis, met de EU is er heel veel mis.
> Daarover zou men het moeten hebben. Maar ja,
> intellectuele kwaliteit is ver te zoeken bij onze
> opportunistische "volksvertegenwoordigers" en onze
> vaak te "links" populistische pers.

Wat ben jij toch een knappe jongen hè, Frederik D. Jij weet toch zo mooi te duiden waarvoor de mensen in het VK hebben gekozen! En oehh, nog even snel zowel "links" als de "pers" een veeg uit te pan geven... Ja, jij bent heel stoer.
Frederik D. 02 februari 2020 05:13
Je trekt mistgordijnen op. Moet je niet doen. Het grote probleem van de EU is de volkse roep om democratie versus de Brusselse bureaucratie. En die roep is al met al eerder links dan rechts.
Frederik D. 02 februari 2020 05:22
Ook van jou een impulsief, raar en reactionair mistgordijn. En je bewijst dat je gehersenspoeld bent door onze niet al te intellectueel vrije pers, die apriori tegen de brexit was en dus niet begreep wat het VK bezielde. Dat rare "stoer" slaat nergens op.

De makke van de EU is, zoals ik zeg, de volkse democratie versus de inhumane bureaucratie. Deels ook een klassenconflict, de mooie EU-baantjes versus de armoezaaiers.

Of Baudet e.d. het één en ander goed articuleren, is een tweede. Maar geen grotere populisten dan de pseudolinkse populisten.

Maar we laten het hierbij. Waarbij aangetekend zij dat ik dit onderwerpje niet ben begonnen.
Ulrich A. Boschwitz 02 februari 2020 06:37
Vraagje aan Frederik D.
Is De Telegraaf soms je enige bron voor informatie?
Frederik D. 02 februari 2020 11:41
Ook weer zo'n rare opmerking. Nee, ik lees de Telegraaf niet. Nogmaals, het conflict is eerlijke democratie versus inhumane bureaucratie. Dat is het sentiment, hoe men het ook verder articuleert. En de Nederlandse pers was te stom om dat in te zien. Intellectuele laagvliegers die nooit los van de grond kwamen. Kom jij wel verder dan het plebejisch populisme van DWDD? Waarom probeer je niet zelfstandig te denken en eens te overwegen dat ik misschien wel een beetje gelijk heb? Wat is er nou echt mis met een liefde voor democratie en voor eigen soevereiniteit? Waarom meteen hakken op mij?
Clavan 02 februari 2020 11:57
Uiteraard kan niemand tegen directe democratie zijn. Alleen, denk ik, zijn de Britten (Engelsen) vooral gevallen voor emoties gebaseerd op onjuiste informatie. Ik zag een filmpje waarin er werd beweerd dat het rechtssysteem werd gestuurd,gedomineerd vanuit Brussel. Dat is gewoon pertinent onjuist. Ik zie vooral veel voordelen van een sterk gereguleerd Europa. Je kunt veel zaken niet regelen als klein landje alleen. Europa heeft ons heel veel gebracht op sociaal en financieel gebied.
Maar iedereen mag zijn/haar eigen vormen zolang dat gebaseerd is op feiten.
Clavan 02 februari 2020 12:01
Overigens denk ik dat de Nederlandse pers helemaal niet zo links is als wordt beweerd. Ik probeer alles te lezen. Van Volkskrant tot NRC, van Vrij Nederland tot Elsevier. Ze schrijven in principe over hetzelfde. Alleen de opinies zijn duidelijk anders. Maar dat is al sinds de uitvinding van de drukpers zo...
Frederik D. 02 februari 2020 12:36
Dat is tenminste een fatsoenlijke reactie. We zijn het niet eens, denk ik, maar wellicht kunnen we onderling er wel over praten. En natuurlijk beweert het anti-EU-kamp ook veel onzin. Helaas. Maar we zitten hier op een wielrensite. smiling smiley
opoeepo 02 februari 2020 13:04
Inhumane bureaucratie.
Waar vind ik dat? Toren C in Kandahar?
Horsie is back 02 februari 2020 16:12
Sentimenten zijn menselijk en mogen niet verdonkeremaand worden. Zeker, maar ze moeten wel de opmaat zijn voor het verstand, de rede.
Reason is a slave to the passions zei de Britse filosoof David Hume zo'n 250 jaar geleden al.

Het Opinie stuk van Bas Heije in de NRC dit weekend leek Horsie erg actueel op wat hier tot diep in de nacht op deze prik ontbrandde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen