Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Valencia 3

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 07 februari 2020 12:02
Wederom gekopieerd van touretappe.nl

Vrijdag 7 februari - In de 3e etappe van de Ronde van Valencia koersen de renners in 175 kilometer van Orihuela naar kustplaats Torrevieja. Met een hoogteverschil van maar 826 meter is dit een hapklare brok voor de snelle mannen.

Afgelopen jaar was de Vuelta a España nog te gast in finishplaats Torrevieja. Sterker nog, de Grand Partenza van de belangrijkste wielerwedstrijd van Spanje vond er plaats. Astana racete verrassend naar de overwinning en Miguel Ángel López kon de eerste leiderstrui aantrekken.

Torrevieja ligt pal naast een aantal bijzondere zoutmeren. Het water is namelijk rozegekleurd, een verschijnsel dat is te danken aan algen en bacteriën.

De 3e etappe gaat van start in Orihuela, waar de Ronde van Valencia vorig jaar begon met een tijdrit. Edvald Boasson Hagen pakte destijds de eerste leiderstrui.

Nu koersen de renners over overwegend vlakke wegen naar Torrevieja. Alleen halverwege is het klimmen geblazen als de weg naar Hondon de los Frailes stijgt, een dorp op 487 meter boven zeeniveau. Voor de rest moeten de snelle mannen vooral verdacht zijn op wind, want als die opstijgt ligt het peloton zo in stukken.

De 3e etappe van de Ronde van Valencia start om 12.12 uur en de race finisht naar verwachting rond 16.15 uur.
Duh 07 februari 2020 12:08
Als Haig(31) voor Pogacar(31) eindigt, is hij de nieuwe leider, mits Valverde(34) er niet nog verder voor zit.
Belachelijke rondje zo zonder tijdrit of boni...
Blueprint 07 februari 2020 12:59
De slotklim van morgen zal voor voldoende verschillen zorgen.
Duh 07 februari 2020 13:42
Van de 9 die nu in dezelfde tijd staan, verwacht ik er ook morgen wel enkele samen over de finish te komen. Als dat binnen de top3 van het klassement gebeurd en die kans is reëel, vindt ik dat een aanfluiting.
Tinuz 07 februari 2020 14:39
5 kilometer aan 11%. Als de eersten daar (weer) in een trosje binnenkomen heeft dat alles te maken met aan elkaar gewaagd zijn. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit gaat gebeuren op zo'n aankomst.
Ridder Kale Knikker 07 februari 2020 15:42
Wat een fijn duo op de Home of Cycling. Die Jan Hermsen en Karsten Kroon is een gouden combi. Jammer van die irritante reclameblokken, maar die zullen de uitzendrechten wel betalen. Dus als Sporza straks dezelfde koersen uitzendt, dan schakel ik toch ook weer graag naar Michel en José.
Ridder Kale Knikker 07 februari 2020 15:54
Val van Groenewegen, althans volgens Karsten. 12 km van de meet
Ridder Kale Knikker 07 februari 2020 15:59
Nog 7 km, peloton compleet
Ridder Kale Knikker 07 februari 2020 16:06
Groenewegen wint weer
Tinuz 07 februari 2020 16:27
Lekker voor Groenewegen. Weer allesbehalve vlekkeloos, toch.
Eindhovuh 07 februari 2020 16:30
Groenewegen wel lekker begin van seizoen zo zeg.
Heisenberg 07 februari 2020 17:16
Wel logisch na een val op 15 km. En Pfingsten en Wynants worden als het er om gaat vervangen door Teunissen, Jansen of Roosen.
Tinuz 07 februari 2020 17:54
Teunissen, Jansen en Roosen zijn nog niet losgelaten in de wei dit seizoen, volgens mij. Zal in de Algarve gebeuren verwacht ik.
opoeepo 07 februari 2020 18:55
Tussen de geitjes. Leuk voor Karsten.
Tinuz 07 februari 2020 18:59
In de post-carriereale belevingswereld van Kroon is de wereld één grote kinderboerderij.
Roosen reed volgens mij al wel Down Under overigens.
Slimmerd 07 februari 2020 22:57
Nog maar zeven in dezelfde tijd, dus zelfs deze etappe zorgde al voor 'slachtoffers'
ton duk 08 februari 2020 04:46
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groenewegen wint weer
2#drankgelag
Gr
Ridder Kale Knikker 08 februari 2020 09:06
Trek maar een verse Bintang open Ton, proost!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen