Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

72ste Kuurne-Bruxelles-Kuurne (1.Pro)

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 01 maart 2020 10:05
Kuurne-Broekzele-Kuurne, 'where legends are born' dixit de website.
Zoals wel vaker in Vlaamse koersen is de naam achterhaald, zo komt het peloton nauwelijks in de buurt van Brussel, ze betreden zelfs het grondgebied Brabant niet.






Bob Jungels was vorig jaar de allersterkste

Uitslag 2019
1 JUNGELS Bob Deceuninck - Quick Step
2 DOULL Owain Team Sky 0:12
3 TERPSTRA Niki Direct Energie ,,
4 GROENEWEGEN Dylan Team Jumbo-Visma ,,
5 LAMPAERT Yves Deceuninck - Quick Step ,,
6 SÉNÉCHAL Florian Deceuninck - Quick Step ,,
7 KEUKELEIRE Jens Lotto Soudal ,,
8 GREIPEL André Team Arkéa Samsic ,,
9 DE BUYST Jasper Lotto Soudal ,,
10 BARBERO Carlos Movistar Team ,,

Startlijst
Met 18 WT-teams aan de start deed K-B-K nooit beter, meest opvallend afwezige is het Jumbo Visma team.

Live te volgen op Sporza vanaf 13u30 (drie kwartier durende voorbeschouwing inbegrepen..)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2020 10:10 door Sub Culture.
Slimmerd 01 maart 2020 10:12
Benieuwd wat het hertekende parkoers gaat betekenen voor de koers, de kans op een massasprint met een man of 70 lijkt me toch wel serieus geslonken.
Sub Culture 01 maart 2020 10:17
Los van het parcours staan er dit jaar weinig topsprinters aan de start en de weersomstandigheden zullen er sowieso voor zorgen dat het helemaal uiteen geslagen wordt straks.
Iets minder wind dan gisteren maar ze gaan de boel sowieso op de kant trekken.
Clavan 01 maart 2020 10:25
Van Bicycling

Kuurne-Brussel-Kuurne, de tweede koers uit het openingsweekend. Vaak wordt deze wedstrijd gezien als de herkansing voor de Omloop maar het is veel meer dan dat. Hier lees je alles over het vernieuwde parcours, de klimmetjes en de favorieten.

Parcours van KBK
Het 200 kilometer lange parcours heeft voor 2020 een metamorfose ondergaan en de finale is hertekend. De start en finish zijn zoals de naam al doet vermoeden in Kuurne. Vanuit Kuurne wordt koers gezet richting het keerpunt. De 72e editie voert de renners over 75 kilometer aan nieuwe wegen ten opzichte van vorig jaar. Ook het keerpunt van de wedstrijd wordt daarmee verlegd, van Ninove naar Zottegem, Brussel wordt al jaren niet meer bereikt. De nieuwe finale bevat nog maar één plaatselijke ronde in plaats van twee. Op de route liggen nu elf klimmetjes, waaronder de oude Kwaremont. De laatste beklimming is in 2020 niet meer Nokereberg maar de Kluisberg, op 50 kilometer van de streep. In het restant van de wedstrijd is nog een kasseienstrook toegevoegd en de wind zal zeker een belangrijke rol spelen.
tvm 01 maart 2020 14:20
Nog een tamme boel de eerste 100 km. Hopen dat een massasprint toch ontlopen wordt en de klassieke renners de koers maken.
ton duk 01 maart 2020 14:23
Hopen dat het tam blijft en Jakobsen wint ...is dan weer mijn gedachte
gr
tvm 01 maart 2020 15:17
Wat een saaie editie tot nu toe zeg. Moet gek lopen wil het geen grote groepssprint worden.
Spaak 01 maart 2020 15:37
Moscon DSQ, het zal eens niet.
Ongelooflijk dat zo’n figuur nog onder contract kan staan bij een topploeg...
Slimmerd 01 maart 2020 15:45
Het Waaltje... eindelijk te horen tijdens het openingsweekend
Slimmerd 01 maart 2020 15:45
Zal toch wel eens einde verhaal zijn na vandaag
Eindhovuh 01 maart 2020 16:37
Knap staaltje van Asgreen.
Maar belachelijk slecht van het peloton.
opoeepo 01 maart 2020 16:44
Dan is het ook weer niet zo'n knap staaltje.
tvm 01 maart 2020 17:43
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moscon DSQ, het zal eens niet.
> Ongelooflijk dat zo’n figuur nog onder contract
> kan staan bij een topploeg...

Zolang renners ook presteren kunnen ze dit gedrag nog enigszins compenseren natuurlijk.
Sub Culture 01 maart 2020 18:03
El Chaba 01 maart 2020 22:08
Het was feitelijk Asgreen tegen twee renners van Sunweb (heb niet meegekregen wie). Nog knap best knap natuurlijk, maar zeker ook geblunder van Bahrein, NTT en UAE.
Slimmerd 01 maart 2020 22:19
Benoot en Pedersen
El Chaba 01 maart 2020 22:45
Fijn dat je deze gedachte met ons deelt, Ton! je blijft me keer op keer verrassen!
veluweracer 02 maart 2020 07:20
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het Waaltje... eindelijk te horen tijdens het
> openingsweekend

Het deed mij ook goed Michel dit te horen zeggen. Of het iets vertederends of vernederends is moet ik nog bepalen.
veluweracer 02 maart 2020 07:24
Het lijkt of er bij QS altijd wel een de 'speciale behandeling' heeft gehad. Als Jakobsen had gewonnen dan had ik het enigzins durven vertrouwen. Dit soort zeges van dit soort mannen van dit soort ploegen bezorgen me enkel heel veel kriebels aan de neus. Het spijt me voor diegene die zich er aan stoort.
Curzio 02 maart 2020 08:59
Het leek er sterk op dat Bennoot en Pedersen het dichtreden en het laatste stukje wilden overlaten aan FDJ. Maar toen schoot hun mannetje rechtdoor op de rotonde en de FDJ lead-out hield de benen stil. Rest van het peloton zat helemaal te slapen.
Sub Culture 03 maart 2020 08:18
Neen, er reden ook nog renners van Ineos mee in de achtergrond.
Alsook een occasionele Lotto renner en wat FDJ grut.
Ulrich A. Boschwitz 04 maart 2020 15:10
De opvolger van exceptioneel talent Evenepoel rijdt nu al in het rond! Zijn naam is Cian Uijtdebroeks en hij komt uit het pittoreske Hannuit. De kleine Belgische vijver blijft maar van die uitzonderlijke talenten voortbrengen, hoe kan dat toch? Leuke renner om te volgen.

Quote

1e jaars junior zette Kuurne op stelten met solo van 50 km in debuutkoers: “Droom die uitkomt”

Maart 3, 2020

De pas 17 geworden Cian Uijtdebroeks stond al geboekstaafd als 1 van de grote talenten in de juniorencategorie, maar de inwoner van Hannuit moest ook nog wel eens bewijzen waarom. Dat deed hij door meteen zijn 1e UCI-koers van het seizoen te winnen, Kuurne-Brussel-Kuurne voor junioren. Ook de manier waarop lijkt veel goeds te beloven voor de toekomst.

De renner van Acrog-Tormans reed in Kuurne zijn allereerste koers als junior. “Samen met het feit dat het al meteen een grote klassieker was, maakte het een uitdaging op zich”, vindt de Luikenaar. “Het was vooraf de bedoeling om mee de schifting te maken, zodat ik met de kopgroep in een gunstige positie zou komen. Ik wilde ook valpartijen voorkomen, want dat is iets wat in de jeugdreeksen vaak voorkomt, zeker in een nerveuze koers als deze. Het was de 1e kans voor iedereen om iets te laten zien dit seizoen, dus dan weet je dat het geen zondagswandeling wordt. En dan kan je maar beter wat safe zitten.”

Demarrage
Na 70 km koers werd het kaf van het koren gescheiden. “De ploeg leverde stevig beukwerk en zo konden we op de Côte de Trieu wegrijden met een man of 10, waarvan 3 renners van Acrog-Tormans. We naderden de laatste 50 km van de wedstrijd toen ik hoorde dat er een achtervolgende groep dichter aan het komen was. Ik had niet bepaald veel zin in een samensmelting en trok mijn conclusies. Ik zette een demarrage in en mijn ploegmaats konden vervolgens hun benen sparen. Een ideale situatie voor de ploeg, want als ik het niet tot het einde zou uitzingen, dan waren zij nog met 2 man fris om te sprinten.”

Zo ver kwam het niet. Net als 2 jaar geleden, toen ene Remco Evenepoel een solo van jewelste op poten zetten in deze juniorenversie van Kuurne-Brussel-Kuurne, droeg de éénmansvlucht tot in Kuurne. “Ik hield vol en finishte zo met 48 seconden voorsprong op mijn ploegmaat Pepijn Reinderink. Dit is natuurlijk een geweldige prestatie in mijn 1e koers bij de junioren. Daar had ik alleen maar van kunnen dromen. Het komt des te meer onverwacht omdat ik eerder een klimmerstype ben dan iemand die in het barre Vlaamse weer op een klassiek parcours uit de voeten kan. Maar ik blijf me dus steeds verder ontdekken, wat natuurlijk een leuke vaststelling is.”

Klimmer
Evenepoel won zijn solo in 2018 ook in het shirt van Balen BC, de ploeg van manager Jef Robert. “Dat wist ik natuurlijk, net als dat ik wist dat de ploeg Kuurne vorig jaar ook al gewonnen had met Casper van Uden, die nu voor het Development Team Sunweb rijdt. Dat maakt het nu 3 in een rij, magnifiek! Ik kijk dan ook erg op naar mijn voorgangers. Maar voorts blijf ik hier nuchter bij en kijk ik vooral benieuwd vooruit naar mijn komende wedstrijden: Nokere Koerse voor junioren en de Franse La Bernaudeau Junior Internationale. Dat zijn 2 mooie klassiekers waar ik mezelf verder wil blijven ontdekken. Desondanks ligt de focus nog steeds op de klimkoersen, die later op het seizoen liggen. Voor het moment probeer ik mij zo gewoon goed mogelijk te amuseren en veel bij te leren.”

[wielerverhaal.com]
Surplace op souplesse 04 maart 2020 15:44
Soms kun je bij slechts het lezen van de naam, al een streep zetten door een succesvolle profcarrière.
El Chaba 05 maart 2020 10:34
Soms kun je bij het zien van de naam van de prikker al stoppen met het lezen van het bericht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen