Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Laatste TV cross Sporza: GP Leuven za 22-2-20

Gepost door veluweracer 
veluweracer 22 februari 2020 10:40
Vandaag rijden de veldrijders de een na laatste cross van dit seizoen. Traditioneel is er morgen nog de Sluitingsprijs Oostmalle maar dan is het in het veld gedaan. De cross van vandaag behoort tot de Rectavit Series, een aantal crossen zonder bij elkaar zonder eindklassement. Het gaat om de eeuwige roem. Tot deze serie crossen behoort ook nog de komende woensdag ''Waregem Crossmasters'' wat echt het laatste wapenfeit zal zijn van de dames en heren.

De cross in Leuven is integraal te volgen op Een om 13u30. Dames eerst. De heren starten als vanouds om 15u00. (zonder Van Aert, Pidcock en MVDP)
Sub Culture 22 februari 2020 10:49
'Waregem Crossmasters'

What's next?

'Zwevezele Muddestroyers'
'Maldegem Meadoweaters'
'Oostmalle Fielddominators'

Mss moet die -s op het einde wel vervangen worden door een Z (mét hoofdletter).

Tot oktober 2020 ofzo, kijk er nu al naar uit wat voor ontbijt Thibau Nys eet op dinsdagochtenden.
veluweracer 22 februari 2020 11:05
Het heet officieel WAREGEM CYCLOCROSS MASTERS en dat is een soort folkloristisch festijn voor de crossminnende Vlaming. Het heeft wat weg van een circus met veldrijders als acrobaten. En pas op met je goede suggesties want Golazo leest mee en die breng je zo op een idee.
veluweracer 22 februari 2020 11:10
Op het DNA van Nys moeten we tot het nieuwe jaar wachten. Er van uitgaande dat zijn prestaties de VRT nog wel een TV serie waard vinden. Ik gok alvast op havermout met magere melk.
Tinuz 22 februari 2020 12:36
Stiekem volg je het allemaal en krijg je een heel warm kneuterig gevoel van binnen van de veldritsport.

Hopelijk pakt Lars 'Lucy' Van der Haar nog eens uit. Hij valt me tegen dit seizoen. Net als Nieuwenhuis.
opoeepo 22 februari 2020 15:08
Slimmerd 22 februari 2020 16:10
Tinuz 22 februari 2020 20:45
Tinuz 22 februari 2020 20:46
Zonder balkjes had Van der Haar vandaag wellicht gewonnen.
Een topveldrijder die niet over balkjes kan springen kan eigenlijk niet meer anno 2020.
veluweracer 23 februari 2020 08:44
Wat een ontzettend spannende cross was dit. Als MVDP en Van Aert er niet bij zijn dan wordt je op de mooiste wedstrijden getrakteerd. Een valpartij van Iserbyt, toch erg genoeg om halverwege de cross af te stappen, ontsierde deze wedstrijd een ietwat, ik dichtte hem goede kansen toe. Maar de collega veldrijders hebben er desondanks toch een spektakel van gemaakt. Een felle strijd voorin tussen Aerts en Vanthourenhout waar Van der Haar tot zo'n 3 a 4 keer bij wist te komen en er ook weer vanaf werd gereden. Hoewel hij ook wel enigszins het ploegenspel met Aerts speelde waren deze en Vanthourenhout toch net iets sterker dan Van der Haar. Het was nog knap dat hij er voor de finalesprint weer bijzat. Hier maakte Aerts een gedurfde, spectaculaire inhaalmanoeuvre om als eerste het asfalt van de finishstrook op te kunnen draaien wat ook goed uitpakte en met voorsprong aan zijn sprint begon maar toen uit zijn pedaal schoot. Bij Van der Haar, sprintend in derde positie, gebeurde dat een paar tellen eerder ook. Toch de pedalen maar eens nakijken bij de Fideaploeg zou ik zeggen. Aerts herklikte zich wonderlijk snel terug met zijn schoen en wist de schamele voorsprong op Vanthourenhout gelukkig te behouden en bekroonde zijn zege met een luide oerkreet op streep. Dit was een prachtige afsluiter van cross-seizoen op televisie. Ik heb er weer van genoten. En ik hoop jullie ook.
veluweracer 23 februari 2020 08:50
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zonder balkjes had Van der Haar vandaag wellicht
> gewonnen.
> Een topveldrijder die niet over balkjes kan
> springen kan eigenlijk niet meer anno 2020.

Die zal er door Nys na de cross er ook wel weer op aangesproken zijn. Toen Lars naar die ploeg ging werd dat balkjespringen nog wel een aandachtspunt bij hem. Hij kan het wel, maar doet het niet altijd.
Prikdude 23 februari 2020 12:31
Dit jaar toch nog 1/3 blubberpenarie gezien. De eerste ronde van het WK, aangevuld met zapflarden op de zondag. In de naam van Jezus Christus, de hoerenzoon uit Betlehem, beloof ik plechtig beterschap.

En voor de van godverlaten mensen die zich nog verder hebben blootgesteld aan het hof der zonden hoop ik dat de hel mee zal vallen. Langeveld die wint, of zo.
merijntje mortirolo 23 februari 2020 19:32
-
Ik keek op nos.nl geregeld de interviews met dat schattige Dominicaanse beestje. Dat was het wel.

Ze gelooft dan wel in God, of doet alsof voor haar ouders, maar toch: een schatje.
Tjappie2 24 februari 2020 17:34
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denis, Denis.

Thanks! Direct even Blondie aangeslingerd (niet die hond).
opoeepo 24 februari 2020 18:39
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen