Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sam Oomen maakt rentree in de Tour de la Provence

Gepost door Luijt 
Luijt 10 februari 2020 18:40
Van Wielerflits.nl

Sam Oomen maakt rentree in Tour de la Provence

Sam Oomen maakt voor het eerst sinds de Giro d’Italia 2019 zijn opwachting in wedstrijdverband. Hij maakt zijn rentree aankomende donderdag in de Tour de la Provence, weet WielerFlits. De vierdaagse 2.Pro-koers herbergt een vlakke rit, een heuvelachtige etappe en een bergrit.

De 24-jarige renner van Team Sunweb stond lange tijd aan de kant na een heupbreuk die hij opliep in de Giro én een revalidatie van een operatie aan een vernauwde bekkenslagader. Dat laatste euvel kwam vlak voor de Ronde van Italië aan het licht. “Dat was de verklaring voor de problemen die ik had met mijn linkerbeen in de afgelopen maanden”, zei Oomen destijds.

“Ik kon nog steeds goed trainen en wedstrijden zoals de Tirreno en de Algarve rijden, maar tijdens tijdritten en belangrijke momenten met veel intensiteit had ik veel last”, zei hij toen. “Mijn been werkte simpelweg niet zoals het zou moeten. Maar de oorzaak van de pijn is achterhaald. Dat is een opluchting. Soms moet je een stap terug zetten om er twee vooruit te kunnen doen. Daar hoop ik nu op.”

Tour de France
Voor Oomen is zijn deelname aan Tour de la Provence een testcase om te zien hoe zijn been reageert in wedstrijdverband. Wanneer alles volgens plan gaat, start hij komende zomer mogelijk als kopman in de Tour de France. Dat vertelde hij begin december op de teampresentatie van Team Sunweb voor de camera van WielerFlits. Ook de Ardennenklassiekers staan voorlopig op zijn programma.

Selectie Team Sunweb voor de Tour de la Provence 2020
flag-de Nico Denz
flag-us Chad Haga
flag-ch Marc Hirschi
flag-nl Wilco Kelderman
flag-nl Sam Oomen
flag-de Martin Salmon
flag-nl Martijn Tusveld



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2020 18:41 door Luijt.
Luijt 10 februari 2020 18:42
Goed nieuws, zeker als ie ook als kopman van start gaat in de Tour.
Tinuz 10 februari 2020 18:58
Fijn voor Oomen. Ik gun die gasjes bij Sunweb wel een mooi seizoen, na zo een desastreus 2019.
Lucho Herrera 11 februari 2020 14:03
Eigenlijk is dit non nieuws. Wielerflits heeft Oomen in december gesproken. En nu blijkt dat Oomen start in de Provence (ook al weken bekend) proberen ze daar een nieuwsitem van te maken. Maar ze hebben hem sinds december niet meer gesproken.
Orakel 11 februari 2020 14:06
Ze gaan dat interview vlak voor zijn comeback plaatsen. Dus je weet nu al dat daar geen recente uitspraken, visies of duiding van zijn vorm en tegenstand in kan zitten.
opoeepo 11 februari 2020 22:22
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eigenlijk is dit non nieuws. Wielerflits heeft
> Oomen in december gesproken. En nu blijkt dat
> Oomen start in de Provence (ook al weken bekend)
> proberen ze daar een nieuwsitem van te maken. Maar
> ze hebben hem sinds december niet meer gesproken.


Voor Wielerflits is het nieuws.
Eqquipo 12 februari 2020 21:16
Ook Pinot herbegint morgen in deze koers. Mooizo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen