Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fuglsang en Lutsenko gelinkt aan Dr. Ferrari

Gepost door Clavan 
Clavan 02 februari 2020 20:39
Klik



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2020 20:40 door Clavan.
El Chaba 02 februari 2020 21:05
Het zegt natuurlijk niet per se alles, maar de prestatiecurve van Jakob Fuglsang afgelopen seizoen deed (zelfs) bij mij wel enigszins de wenkbrauwen fronsen. Het seizoen daarvoor was al zijn beste seizoen ooit qua CQ-punten, maar om dan vervolgens afgelopen seizoen op nota bene 34-jarige leeftijd dat puntentotaal maar liefst te verdubbelen, vraagt wel om een andere verklaring dan alleen maar 'andere trainingsmethoden': [cqranking.com]
Tinuz 02 februari 2020 21:05
No surprise here. I called it more or less in early 2019 regarding Fuglsang, just by adding 1 +1.
During last Tour of the Basque Country I commented:

Tinuz 13 april 2019 16:36
Die Fuglsang heeft een goed motortje gevonden deze winter zeg. Amai. Die rijdt al maanden als een dolle.

After Liege 2019 I stated:

Tinuz 28 april 2019 22:11
Opmerkelijk dat Fuglsang die, meen ik, vorig jaar nog vrij verontwaardigd klaagde over het hoge niveau van anderen ondanks zijn naar eigen zeggen hoge 'waardes' , nu vrijwel iedereen ostentatief op een hoopje rijdt al maanden.
Verder klote voor Gesink en teleurstellende koers van Dumoulin.
Sub Culture 02 februari 2020 21:41
Wat zit jij nu trots te kirren dat je het al aanhaalde.
Onverlaten genoeg op het prikbord die ongefundeerd en selectief bij bepaalde prestaties hardop vragen stellen bij de geloofwaardigheid.
Zo ook bij wat de Astana's lieten zien vorig seizoen.
Tinuz 02 februari 2020 21:53
Die Ferrari moet ook onverbeterlijke zijn, overigens. Als het zo zit zoals het nu lijkt.
En wat te denken van Vino? Ziet er toch niet zo kosher uit allemaal als je het mij vraagt.
Orakel 02 februari 2020 22:11
Ze zullen zwijgen, dus een foto zou aan alle discussie een einde maken.
El Chaba 02 februari 2020 22:14
Een foto zegt juridisch gezien ook niets natuurlijk. "ik kwam hem toevallig tegen en toen hebben we een praatje gemaakt".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2020 22:14 door El Chaba.
Nelis! 02 februari 2020 22:43
Ik probeer zoveel mogelijk mij te beperken tot praten achteraf en het praten vanuit de onderbuik te voorkomen. Dus nu kan ik zeggen dat ik dat hele Astana met die echte wielerboef van een Vinokoerov voorop, niet vertrouw. En de vaker aangehaalde prestatiecurve van Fuglsang was sowieso een bizarre.

Tja, hier blijf je toch last van houden. Sowieso. Maar de kans wordt wel groter door types als Vinokoerov, Riis en Levefere in de wielersport een plek te geven.
opoeepo 02 februari 2020 22:54
Als alle ex-dopingzondaars uit de wielersport geweerd zouden worden, waren de huidige renners
geheel op zichzelf aangewezen.
Ik schat de kans, dat Fuglsang liegt op iets meer dan 60%.
Horsie is back 02 februari 2020 22:58
De topic titel is natuurlijk misleidend. Beide renners mogen wielrennen en kennis maken met iedereen, die zij willen. In geval met Dr. Ferrari is dat niet erg handig, maar alleen Ferrari is degene, die zich niet meer mag inlaten met de daadwerkelijke begeleiding van wielrenners, al weet ik niet waar die grens precies ligt.

Linken aan is uiteraard niet hetzelfde als bewijzen, dat er sprake is van wrongdoing, al zal geen respectabele wielrenner zich ook maar in de schaduw van zo'n man willen ophouden. "We" weten ook nog niet wat er allemaal bekend is op basis van de research van de watchdog.

Op basis van progressie van puntentotalen serieuze conclusies te willen trekken valt niet onder geldige statistiek. Lies, lies and statistics, nietwaar?

Dus even afwachten lijkt verstandig.

Disclaimer: Wait, that's Simple. If only we had a clue. Ooohhh.
Horsie is back 02 februari 2020 23:01
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als alle ex-dopingzondaars uit de wielersport
> geweerd zouden worden, waren de huidige renners
> geheel op zichzelf aangewezen.
> Ik schat de kans, dat Fuglsang liegt op iets meer
> dan 60%.

Horsie zag alleen de laatste zin en dacht meteen aan de vruchten herken je de boom.
valse trage 02 februari 2020 23:01
Ik was vroeger oprecht verontwaardigd door dopinggebruik. Nu beschouw ik elke renner a priori als dopeur (ja, ook Dumoulin en VDP) en heb ik nergens last meer van en kan ik lekker koers kijken. Ja toch?
Adje Wijnands 02 februari 2020 23:10
Ik ontwaak even uit mijn winterslaap om mijn gal te spugen. En wel op deze Astanaboys. Ik weet het: er is nog niets hardgemaakt maar ik ken deze geur en vooralsnog vertrouw ik op de eer van de journalisten in deze. Wel pijnlijk want ik zag hem graag fietsen en er was nog geen rook wat mij betreft. De koppeling met Lutsenko deed mij wel meteen denken aan een ongehoord straf nummertje dat hij opvoerde in volgens mij een rittenkoers in Italië (Tirreno?).
Ik ben er eigenlijk best wel een beetje ziek van.
Welterusten.
Adje Wijnands 02 februari 2020 23:12
Of was het frankrijk? Locaal parcours volgens mij.
Horsie is back 02 februari 2020 23:13
Adje Wijnands Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of was het frankrijk? Locaal parcours volgens mij.

Adje wordt hier aan Adje gelinked.
Horsie is back 02 februari 2020 23:23
Wat veelal vergeten wordt, is, dat Michele Ferrari wel degelijk een (heel) goede trainer was (is, wie weet). Verleidelijk nietwaar?
Horsie is back 02 februari 2020 23:33
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik was vroeger oprecht verontwaardigd door
> dopinggebruik. Nu beschouw ik elke renner a priori
> als dopeur (ja, ook Dumoulin en VDP) en heb ik
> nergens last meer van en kan ik lekker koers
> kijken. Ja toch?

Begrijpt Horsie het nu goed: U, valse trage, beschouwt onoprecht verontwaardigd iedereen als dopeur, zodat ie oprecht met plezier koers kan kijken?
Adje Wijnands 02 februari 2020 23:43
De resultaten die Ferrari heeft behaald met zijn poulains laten helaas een vrij consistent beeld zien van een met toverdrank overgoten carrière.
El Chaba 02 februari 2020 23:46
Je had gelijk, het was wel degelijk in een etappe van de T-A.

Overigens met uitgebreide lof van de winnaar voor de hulp en steun van ploegmaat... Fuglsang. grinning smiley
Adje Wijnands 03 februari 2020 00:56
Yep, ook dat nog! Was ik even vergeten maar zie het nu weer voor me Chaba.
valse trage 03 februari 2020 01:04
Nee Horsie, dat begrijp je helaas verkeerd. Ik ben de verontwaardiging over dopinggebruik kwijt! Heerlijk is dat. Wat stelt het allemaal voor in vergelijking met het uitsterven van de Chinese lepelsteur, om maar eens wat te noemen. Nog nooit van het beest gehoord, maar dat is toch vele malen erger.
Tjappie2 03 februari 2020 06:55
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik was vroeger oprecht verontwaardigd door
> dopinggebruik. Nu beschouw ik elke renner a priori
> als dopeur (ja, ook Dumoulin en VDP) en heb ik
> nergens last meer van en kan ik lekker koers
> kijken. Ja toch?

Vroeger, toen ik een jaar of 13 was, gebruikten alleen Festina, TVM en de Spaanse ploegen doping. Dat vond ik oneerlijk. Tegenwoordig kijk ik naar koers, geniet daar van en laat de renners zelf bepalen hoe (geprepareerd) ze aan de start verschijnen. Hup koers!
Tjappie2 03 februari 2020 07:00
Adje Wijnands Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben er eigenlijk best wel een beetje ziek van.

Ik bedoel dit niet lullig, maar hoe heb jij met deze instelling in vredesnaam koers kunnen volgen in de afgelopen jaren?
Adje Wijnands 03 februari 2020 08:02
Tja, ik ben er gewoon af en toe een beetje ziek van maar ook blij als er weer eens een valsspeler wordt gepakt. Ik vind jouw instelling dan weer vreemd en getuigen van cynisme ondanks het plezier dat je er aan beleeft.
Eqquipo 03 februari 2020 09:53
In het artikel wordt dan juist gesproken dat Fuglsang onder begeleiding van Dr. Ferrari intervaltraining aan het doen was achter de scooter. Dat levert toch andersoortige foto's op dan 'ik kwam hem toevallig tegen'.
Eqquipo 03 februari 2020 09:59
Het is gissen naar het waarheidsgehalte van de bevindingen die deze Deense krant publiceert. Maar stel dat het waar is en deze 2 ongetwijfeld vaak gecontroleerde renners krijgen via hem verboden spul. Om welk middel gaat het dan en hoe ongelofelijk goed is die dokter wel niet in het prepareren van zijn renners? Want de progressie van beide renners de voorbije 2 jaar is enorm.
opoeepo 03 februari 2020 10:49
Michele Ferrari wordt alom geroemd om zijn espresso.
Luijt 03 februari 2020 10:51
Dat die blauwe jongens pakhazen zijn is algemeen bekend. En die Fuglsang ging ook te hard voor wat ie eigenlijk kan.
Horsie is back 03 februari 2020 12:13
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> In het artikel wordt dan juist gesproken dat
> Fuglsang onder begeleiding van Dr. Ferrari
> intervaltraining aan het doen was achter de
> scooter. Dat levert toch andersoortige foto's op
> dan 'ik kwam hem toevallig tegen'.

NOS maakte er zelfs een filmpje van. Oh nee, dat was bij hectometerpaal 141 of zoiets.
Orakel 03 februari 2020 12:58
Ik las hematocrietpaal. zo zie je wat dit nieuws met een mens doet.
Orakel 03 februari 2020 13:03
Het is 100% waar (dat het rapport bestaat en dat Lutsenko en Fuglsang gelikt worden aan Ferrari). Of het rapport zelf de juiste conclusie trek (Fuglsang en Lutsenko werden begeleid door Ferrari is dan weer een andere zaak).
Horsie is back 03 februari 2020 13:06
Paar keer PCS geraadpleegd. Het enig opvallende, behalve volgens sommigen het puntentotaal, maar dat lijkt me geen echt valide methode, want veel te indirect, is het drieluik (3-2-1) eind april vorig jaar van Jakob Fuglsang. Ongetwijfeld een mogelijk perfect scenario voor een kortstondige door doping geïnitieerde opleving.
Zoals Vayer weer Jalabert naar voren haalt met de ONCE in a life time schommelingen van het hematocriet (42-48-54-50,5 en veel later weer 42,2).
Remco zit al tegen de vijftig, dus heeft geen opkikker meer nodig. En Mathieu is DNA-based, dus wat kan hem gebeuren.

Dat doping bij een te enge definitie tamelijk schering en inslag is (tot 40%) is langzamerhand wel bekend. De vraag blijft hoe en waar dan. In elk geval lijkt het schaamteloos dopen door het jaar heen tamelijk zeldzaam te zijn geworden. In de atletiekwereld druipt echter de doping nu weer van de schoenen af.

In zulke tijden missen we Brompie toch weer wel. grinning smiley
Horsie is back 03 februari 2020 13:30
"We" leven in het tijdperk van desinformatie. Zelfs Stephen King verlaat Facebook en wat heeft die man niet voor horror verhalen aan "ons" willen slijten.
Ironie, hoor net iemand op CNN vertellen, dat het wiel is uitgevonden in the land of Uncle Sam.

Horsie gaat trainen en vraagt Aeolus of ie hem wil begeleiden. Let je wel op, chroniqueur Sub?
valse trage 03 februari 2020 14:06
Precies ja! Gepakte dopingovertreders mogen w.m.b. dan ook weer met pek en veren worden besmeurd.
Tinuz 03 februari 2020 14:16
Stephen King is in zijn eigen verhalen gaan geloven, Horsie. Niet al te serieus nemen die man. He is somewhat lifted over the horse, zoals Ricky Gervais dat onlangs mooi verwoordde tijdens de Golden Globes. Windkracht 5 weer vandaag?
El Chaba 03 februari 2020 14:20
Ik ben reuze benieuwd naar een foto waarop duidelijk en boven enige twijfel verheven is te zien, dat Ferrari (met helm natuurlijk) een scooter bestuurt. En uiteraard op diezelfde foto ook heel duidelijk is te zien dat Fuglsang in het wiel zit..
Orakel 03 februari 2020 15:09
dubbel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2020 15:10 door Orakel.
Orakel 03 februari 2020 15:10
Reactie Ferrari:

Once again I unfortunately find myself compelled to deny the latest media hoax that concerns me.
The following is my reply to the "Secret Report" mentioned by the newspaper POLITIKEN:

- I have not had any relationship with athletes from Team Astana for over 10 years
- I haven't been to Monaco/Nice for at least 12 years
- I have never been on a scooter/motorbike in my entire life, let alone motorpacing a cyclist
- I haven't been to the Vuelta Catalunya in 2019. I haven't physically been present at a single race since 1994
- The "Report" is based on false reports from probable interested parties
- I have no base in Lugano, a place where I have never been
- I have never been convicted of doping.
Blueprint 03 februari 2020 15:21
Gelukkig maar, niks aan de hand dus.
opoeepo 03 februari 2020 15:50
merijntje mortirolo 03 februari 2020 16:21
-
WTF, die gast is mijn dubbelganger: elke zin die hij begint met I geldt ook voor mij.

Ooit bezat ik wel een brommer, maar een brommer is geen scooter.

En toen ik Fuglsang in zijn reet neukte reed hij nog voor Radioshack. Daarbij was dat eigenlijk nauwelijks een 'relatie' te noemen.
Sub Culture 03 februari 2020 16:25
Een GAT-relatie.
merijntje mortirolo 03 februari 2020 16:26
-
Grinding Apart Together?
Sub Culture 03 februari 2020 16:28
Curzio 03 februari 2020 17:47
Dit lijkt me scorebordjournalistiek. Lutsenko was in het vroege voorjaar ook buitenaards. Enorm lange raids, net als Fuglsang. Daarna volgens mij door een valpartij eruit geweest (of andere vorm van blessure).

Je mag het van sommigen nog steeds niet zeggen, maar de prestaties van Fuglsang en Lutsenko waren gewoon erg verdacht en dat werd toen ook al door meerdere mensen aangegeven.
lodjan 03 februari 2020 19:16
 I haven't physically been present at a single race since 1994. 

Weet je dat zeker Merijntje? Ik meen je toch ergens gespot te hebben na 1994.
lodjan 03 februari 2020 19:19
Over zijn vermeende bezoek aan 'Catalunya': beide genoemde renners reden die koers in ieder geval niet.
merijntje mortirolo 03 februari 2020 20:04
-
Oh kut. Je hebt gelijk, ik stopte met lezen na de (eerste) punt.

Geestelijk geldt het wel.
opoeepo 03 februari 2020 22:09
Een Italiaan nog nooit op een Vespa?

Non farmi ridere! Stronzo!
Luijt 05 februari 2020 11:17
Je mag alles zeggen totdat ... fluit.
Horsie is back 05 februari 2020 21:02
Dit Fugl virus is snel onder controle gebracht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen