Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Parasiet Dumoulin

Gepost door lodjan 
lodjan 17 februari 2020 20:24
WF

TOM DUMOULIN WAS ZIEK DOOR PARASIETEN IN DARMENMAANDAG 17 FEBRUARI 2020 OM 19:55

De oorzaak van de ziekteverschijnselen van Tom Dumoulin is bekend. De kopman van Jumbo-Visma had te kampen met parasieten in zijn darmen, schrijft hij op social media. Dumoulin heeft daarvoor medicatie ontvangen, en heeft inmiddels ook de training hervat.

“Zoals jullie allemaal weten, voelde ik mij de laatste tijd niet goed. Vorige week vonden we parasieten in mijn darmen en sindsdien heb ik daar medicatie voor”, aldus Dumoulin. “Ik voel mij nu veel beter, omdat ik vandaag en in het weekend goed heb kunnen trainen. Ik kijk ernaar uit om mijn seizoensstart te plannen.”

Dumoulin zou aanvankelijk zijn seizoen beginnen in de Ronde van Valencia, maar een dag voor de start werd hij ziek. Om goed onderzoek te kunnen doen naar de oorzaak en de Limburger te laten herstellen, werden onlangs ook de geplande hoogtestage, Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo van zijn programma gehaald.

Nu is dus de oorzaak van zijn ziekte bekend. Waar en wanneer Dumoulin debuteert voor Jumbo-Visma, is nog niet bekend.
lodjan 17 februari 2020 20:26
Goed nieuws! Niet alleen omdat de oorzaak is achterhaald, maar ook omdat genezing van een parasiet je ver kan brengen (zie Chris Froome).
Horsie is back 17 februari 2020 20:50
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed nieuws! Niet alleen omdat de oorzaak is
> achterhaald, maar ook omdat genezing van een
> parasiet je ver kan brengen (zie Chris Froome).

Chris Froome was pas na vier jaar definitief verlost van Bilharzia. In 2013 ging het pas goed lopen (Antoine heeft er nu nog nachtmerries van) en Tom Dumoulin was voor zijn darmproblemen toch al heel ver gekomen. Won er zelfs de Giro mee!
Bob 17 februari 2020 21:44
De ene parasiet is de andere niet..
Orakel 17 februari 2020 21:52
Ik denk niet dat Froome dankzij Bilharzia zo goed is geworden, maar ondanks.
Eindhovuh 17 februari 2020 22:09
Ik denk dat Lodjan het niet serieus bedoelde.
lodjan 17 februari 2020 22:30
thumbs up

Blijkbaar hoor je dan een smiley te gebruiken. Het leek mij zo ook wel duidelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2020 22:32 door lodjan.
Horsie is back 17 februari 2020 22:31
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat Lodjan het niet serieus bedoelde.

Lodjan dacht een parallel te zien, die er niet is.
Natuurlijk gaat Dumoulin weer kneiterhard rijden, maar dat doet een wegrenner, die minstens een maand gedwongen tussen de lakens moet verblijven ook. smiling smiley
opoeepo 17 februari 2020 22:58
De zwarte trui 17 februari 2020 23:38
Ik heb het meer voor de krachtpoeper. Al vinden de figuurpoepers dat ordinair.
veluweracer 18 februari 2020 00:14
Eerder vermoedde iemand dat de darmklachten wellicht veroorzaakt werden door een persmuskiet die te diep met zijn kopje in het achterwerk van Dumoulin zat. Die zijn toch hardnekkiger dan een parasiet.
ton duk 18 februari 2020 02:13
En ik dan weer op Rk De Veulpoepers..
Prikdude 18 februari 2020 08:47
Iedereen denkt het, niemand zegt het. En die olifant met z'n grote snuit?
Eddy Veen 18 februari 2020 09:40
Ik hoop dat hij eerder beter is dan Depay.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/02/2020 09:40 door Eddy Veen.
Cecchini 18 februari 2020 11:32
column Peter Winnen

Wielrenners hebben een gouden plaat voor de kop, passie genaamd

Australië, Argentinië, Spanje, Colombia, Frankrijk; sinds half januari maakt het wielerpeloton korte metten met de winter. En ze hebben er zin in, de jakkerende coureurs. Alsof ze uit een kerker zijn ontsnapt. De eerste boeketten zijn verdeeld, de eerste beloftes ingelost, de eerste botten gebroken. Ik tel in de gauwigheid drie sleutelbeenfracturen. Er ligt ook al een heup aan gruzelementen. Een sleutelbeen is snel gerepareerd, maar met zo’n heup is het revalideren geblazen.

Nu zijn topsporters in het algemeen, en wielrenners in het bijzonder, kampioenen van de revalidatie. Toen ikzelf eens moest revalideren na een vrij eenvoudige schouderbladfractuur merkte de behandelaar op: ‘Nou, die schouder heeft haast’. De snelheid van genezing vond hij opmerkelijk. Wat ik deed in mijn hoofd om de genezing te versnellen weet ik niet meer – waarschijnlijk had ik haast, wat ik wel weet is dat ik het nu niet meer zou kunnen.

Ergens het voorjaar van 1983 stond ik in het ziekenhuis van Gent aan het bed waarin Gerrie Knetemann met ijzeren pinnen en kartrollen bij elkaar werd gehouden. Het was het soort van tableau waarin ik nooit verzeild hoopte te raken (en ook nooit in verzeild geraakt ben). Plat gezegd, ik gaf geen cent meer voor de carrière van De Kneet. De Vlaamse behandelaars durfden nog geen centime op een rentree in te zetten. Als ik het me goed herinner was in die dagen 1 Belgische centime ongeveer 0,07 oude Nederlandse cent waard.

Maar wie won de Amstel Gold Race van 1985?

Er zijn er zoveel die als legpuzzel van straat worden geraapt en later gewoon weer de stellingen betrekken. Topsporters, en zoals gezegd wielrenners in het bijzonder, hebben een gouden plaat voor de kop, passie genaamd. Een existentiële waanzin waaraan Nietzsche een puntje zou kunnen zuigen. De grote filosoof wist niet hoe te revalideren.

Ik beluisterde onlangs een podcast van de VRT. Basketbalster Ann Wauters bezong het revalidatieproces van Wout van Aert. Door knieproblemen revalideerde ze toevallig bij dezelfde kinesist. Hoe ze Van Aert de eerste keer zag binnenstrompelen; een oud mannetje dat geen eurocent meer waard was. Hoe volledig hij zich gaf tijdens de oefeningen. Hoe indrukwekkend de progressie. Hoe ontroerd ze was geweest toen Wout van Aert een paar maanden nadien de veldrit van Lille op zijn naam schreef. Het was alsof ze een beetje zelf won.

Natuurlijk won Wout van Aert omdat Mathieu er niet bij was in Lille, maar daar gaat het nu niet om. Ook ik lag met vochtige ogen op de chaise longue naar die veldrit te kijken. Ik zag het opengereten dijbeen in juli weer; het kapitaal van een supertalent doorsneden.

Wout van Aert ontroert me eigenlijk altijd. Die durft zo diep te gaan dat hij in een permanente staat van revalidatie verkeert.
Horsie is back 18 februari 2020 12:15
Winnen is niet gemakkelijk oftewel parasiet maak plaats voor deze kampioen van de revalidatie, al schreef Winnen over Wout van Aert als groot voorbeeld.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen