Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Extra Time Koers - Canvas - 21u20

Gepost door veluweracer 
veluweracer 04 maart 2020 20:24
Ruben van Gehucht ontvangt Lampie, Cauwie en Tankie.
Een heel uur lang nabeschouwen.
veluweracer 04 maart 2020 20:29
Tom Boonen fietst op Eén om 20u40 met bejaarde mannen in Denemarken. Hij stopt als E.T.K. begint.
Sub Culture 04 maart 2020 20:56
Fucking hell, waarom wordt die Tankink altijd opgevoerd.
Vooral Karl van fucking Nieuwkerke die dat heeft gepusht.
Horen we die hier knoddig te vinden met dat gekke taaltje?

Ga wel kijken, maar dan om mij dood te ergeren aan Karl zelf.



Don't get me wrong, ik ben een relatief gelukkige kerel.
Horsie is back 04 maart 2020 20:57
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tom Boonen fietst op Eén om 20u40 met bejaarde
> mannen in Denemarken. Hij stopt als E.T.K. begint.

Las vandaag op Cycling Weekly, dat Tom toegeeft erover na te denken weer terug te keren.
veluweracer 04 maart 2020 23:25
Dat was een nieuwtje voor me. Het kwam ook ter sprake aan tafel en de reacties erop waren gemengd van aard. Zo vond Tankink het hedendaagse wielerennen teveel verandert t.o.v. van de periode waarin Boonen koerste. En daar zou Tommeke niet in mee kunnen. Maar verdere uitleg daarover kregen we dan weer niet. Ja, wat gebazel over een 'onboard-camera' waar Boonen niet mee zou kunnen rijden werd nog net op tijd geridiculiseerd door Ruben. En ja, waarom steeds maar weer Tankink. Het eerste wat in me opkomt is voor de vrolijke noot. Als tafelclown met flauwe grollen het publiek een glimlach op het gezicht toveren. En dat is ook eigenlijk wel het enige wat in me opkomt. Op gepeperde uitspraken moet je niet gaan zitten wachten bij Tankink. Misschien maakt dat hem een risicoloos persoon voor de televisie. Roger de Vlaeminck zit er daarom waarschijnlijk niet. Teveel temperament en het hart op de tong. Die had hoogstwaarschijnlijk beweerd zelf nog in staat te zijn om een vijfde zege op de kasseien te kunnen behalen. In een sprint tegen Tomback.
Lucho Herrera 05 maart 2020 11:25
@sub @veluweracer

Het zegt ook wat over jezelf als kijker als je Tankink alleen als clown kunt zien met een gek taaltje. Nou vond ik hem gisteren ook niet heel sterk uit de verf komen, maar over het algemeen zit Tankink vol verhalen. En niet alleen gekke of vrolijke verhalen. Maar je hoort nu nooit een journalist vragen: Bram, hoe is dat nou om coureur te zijn terwijl je last hebt van zware tinnitus? Heeft dat je gehinderd in je topsportcarriere, hoe heb je daar mee leren omgaan? Of welke invloed heeft jouw zwaar gehandicapte zus gehad op jouw kijk op de topsportwereld? En zo zijn er nog veel meer serieuze onderwerpen te bedenken.

Maar och, waar reageer ik eigenlijk op. Tankink raar vinden praten, terwijl er een Westvlaming aan tafel zit. Schiet mij maar lek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2020 11:30 door Lucho Herrera.
merijntje mortirolo 05 maart 2020 13:03
-
Inderdaad dikke bullshit, dat gezeik over het taaltje. Alsof er een Hoog-Nederlands (ABN) bestaat. Fuck that. Accenten zijn tof en onderscheidend. Grammatica staat vast, een accent niet.

Bij Match of the Day op de BBC worden al eeuwenlang gasten neergezet die geen 'Hoog-Engels' spreken: Vialli, Hansen, Shearer, Gullit. Vroeger keek ik dat nog wel eens en miste bij tijd en wijle de ondertiteling...

Ennuh: als Belgen al gaan 'klagen' over een 'gek taaltje,' dan is het einde natuurlijk 'zoeker' dan ooit.

HUP taal!
El Chaba 05 maart 2020 14:28
Sub Culture 05 maart 2020 16:05
Tja, dat soort 'randinformatie' was mij niet bekend.
Maar los daarvan vind ik zijn relevantie in een setting als gisteravond weinig waardevol, lijkt mij vooral te worden opgevoerd om af en toe voor de vrolijke noot te zorgen.
El Chaba 05 maart 2020 17:07
Dat zou op zich best kunnen natuurlijk.
En eerlijk is eerlijk, ik had tot voor afgelopen zaterdag (in de Cacaofabriek in Helmond), ook een enigszins vergelijkbaar beeld van Bram Tankink, maar na afloop was mijn mening toch een heel stuk genuanceerder.
Hij zei daar ook eerlijk op vragen uit het publiek, waarom hij tegenwoordig zo vaak bij wielerprogramma's van de VRT werd gevraagd, dat één van de redenen waarschijnlijk was dat hij een 'gangmaker' is, dat hij mensen verbindt, etc.
Maar daar in de cacaofabriek bleek mij ook, dat hij wel degelijk heel goed, inhoudelijk en gepassioneerd over wielrennen kan vertellen en discussiëren.

Ik hoop ook nog eens Tom Boonen in real life te ontmoeten, wie weet verandert mijn mening over hem dan ook wel.. winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2020 17:10 door El Chaba.
merijntje mortirolo 05 maart 2020 17:16
-
Quote
El Chamongoloba
Ik hoop ook nog eens Tom Boonen in real life te ontmoeten, wie weet verandert mijn mening over hem dan ook wel.

FUCK you. De laatste keer dat wij hem zagen riep je "BOEHOE. Vreemdganger."

Best kostelijk.

Wanneer gaan we weer eens naar de koers?

Of zwemmen ofzo?
El Chaba 05 maart 2020 19:25
Ik heb hele slechte ervaringen met zwemmen als jij in de buurt bent, dus, wat denk je zelf..? grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2020 19:25 door El Chaba.
veluweracer 05 maart 2020 21:35
Bram kan zonder enige twijfel zeer boeiend over de koers vertellen. Misschien moet hij er ook door de juiste persoon toe aangezet worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen