Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vestingcross Hulst

Gepost door lodjan 
lodjan 16 februari 2020 08:45
Gaat vooralsnog door en vanmiddag op Eurosport te zien. Een leuk parkoers. Volgend jaar in de wereldbeker.

Alle info, zoals programma, parkoers en startlijsten, is hier te vinden: [www.vestingcross.nl].



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2020 08:56 door lodjan.
Ulrich A. Boschwitz 16 februari 2020 09:34
Hulst profileert zich als de "meest Vlaamse stad" van Nederland. Dan zal het wel een pittoresk plaatsje zijn zeker?
lodjan 16 februari 2020 09:51
Zeker en vast.
ton duk 16 februari 2020 10:00
Ach, na sextoerisme nu modderklostoerisme. Het stadje moet wat he
Gr
Eddy Veen 16 februari 2020 10:14
Vlakbij Schuddebeurs. Ik was er afgelopen najaar. Echt de moeite waard. Mijn ouders haalden hier vroeger hun ameublement vandaan.
Clavan 16 februari 2020 12:32
Is dat zo’n dorpje waar je broer ook je oom is?
Frederik D. 16 februari 2020 12:45
En je zuster zowel je oma als je moeder is en dijken even zondig zijn als vaccinaties. Dat Zeeuws-Vlaanderen RK is, weet ik wel. Maar RK met een zwaar Reformatorische inslag zoals Urk Reformatorisch is met een achterbakse RK inslag. Urkers zijn op hun manier zeer frivool. Een soort Brabo's maar dan ooit verdwaald in de Suydersee. Lees verder "Hulde aan Hulst", een dichtbundel van Eva Lopik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2020 12:50 door Frederik D..
lodjan 16 februari 2020 13:10
Junioren:

1. Thibau Nys
2. Tibor del Grosso
3. Jente Michels.
lodjan 16 februari 2020 15:01
Dames:
1. Alvarado
2. Worst
3. Betsema
Cyclad58 16 februari 2020 15:11
Heb net de vrouwencross gezien. Moet zeggen: een prima parkoers. Zit alles in. Snelheid, techniek, hoogteverschilletjes.
lodjan 16 februari 2020 16:25
1. Iserbyt
2. Pidcock
3. Aerts
4. Van der Haar
9. Van Kessel
10. Van der Poel
pl0rk 16 februari 2020 21:22
De spanning zat in het wel of niet omvallen van de finishboog (inclusief mannetje erbovenop)
veluweracer 17 februari 2020 09:59
Ik hoop van harte dat er jongens bij de junioren nog flink wat vooruitgang gaan tonen. Op Thibau Nys na dan. Als hij straks net zo dominant als Van der Poel gaat zijn dan is de lol er snel af voor mij. Allemaal geweldig als je toevallig supporter van zo'n 'natuurtalent' bent, maar een ander staat te balen langs de kant. Zo was er vandaag ook niet veel strijd bij de heren. Dat gat wat Iserbyt sloeg had hij te danken aan Van der Haar die te traag achtervolgde en waar de rest te lang bij in het wiel bleef hangen oftewel ''een Pauwels doen''. De keizer van het wieltjesplakken. Gelukkig was Lil'Pidcock in vorm en liet hij nog aardig wat zien. En A3 had natuurlijk gelijk toen hij zei dat het eigenlijk niet verantwoord was om de cross door te laten gaan i.v.m. bomen langs het parcours die of om kunnen waaien of waar takken vanaf kunnen breken.
Tjappie2 17 februari 2020 10:39
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn ouders haalden hier
> vroeger hun ameublement vandaan.

Ik zag de spandoeken van de bekende fabrikant ook hangen ja. Gelukkig verhuisden we op m'n zevende uit Zeeuws-Vlaanderen, maar ik ben er nooit meer helemaal bovenop gekomen. Het enige goede was de Juniorendriedaagse die jaarlijks door onze straat kwam. Ik moet er Rebellin ooit nog in het peloton hebben zien zitten (met de kennis van nu, wist ik toen veel).
Tinuz 17 februari 2020 12:54
Ryan Kamp gaat hoge ogen gooien in de (nabije) toekomst. Gaan de Belgen last van hebben.
Zonder VDP en Van Aert was Iserbyt nu uitgeroepen tot de nieuwe Sven Nys in Vlaanderen.
VDP en Van Aert verschillen in leeftijd een paar maanden en zijn allebei uitzonderlijk goed. Dat kom je maar weinig tegen. Twee Sven Nysen+, bij wijze van spreken. Dat is de verhouding die je in het oog moet houden wat de veldrijderij betreft.
Tinuz 17 februari 2020 13:14
Als "Lucy" heeft Van der Haar wel eindelijk beet vandaag. Het kan allemaal tegenwoordig.
veluweracer 17 februari 2020 20:14
Ryan Kamp zal de enige Hollander zijn die Nys kan kloppen. Mits hij flinke stappen gaat zetten. Nys heeft toch als voordeel dat hij niets zelf hoeft te beslissen of bedenken. Alles, werkelijk alles, wordt hem voorgekauwd. Daarom nu al supporter van Kamp. Omdat zijn vader geen profrenner is geweest(voor zover ik weet).
Ulrich A. Boschwitz 18 februari 2020 05:16
Quote

Iserbyt pakte ruim een derde meer poen dan Van der Poel, maar de grote slokop in de cross is een vrouw: “Ik had er geen idee van”

Ze waren de dagwinnaars in Hulst en ze zijn ook de grootverdieners van het voorbije cross-seizoen. Niemand raapte dit seizoen meer prijzengeld bij elkaar dan Eli Iserbyt (22) en Ceylin del Carmen Alvarado (21). “108.000 euro? Dat is toch veel, ja.”

Natuurlijk won Mathieu van der Poel bijna overal waar hij aan de start kwam, maar finaal zijn de prijzen in het veldrijden mooi verdeeld. Laurens Sweeck haalde zaterdag in Middelkerke de Superprestige binnen (zie kader), waardoor elk van de klassementen dit seizoen door een andere renner is gewonnen. Toon Aerts pakte eerder de Wereldbeker, Iserbyt won de DVV Trofee. Het WK ging dan weer autoritair naar Van der Poel.

Wie is dan de meest dominante renner van het seizoen? Het lijstje van de gecumuleerde prijzengelden (zie hiernaast) laat er weinig twijfel over bestaan: Eli Iserbyt is bij de mannen de grote slokop met 108.380 euro. Een bedrag waar hij zelf van staat te kijken: “Dat is veel geld, ja. Neen, ik hou dat zelf niet bij. Mijn pa is de man van de cijfers. Maar natuurlijk is dit mooi. Vorig jaar zat ik niet eens aan een tiende van dat bedrag.”

Iserbyt weet ook wel dat hij scoort omdat Van der Poel en Van Aert de klassementen steeds meer links laten liggen. Maar hij presteerde wel een heel seizoen constant over alle crossen heen. Bij Laurens Sweeck is bijvoorbeeld de DVV Trofee een negatieve uitschieter en Toon Aerts had de pech om op een cruciaal moment in het seizoen een ribbreuk op te lopen.

Het bijgevoegde lijstje is louter een overzicht van de prijzengelden. De toprenners verdienen een veelvoud daarvan aan startgeld, maar Iserbyt hoort daar op dit moment nog niet bij. “Dit is pas mijn eerste seizoen dat ik voltijds bij de profs rijd. Mijn prijzengeld zal op dit moment hoger zijn dan mijn startgeld. Tel alle inkomsten in het veldrijden op en ik sta zeker niet op één.” Pas vanaf volgend seizoen zal Iserbyt ook in de startgelden aansluiting vinden bij de subtop onder Van der Poel en Van Aert.



Bij de mannen is het prijzengeld “mooi meegenomen”, maar allemaal hebben ze ook nog eens een goed profcontract bij een team. Iserbyt, renner bij Pauwels Sauzen-Bingoal, mag dan voorlopig meer verdienen aan prijzengeld dan aan startgeld, zijn loon bepaalt het grootste deel van zijn inkomen als crosser. “Ik heb een mooi contract bij Jurgen Mettepenningen”, zegt hij. “Al de rest staat daaronder.”

“Zo, dat is een mooi bedrag”

Helemaal anders is de situatie bij de vrouwen. De prijzengelden zijn dit seizoen grotendeels gelijkgesteld tussen mannen en vrouwen. Alleen in de individuele manches van de wereldbeker zijn er nog minimale verschillen, maar ook die worden de komende twee jaar weggewerkt.

Zo komt het dat Ceylin del Carmen Alvarado meer prijzengeld bij elkaar fietste dan eender welke man. Daarvoor moest ze wel wereldkampioene worden en de Superprestige én de DVV Trofee winnen. In de wereldbeker finishte ze ook nog tweede na Annemarie Worst.

Het aantrekkelijke prijzengeld bij de dames is zonder twijfel één van de factoren die het niveau enorm naar boven trekt, maar in globale verdienste komen de dames niet in de buurt van de mannen. De lonen en de startgelden liggen er gigantisch veel lager. 126.870 euro aan prijzengeld – weliswaar voor belasting – scheelt zo een slok op de borrel voor Alvarado. “Zo, dat is een mooi bedrag”, zegt ze. “Ik had er zelf helemaal geen idee van. Het is natuurlijk ook het eerste jaar dat ik zoveel heb gewonnen. Voor mij is mijn prijzengeld hoger dan mijn loon en startgeld. In totale verdienste komen wij niet in de buurt van de mannen, maar heel fijn dat we toch met zo’n bedrag naar huis mogen.”



[www.nieuwsblad.be]

Bij de mannen wint een Belg, bij de vrouwen een Dominicaanse. Zo'n geldklassement geeft altijd een goed beeld van de krachtverhoudingen.
Eindhovuh 18 februari 2020 07:45
Je kan wel zien waarom je als net niet topper uit Vlaanderen voor het geld kiest.
Horsie is back 18 februari 2020 12:07
Een kudootje voor Ulrich.

Disclaimer: Zou Mathieu ook stiekem startgeld kunnen krijgen om niet te verschijnen?
veluweracer 18 februari 2020 12:26
In Lille liet hij geld liggen door niet te starten. Hij had daar 2de in het eindklassement kunnen worden. Ik dacht goed voor 20 mille.
Tjappie2 18 februari 2020 12:42
Ik mag toch hopen dat MvdP zich niet druk maakt om zo'n fooi. Daar koop je amper een Skoda Fabia voor.
Horsie is back 18 februari 2020 13:02
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik mag toch hopen dat MvdP zich niet druk maakt om zo'n fooi. Daar koop je amper een Skoda Fabia voor.

Tip van Horsie: Of een Kinsei om ook een Flying Dutchman te worden.
Tinuz 18 februari 2020 13:59
De Nederlandse veldritvrouwen trekken de halve Vlaamse economie leeg. Legaal en op halve kracht ook nog. Die lachen zich een kriek om die zelfdestructieve Vlamingen. Zouden het een soort herstelbetalingen zijn?
veluweracer 18 februari 2020 19:10
Wie het kleine niet eert.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen