Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Parkoers Tour de France 2015 al bekend

Gepost door JW 
JW 21 oktober 2014 18:11
TomDJ 21 oktober 2014 18:20
Zo te zien weinig tijdrit kilometers (14 km 'proloog', 28 km TTT etappe 9).
Bergrit 2x direct na rustdag.
JW 21 oktober 2014 18:24
Ik neem aan dat dit geen grap is, Het ziet er allemaal best echt uit.

Wat me doet twijfelen is dat de openingsrit de enige individuele tijdrit is. Daarna volgt alleen nog een TTT, en dat pas op de 9e dag. Zo'n ploegentijdrit moet toch eerder in de ronde gereden worden om al te ongelijke strijd te voorkomen confused smiley

Wat toch ook wel opvalt is dat de ronde is opgesplitst in een streep door het noordwesten en eentje door het zuidoosten. Het hele Franse land daartussen wordt dit jaar overgeslagen.
Als ze op de eerste rustdag de reis naar het zuiden maken zullen de verschillen in het klassement vrijwel zeker nog klein zijn.
Maar met aankomsten als de Muur van Huy en de muur van Bretagne zullen de besten al wel voorin het klassement staan. Daarnaast dat tijdritje, kans op verrassingen in de rit naar Zeeland of op de kasseien. Ik denk dat het toch wel weer een boeiende eerste week kan worden.
Marcos 21 oktober 2014 19:00
Wat gebeurt er als ploegen nog maar 4 renners in koers hebben bij de ploegentijdrit? spinning smiley sticking its tongue out
Velodroom 21 oktober 2014 19:33
Ik kijk al uit naar de derde week.smiling smiley
Volgerd 21 oktober 2014 19:35
Dan wordt de ploeg niet opgenomen in de etappe-uitslag, maar krijgen de renners hun gereden tijd doorberekend in het algemeen klassement.

Het blijft opvallend dat een ploegentijdrit zo laat in de ronde wordt verreden. De UCI zal hier toestemming voor moeten geven omdat zoiets - het is al eerder gezegd - reglementair niet is toegestaan.
lodjan 21 oktober 2014 19:37
Blueprint Schreef in het topic [wielerprikbord.nl]:
-------------------------------------------------------
> Waarom zou er geen lange tijdrit in het parcours zitten? Is dat om Bardet en Pinot een dienst te bewijzen of is het commerciëel niet aantrekkelijk?
lodjan 21 oktober 2014 19:39
Ze kunnen die TTT altijd nog omzetten naar een ITT als er geen toestemming komt van de UCI.
Volgerd 21 oktober 2014 19:49
Walnoot 21 oktober 2014 19:53
7 bergritten waarvan zes aankomst bergop, ritje naar Gap niet meegeteld, plus daarnaast nog aankomst op Muren van Huy en Bretagne. Lijkt me niet het echt parcours...

Hup Froome en Contador! En hup pakhazen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 20:50 door Walnoot.
Eazster 21 oktober 2014 20:27
Het kan wel een mooie eerste week worden. Proloog sowieso leuk en met gemotiveerde Nederlanders Boom en Kelderman misschien wel kanshebbers op een dagzege. 2e rit kan een waaierrit worden en anders gewoon een mooie sprint op het prachtige Neeltje Jans. Direct daarna aankomst in Huy waarschijnlijk op de muur en daarna nog aankomst op de Mur de Bretagne.
Zou met de TTT wel eens een heel goede eerste 10 dagen voor Bauke kunnen zijn. Cancellara die de kort staande Mollema in de TTT naar het geel rijd.

Jammer van idd geen lange Tijdrit ,ze doen mannen als Wiggins ,Froome hier geen plezier mee, Aankomst op Plateau de Beille altijd wel strijd en de klassieker Alpe 'd'Huez op de voorlaatste dag zal toch voor een spetterende climax moeten zorgen. Die klim naar Toussuire vind ik zelf minder maar volgens mij zijn Prudhomme en de ASO hier wel erg kapot van.
Leon 21 oktober 2014 20:44
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> 7 bergritten waarvan twee aankomst bergop, ritje
> naar Gap niet meegeteld, plus daarnaast nog
> aankomst op Muren van Huy en Bretagne. Lijkt me
> niet het echt parcours...

Twee aankomsten bergop?? Ik tel buiten die 2 Muren: Arette-Pierre St Martin, Cauterets, Plateau de Beille, Pra-Loup, La Toussuire, Alpe d'Huez en waarschijnlijk ook Mende (Montee Jalabert). Da's 6-7 aankomsten bergop plus 2 heuvelop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 21:56 door Leon.
Walnoot 21 oktober 2014 20:49
eye popping smiley Twee slaat op de muren idd. Aangepast!
Andere Peter 21 oktober 2014 21:42
De kans van zijn leven voor Quintana?
Cecchini 21 oktober 2014 21:48
Kelderman of Boom favoriet voor de etappezege in Utrecht ? Ze zullen best een kansje hebben, maar er is vermoedelijk maar één favoriet voor de proloog. Tom Dumoulin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 21:49 door Cecchini.
Leon 21 oktober 2014 21:56
Mooi, dan pas ik Alpe d'Hues aan...eye popping smiley
lodjan 21 oktober 2014 21:57
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> er is vermoedelijk maar één favoriet voor de proloog. Tom Dumoulin.

En Martin, Cancellara, Froome, Contador, Malori, Phinney, Dennis, Kwiatkowski en andere favorieten?
Leon 21 oktober 2014 21:57
Heeft Tony Martin dan al aangegeven niet te starten?
Niels 21 oktober 2014 22:00
Ik denk dat menig tijdrijder deze proloog zal aangrijpen om in ieder geval een paar dagen in het geel te rijden. Dan heb ik het niet over de klassementsmannen (die zullen wel wachten tot minimaal de muur van Huy), maar het lijkt me dat je Fabian Cancellara en zeker Tony Martin wel hoger aan moet slaan (mits ze starten).
De lengte is denk ik wel lang genoeg om de sprinters met inhoud eruit te filteren, hoewel die ook nog best mee kunnen doen om de ritzege. Desondanks schat ik dat dit misschien wel de grootste kans voor de Nederlanders is om weer een keer een gele trui te pakken sinds een jaar of 15.
Cecchini 21 oktober 2014 22:08
Het gekke is dat er één Nederlandse renner in zijn specialiteit al op zijn 23-ste wereldtop is, maar toen iemand hier stelde dat Boom en Kelderman favoriet voorde proloog zijn, dat dat daar niemand over valt, maar als je zo'n stelling nuanceert met een kandidering van Nederlandse beste tijdrijder Dumoulin, je door de zgn. kenners bijna gelyncht wordt. Vreemd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 22:10 door Cecchini.
lodjan 21 oktober 2014 22:12
Over Boom en Kelderman wilde ik ook vallen toen ik het las, maar je was me voor. En toen ik weer iets anders om over te vallen.
lodjan 21 oktober 2014 22:14
Als je nu had geschreven: één NL favoriet, dan was ik er niet over gevallen.
Cecchini 21 oktober 2014 22:27
Andere Peter 21 oktober 2014 22:33
Opmerkelijk is dat helemaal niemand hier Boom of Kelderman favoriet heeft genoemd, maar dat jij daar wel tot twee keer toe op reageert alsof Easzter dat deed. Hij had het over ''misschien wel kanshebbers op een dagzege'' en dat is stuk voorzichtiger. Ik zie ze overigens niet winnen en ik vind het al mooi als er eentje top-10 rijdt. Maar zij en vooral Dumoulin geven het grote publiek in elk geval de illusie dat ze mee kunnen doen om ereplaatsen en dat is al voldoende voor voorpret.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 22:35 door Andere Peter.
Cecchini 21 oktober 2014 23:04
Je moet toch wel stront in je ogen hebben (niks lekkerder dan ongegeneerd krachttermen gebruiken tegen AP) als je denkt dat Tom Dumoulin het publiek de illusie geeft mee te doen op een ereplaats in de proloog van volgend jaar in Utrecht.Dumoulin was afgelopen seizoen op korte afstand 3e tijdens het WK achter de matadoren Wiggins en Martin, was 2e in de tijdrit in de Tour achter Martin, zoals hij afgelopen seizoen meerdere keren op relatief korte afstand 2e werd achter Martin. In de Eneco Tour troefde hij in een relatief korte tijdrit Cancellara af. Dat is dus geen illusie meer geven, dat is krachtens de wetten van de topsport je kandidaat stellen voor het Geel in Utrecht. Okay Utrecht is nog ver.
Andere Peter 21 oktober 2014 23:11
Van een krachttermpje schrik ik niet hoor, maar, over stront in ogen gesproken, ik zeg in elk geval de illusie van meedoen om ereplaatsen en dat sluit natuurlijk helemaal niet uit dat Dumoulin tevens een èchte kandidaat voor het geel is. Ik noemde dan ook nadrukkelijk alleen Boom en Kelderman in de zin waarin ik tevredenheid over een top-10-klassering uitte. Van Dumoulin zou ik dat niet zeggen. Die mag teleurgesteld zijn als hij pakweg 3e of 4e wordt.

Het punt van mijn post was dat jij lijkt te missen dat helemaal niemand hier Boom en Kelderman favoriet heeft genoemd, terwijl je het tot twee keer toe wel als zodanig parafraseert. Als de waas voor je ogen eenmaal weg is, zie je dat misschien ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2014 23:12 door Andere Peter.
Bertje 21 oktober 2014 23:22
Als dit klopt, jammer ook van de aankomst op de Bonette. Lijkt me dat ze haar volledig links laten liggen en de Allos nemen.
Goozzer 21 oktober 2014 23:48
Als het parcours klopt in elk geval een fantastische kans, ja. Gezien het weinige aantal tijdritkilometers, en uitgaande van het gepresenteerde parcours, verwacht ik overigens nog wel dat de klim naar La Toussuire (ook vanwege startplaats Saint-Jean-de-Maurienne) misschien een klimtijdrit zal zijn, al maakt dat voor Quintana natuurlijk niet veel uit...
Wanny 22 oktober 2014 09:09
Kelderman is normaliter wel sterk in die korte tijdritten. Voor Dumoulin en Martin is het misschien juist weer net te kort om echt op stoom te komen.
Lucho Herrera 22 oktober 2014 09:43
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je moet toch wel stront in je ogen hebben (niks
> lekkerder dan ongegeneerd krachttermen gebruiken
> tegen AP) als je denkt dat Tom Dumoulin het
> publiek de illusie geeft mee te doen op een
> ereplaats in de proloog van volgend jaar in
> Utrecht.Dumoulin was afgelopen seizoen op korte
> afstand 3e tijdens het WK achter de matadoren
> Wiggins en Martin, was 2e in de tijdrit in de Tour
> achter Martin, zoals hij afgelopen seizoen
> meerdere keren op relatief korte afstand 2e werd
> achter Martin. In de Eneco Tour troefde hij in een
> relatief korte tijdrit Cancellara af. Dat is dus
> geen illusie meer geven, dat is krachtens de
> wetten van de topsport je kandidaat stellen voor
> het Geel in Utrecht. Okay Utrecht is nog ver.


thumbs upthumbs upthumbs up
rustdag 22 oktober 2014 09:44
Etappe 9 ploegentijdrit, dat vind ik wel wat vreemd. toch een soort Competitievervalsing.
JW 22 oktober 2014 10:47
De bekendmaking van de profielen zal pas echt een beoordeling van het parkoers mogelijk maken.

Maar de eerste indruk is in elk geval dat opnieuw opvallende keuzes zijn gemaakt.
Vooral de klimmers mogen niet klagen. Tijdrijders lijken minder aan hun trekken te komen.
De Franse klimmers zullen in elk geval niet mopperen.

Overigens lijken, met deze lange "vlakke" week, hektiek en drama in dat eerste deel verzekerd. Net als afgelopen jaar. Als dat opnieuw al voor de bergen een aantal kanshebbers uit de wedstrijd kegelt zou dat toch veel pret kunnen bederven.
JW 22 oktober 2014 10:55
Volgens de berichten zou de etappe naar Toussuire 138 km lang zijn.
Dat lijkt het klassieke bergrondje over de Croix de Fer te worden.
Ook wel mooi
Wanny 22 oktober 2014 11:33
Zou mooi zijn als die stomvervelende lange tijdrit op de zaterdag er uit gaat. Een mooie bergetappe is wat mij betreft een veel betere afsluiter.
Kuiperberg 22 oktober 2014 12:36
Ik zag net de gezichten van Kittel en Cavendish, ze balen - amper sprintetappes. Ik vind het een heel fraai etappeschema en echt heel pittig. Twee waaierkoersen in Zeeland en Noord-Frankrijk, veel bergop, Muur van Huy als toetje en ook nog eens een kasseienrit. Dit is geen koers voor mietjes. Trouwen een tijdrit van 14 km door Utrecht is een leuke afstand om al wat verschil te maken.
Leon 22 oktober 2014 13:04
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens de berichten zou de etappe naar Toussuire
> 138 km lang zijn.
> Dat lijkt het klassieke bergrondje over de Croix
> de Fer te worden.
> Ook wel mooi

Als aperatiefje doen ze eerst vanuit de startplaats nog de Col de Chaussy, 1550 m hoog, een veredeld geitenpad naar het schijnt.
Leon 22 oktober 2014 13:07
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Etappe 9 ploegentijdrit, dat vind ik wel wat
> vreemd. toch een soort Competitievervalsing.

Potentiele competitievervalsing, en gezien de kasseien in de 4e rit is de kans inderdaad aanwezig dat er ook echt wat ongelijk verdeelde uitvallers zijn.
Het schijnt trouwens dat er voor zo'n late TTT toestemming van de UCI nodig is, als die niet verkregen wordt zal de tijdrit worden omgezet in een individuele. Dus nu maar hopen op de UCI...
Blueprint 22 oktober 2014 13:13
Een individuele tijdrit erbij zal zeker geen kwaad kunnen.
Eindhovuh 22 oktober 2014 13:13
Zo'n openingstijdrit van 14km gaat al best wat kleine verschillen opleveren, een half minuutje heb je zo aan je broek.
Een ploegentijdrit in de 9de etappe zou ik echt waanzin vinden, na de eerste week zijn er door valpartijen altijd al aardig wat renners naar huis.
De Alpe D'huez mogen ze wat mij betreft eruit laten, al is hel alleen maar om de stompzinnige "sfeer"-reportages.
Leon 22 oktober 2014 13:19
Resumerend: 10 van de 21 finishplaatsen zijn heuvelop of bergop!!










El Chaba 22 oktober 2014 13:34
Froome twijfelt, mede vanwege het parkoers, aan deelname en overweegt de dubbel Giro - Vuelta: [www.chris-froome.com]
Wanny 22 oktober 2014 13:38
Mooi, verrassend parcours waarop koers gemaakt kan worden. Geen lange aanloop met veel massasprints en weinig tijdritkilometers zorgen er meestal ook wel voor dat de favorieten relatief kort bij elkaar blijven staan.

Bonificaties is ook wel weer eens leuk. Zorgt wellicht weer voor een andere dynamiek in de koers.

Die ploegentijdrit wat later in de Tour vind ik wel goed, even afgezien van het feit dat eea wat oneerlijk kan uitpakken voor ploegen die met pech te kampen krijgen. Het goede eraan is dat er al flink wat vermoeidheid in het peloton zal zijn, zodat de uitslag weleens verrassend kan zijn.
JCD 22 oktober 2014 13:40
Wat liet Utrecht een gouden kans lopen om zich op primetime te presenteren. Je krijgt drie minuten om de stad op de kaart te zetten, is er gekozen voor een of ander debiel filmpje met vingerpoppen. En Blaudzun heeft ook wel eens beter werk afgeleverd.

[www.youtube.com]
Wanny 22 oktober 2014 13:40
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome twijfelt, mede vanwege het parkoers, aan
> deelname en overweegt de dubbel Giro - Vuelta:
> [www.chris-froome.com]
> rance

Die ziet natuurlijk al aankomen dat ie moet knechten voor Wout in de Tour.
Izoard 22 oktober 2014 13:44
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> JW Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Volgens de berichten zou de etappe naar
> Toussuire
> > 138 km lang zijn.
> > Dat lijkt het klassieke bergrondje over de
> Croix
> > de Fer te worden.
> > Ook wel mooi
>
> Als aperatiefje doen ze eerst vanuit de
> startplaats nog de Col de Chaussy, 1550 m hoog,
> een veredeld geitenpad naar het schijnt.

Is een beklimming met heel veel haarspelbochten en niet al te breed als ik mij het goed herinner.
Heb hem jaren geleden eens opgefietst, was toen een prima asfalt weg.
Walnoot 22 oktober 2014 13:53
Inderdaad. Echt een verschrikking.
Niels 22 oktober 2014 14:29
Ik hoop vooral dat de late ploegentijdrit een reden zal zijn voor ploegen om wat minder risico's te nemen in de eerste tourweek, zodat er minder valpartijen zullen ontstaan.
Meneer 60% 22 oktober 2014 14:37
Dat de bonificaties terug zijn is echt goed. Ik ben daar groot voorstander van, maar dan met nog veel grotere bonificaties. 1:30, 1:00 en 45, 30 en 15 seconde voor de top-5 in elke etappe bijvoorbeeld. Sagan die dan na een week vijf minuten voor staat op Contador. Prima toch? Niet dat ie daardoor de Tour gaat winnen, maar het geeft wel een andere spanning.

- Dan zul je zien dat klassementsrijders die etappe met de muur van Huy bijvoorbeeld gaan gebruiken om tijd te winnen, in plaats van om geen tijd te verliezen.
- Dan zullen er minder vaak etappes worden weggegeven aan een kopgroep met renners op een half uur of meer achterstand. Omdat er altijd wel een klassementsrenner is die belang heeft bij het kunnen rijden voor de boni's.
- Dan worden aanvallende renners en renners met een goede sprint beloond. Dat eerste is altijd goed. Dat tweede is ook prima, vind ik.
Niels 22 oktober 2014 14:42
Dan krijgen we tijdens de sprintetappes 15 ploegen die vooraan willen zitten in plaats van 5, omdat elke klassementsman dan ook wel wil meedoen voor een plekje in de top 5. Ik weet het nog zo net niet hoor.
ton duk 22 oktober 2014 14:59
Het lijkt me dat de Tour na de etappe Neeltje Jans al wel beslist zal zijn !
gr Ton DUK
Goozzer 22 oktober 2014 15:07
Wat, zo kan ik mij indenken, Contador misschien toch ook weer doet twijfelen of die Giro-Tour dubbel wel zo'n goed idee is, want zeker zonder Froome in de Tour - en met hem in de Giro, is het misschien toch interessanter vol voor Tourwinst te gaan. Het is immers vooral die koers die hij nog eens moet winnen...
Goozzer 22 oktober 2014 15:11
Meest belachelijk is nog wel de opvallende samenstelling van zowel publiek als peloton. Politiek correcter kan haast niet, al komen de vrouwen er wel slecht vanaf...
Massimo 22 oktober 2014 16:22
Bij het horen van dat liedje van Blaudzun werd mijn kat heel onrustig.
Walnoot 22 oktober 2014 16:24
Zulke idioten zijn het ook weer niet hoor, dat ze echt denken dat ze top-5 kunnen rijden in een massasprint. Misschien had Evans het gedaan, dat was wel echt de grootste klapmongool. Maar die is er toch niet meer bij.

Hup Evans btw.
Slimmerd 22 oktober 2014 16:41
Apart parkoers, persoonlijk erg blij dat de Alpe d'Huez-etappe slechts 110 km is! Korte bergrit geven vaak fraai vuurwerk. En aangezien er een dag later geen saaie tijdrit is, is er voor klimmers op achterstand dus wat mogelijk (al zullen ze na drie weken koers niet voor niks op de achterstand staan, we moeten hoop houden)
Andere Peter 22 oktober 2014 19:56
Ik denk niet dat de stadspromotie het moet hebben van VVV-plaatjes bij de presentatie. Dat werkt zeker niet. Liedje van Blaudzun is inderdaad een tegenvaller. Ik vond de animatie niet zo slecht. De reacties op youtube zijn ook best positief. Ik herken in elk geval heel veel punten in de stad heel goed. Het is mij wel duidelijk wat voor beeld ze hebben willen neerzetten.
rustdag 22 oktober 2014 20:07
Bekijk afdaling van nieuwe fraaie Tourcol

Toen een beeld van de col Les Lacets de Montvernier vandaag tijdens de presentatie van de Tour 2015 getoond werd in het Parijse Palais des Congrès, steeg er spontaan applaus op vanuit de zaal. Voor het eerst in de geschiedenis van de Tour de France wordt de col opgenomen in het parcours.

De klim is 3,4 kilometer lang met een stijgingspercentage van 8,2% en staat met zijn achttien haarspeldbochten garant voor prachtige beelden. Bekijk ook de spectaculaire afdaling ervan in het filmpje hieronder.

Les Lacets de Montervernier wordt aangedaan op 23 juli, wanneer het in rit 18 van Gap naar Saint-Jean-de- Maurienne gaat. De col ligt vol in de finale en de opeenvolging van bochten zou volgens ASO-organisator Christian Prudhomme weleens kunnen beslissen over de ritwinst.

De rit zelf is een ode aan de Franse Napoleonroute, die volgend jaar de 200ste verjaardag van de zogenaamde 100 dagen viert. Die 'Cent-Jours' bestrijken de periode vanaf Napoleons ontsnapping van Elba en terugkeer naar Frankrijk in februari 1815 tot zijn nederlaag in de Slag bij Waterloo en aftreden als keizer in juni van dat jaar.


[vimeo.com]



Echt iets voor Pinot Thibaut winking smiley
Andere Peter 22 oktober 2014 20:11
Deze collage/animatie is wat traditioneler, kijkt makkelijker weg en is naar mijn smaak muzikaal aantrekkelijker (is het Utrechter Kyteman die speelt?). Staat op de site van Le Tour, waar Utrecht zich naar mening goed presenteert. Utrecht, le vélo en plein cœur

[www.dailymotion.com]

[www.letour.fr]
Andere Peter 22 oktober 2014 20:20
Dank. Wat een fabelachtige knipoog naar het verleden is dit toch weer. De zin daarvan voelt ASO wel vaker grandioos aan. Schitterende etappe. Eerst de lange Glandon, dan die korte steile klim met die technische afdaling (die ze natuurlijk allemaal zullen verkennen en uit hun hoofd zullen kennen). En gelukkig ook nog en paar kilometer vlak voor een extra lange spanningsboog.
JW 22 oktober 2014 22:41
Het is de vraag of één van de sprinters een gooi wil doen naar de groene trui. De Tour heeft de puntentelling veranderd, waardoor etappewinst rianter beloond wordt.
JW 22 oktober 2014 22:44
Die bonificaties worden alleen in de eerste 8 etappes gegeven, wat ik toch wel jammer vind.
Dat betekent voor de klassementsrenners dat ze er weinig zullen opstrijken.
JW 22 oktober 2014 23:00
Ook de rit van St Jean naar Toussuires is met 138 km lekker kort. Ik verwacht toch wel veel van deze korte Alpenetappes.

Saillant is ook dat beide keren daags na de rustdag een pittige bergetappe op het programma staat. Niet elke renner verteert dat goed.

Een paar kansen op waaiers, weinig echt vlakke etappes, een kasseienrit die zeker weer stof zal doen opwaaien, twee lastige muren, een paar mooie onbekende cols, lastige bergritten... het lijkt me garant te staan voor een levendige Tour.
Alleen jammer dat Barcelonette is geschrapt. De lange tijdrit zal ik niet echt missen.
Over de laatste Tourparkoersen valt m.i. weinig te mopperen.
Andere Peter 22 oktober 2014 23:40
Het is nog geen juli, maar het is lang geleden dat op voorhand 4 topfavorieten zo aan elkaar gewaagd waren. Ik doel op Contador, Nibali, Froome, Quintana en ik besef dat er nog een paar ongeleide projectielen zijn die op dit parcours een uitschieter kunnen hebben.

Hoe zouden jullie die 4 eigenlijk ranken, als je dat nu moet doen met het oog op Tour-2015? Ik bekeek hier [odds.bestbetting.com] een dwarsdoorsnee van de bookmakers en dan zie je dat de meesten zich houden aan de volgorde:

1. Contador
2. Froome (met miniem verschil achter Contador)
3. Quintana
4. Nibali

5. Pinot (op gepaste afstand)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2014 23:41 door Andere Peter.
Blue 22 oktober 2014 23:48
Mooi parkoers! Benieuwd of de Dauphine Libere nu ook de lange tijdrit eruit gaat gooien. Wel balen overigens voor een Tony Martin... if yes, scheelt hem dat 2 overwinningen
malheur 23 oktober 2014 00:12
Boom heeft al een hele hoop bewezen in korte tijdritten en vanwege de afstand van deze rit schat ik de beide heren (indien hoogvorm-blablabla) gelijk in. Zo'n korte explosieve tijdrit is zelfs net ietsie meer het dingetje van Boom dan de 23-jarige Dumoulin die, zeer imposant, alleen maar beter wordt naarmate de afstand toeneemt zo lijkt het.
malheur 23 oktober 2014 00:18
Da's dan vaag van de bookies want Quintana gaat de aankomende tour dik winnen.
El Mik 23 oktober 2014 01:33
Uran is een concurrent van niks en daar kwam hij pas in de laatste week van af.

Als ze allemaal op hun best zijn valt er niks te doen aan Froome (tenminste, zolang het volgens het Sky draaiboek verloopt en het telkens treintje volgen tot de laatste klim wordt, als er tactisch gekoerst moet worden wordt het al iets anders)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2014 01:34 door El Mik.
JW 23 oktober 2014 08:46
]Als ze allemaal op hun best zijn valt er niks te doen aan Froome (tenminste, zolang het volgens het Sky draaiboek verloopt en het telkens treintje volgen tot de laatste klim wordt, als er tactisch gekoerst moet worden wordt het al iets anders)

De magie van de Sky-trein is m.i. een beetje over datum. Op het moment dat er vroeg(er) in de klim stevig wordt aangevallen draait de boel in de soep, en valt de trein in duigen. Ook in dat geval is een Froome in topvorm tot veel in staat, zoals hij ook in de Vuelta aantoonde. Maar niet onverslaanbaar.







.
Linkebal 23 oktober 2014 10:44
Ik ook. De eerste 2 km is er om de 100 meter een haarspeldbocht. Google maar eens op Montvernier. Als eenzame fietser kan het prima, maar een hele Tourkaravaan?
JW 23 oktober 2014 21:21
De karavaan zal wel omrijden, neem ik aan ?
Maar vanuit de start het complete peloton daar omhoog lijkt me wel sensationeel. Dat moet toch wel heel snel volledig uiteen spatten ?
Andere Peter 24 oktober 2014 17:54
Afdaling en vallei erna. Na dik een uur koersen zal er een groepje van een man of 10 weg zijn en daarachter is denk ik bijns iedereen samen. Maar wel een prachtige start van zo'n etappe, zeker.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2014 17:55 door Andere Peter.
JW 26 oktober 2014 00:19
Vanuit de start zo'n 1000 m klimmen is toch wel heftig.
Dan kan er van alles gebeuren, ook een aanval op de leiderspositie, met vanuit de start volle bak.
In dat geval zal het veld volledig uiteen geslagen worden, en zie ik de troepen niet zo snel weer samenklonteren. Ook niet in 30 km vallei die volgen..
Daarna pal achter mekaar Glandon/ Croix de Fer, Mollard en de slotklim.
Ook al is die slotklim niet zo zwaar, de verschillen zijn er door het voorafgaande programma weleens vaak aardig opgelopen.

Het kan natuurlijk alle kanten op in zo'n etappe.
Maar meer nog dan de slotdag naar de Alpe (waar na de Galibier zo'n 50 km wordt gedaald over behoorlijk goede wegen) lijkt deze etappe me ideaal voor een beslissend offensief. In elk geval een dag om nu al te reserveren !
Leon 26 oktober 2014 13:40
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ook. De eerste 2 km is er om de 100 meter een
> haarspeldbocht. Google maar eens op Montvernier.
> Als eenzame fietser kan het prima, maar een hele
> Tourkaravaan?

Aan de klim naar die Col de Chaussy kun je vanuit St Jean-de-Maurienne op 2 manieren beginnen: een redelijk gematigde klim vanuit Hermillon, en eentje met 20 haarspeldbochten. Maar die klim, de Lacets de Monvernier, wordt dus aan het eind van de voorgaande rit aangedaan, van daar af daalt men af naar St-Jean. Die afdaling vormt de volgende dag dan weer de eerste 5 kilometer van de klim naar de Col de Chaussy.

[www.google.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2014 13:43 door Leon.
zumsteg 28 oktober 2014 11:22
De 18e etappe is wel heel mooi, eerst de beklimming van de Glandon waar Contador en Froome vooruit moeten denken, de afdaling van de Glandon (die in la Marmotte geneutraliseerd is omdat het lastig en gevaarlijk zou zijn) waar Nibali iets kan proberen en en dan 17 haarspeldbochten in 2 km aan 8.5-9.5 % waar Quintana kan gaan. Dan is het nog een dikke 10 km naar de finish waar alles weer samen kan komen en de vluchtgroep met mannen als Kelderman, Poels en Ten Dam nog net vooruit kan blijven.

Wat mij echter het meest opvalt aan de 19e etappe (die vanwege het kleine knikje omlaag in de eerste klim inderdaad de klim lijkt te doen vanaf Hermillon) is dat ze 28 km nodig hebben om van la Chambre in Saint-Etienne-de-Cuines te komen, alwaar ze aan de beklimming van de Glandon/Croix-de-Fer beginnen. Dit kan binnen een paar kilometer, de plaatsjes liggen gewoon aan de andere kant van de weg/het dal als je van Madeleine naar Glandon gaat. Is dit een fout of rijden ze een stuk heen en weer richting Albertville of Saint-Jean-de-Maurienne om de karavaan en/of gelosten weer te laten aansluiten. Als dit vlakke stuk eruit zou worden gelaten dan is het echt een hele gevaarlijke etappe m.b.t. te laat binnenkomen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/10/2014 15:53 door zumsteg.
Leon 28 oktober 2014 15:02
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------

> Wat mij echter het meest opvalt aan de 19e etappe
> (die vanwege het kleine knikje omlaag in de eerste
> klim inderdaad de klim lijkt te doen vanaf
> Hermillon) is dat ze 28 km nodig hebben om van la
> Chambre in Saint-Etienne-de-Cuines te komen,
> alwaar ze aan de beklimming van de
> Glandon/Croix-de-Fer beginnen. Dit kan binnen een
> paar kilometer, de plaatjes liggen gewoon aan de
> andere kant van de weg/het dal als je van
> Madeleine naar Glandon gaat. Is dit een fout of
> rijden ze een stuk heen en weer richting
> Albertville of Saint-Jean-de-Maurienne om de
> karavaan en/of gelosten weer te laten aansluiten.

Dat laatste dus: om de Arc over te komen pakken ze niet de brug thv St.Etienne-de-Cuines, maar eentje die 10 km noordelijker ligt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen