Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alternatieven voor de komende koersloze maanden

Gepost door lodjan 
lodjan 14 maart 2020 12:44
Wie weet er nog leuke boeken, films, etc. voor ons wielerjunks om de komende koersloze en (zelfs sportloze) maanden mee door te komen. Natuurlijk kunnen we zelf gaan fietsen, maar het gaat zwaarder vallen dan de wintermaanden wanneer er nog veldrijden en andere sport is.

Laat ik aftrappen met een samenvatting van de Tour of Rwanda van eind vorige maand.

Starring: oa Androni met lepe Italianen en talentvolle Colombianen, Total Direct Energie met Taraamae en Ligthart die er niet aan te pas komen in dit Afrikaanse geweld, Nippo Delko met het grootste Afrikaanse talent; de pas19 jarige Biniyam Ghirmay Hailu die als junior Evenepoel wist te verslaan. Natuurlijk ook de nationale ploeg uit Eritrea en Mekseb Debesay van de Bike Aid ploeg. WT-ploeg Israel Startup Nation met één WT-renner; Schelling. De Kazakken van Vino, de Diabeten van Novo Nordisk en veel Afrikaanse ploegen met naast de nationale ploeg van Rwanda nog twee continale Rwandese ploegen waaronder de laatste aanwinst, de Skol Adrien Niyonshuti Cycling Academy met een jonge maar sterke Moïse Mugisha in een hoofdrol.

Geniet ook van het mooie landschap en de drukte langs het parkoers. Wielrennen is erg populair in Rwanda, het is een groot feest en het WK in 2025 wordt dat ook.

Samenvatting in beeld: [youtu.be]

Startlijst: [www.procyclingstats.com]

Dagelijks verslag: [wielerprikbord.nl]
opoeepo 14 maart 2020 13:19
tvm 14 maart 2020 20:31
Mooi initiatief om aan een soort "canon van de wielersport" te werken:

-L-B-L 1999
-Parijs-Tours 2004
-Rit 19 Giro 2005
-Rit 7 Giro 2010
-Amstel Gold Race 2019
-Parijs Roubaix 2016
-Kuurne-Brussel-Kuurne 2010
-Omloop het Nieuwsblad 2015
-Rit 12 Tour de France 2016

Wie vult aan?
Eddy Veen 14 maart 2020 21:12
Met een oranje bril:
-Rit 17 Tour de France 1981
-NK 2008
-NK 2013
-Rit 9 Vuelta 2015
-Rit 14 Giro 2017
-Rit 16 Giro 2017
-Rit 19 Giro 2018
-NK 2018
-Rit 4 Tour of Britain 2019
lodjan 14 maart 2020 21:19
Hoe Stannard de Omloop won tegen drie Quicksteppers.

[youtu.be]
Wanny 14 maart 2020 23:10
Lemond-Fignon met Frans commentaar.

OS 2016 wegwedstrijd dames
Zorro 14 maart 2020 23:16
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe Stannard de Omloop won tegen drie
> Quicksteppers.
>
> [youtu.be]


Owja, hoe Boonen Terpstra liet terug halen door v/d Berg.
Ulrich A. Boschwitz 15 maart 2020 08:14
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie weet er nog leuke boeken, films, etc. voor ons
> wielerjunks om de komende koersloze en (zelfs
> sportloze) maanden mee door te komen.

Destijds beoordeeld met 5/5 in de krant NRC:


Of mag het alleen wielrennen gerelateerd zijn? Nee toch, jullie interesse is toch niet beperkt tot één onderwerp hoop ik.
tvm 15 maart 2020 11:13
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------
> lodjan Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wie weet er nog leuke boeken, films, etc.
> voor ons
> > wielerjunks om de komende koersloze en (zelfs
> > sportloze) maanden mee door te komen.
>
> Destijds beoordeeld met 5/5 in de krant NRC:
>
>
> Of mag het alleen wielrennen gerelateerd zijn? Nee
> toch, jullie interesse is toch niet beperkt tot
> één onderwerp hoop ik.

Dank voor het delen. Alleen jammer van de hoge beoordeling van de NRC, dan ben ik geneigd iets niet te lezen.
Wanny 15 maart 2020 11:16
Nederland heeft de gele trui en Nederland heeft weer de gele trui. Voor liefhebbers van Nederlandse wielerhistorie.
Koppizoektwachtwoord 15 maart 2020 11:51
Fignon in de Tour van '84, hoe hij Hinault vernederde.
MarkV 15 maart 2020 13:24
En Terpstra die de schuld kreeg van de Vlamingen.
El Chaba 15 maart 2020 13:31
En de Vlaamse pers, die na afloop die geen één kritische vraag daarover durfde te stellen aan Lefevere of Boonen. Plaatsvervangende schaamte.
El Chaba 15 maart 2020 13:40
Lemond-Fignon met Frans commentaar.

Mijn misschien wel allermooiste wielermoment, ooit. Ik keek ook nog live met twee vrienden tussen allemaal Fransen op een camping.

De Franse zekerheid van een zege voor Fignon vooraf, mijn jarenlange fan zijn van Lemond, mijn 'hekel' aan Fignon en de stuitende arrogantie van 'de Fransman in het algemeen', de absolute verbijstering van de Franse commentatoren en de Fransen in de zaal toen bleek dat Fignon het toch niet ging winnen en vervolgens drie Nederlandse jongeren die helemaal uit hun dak gingen van blijdschap, omringd door de doodse stilte van de Fransen die helemaal kapot zaten. Het kon allemaal nauwelijks mooier!
Horsie is back 15 maart 2020 14:01
Laten we dan terug gaan naar La Moorsel tegen La Longo in hun eerbetoon aan Antonio tegen Jan.
Of anders Pantasaurus die heel langzaam Tonkovsaurus verslindt.
Frederik D. 15 maart 2020 14:04
Ik las het pas op de volgende maandag in een Franse krant in een Frans cafeetje in een Frans dorpje/stadje. Voorpaginanieuws. Ik was op fietsvakantie in Zuid-Frankrijk. Persoonlijk was ik meer voor Fignon dan voor Lemond.
Horsie is back 15 maart 2020 14:21
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik las het pas op de volgende maandag in een
> Franse krant in een Frans cafeetje in een Frans
> dorpje/stadje. Voorpaginanieuws. Ik was op
> fietsvakantie in Zuid-Frankrijk. Persoonlijk was
> ik meer voor Fignon dan voor Lemond.

Wellicht de eerste keer, dat in het wielrennen op de weg het magische woord aerodynamica als een beginnend virusje zijn weg probeerde te zoeken.
Grootvader Kyle had al heel wat tijd gespendeerd aan dit fenomeen, maar hield het vooral bij exotische fietsen. Hij werkte zelfs aan een Browning Automatic Transmission op een racefiets, waarmee het verzet automatisch werd aangepast en niet zoals de baanrenners, die het met één verzet moeten doen.

Breedsprakige Horsie wil natuurlijk toe naar het beruchte staartje. Hadden de acht seconden, die Fignon uiteindelijk tekort kwam, voorkomen kunnen worden met het triathlonstuur, maar hé, slinkse Lemond (mr. 99,5%) had dat karretje netjes in zijn schuur verbogen gehouden, of door netjes geknipt de tijdrit te beëindigen?

Ossekop Lothar had bijna 10 jaar terug toch ook,laten zien hoe het moest.
Cecchini 15 maart 2020 14:31
Wielrenner Cees Bol reed ‘in de enige wedstrijd ter wereld die nog doorging’

Wielrenner Cees Bol (24) staat zaterdagmiddag in het skioord Valdeblore La Colmiane in het departement Alpes Maritimes tussen zijn teamgenoten op het podium. Zojuist heeft de Noordhollandse sprinter met Sunweb het ploegenklassement van Parijs-Nice gewonnen.

Door Rob Gollin Volkskrant


Cees Bol op 8 maart, tijdens de eerste etappe van Parijs-Nice Alain JOCARD / AFPBeeld AFP

De kopman, de Vlaming Tiesj Benoot, is als tweede geëindigd, op een luttele 18 seconden achter winnaar Maximilian Schachmann uit Duitsland. Ze zwaaien. Ja, naar wie zwaaien ze eigenlijk? Er staat een kluitje fotografen, er lopen wat verzorgers en mecaniciens en tientallen meters verderop staan wat toeschouwers. ‘Maar niet veel’, stelt hij ook vast, zoals het de afgelopen dagen telkens niet veel waren. ‘We zwaaien vooral naar de camera’s.’.

De ceremonie is het naspel van een wonderlijke wielerweek. In de dagen dat de ene na de andere koers van de wieleragenda verdween en ploegen zelf aankondigden dat ze niet kwamen opdagen, baande ‘de rit naar de zon’ zich onverstoorbaar een weg naar de Côte d’Azur, zich kennelijk immuun wanend voor het coronavirus.

Geheel slagvast was het coconnetje niet. Koersorganisator ASO, ook verantwoordelijk voor de Tour de France, besloot de laatste etappe op zondag naar Nice na overleg met de autoriteiten en de teams toch maar te schrappen. De ploegen Bahrein-McLaren en Israël Start-up Nation verlieten voortijdig de wedstrijd. De Amerikaanse renner Tejay van Garderen van EF Education First vertrok ijlings om nog snel het vliegtuig naar de Verenigde Staten te kunnen nemen. Van de 136 westelijk van Parijs gestarte renners haalden er 61 de eindstreep noordelijk van Nice. Daar waren twee Nederlanders bij: Bol (38-ste) en Niki Terpstra (58-ste).

Enkele uren na de huldiging is Bol met zijn teammaten Benoot en Nils Eekhoff in de auto onderweg naar huis. Ploegleider Marc Reef zit achter het stuur. Een vlucht nemen op zondag was bij nader inzien niet zo’n goed idee. Ze vreesden vertragingen en afstel. Straks een hotelletje nemen en dan zijn ze zondag zeker thuis.

Het is een wat bevreemdende ervaring geweest, blijkt uit de woorden van Bol, koersen in de schaduw van covid-19. Publiek, voor zover aanwezig, werd zowel bij start als finish op afstand gehouden, al varieerde dat naar gelang de omstandigheden. ‘Soms was het maar 15 meter. Maar als er een groot plein was, dan bleef dat wel helemaal leeg.’ Onderweg was de belangstelling ook karig. ‘Het was mijn eerste Parijs-Nice, dus vergelijken is lastig, maar laten we het zo zeggen: ik had het iets drukker verwacht.’

Geen handdruk, wel desinfecterende zeep

Renners hoefden ’s morgens niet de presentielijst te tekenen. Dubbele linten voor de teambussen vormden ook voor genodigden een barrière. Winnaars moesten achter het podium zelf hun klassementstruien aantrekken en kregen er alvast de prijzen uitgereikt. Interactie op het ereschavot was niet toegestaan. Geen rondemissen, geen handdruk met de lokale autoriteiten. Op de hotelkamers en in de teambus was desinfecterende zeep beschikbaar. Wie tijdens de koers van bidons af wilde, kreeg de opdracht ze toch maar bij de ploegleiderswagen in te leveren of ze ergens weg te mikken waar geen toeschouwers stonden. In coronaloze tijden is het advies juist tegenovergesteld; zo’n drinkbus is leuk voor de fans.

De maatregelen hebben zijn deelname niet overschaduwd, zegt Bol. ‘Als ploeg reden we erg sterk. Vrijwel elke dag waren we competitief. We hebben twee etappezeges op zak. De sfeer was hartstikke goed. Het was geweldig om er deel van uit te maken. En ik heb gemerkt dat je van zo’n week veel sterker wordt.’ Maar in de onderlinge gesprekken, beaamt hij, ging het vrijwel uitsluitend over het virus. ‘Het was gek: we reden in zo’n beetje het enige evenement ter wereld dat nog doorging. Iedereen zat min of meer te wachten op het besluit dat het alsnog zou worden afgelast. Er waren geruchten, speculaties. En veel persoonlijke meningen.’

Wat vond hij? Was fietsen verantwoord? ‘Ik vind het heel moeilijk te beoordelen. Wat is de impact van zo’n wedstrijd? Ik heb werkelijk geen idee. Je kunt pas achteraf zeggen wat wijs is geweest. Als er nu besmettingen worden gevonden, dan zeg je: we hadden nooit mogen rijden. Als er niks aan de hand blijkt, is het veel drukte om niets is geweest.’

Heeft hij niet getwijfeld om te starten? Zeven World Tourploegen pasten, waaronder de Nederlandse ploeg Jumbo-Visma. ‘Nee, niet echt. Ik heb eerlijk gezegd de verantwoordelijkheid van me afgeschoven. De ploegleiding nam de beslissing. Daar vertrouwde ik op. De ASO verzekerde dat quarantaine niet aan de orde was. Vergeet niet dat Frankrijk ten tijde van de start nog geen risicogebied was.’

Wat bij thuiskomst rest, is aanhoudende onzekerheid. Bol stond op de rol voor Dwars door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, de Scheldeprijs en Parijs-Roubaix. De eerste twee gaan niet door. Dat de andere wedstrijden worden geannuleerd, is zeer waarschijnlijk. ‘Het is afwachten nu. Vervelend natuurlijk, maar ik blijf gewoon maar fietsen en trainen, vanuit huis. Dat blijft leuk. Maar eerst ga ik uitrusten, koffie drinken en appeltaart eten.’
Frederik D. 15 maart 2020 15:36
En de hedendaagse baarden? Hoe luchtweerstandgevoelig zijn die?
Frederik D. 15 maart 2020 15:41
Appeltaart eten als alternatief voor koersen.
Andere Peter 15 maart 2020 17:01
Herkenbaar. Ik heb iets vergelijkbaars, zij het dat ik in Noord-Spanje zat, met veel Fransen in de buurt. Op de melodie van 'Schade, Deutschland, Alles ist vorbei' zongen wij nog dagen daarna 'Laurent Fignon a perdu le Tour de France'.

Ook mijn sympathie lag op dat moment bij de spectaculair terugkerende Lemond, die natuurlijk al eens genaaid was door Fransen. In de 15 jaar daarvoor wonnen Fransen hun Tour ook iets te vaak, veelal Nederlanders kloppend. In de jaren daarna sloeg mijn voorkeur om. Ik ging (al ver voor zijn ziekte) deintellectuele stedeling Fignon sympathiek vinden. En Lemond verprutste na zijn carrière veel goodwill.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2020 17:02 door Andere Peter.
Frederik D. 15 maart 2020 17:08
Volgens de nogal vele recensies die ik las, een goed boek maar verre van vrolijk want handelend over de jodenvervolging. Nu even een hele dikke streep om de onderwerpen niet totaal te vermengen.

===================

Er is een Nederlandse roman getiteld: De wereld gaat aan vlijt ten onder.
[vanmierlostichting.d66.nl]
Thans zou men kunnen zeggen: De wereld gaat aan reizen ten onder. Het vermaledijde virus heeft ons bereikt via reizigers.
El Chaba 15 maart 2020 17:10
Ook mijn sympathie lag op dat moment bij de spectaculair terugkerende Lemond, die natuurlijk al eens genaaid was door Fransen. In de 15 jaar daarvoor wonnen Fransen hun Tour ook iets te vaak, veelal Nederlanders kloppend. In de jaren daarna sloeg mijn voorkeur om. Ik ging (al ver voor zijn ziekte) deintellectuele stedeling Fignon sympathiek vinden. En Lemond verprutste na zijn carrière veel goodwill.

Zo ging het bij mij precies zo. Wijsheid komt met de jaren.. winking smiley
Eddy Veen 15 maart 2020 17:14
Waarom is die slottijdrit niet gewoon tot traditie gemaakt, zodat er strijd is tot en met de laatste dag? Dat betreur ik elk jaar weer.
veluweracer 15 maart 2020 17:23
De Tour reed in '92 door 7 landen. Dat waren alle aangrenzende landen op Zwitserland na. Een proloog in San Sebastian mocht de spits afbijten. Zes etappes later ligt in Brussel de eindstreep en een dag later starten ze er op weg naar Valkenburg. Daar wordt een dag later ook het startschot gegeven voor de etappe naar Koblenz. De volgende etappe is een ploegentijdrit in Luxemburg vanwaar een dag later wederom gestart wordt richting Frankrijk. Deze etappe wordt in Straatsburg door Jean Paul van Poppel gewonnen. Dan in de Alpen leidt etappe 13 van Saint Gervais naar Sestriere de renners tot slot over Italiaans grondgebied. Ik weet niet of er ooit een Tour internationaler dan deze is geweest. Voor Italië en Spanje is het in ieder geval onmogelijk om zoiets klaar te spelen.
veluweracer 15 maart 2020 17:28
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Herkenbaar. Ik heb iets vergelijkbaars, zij het
> dat ik in Noord-Spanje zat, met veel Fransen in de
> buurt. Op de melodie van 'Schade, Deutschland,
> Alles ist vorbei' zongen wij nog dagen daarna
> 'Laurent Fignon a perdu le Tour de France'.
>
> Ook mijn sympathie lag op dat moment bij de
> spectaculair terugkerende Lemond, die natuurlijk
> al eens genaaid was door Fransen. In de 15 jaar
> daarvoor wonnen Fransen hun Tour ook iets te vaak,
> veelal Nederlanders kloppend. In de jaren daarna
> sloeg mijn voorkeur om. Ik ging (al ver voor zijn
> ziekte) deintellectuele stedeling Fignon
> sympathiek vinden. En Lemond verprutste na zijn
> carrière veel goodwill.

Waarmee heeft hij zoal of vooral zijn goodwill verspeeld? En bij wie?
veluweracer 15 maart 2020 17:37
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de hedendaagse baarden? Hoe
> luchtweerstandgevoelig zijn die?

Ik denk dat het echte windvangers zijn. Hoe voller de baard, des te meer weerstand zal hij geven. En daarbij is het onhygiënisch om een hele race lang je snot en slijm te verzamelen in je baard.
Andere Peter 15 maart 2020 18:20
Dat was ook het thema van die Tour. De éénwording van Europa in 1992. Daarom deed de Tour zoveel mogelijk EU-landen aan.

Ironisch hoe zo'n historisch gevoel op dat moment met terugwerkende kracht vooral de waan van de dag blijkt te zijn geweest. ;-) Hier nog z'n culturele curiositeit:
Insieme

Overigens zingt onze Toto over vereniging van de landen, in een land (Joegoslavië) dat kort daarna door nationalisme en oorlog zou imploderen.
MarkV 15 maart 2020 18:33
Dezelfde reden als de meeste andere keuzes die gemaakt worden in deze wereld: geld.

Overigens zou een slottijdrit in 9 van de 10 keer oersaai zijn met een klassement dat al lang beslist is. Niemand zou zitten te wachten op nog een zegetocht voor Indurain, Armstrong, Wiggins en andere Froomes.
Doe mij dan maar een spectaculaire massasprint of een verrassende Vinokourov!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2020 18:34 door MarkV.
Luijt 15 maart 2020 21:55
Stel nou dat we over een paar dagen zelf niet meer mogen fietsen. Wat de neuk dan?
Een vriend van mij heeft 500 boeken over wielrennen, althans dat blert hij altijd. Ok, dat is echt wel wat meer dan ik. Dus dan ga ik wel met frisse tegenzin bij hem wat boeken lenen, als dat dan nog mag tenminste.
Misschien neem ik er voor Petrus ook wel 1 mee, zodat ie meer verstand wielrennen krijgt. Whoehanaha.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2020 21:55 door Luijt.
veluweracer 16 maart 2020 00:32
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat was ook het thema van die Tour. De
> éénwording van Europa in 1992. Daarom deed de
> Tour zoveel mogelijk EU-landen aan.
>
> Ironisch hoe zo'n historisch gevoel op dat moment
> met terugwerkende kracht vooral de waan van de dag
> blijkt te zijn geweest. ;-) Hier nog z'n culturele
> curiositeit:
> I
> nsieme

>
> Overigens zingt onze Toto over vereniging van de
> landen, in een land (Joegoslavië) dat kort daarna
> door nationalisme en oorlog zou imploderen.

Ik wilde nog de vraag stellen of deze Tour ter ere van iets groots was. En je verklaart veel. Vandaar ook dat ze Zwitserland links liet liggen. Dat afgrijselijke lied van Toto C. zou zo maar eens het Europese volkslied kunnen worden. Hoewel er wel een paar voor dit moment opmerkelijke dingen bezongen worden. Zo heeft hij het over de hand geven en vluchten, daarna over een hand geven waar je van gaat vliegen. Over de hemel heeft hij het ook nog. Ik dacht hij zich een ware Italiaan voelde maar zo te horen ligt zijn hart meer bij een groot duizendjarig rijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 00:34 door veluweracer.
Tinuz 16 maart 2020 01:30
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
>Ik dacht hij zich een ware Italiaan
>voelde maar zo te horen ligt zijn hart meer bij
>een groot duizendjarig rijk.

Allicht kon Toto C. destijds de angstaanjagende ontwikkeling van de EEG en later de EU niet voorzien.
Eindhovuh 16 maart 2020 09:07
Ik zou die boeken nu alvast gaan lenen, de kans dat je ze binnen een paar dagen niet meer op mag halen is aanwezig.
Frederik D. 16 maart 2020 09:47
Zijn er op internet geen boeken die we gezamenlijk kunnen lezen en bespreken?
pl0rk 16 maart 2020 10:28
Bedankt voor de tip! Ik ga lekker oude koersen kijken dit voorjaar. Helaas bleken niet alle wedstrijden van deze lijstjes beschikbaar op Youtube maar heb degene die ik gevonden heb in m'n "later bekijken" lijstje gezet.

Gisteren al 2 RVV's gezien. Volderke die z'n eerste wint en Cancellara die op de brommer Boonen uit het wiel "fietst" op de muur. Overigens nog steeds een ongelofelijk schouwspel dat laatste.
veluweracer 16 maart 2020 10:38
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >Ik dacht hij zich een ware Italiaan
> >voelde maar zo te horen ligt zijn hart meer bij
> >een groot duizendjarig rijk.
>
> Allicht kon Toto C. destijds de angstaanjagende
> ontwikkeling van de EEG en later de EU niet
> voorzien.

Toen wisten er nog weinig van de plannen voor een federale staat. Althans geen eenvoudige burgers en zangers. In de achterkamertjes zal er ongetwijfeld al beleid zijn gemaakt om de uitvoering van het plan te bespoedigen terwijl Toto stond te kwelen over vrijheid.
veluweracer 16 maart 2020 10:53
pl0rk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bedankt voor de tip! Ik ga lekker oude koersen
> kijken dit voorjaar. Helaas bleken niet alle
> wedstrijden van deze lijstjes beschikbaar op
> Youtube maar heb degene die ik gevonden heb in m'n
> "later bekijken" lijstje gezet.
>
> Gisteren al 2 RVV's gezien. Volderke die z'n
> eerste wint en Cancellara die op de brommer Boonen
> uit het wiel "fietst" op de muur. Overigens nog
> steeds een ongelofelijk schouwspel dat laatste.

Daar is Cancellara mooi mee weggekomen destijds.
Phil Gaimon dacht meer te weten en ging er een boek door schrijven en Cassani, die Rasmussen heeft verraden, heeft met een filmpje toen willen aantonen dat Spartacus elektrisch de kluit heeft belazerd.

[m.hln.be]
Frederik D. 16 maart 2020 11:26
Er waren toen idealistische clubs die pro de Europese Gedachte waren. Heel veel idealisme maar weinig uitgewerkte plannen.
Koppizoektwachtwoord 16 maart 2020 11:35
Zijn er hier geen prikkers die een schriftelijke TED-talk over een boeiend onderwerp kunnen geven? Bv over treinen (Sub), wijnen (Merijntje), columnisten (Cecch), muziek voor de oudere mens (Horsie oa), de grootsheid van het Vlaamse ras (Ulrich A.B.), lekkere wijven (Clavan en vele anderen), Den Bosch (Ton D), schaatsen (Luijt) en noem maar op (AP)?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 11:35 door Koppizoektwachtwoord.
Horsie is back 16 maart 2020 12:10
Muziek voor de oudere mens? Een hilarisch gebulder breekt uit. Ok, Alan, wait a minute, Take two.

Come gather around people
Wherever you roam

of

Oh, what did you see, my blue-eyed son?
I saw a newborn baby with wild wolves all around it
I saw a highway of diamonds with nobody on it

of

I will not go down under the ground
'Cause somebody tells me that death's comin' round

Disclaimer; Horsie is uiteraard ook hier bezig mixing the medicine.

Nu de avond invalt les 2:

There's an evening haze settling over town
Starlight by the edge of the creek
The buying power of the proletariat's gone dowm
Money's getting shallow and weak

Workingman's Blues # 2 van Modern Times
De platenversie als His Bobness nog heel goed bij stem is, is subliem.

Degene, die het hiermee niet eens is, moet vrezen voor The hammer on the table, the pitchfork on the shelve.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 18:38 door Horsie is back.
Frederik D. 16 maart 2020 12:20
We moeten proberen het virus in te dammen. Maar wat als de dam bezwijkt?
When the levee
Het origineel van McCoy is weliswaar iets beter. Maar ook bekender. En de versie van Plant & Page mag er ook wezen. Plant is toch een goede zanger.
Horsie is back 16 maart 2020 12:23
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de hedendaagse baarden? Hoe
> luchtweerstandgevoelig zijn die?

Alles is wel onderzocht, maar baarden schijnen nauwelijks iets uit te maken.
Het scheren van benen en zelfs armen daarentegen wel, maar als iedere profrenner om moverende redenen toch al zijn benen scheert, WtF.
Horsie is back 16 maart 2020 12:35
Modern Times wemelt uiteraard van het goede jatwerk, maar The Levee's gonna break van Dylan is haunting, wat van de andere versies toch niet echt gezegd kan worden. Frederik D., mij is niet helemaal duidelijk hoe ver je interesse in Dylan reikt, maar Horsie proeft ook wel eens iets minder keurigs. Crawl out your window!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 12:37 door Horsie is back.
veluweracer 16 maart 2020 12:48
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er waren toen idealistische clubs die pro de
> Europese Gedachte waren. Heel veel idealisme maar
> weinig uitgewerkte plannen.

Nu zijn er clubs die pro Europese Gedachtepolitie zijn. Heel veel fascisme en teveel uitgewerkte plannen.
El Chaba 16 maart 2020 13:01
Ik zou alvast een koerstopic voor de Tour kunnen openen. Die gaat vast wel door..
El Chaba 16 maart 2020 13:14
Op wielerflits.nl staan ook nog een aantal leuke tips voor wielerdocu's met onder andere 'Stop at nothing: the Lance Armstrong story' op Netflix: [www.wielerflits.nl]
El Chaba 16 maart 2020 13:25
Voor mensen die geen zin hebben het artikel te lezen of door te spitten - overigens absoluut de moeite waard! - hier wat directe links naar docu's op You Tube:

- 'The Roglic Story: from Telemark to Tour Glory': [www.youtube.com]
- 'De mirakel dag van Mathieu van der Poel' (over zijn zege in de AGR): [www.youtube.com]
- 'De machinekamer van Tom Dumoulin': [www.youtube.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 13:27 door El Chaba.
Frederik D. 16 maart 2020 13:32
Je wilt zeggen dat er thans clubs zijn die eigenlijk willen verbieden dat je bijvoorbeeld op Baudet stemt? Of er zulke clubs zijn, betwijfel ik maar er zijn wel schreeuwende demagogen die nogal onderbuikerig reageren op Baudet. Er is ook onderbuiklinksig populisme. Maar kom, mocht de grond hier je te heet worden, dan kun je volgens Hans Teeuwen nog altijd emigreren naar Mekka.
Teeuwen
El Chaba 16 maart 2020 13:53
En nog wat tips naar aanleiding van zelfonderzoek op You Tube:

- Alberto Contador's Brutal Attack on Alpe d'Huez: [www.youtube.com]
- The Lance Armstrong and Alberto Contador Rivalry: [www.youtube.com]
- Marianne Vos; de Terugkeer - mini docu: [www.youtube.com]
- Cycling Documentary: Tom Boonen]: [www.youtube.com]
- Ronde van Vlaanderen 2018 Niki Terpstra: [www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 13:53 door El Chaba.
Horsie is back 16 maart 2020 14:08
@El Chaba. Als het dan toch moet: Marco P(S) olo op Alpe d'Huez 1995 en Marianne Vos op de Cauberg WK 2012.
En wat doet Tom Boonen daro? smiling smiley Alhoewel dat zelfonderzoek hier wel weer bij past.
El Chaba 16 maart 2020 14:23
Ondanks mijn afkeer van Boonen, realiseer ik me heel goed dat er ook heel veel fans van hem zijn. En aangezien ik een altruïstisch mens ben.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2020 14:23 door El Chaba.
Andere Peter 16 maart 2020 17:28
Ach, die tijdgeest. De Koude oorlog was net voorbij. Een grote bedreiging viel weg. Jeltsin ging op een tank staan en liet de republieken hun gang gaan. Kohl en Mitterand hadden een onverbrekelijke band. De Britten deden leuk mee. Eeuwige vrede en welvaart leken rond 1990 binnen handbereik. Er leek ook geen wolkje aan de lucht. Polarisatie hoefde niet meer en een paars kabinet bleek mogelijk - en succesvol. In die sfeer ontstonden de hallucinaties van Toto Cotugno en de grenzenloze Tour (die inderdaad niet in Zwitserland kwam vanwege niet_EU). Eigenlijk spat de naïeve zelfvoldaanheid er vanaf. En dat leidde weer tot de populisten. Eerst nog het populisme van Fortuyn, met nog een intellectuele schaamlap. Daarna Wilders, Putin, Brexit, Erdogan, Trump...)
veluweracer 16 maart 2020 17:42
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je wilt zeggen dat er thans clubs zijn die
> eigenlijk willen verbieden dat je bijvoorbeeld op
> Baudet stemt? Of er zulke clubs zijn, betwijfel ik
> maar er zijn wel schreeuwende demagogen die nogal
> onderbuikerig reageren op Baudet. Er is ook
> onderbuiklinksig populisme. Maar kom, mocht de
> grond hier je te heet worden, dan kun je volgens
> Hans Teeuwen nog altijd emigreren naar Mekka.
> T
> eeuwen


Hun ongelijk toegeven is nog het moeilijkste. Dat doe je als club die meent te weten wat het beste voor ons is niet graag.
El Chaba 16 maart 2020 18:17
Wel eens hoor.
Wat betreft je laatste zin natuurlijk het verschil, dat wij in het 'westen' gelukkig een staatsvorm hebben waarbij eventuele populistische 'machtshebbers' niet op een vergelijkbare manier hun gang kunnen gaan als in Rusland of Turkije. Of dergelijke, vergelijkbare landen..
Luijt 16 maart 2020 20:28
Clavan 17 maart 2020 11:32
Geen monetaire unie zonder een politieke unie.
Clavan 17 maart 2020 11:35
Ik zal er over nadenken. vanmorgen nog lekker in mijn eentje door de duinen gecrost. Zag zat mooie dames in lycra broeken die anders in hun mantel pakjes op kantoor hun ' ding' deden. Maar ja......die 1,5 meter afstand he
Frederik D. 17 maart 2020 13:05
Met een kleintje is 1,5 meter wel vervelend maar met een beetje lange lukt het wel. smiling smiley
Anony 17 maart 2020 13:07
Horsie is back 17 maart 2020 13:18
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met een kleintje is 1,5 meter wel vervelend maar
> met een beetje lange lukt het wel. smiling smiley

Hiervan zou je spontaan The Black Crow Blues van gaan zingen. smiling smiley
El Chaba 17 maart 2020 13:22
Horsie is back 18 maart 2020 18:20
Er is ook nog goed nieuws. Van het UCI mag het wielerseizoen tot 1 november duren en dan gaat het in de modder verder.
Dus maar hopen dat ver tegen die tijd de Titanic aan de ketens blijft, want The Titanic sails at down voorspelt weinig goeds.
Andere Peter 18 maart 2020 20:26
Eens. Al zet Trump die veilig geachte staatsvorm enorm onder druk. Het VS-bestel ondervindt nog langdurig schade van Trump. Lak aan instituties. Lak aan grondwettelijke uitgangspunten. Lak aan de wetenschap. Aangewakkerd wantrouwen. Factfree politics.
Frederik D. 19 maart 2020 06:12
Dat verplichte antitrumpisme me nog erger dan Trump zelf.
Andere Peter 19 maart 2020 18:15
Het is niet verplicht.

Ik vind dan weer storend: het gekoketteer met anti-antitrumpisme, meestal door mensen die weinig besef van het belang en de kwetsbaarheid van de trias politica hebben. Dat gebagatelliseer van racisme, seksisme, naar-binnen-gekeerdheid, vooroordelen, onderbuikgevoelens en anti-wetenschappelijke insteek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2020 21:20 door Andere Peter.
El Chaba 19 maart 2020 20:40
Wat mij regelmatig hier in het Westen stoort is, dat er hier wordt vaak gedaan wordt alsof Trump vergelijkbaar - of zelfs erger - met meedogenloze psychopaten als Poetin, Xi Jinping of Kim Jong Un om maar eens drie ander wereldleiders te noemen.

Ja, Trump voldoet wat mij betreft absoluut aan al de kwalifacties die jij hem zojuist gaf, "Lak aan instituties. Lak aan grondwettelijke uitgangspunten. Lak aan de wetenschap. Aangewakkerd wantrouwen. Factfree politics". Dus voor een Westerse regeringsleider is hij op dat gebied wellicht de slechtste leider van de moderne tijd (geweest).

Maar voor de zojuist genoemde wereldleiders is dat sowieso al een tweede natuur, laat staan dus de gruwelijke, nietsontziende dingen die ze hun eigen volk en hun vijanden aandoen. Trump is toch echt zo'n persoon, ook niet als hij de kans zou hebben om dat te doen.

Ik wil maar zeggen dat er in 'slecht' gradaties zijn en dat onderscheid mis ik wel eens in de westerse pers, althans de nuance daarin.

Overigens bedoel ik in casu niet 'jou'.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2020 20:44 door El Chaba.
Andere Peter 19 maart 2020 21:19
Volledig akkoord.

Maar ze liggen wel in elkaars verlengde. Ze hebben dezelfde autoritaire reflex. Zoals ook de mafkezen in Ankara, Manila, Brasilia, Warschau, Budapest... Toch echt wel een trend. In mijn ogen verontrustend. In die andere landen is de democratische traditie zwakker. Trump wordt nog wel eens teruggefloten door een rechter, het Hooggerechtshof, door een partijgenoot, of door het Congres (ik ben fan van Nancy Pelosi).

Ik geloof dat Trump tot vreselijke dingen in staat is zonder die checks and balances. Hij zou misschien wel echt Hillary in een cel gegooid hebben. En nog veel meer van zijn corrupte vrienden gratie hebben verleend. Ken je overigens het beleid (inmiddels teruggefloten) dat bij vluchtelingen ouders en hun jonge kinderen scheidde? Het beschouwen van de Minister van Justitie als je persoonlijke advocaat... Het gelijk schakelen van het landsbelang met je persoonlijke belang...

Overigens zou ik eerder vertrouwen hebben in een afspraak met Xi dan in een afspraak met Trump.

Maar ik ben het ook eens met alles wat jij zei.
Frederik D. 19 maart 2020 23:49
Met mijn intellectuele bagage is er weinig mis. Ik verzet me gewoon tegen wat ik zie als populistisch antitrumpisme. smiling smiley
Andere Peter 20 maart 2020 18:24
Tsja. Dan wordt het een soort jijbak. A noemt B populist, dus dan noemt C ook maar A populist. Prima hoor. Ik denk dat er hele rationele argumenten zijn om Trump de kwalificaties te geven die ik noemde. Daarvoor hoef ik niet in te spelen op onderbuikgevoelens etc. Dat die ook een rol kunnen spelen, betwist ik niet.
El Chaba 20 maart 2020 18:55
Volgens mij heeft Frederik D. wel degelijk een punt, maar dan in het algemeen. De hamvraag is hier of hij jóu dat antitrumpisme verwijt..
Maar uiteraard kan alleen hij die vraag beantwoorden.. winking smiley
Horsie is back 20 maart 2020 19:21
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat verplichte antitrumpisme me nog erger dan
> Trump zelf.

Ach, Horsie zingt al jaren ain't going to work on OldMacDonald's Farm no more.
Frederik D. 20 maart 2020 23:06
Ik verwijt AP eigenlijk niets. Ik wijs hem slechts op het goedkope antitrumpisme. Maar ik deel ook wel weer zijn zorgen over Trumps houding tegenover zeg de democratische instituties. smiling smiley
Frederik D. 21 maart 2020 03:46
John Henry Barbee - I Ain't Gonna Pick No More Cotton

Liedje
Horsie is back 21 maart 2020 13:17
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> John Henry Barbee - I Ain't Gonna Pick No More
> Cotton
>
> L
> iedje


Je fietst wel lekker met een flinke boog om Maggie Melana heen. She's the brain behind pa. She's sixty-eight, but she says she's twenty-four.
Clavan 22 maart 2020 10:15
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen