Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Streep door alle Belgische koersen t/m 31 maart

Gepost door Bummetje 
Bummetje 12 maart 2020 14:47
Zojuist zijn wegens het coronavirus alle in België geplande koersen geschrapt. Het is nog onduidelijk of deze koersen later zullen worden ingehaald. De Ronde van Vlaanderen blijft hiermee voorlopig buiten schot. Wel getroffen zijn:
18-3: Nokere Koerse
20-3: Bredene Koksijde Classic
25-3: Driedaagse Brugge-De Panne
27-3: E3 BinckBank Classic
29-3: Gent-Wevelgem

Toch een kleine ramp voor de wielersport. Zeker voor de groep renners die het van deze weken zou moeten hebben. Zelfs als Vlaanderen en Roubaix nog doorgaan (wat zeer te betwijfelen is), een onthoofd of in ieder geval zwaar verminkt voorjaar zo.
Anony 12 maart 2020 14:52
Uit voorzorg voor het coronavirus heeft Vlaams minister van Sport Ben Weyts een streep getrokken door alle sportwedstrijden met publiek. Dat deed hij na overleg met de sportfederaties. In het wielrennen zullen onder meer Nokere Koerse, de E3 Harelbeke en Gent-Wevelgem niet doorgaan.

De minister van Sport Ben Weyts hield vanmiddag een crisisoverleg met de Pro League, de Belgische voetbalbond, Voetbal Vlaanderen, Cycling Vlaanderen, de Vlaamse Sportfederatie, de Gymnastiekfederatie en Sport Vlaanderen. Weyts en de federaties hebben beslist om al zeker tot 31 maart alle publieksevenementen, zowel indoor als outdoor, te schrappen.

"Gelet op de verdere verspreiding van het coronavirus en gelet op de geactualiseerde inzichten en aanbevelingen van gezondheidsdeskundigen, wil de sportwereld uitdrukkelijk en proactief haar maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen", luidt het in een mededeling.

De sportsector zegt geen katalysator te willen zijn voor de verdere verspreiding van het virus. "Het is de grote kracht van sport dat het veel mensen, maar die kracht wordt een kwetsbaarheid wanneer een virus zich verspreidt overal waar grote groepen samenkomen", delen de sportorganisaties mee. "Dit was geen makkelijke beslissing, maar het kan niet anders."

Vooral in het wielrennen stonden de komende weken mooie koersen op het programma. Nokere Koerse (18 maart), de Bredene Koksijde Classic (20 maart), de Driedaagse Brugge-De Panne (25 maart), de E3 BinckBank Classic (27 maart) en Gent-Wevelgem (29 maart) vormden een mooie aanloop naar de Ronde van Vlaanderen op zondag 5 april.

Of "Vlaanderens Mooiste" op de kalender blijft staan, is nog koffiedik kijken. Voorlopig zijn enkel de wedstrijden in maart geschrapt.


Bron: Sporza
Anony 12 maart 2020 14:53
sad smiley
Mooiste periode van het jaar verpest door massahysterie.
ton duk 12 maart 2020 14:54
Daar gaan mijn 12 t/m 16#drankgelag...
Hard gelag
gr
Sub Culture 12 maart 2020 15:02
Het nu nog omschrijven als 'massahysterie' wijst op een oprechte domheid.

Spijtige maar correcte beslissing.
Anony 12 maart 2020 15:29
Wel, dat is uiteraard mijn eerste impuls uit pure ontgoocheling. Verder moet ik toegeven dat ik nog altijd geen beeld heb van hoe 'gevaarlijk' dit nu eigenlijk wel is en wat deze epidemie kan of zal inhouden. Zolang daar geen duidelijkheid in bestaat, weet ik niet wat ik moet denken. Je zou al bijna gaan 'hopen' dat al deze maatregelen gerechtvaardigd worden, wat ergens net zo verkeerd is.
El Chaba 12 maart 2020 15:35
1#hardgelach



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2020 15:35 door El Chaba.
El Chaba 12 maart 2020 15:39
Ik vrees dat Sub Culture gelijk heeft.
Inmiddels is het toch wel duidelijk geworden, dat dit virus niet alleen op sportief, maar ook op menselijk, economisch en financieel gebied een enorme impact gaat hebben.
El Chaba 12 maart 2020 15:42
Hopen op een klein hittegolfje de komende weken dan gaan RvV en P-R wellicht nog door.
Fuck de klimaatactivisten, hup global warming!
MarkV 12 maart 2020 15:56
Vanaf het weekend minder regen, meer zon en hogere temperaturen, maar niet hoog genoeg.
Wanny 12 maart 2020 16:01
Enorme impact is ook maar relatief. Over 100 jaar weet niemand meer dat er in 2020 een corona pandemie was.

De economie zal zich ook wel weer herstellen. Zo gaat het altijd. Het hoogtepunt van de conjunctuur was sowieso al achter de rug, dus het wachten was al op de volgende recessie.
El Chaba 12 maart 2020 16:09
Zit zeker wat in.
Maar dan wel op macro-niveau. Op micro-niveau gaat dit natuurlijk veel drama's opleveren..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2020 16:10 door El Chaba.
Anony 12 maart 2020 16:27
Ja. Maar die impact lijkt op basis van de cijfers momenteel een politieke beslissing, en geen gedwongen noodzakelijke. Daar heb ik het op dit moment moeilijk mee.
Anony 12 maart 2020 16:35
Heel, heel misschien nog Gent-Wevelgem en/of Brugge-De Panne.
Sub Culture 12 maart 2020 16:47
Is helemaal geen politieke beslissing, het is erg genoeg dat virologen hebben aangedrongen op deze beslissing bij gebrek aan daadkracht bij huidige regeringen.
Clavan 12 maart 2020 17:02
Kunnen we eindelijk op een normaal tijdstip Buren kijken.
opoeepo 12 maart 2020 17:19
Every cloud.............
Vlaflip76 12 maart 2020 17:27
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Enorme impact is ook maar relatief. Over 100 jaar
> weet niemand meer dat er in 2020 een corona
> pandemie was.
>
Honderd jaar later weten er nog steeds mensen van de Spaanse griep (1918-19). Dus waarom zou dat voor Corona anders zijn?
lodjan 12 maart 2020 17:41
Nog niet:

“De berichtgeving dat alle koersen zijn afgelast is voorbarig en klopt nog niet.”

“We wachten op de federale regering die vanavond met een nood- en interventieplan komt om de knoop door te hakken. Het gaat op dit moment nog wel door, maar ik spreek met twee woorden. Op dit moment is alles afgelast wat betreft Cycling Vlaanderen, maar niet wat betreft Belgian Cycling
.”
Luijt 12 maart 2020 17:55
Ik volg de koers op dit moment nauwelijks met al dat Corona-gekut. Als Lotto Jumbo en MvdP niet meerijden is de koers toch onthoofd. Dan wint die pakkers-club van Sub die hij "trein" noemt sowieso.

Ga dit weekend zelf wel lekker weer eens fietsen, en nog wel in België ook; mag dat nog wel?

Voetknuffel, Luijt
MarkV 12 maart 2020 18:19
"Op dit moment is alles afgelast wat betreft Cycling Vlaanderen, maar niet wat betreft Belgian Cycling.”

In de politiek is het al niet te volgen met alle gewesten, taalgebieden en andere Vlaamse, Waalse, Belse onzin. Nu ook al in het wielrennen?

Afschaffen dat land, gewoon ermee ophouden.
Vlaflip76 12 maart 2020 18:26
Dit is een virus waar de mensheid voor het eerst mee in aanraking komt. Dat betekent dat niemand een natuurlijke verdediging heeft opgebouwd tegen het virus. Alle 8 miljard mensen kunnen er dus ziek van worden. Met een sterftepercentage van 4% kunnen er dus potentieel 320 miljoen doden vallen als er geen maatregelen worden.
Frederik D. 12 maart 2020 19:16
Zie ook de draad die apart aan de pandemie is gewijd: updates coronavirus.
Frederik D. 12 maart 2020 19:18
Niet met honderd man of meer tegelijk fietsen. smiling smiley Dus houd afstand van elkaar.
Horsie is back 12 maart 2020 21:16
Vlaflip76 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is een virus waar de mensheid voor het eerst
> mee in aanraking komt. Dat betekent dat niemand
> een natuurlijke verdediging heeft opgebouwd tegen
> het virus. Alle 8 miljard mensen kunnen er dus
> ziek van worden. Met een sterftepercentage van 4%
> kunnen er dus potentieel 320 miljoen doden vallen
> als er geen maatregelen worden.

De Spaanse griep 1918 leidde in Nederland tot ongeveer 30.000 doden, wereldwijd tot 50 tot 100 miljoen doden
Met dit virus worden de lasten echter buitengewoon ongelijk verdeeld. Vooral de kwetsbaren en de ouderen zijn massaal de dupe. De kids nemen het over.

Maar laat Horsie dit debat met een positieve noot afsluiten.
"We" zullen ook gaan beleven, dat de mensheid voor het eerst in haar geschiedenis een ware pandemie onder controle gaat brengen.
Mexicaanse griep, SARS, MERS, zelfs Ebola (veel dodelijker) kunnen niet aan dit Bat virus tippen.
MarkV 12 maart 2020 21:54
De Spaanse griep was ook buitengewoon ongelijk verdeeld, vooral jong volwassenen werden getroffen.
punt 12 maart 2020 22:10
Even wat feiten op een rij:

* Het Coronavirus is al tientallen jaren oud.
* In medische handboeken uit de jaren 80 staat: coronavirus - gewone verkoudheid.
* In de meeste gevallen van 2020 wordt niet bekend gemaakt of de zieke het bekende coronavirus heeft of de nieuwe variant.
* Het feit dat er een nieuw variant is, is niet bijzonder, ieder jaar komen er nieuwe griepvarianten waar de mensheid nog niet mee in aanraking is geweest. Vandaar dat er aangeraden wordt elk jaar een nieuwe griepprik te nemen.
* In 2019 werden 5 miljoen mensen ernstig ziek vanwege de griep.
* Per jaar sterven er tussen de 290.000 en 646.000 mensen aan de griep. 58% van de gevallen betreft mensen boven de 65.
* Meer mensen sterven aan nieuwe griepvarianten dan aan al bestaande. Je moet het sterftepercentage van het coronavirus daarom vergelijken met nieuwe griepvarianten in het verleden, niet met het gemiddelde aan griepgevallen en sterfte.
* In China is, een maand na de uitbraak, het virus onder controle en is iedereen weer aan het werk.

Kortom, massahysterie.
opoeepo 12 maart 2020 22:25
You have a very big brain.
valse trage 12 maart 2020 22:58
Kijk eens aan, de heer punt laat zich leiden door feiten, niets anders dan keiharde feiten, en niet door emoties. Ik neem mijn hoed diep voor u af, zeer diep.
Poggio 13 maart 2020 00:00
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even wat feiten op een rij:
>
> * Het Coronavirus is al tientallen jaren oud.
> * In medische handboeken uit de jaren 80 staat:
> coronavirus - gewone verkoudheid.
> * In de meeste gevallen van 2020 wordt niet bekend
> gemaakt of de zieke het bekende coronavirus heeft
> of de nieuwe variant.
> * Het feit dat er een nieuw variant is, is niet
> bijzonder, ieder jaar komen er nieuwe
> griepvarianten waar de mensheid nog niet mee in
> aanraking is geweest. Vandaar dat er aangeraden
> wordt elk jaar een nieuwe griepprik te nemen.
> * In 2019 werden 5 miljoen mensen ernstig ziek
> vanwege de griep.
> * Per jaar sterven er tussen de 290.000 en 646.000
> mensen aan de griep. 58% van de gevallen betreft
> mensen boven de 65.
> * Meer mensen sterven aan nieuwe griepvarianten
> dan aan al bestaande. Je moet het
> sterftepercentage van het coronavirus daarom
> vergelijken met nieuwe griepvarianten in het
> verleden, niet met het gemiddelde aan
> griepgevallen en sterfte.
> * In China is, een maand na de uitbraak, het virus
> onder controle en is iedereen weer aan het werk.
>
> Kortom, massahysterie.

Moet je het medisch personeel in Italië vertellen: [nos.nl]
Horsie is back 13 maart 2020 00:05
Antwoord op @.

Bat SARS-like coronavirus strain: BatCov RATGB, Identity 96%.
valse trage 13 maart 2020 00:20
Ik lees net ook op Wikipedia (je moet ergens beginnen als ex-viroloog - nee ik schaam me er niet voor) dat SARS-CoV-2 inderdaad waarschijnlijk ontstaan is uit een CoV-strain die vleermuizen als host heeft. Wat is RATGB?

Edit: ik zie het al, in het door Wikipedia aangehaalde artikel staat 96% sequence identity met RaTG13.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2020 00:36 door valse trage.
valse trage 13 maart 2020 00:22
Het gaat in ieder geval een goede leerschool worden. In 1918 we didn't know what hit us…
Horsie is back 13 maart 2020 01:08
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik lees net ook op Wikipedia (je moet ergens
> beginnen als ex-viroloog - nee ik schaam me er
> niet voor) dat SARS-CoV-2 inderdaad waarschijnlijk
> ontstaan is uit een CoV-strain die vleermuizen als
> host heeft. Wat is RATGB?
>
> Edit: ik zie het al, in het door Wikipedia
> aangehaalde artikel staat 96% sequence identity
> met RaTG13.

Mijn info komt uit het formele rapport van de Chinezen in samenwerking met de WHO, waarin phylogenetische analyse virus en de meest verwante genomen.
valse trage 13 maart 2020 01:14
Heb je een link? smiling smiley

Waarschijnlijk is de originele bron hetzelfde: A pneumonia outbreak associated with a new coronavirus of probable bat origin Shi et al., Nature, feb. 2020.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2020 01:18 door valse trage.
Horsie is back 13 maart 2020 01:49
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb je een link? smiling smiley Het rapport who-china-joint-mission-on-covid-19 zal nog wel te vinden zijn op de WHO.int website.
>
> Waarschijnlijk is de originele bron hetzelfde:
> A pneumonia outbreak associated with a new
> coronavirus of probable bat origin
Shi et
> al
., Nature, feb. 2020.
Clavan 13 maart 2020 06:36
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze variant van schubdieren afkomstig was? Maar ik kan mij vergissen.
Clavan 13 maart 2020 06:44
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
> * In China is, een maand na de uitbraak, het virus
> onder controle en is iedereen weer aan het werk.

Joh. Hoe zou dat nu toch komen? Je krijgt nog een paar uur om zelf na te denken.
punt 13 maart 2020 09:40
Voor de liefhebbers van statistieken:

Een van de ergste dagen mbt het coronavirus was 10 februari. Die dag overleden er 108 mensen aan het virus.

Op dezelfde dag overleden 26.283 mensen aan kanker, 24.641 aan hartziektes, 4300 aan diabetes en ruim 3000 door zelfmoord. Gemiddeld sterven er per dag 2740 mensen door toedoen van moskieten, worden 1.300 mensen vermoord en overlijden er 137 mensen door slangebeten. En gemiddeld sterven er iedere dag tussen de 794 en 1770 aan de griep (variatie per jaar).
El Chaba 13 maart 2020 09:46
Dit kan alleen een zwakzinnige beweren.
ton duk 13 maart 2020 09:57
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor de liefhebbers van statistieken:
>
> Een van de ergste dagen mbt het coronavirus was 10
> februari. Die dag overleden er 108 mensen aan het
> virus.
>

Ok, hulde aan de Italianen die dat cijfer van 108 gisteren ruim hebben verbeterd met 180.....
gr
Clavan 13 maart 2020 10:01
Dit moet een trollbot zijn van DeDagelijkseStandaard



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2020 10:05 door Clavan.
Clavan 13 maart 2020 10:02
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
Gemiddeld sterven er
> per dag 2740 mensen door toedoen van moskieten,

Toch weer die Mohammedanen angry smiley
merijntje mortirolo 13 maart 2020 10:27
-
Ik refresh #hamsteren op twitter.com/search om de paar seconden en vermaak mij kostelijk.

Premier Ruttes schuld hoor, deze gekte van de mensen. (Moet ik dat uitleggen? Aan v#$@%^&@cer misschien: ik ben mild ironisch en licht sceptisch. Mensen zijn debielen, daar hep Rutte niks mee te maken).

Ondertussen drink ik (een beetje) wodka, praat ik met een mattie in Catania en plan ik mijn bezorgingen van deze middag.

In Catania alles dicht op supermarkt en apotheek na en men mag het huis niet uit, behalve voor dringend werk en noodzakelijke boodschappen.

Neem eigenlijk aan dat dat komende week hier ook zal gebeuren.

Ik ga straks de supermarkt eens van buiten bekijken: ik heb op zich wel wat nodig, maar ga daar niet voor in de rij staan. Nog even afgezien van de ergernis en woede die 'hamsterend' volk opwekt.

Jullie zullen het al raden, maarruh, qua alcohol kan ik wel vier maanden vooruit, dus ik maak mij niet heel veel zorgen.

#coronakusjes
Sub Culture 13 maart 2020 10:32
Hier hebben ze een supermarkt tijdelijk afgesloten wegens lange files en meterslange wachtrijen tot buiten het filiaal.

Veel empathische mensen maar vooral heel veel domme mensen.
valse trage 13 maart 2020 10:46
Ja, ik heb ook zoiets gelezen. Die arme schattige pangolinnetjes die illegaal verhandeld worden op die marktjes schijnen als 'reservoir' te dienen voor verschillende SARS-gerelateerde coronavirussen afkomstig uit vleermuizen. Er is een groot aantal coronavirussen dat rondcirculeert in vleermuizen/vleerhonden, en niet overgaat op mensen, maar mutaties in deze virussen kunnen zoönose (overgang van dier-op-mens) veroorzaken.

Mevr. Shi Zhengli uit Wuhan en haar team, een expert op het gebied van SARS-gerelateerde coronavirussen (SARSr-CoV) is blijkbaar de afgelopen maanden dé frontrunner geweest in het onderzoek naar de oorsprong van het nieuwe SARS-gerelateerde coronavirus (bekend onder de namen COVID-19 of SARS-CoV-2). Zij zijn degenen die als eerste het genoom (het genetisch materiaal) van SARS-CoV-2 hebben vergeleken met dat van andere SARS-gerelateerde virussen (waaronder SARS-CoV, 'het' SARS-virus (iets van 80%), en verschillende SARSr-CoVs afkomstig uit vleermuizen (waarvan BatCoV-RaTG13 meer dan 95% overeenkomst had). Artikel hierboven door mij en Horsie aangehaald.

Hier een eergister gepubliceerd interview in the Scientific American met deze Chinese superheldin:
China's Batwoman

Wil je wat leren over de oorsprong van het virus, dan is dit een goede bron.

wiki: Shi Zhengli



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2020 11:09 door valse trage.
Sub Culture 13 maart 2020 12:48
Het coronavirus gooit ook roet in het eten van de Giro. De organisatie zal moeten sleutelen aan haar rittenschema nu de Hongaarse regering een start in de hoofdstad Boedapest verbiedt.

Later meer..
El Chaba 13 maart 2020 12:52
Gisteren ook lange rijen voor de kassa in de plaatselijke Lidl hier. Allemaal mensen met twee of drie XXL pakken toiletpapier. Echt hilarisch..
Sub Culture 13 maart 2020 12:55
Ik ga nooit naar de Lidl, uit zelfrespect.
En ja ik weet dat Lidl prominent pronkt op de tenues van de zegetrein.
Clavan 13 maart 2020 12:58
' Een jager-verzamelaar is een mens die zich in leven houdt door middel van de jacht en/of het verzamelen van eetbare dingen zoals bessen en dieren. Het jagen en verzamelen als overlevingsmethode is sinds de neolithische revolutie zo goed als overal vervangen door landbouw'
El Chaba 13 maart 2020 12:59
Ik wel af en toe - ik heb geen zelfrespect - maar gisterenavond niet.
Te lang wachten voor de kassa, dat haat ik. Gelukkig zit er pal naast een echt Hollandse Jumbo.
El Chaba 13 maart 2020 13:00
Niet in Hoofddorp dus, maar dat zal je vast niet verbazen..
MarkV 13 maart 2020 13:02
De hele Giro in zuid Italië lijkt mij ook geen onmogelijk scenario, áls het al door gaat.
En wellicht ingekort naar 2 weken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2020 13:02 door MarkV.
Clavan 13 maart 2020 13:06
Hier ook hoor. In dit sterk vergrijsd dorp, viel het mij vanmorgen op hoeveel mensen, die verder toch de hele dag niks te doen hebben, om 0800 uur al in de rij staan voor de 4 supermarkten die wij hier hebben.
Eqquipo 13 maart 2020 13:19
Poeh, is toch pas over 2 maanden denk ik dan.
opoeepo 13 maart 2020 13:22
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gisteren ook lange rijen voor de kassa in de
> plaatselijke Lidl hier. Allemaal mensen met twee
> of drie XXL pakken toiletpapier. Echt hilarisch..

Dat zie je iedere zes weken, als die in de aanbieding zijn.
Horsie is back 13 maart 2020 13:24
punt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor de liefhebbers van statistieken:
>
> Een van de ergste dagen mbt het coronavirus was 10 februari. Die dag overleden er 108 mensen aan het virus.
>
> Op dezelfde dag overleden 26.283 mensen aan kanker, 24.641 aan hartziektes, 4300 aan diabetes en ruim 3000 door zelfmoord. Gemiddeld sterven er per dag 2740 mensen door toedoen van moskieten, worden 1.300 mensen vermoord en overlijden er 137 mensen door slangebeten. En gemiddeld sterven er iedere dag tussen de 794 en 1770 aan de griep (variatie per jaar).

@Punt refereert hier aan de Wet van de Grote Getallen, al vergeet Punt de allerbelangrijkste statistiek, namelijk het aantal levendgeborenen, dat ongeveer 3 per seconde moet bedragen. Over 9 maanden rond deze corona periode zal er uiteraard weer een piek op te tekenen zijn.
Punt is natuurlijk hier per vergissing terechtgekomen (de zogenaamde argeloze bezoeker, die bij het aanklikken van Horsie is back rechtsomkeert maakt, niet dus).
Punt had moeten zijn op de website van Nederlandse makelij, worldometers.info.nl, alwaar aantallen actueel worden bijgehouden.

Maar waarom zijn onderstaande regels dan zo haunting, in wezen een simpele rekensom van -7 en + 7 is weer gewoon nul en er is "niets" veranderd.

There's seven people dead on a South Dakota farm.
Somewhere's in the distance there's seven new people born.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2020 14:50 door Horsie is back.
Eindhovuh 13 maart 2020 14:20
Lijkt me wel heerlijk hoor, om zo te kunnen redeneren.
Clavan 13 maart 2020 14:35
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------

> Mevr. Shi Zhengli uit Wuhan

Dat is wat anders als Mevrouw van Zetten uit Tiel? drinking smiley

Bedankt voor je uiteenzetting. Ik ga het eens goed lezen, straks. Nu even druk met hamsteren.
valse trage 13 maart 2020 15:47
drinking smiley oef, ja... ik had natuurlijk moeten zeggen Prof. dr. mevr.

Graag gedaan, ik ga 'm zometeen ook lezen.

Succes met hamsteren. Ik ben net ook geweest bij de Aldi: popcorn, lolly's, Schultenbrau, chocolade zeebanket...
valse trage 13 maart 2020 15:50
Hoofddorp... aiii…ongetwijfeld ook een hoog kortpittig gehalte net als hier in Limbabwe.
merijntje mortirolo 14 maart 2020 07:45
-
Ik koop ze ook altijd. I love XXL-weken. Ik koop er wel maar één. Van de literflessen olijfolie durf ik er nog wel eens twee te kopen.

Ik ben wel benieuwd naar de blikken van de mensen als ik blikken tonijn en tomaten insla. Die eerste koop ik doorgaans per tree of twee-drie en die laatste meestal een blikje of vijf-zes. Nare hamster ben ik toch.

Gister was ik even in de Aldi hier ter stede (die zit naast de apotheek waar mijn wijf moest wezen): niets aan de hand, Schappen vol, geen hysterie, geen paniek. Niet eens echt druk trouwens. Wel het vriendelijke verzoek met PIN te betalen ipv met cash. Nou ja, sinds ik geen winkel meer heb heb ik toch geen cash meer in mijn zakken.

Ik bekeek de Dirk (eigenlijk Bas voor 010-ers) en ook daar viel het mee. Vlaardingers blijken niet zulke mongolen als ik verwachtte. (Laat mijn wijf die laatste zin niet lezen, krijg ik alwéér ruzie met die ghetto bitch).

Mijn Turkse slager had het wel smoordruk, zeidie, al was ik op dat moment zijn enige klant. Op straat was het wel bijzonder rustig, gister overdag.

Vandaag wilde ik eigenlijk even naar de LIDL, maar weet niet of dat ervan gaat komen, want de fles wodka roept mij al. ("merijntje, mofootje, het is weekend! Morgen weer werken, dus vandaag moet je drínken!" )

kVraag me overigens af hoe lang mijn baan nog bestaat/doorgaat, want fruit bezorgen bij meer dan 6000 verschillende bedrijven, waaronder KLM dat 2-4000 full-timebanen schrapt is 'ergens toch ook' vragen om besmetting...

Enniewee, ik schenk mijzelf een anticoronawodkaatje in en ga Amerikanen proberen wat geld af te troggelen op ACR.

#kusjes!

Edit: kutsmiley verwijderd.

Edit 2 dagen later: ja ja, het komt goed. Tutto andrà bene.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2020 15:24 door merijntje mortirolo.
lodjan 14 maart 2020 08:09
Dit roept toch vragen op:

- hoe ziet een kutsmiley er uit?
- wat is ACR?
merijntje mortirolo 14 maart 2020 09:29
-
Het aanhalingsteken sluiten na drinken! zorgt i.c.m. het haakje sluiten voor een knipoog. Dat vind ik kut.
Americas Card Room. Ik speelde min of meer quitte, kwas eigenlijk te laat.

Nu maar eens de rest van de dag inplannen. Is er nog ergens koers?
Curzio 15 maart 2020 12:01
Vandaag stond er iemand na mij bij de kassa met één blikje cola. Respect, denk ik dan. Maar misschien gaat ze de hele dag wel naar binnen en naar buiten met telkens 1 product, dat kan natuurlijk ook.
Frederik D. 15 maart 2020 12:41
Zonder mandje dus. Dus ze had geen mandje gepakt waaraan reeds een ander had gezeten.
MarkV 15 maart 2020 13:30
Neem gewoon je eigen boodschappentas mee, sowieso altijd. Een van de makkelijkste "red de planeet" en nu ook "voorkom verspreiding corona" maatregelen.
Andere Peter 15 maart 2020 17:19
Giro lijkt mij prima geschikt om te testen op een nieuwe manier. Uitvoeren als pure tv-sport. Publiek ontmoedigen te komen kijken. Geen prijsuitreiking. TV-sport als publieke functie. Het volk heeft brood èn spelen nodig. Renners geven het goede voorbeeld dmv goede voorzorg en zorg. Jonge gasten. Monitoren en uit koers nemen bij koorts. Renners slapen elke nacht in hun eigen camper. Karavaan beperken tot het noodzakelijke minimum (medische zorg, materiaalwagens en tv-verslag). Dat is niet onveiliger dan een normale Giro. Ik vermoed zelfs veiliger (geen publiek, minder volgwagens).

Formule-1 skippen? Laat me niet lachen. TV-sport bij uitstek. Gewoon rijden zonder publiek.

Het geld moet blijven rollen, guys. De stilstand-economie gaat anders tot meer leed leiden dan het virus op zichzelf. Sowieso krijgt in anderhalf jaar tijd een fors deel van de wereldbevolking het virus. Het gaat erom de verspreiding van het virus dusdanig te vertragen dat het aantal ernstig zieken binnen de maximale zorgcapaciteit blijft.

Het is juist onverantwoord om alles rigoureus te cancellen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2020 17:21 door Andere Peter.
El Chaba 15 maart 2020 21:45
Formule-1 skippen? Laat me niet lachen. TV-sport bij uitstek. Gewoon rijden zonder publiek.

Dat lijkt me iets te makkelijk. Het organiseren van een formule 1 wedstrijd kost echt belachelijk veel geld en de organisatoren daarvan verdienen een behoorlijk groot deel daarvan terug door de kaartverkoop aan het publiek (drie dagen).
Bij wielerwedstrijden is dat (grotendeels) anders want daar bestaat het verdienmodel maar een heel klein deel uit toechouwersinkomsten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2020 21:47 door El Chaba.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen