Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Omloop Het Nieuwsblad live vanuit de Cacaofabriek (29/02/2020)

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 22 februari 2020 13:27
Een evenement in de Cacaofabriek georganiseerd door ons aller 'Lucho Herrera' met Karsten Kroon en Bram Tankink als commentatoren.
Heeft hij toch maar mooi voor elkaar gekregen.

Aanvullende duiding + videoreportage



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/02/2020 14:16 door Sub Culture.
Horsie is back 22 februari 2020 13:36
U bent zeker op 29 februari jarig, net als Sjakie uit de chocoladefabriek.
Sub Culture 22 februari 2020 14:17
Aangepast, met excuses voor de verschrikkel... neen laat maar
Frederik D. 22 februari 2020 16:50
Prachtmens. Geheel anders dan ik maar dat is juist soms de charme van anderen. smiling smiley
Ulrich A. Boschwitz 23 februari 2020 07:41
Quote

Van der Poel rijdt Omloop Het Nieuwsblad: voorlopige deelnemerslijsten (m/v) bekend

Volgende week zaterdag wordt de 75e verjaardag van Omloop Het Nieuwsblad gevierd. Op de voorlopige deelnemerslijst pronken de namen van tal van toppers die van deze jubileumeditie een onvergetelijke wedstrijd kunnen maken. Zdenek Stybar moet volgens de voorlopige deelnemerslijst stevige concurrentie dulden in zijn zoektocht naar een nieuwe zege in Ninove.

Vorig jaar was het Belgische Deceuninck-QuickStep aan het feest na een solo van Zdenek Stybar. De Tsjech zal z’n titel verdedigen en draagt het nummer 1. Hij krijgt de steun van Lampaert, Jungels en Asgreen, vorig jaar nog 2e in de Ronde van Vlaanderen. Bij Lotto Soudal zijn alle ogen gericht de kopman die terug is van weggeweest: Philippe Gilbert. Hij mag samen met landgenoot Tim Wellens op zoek naar een overwinning in de openingsklassieker.

Nog meer Belgen
Ook bij de andere WorldTeams pronken Belgen op de voorlopige deelnemerslijst. Bij Trek-Segafredo starten Jasper Stuyven en Edward Theuns volgende week aan de zijde van niemand minder dan wereldkampioen Mads Pedersen. Bij CCC Team kan tweevoudig winnaar Greg Van Avermaet bij een nieuwe zege mederecordhouder worden. Hij krijgt z’n kersvers ploegmaat Matteo Trentin in steun. Bij AG2R-La Mondiale is het dan weer uitkijken naar de broertjes Naesen en Stijn Vandenbergh. Nog een ex-winnaar vinden we op de lijst bij EF Pro Cycling: Sep Vanmarcke won in 2012 de openingsklassieker en mag in 2020 rekenen op de hulp van Jens Keukeleire.

Gentenaar Tiesj Benoot staat voor het eerst aan de start voor z’n nieuwe ploeg Team Sunweb. Bij Bahrain-McLaren is het uitkijken naar Dylan Teuns, Sonny Colbrelli en Heinrich Haussler. Het Spaanse Movistar zet in op Jürgen Roelandts, terwijl het Franse Cofidis, dat dit jaar een WorldTour-licentie heeft, op de Belgen Claeys en Vermote rekent. Ook Israel Start-Up Nation kreeg voor 2020 een WorldTour-licentie en brengt de Duitser Nils Politt naar Gent. Bij Team Ineos zien we de bekende namen van Ian Stannard en Luke Rowe. Team NTT stuurt de winnaar van 2018, Michael Valgren, en bij UAE Team Emirates is Alexander Kristoff kopman met dienst.

MVDP
Veel supporters kijken ongetwijfeld ook uit naar de man die aan het roer zal staan bij Alpecin-Fenix, dat dankzij een wildcard aan de start verschijnt. De Nederlander Mathieu van der Poel was vorig jaar de beste in Dwars door Vlaanderen en De Brabantse Pijl. Hij is er dit jaar ook bij in ’t Kuipke. Hij neemt het bovendien ook op tegen die andere Nederlander die al meermaals schitterde in Flanders Classics-wedstrijden: Niki Terpstra van Total Direct Energie.

Voorlopige deelnemerslijst mannen: [mcusercontent.com]

Ook sterke vrouwen
Ook de 15e editie van Omloop Het Nieuwsblad voor vrouwen mag volgens de voorlopige deelnemerslijst op een bijzonder sterk peloton rekenen. Kan Chantal van den Broek – Blaak net als vorig jaar schitteren? Met het nummer 1 pronkt ze op de lijst, Chantal van den Broek-Blaak, die op 29 februari naar Gent zal afzakken om haar titel te verdedigen. Ze rekent bij Boels Dolmans op de steun van ex-wereldkampioene Anna van der Breggen en Jip van den Bos, vorig jaar 3e in de openingsklassieker.

Het is uitkijken naar een Nederlandse strijd, want ook wereldkampioene Annemiek van Vleuten (Mitchelton-Scott) tekent present. Nog meer Nederlands geweld komt er uit de hoek van Trek-Segafredo. Lucinda Brand en Ellen van Dijk zetten er samen met de Finse Henttala en de Italiaanse Longo Borghini een bijzonder sterk team neer. Bij Ale’ BTC Ljubljana is dan weer de naam van Marta Bastianelli terug te vinden, de winnares van de Ronde van Vlaanderen 2019. Canyon//SRAM Racing rekent op Niewiadoma, Cecchini en Amialiusik. Bij CCC-Liv is de naam van Moolman-Pasio terug te vinden. Het Belgische Lotto Soudal Ladies kon zich in de winter versterken met voormalige winnares Christina Siggaard.

Kan Chantal van den Broek-Blaak ook dit jaar het laken naar zich toe trekken? Of zien we een winnares in de regenboogtrui? Zaterdag 29 februari krijgen we een antwoord op die vragen, maar pas nadat de vrouwen samen met de mannen feestelijk zijn voorgesteld in ’t Kuipke. Linde Merckpoel en Stijn Vlaeminck maken zich klaar om de vrouwen vanaf 9u30 een warm welkom te geven in een kolkend Kuipke.

Voorlopige deelnemerslijst vrouwen: [mcusercontent.com]

[wielerverhaal.com]

Aantal renners uit België (11 miljoen inwoners) aan de start: 53
Aantal renners uit Nederland (18 miljoen inwoners) aan de start: 17

Wat een contrast! eye popping smiley
veluweracer 23 februari 2020 08:57
Kwaliteit boven kwantiteit. En de beste Vlaming rijdt gelukkig in een Hollandse ploeg.
Lucho Herrera 23 februari 2020 11:02
Haha! En bedankt Sub! Ja, ik bedoel het oprecht. Al blijft deze aandacht wat ongemakkelijk! Maar als we daar een paar mensen extra mee kunnen lokken naar de Helmondse Cacaofabriek dan zou dat leuk zijn! Er is plek voor 120 mensen. Nu iets van 70 kaarten verkocht.
Prikdude 23 februari 2020 11:59
Correctie, ben er helaas voor de anderen wel bij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2020 18:55 door Prikdude.
Eindhovuh 23 februari 2020 12:04
Leuk stukje over jou “Lucho”! thumbs up
Eddy Veen 23 februari 2020 12:24
De beste Nederlander rijdt in een Vlaamse ploegwinking smiley
Eindhovuh 23 februari 2020 12:37
Overschat je hier Brian van Goethem niet een beetje?
MarkV 23 februari 2020 15:33
Hoeveel Chinezen en Indiërs doen er mee?
El Chaba 23 februari 2020 16:25
Inderdaad, een leuk stukje Lucho! thumbs up
Ik zie je a,s. zaterdag in Helmond.. winking smileysmileys with beer
merijntje mortirolo 23 februari 2020 19:26
-
Damn, ik heb hier komend weekend (minstens) twee kinderen te logeren. Mijn ouders wonen nochtans in Helmond en zijn zelfs op vakantie in fucking Andalusië, dus we hadden een prikkerstrekkershut van hun huis kunnen maken...

Doe je dit volgend jaar weer, Lucho?

Waarom wist ik dit niet eerder? Oh ja, iets met een App-groep... Stakkers.
Lucho Herrera 23 februari 2020 23:33
Balen Merijn! Ik zat lange tijd ook niet meer in de door jou genoemde appgroep. Sorry voor het misverstand. Had het heel leuk gevonden als je er was. Maar ik wil het sowieso nog eens vaker organiseren.
Poggio 25 februari 2020 11:37
Dan graag in Rotterdam, Lucho!! Helmond is net iets te ver weg voor het mooie smiling smiley.
Brieske 27 februari 2020 12:24
merijntje mortirolo 27 februari 2020 13:52
-
Dat maakt het al iets draaglijker dat ik geen weet had van dit evenement.
ton duk 01 maart 2020 12:56
En krijgen we een evaluatie van Lucho?
Gr
El Chaba 01 maart 2020 23:18
Hele goede vraag, Ton.
Lucho? Zou inderdaad leuk zijn als dat nog komt!
Ik wil het ook wel doen, maar jij kan dat veel beter, aangezien jij natuurlijk veel meer details kunt vertellen, als organisator zijnde.
Lucho Herrera 02 maart 2020 10:44
Persoonlijk heb ik een erg leuke dag gehad. Vanaf het moment dat de zaal vol zat en het introfilmpje van Kroon en Tankink werd gestart, wist ik dat het goed zat. Tankink en Kroon zijn prettige gasten en makkelijke praters. Leuke anekdotes, humor, verhalen uit hun carrière, verhalen over de Vlaamse koersen, alles kwam voorbij. Wellicht werd daarna iets te laat geschakeld naar de tv uitzending. De laatste 75km was achteraf gezien beter geweest. Nu hadden we iets meer dan 60 km in beeld. Na de fraaie zege van Stuyven werd er nog 10-15 minuten nagepraat over de koers door Kroon en Tankink. En daarna ben ik aan het bier gegaan. Ook Kroon en Tankink zijn nog lang blijven hangen. Ook zij vonden het een geslaagde dag.

Verder heb ik over mezelf opnieuw geleerd dat ik beter opereer vanuit de luwte. Het idee bedenken, op de kaart zetten, gasten bedenken en benaderen, promoten, filmpjes bedenken en monteren, zaken achter de schermen regelen etc. Allemaal erg leuk. Maar als ik op de dag zelf last-minute word geconfronteerd met allerlei technische obstakels, terwijl meer dan 100 mensen staan te dringen om de bioscoopzaal in te mogen, word ik erg nerveus.

Maar al met al denk ik dat het een succes is geweest. De Cacaofabriek was erg tevreden! De zaal was vol, de gasten prima, de koers mooi en de locatie naar mijn idee ook erg prettig. En kleine verbeterpuntjes neem ik mee voor de volgende keer. In de toekomst wil ik namelijk zeker nog eens iets soortgelijks organiseren. Uiteraard kun je nog eens een koers uitzenden, maar volgens mij kan het ook leuk zijn zonder live koers erbij. Bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen. 1 actieve en 1 oud-renner uitnodigen en die interviewen over het afgelopen jaar, leuke filmpjes erbij, wellicht ook een muzikant uitnodigen, een interactieve wielerquiz via het grote scherm en klaar is kees.

Hier nog een stukje over de middag in het Eindhovens Dagblad

Omloop op groot scherm in Helmond



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2020 10:56 door Lucho Herrera.
ton duk 02 maart 2020 15:44
Dank je, Lucho
gr
El Chaba 02 maart 2020 18:55
Het was zonder meer zeer geslaagd..!

Ik moest weliswaar vanuit Hoofddorp via Amsterdam en Leiden twee bevriende prikkers ophalen (ja, Ton, zelfs ik heb vrienden.. grinning smiley) , zodat ik zo'n drie uur onderweg was (en terug), maar het was het absoluut waard..!

Zoals Lucho hierboven al vermeldde, Tankink en Kroon zijn twee perfecte gasten, die niet alleen makkelijk, maar ook enthousiast praten over alles wat het wielrennen zo leuk maakt. En af en toe hoorde je ook echt nog inside information over hoe en waarom bepaalde dingen in de koers verlopen en verliepen. Ook op de vragen vanuit het publiek werd zonder schroom en eerlijk geantwoord, duidelijk zonder veel last te hebben van mediatraining of iets dergelijks.

Eén van de leuke momenten, die ik jullie niet wil onthouden, kwam op het laatst op de vraag van de presentator wie zij voorspelden dat 'morgen' Kuurne-Brussel-Kuurne ging winnen. Kroon was daar heel resoluut in: Fabio Jakobsen. Tankink kon daar in komen, maar wilde ook nog een eigen origineel antwoord geven en kwam toen met: 'Let ook op Bauhaus!' Waarop meteen enkelen in het publiek vooraan hem vertelden, dat die kans wel heel klein was, omdat het parkoers was veranderd c.q. wat zwaarder was gemaakt. Tankink: Oh echt? Dat wist ik niet! En toen vervolgens de vraag vanuit het publiek werd gesteld of hij dan zijn voorspelling wilde aanpassen zei hij al lachend: "Nee, ik blijf bij Bauhaus."

Jakobsen werd uiteindelijk 4-de en Bauhaus 61-ste.
Waarbij aangetekend dat Colbrelli de eerste man in de ploeg was en Bauhaus vooral in dienst van hem reed.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen