Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK Nieuw-Zeeland

Gepost door lodjan 
lodjan 16 februari 2020 08:33
George Bennett wordt 2e in de tijdrit én de wegrit. Shane Archbold van de zegetrein ging hem twee seconden vooraf in de wegrit en Hamish Bond ging hem 14 seconden vooraf in de tijdrit. Dylan Kennett werd twee keer derde.
Slimmerd 16 februari 2020 08:34
Bennett werd vandaag op 3km van de streep bijgehaald door Archbold, waarna uiteraard kansloos in de sprint
lodjan 16 februari 2020 08:37
Shane Archbold heeft zich gekroond tot de nieuwe wegkampioen van Nieuw-Zeeland. De renner van Deceuninck-Quick-Step wist in de laatste veertig kilometer een achterstand van bijna vier minuten op de ontsnapte George Bennett (Jumbo-Visma) goed te maken. In extremis sloot Archbold aan, waarna hij het goud wist te pakken.

De moeilijkheid van het Nieuw-Zeelands kampioenschap, dat plaatsvond rondom Cambridge, zat in de eerste honderd kilometer. In de middenfase lagen vier korte, maar steile klimmetjes. Hier trok Jumbo-Visma-renner Bennett ten aanval, samen met Michael Torckler. Zij begonnen met een voorsprong van vier minuten aan de laatste (vlakke) vijftig kilometer in Cambridge.

Op het lokale circuit wist Bennett zijn medevluchter af te schudden. De klimmer moest toen nog veertig kilometer standhouden. Dat ging voorspoedig, want twintig kilometer voor de meet was zijn voorsprong 2,5 minuut. In de slotfase stortte Bennett echter in; een jagende Archbold was in de achtervolging gegaan en vond op drie kilometer van de finish de aansluiting.

In de sprint-à-deux was Archbold, normaliter de vaste lead-out van Sam Bennett bij Deceuninck-Quick-Step, logischerwijs te snel voor Bennett. Hij pakte daarmee het goud. Bennett moest genoegen nemen met het zilver. Het brons was een kleine minuut later voor Dylan Kennett (St. George Continental).

WF
Sub Culture 16 februari 2020 09:58
Ik was ooit in Cambridge, koffiestop op de weg van Auckland naar Rotorua, najaar 2017.

Anyway, Lefevere geilt op kampioenentruitjes, met Bennett, Jungels, Jakobsen, Archbold en Morkov staat de teller op 5.
Slimmerd 16 februari 2020 10:00
Met positieve bijkomstigheid dat Deceuninck over het algemeen ook fraaie kampioentruitjes geeft aan hun renners!
Sub Culture 16 februari 2020 10:04
Je haalt volgens mij dan ook een pak meer publiciteit uit een 'complete' kampioenentrui dan uit zo'n Astana versie met een schraal dun vlaggetje in verwerkt.
Erik S. 16 februari 2020 19:29
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik was ooit in Cambridge, koffiestop op de weg van
> Auckland naar Rotorua, najaar 2017.
>
> Anyway, Lefevere geilt op kampioenentruitjes, met
> Bennett, Jungels, Jakobsen, Archbold en Morkov
> staat de teller op 5.

Volgens mij stopte ik in Hamilton, maar dat was 2010
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen