Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Welke wielerploegen komen in de problemen?

Gepost door El Chaba 
El Chaba 16 maart 2020 14:20
Nog helemaal niet besproken hier, of waar dan ook in het nieuws: welke wielerploegen zouden de komende maanden in de problemen kunnen komen door de economische schade van het Coronavirus, aangezien wielerploegen natuurlijk worden gefinancierd door commerciële bedrijven?

Dat zal volgens mij namelijk nog best wel een behoorlijk groot dingetje gaan worden, zoals we in het verleden hebben al vaak hebben gezien bij wielerploegen, die werden gesponsord door bedrijven met financiële problemen. Maar dat waren individuele gevallen, nu zou de wellicht de helft of meer van de wielerploegen in één klap in de problemen kunnen komen.

Bij Jumbo-Visma zal het wel grotendeels meevallen aangezien de levensmiddelenbranche zo'n beetje de enige branche lijkt die er geen schade van ondervindt en Visma een dienstenbedrijf is van business software (wel wat natuurlijk, gezien de te verwachten faillissementen van bedrijven).
Net als ook de ploeg van Lotto-Soudal ook heel veilig lijkt te zijn. Mensen zullen altijd gokken en ook medicijnen zullen net als levensmiddelen moeten worden gekocht.

Maar wat te denken van UAE Emirates? Luchtvaartmaatschappijen staan zo'n beetje bovenaan de lijst van kwetsbare bedrijven nu.
Of Team Sunweb en bijvoorbeeld Corendon-Circus? Reisorganisaties worden uiteraard net als de luchtvaartmaatschappijen keihard getroffen.

Of zie ik dit te somber in?
lodjan 16 maart 2020 17:51
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of Team Sunweb en bijvoorbeeld Corendon-Circus?
> Reisorganisaties worden uiteraard net als de
> luchtvaartmaatschappijen keihard getroffen.

Corendon - Circus is zelfs al ter ziele. Circus doet het nu met Wanty en Corendon is een kleine sponsor voor Bike Aid.
tvm 16 maart 2020 20:35
Goede vraag! Er zullen wel ploegen in de problemen komen, inderdaad. Als ook koersorganisaties met weinig vlees op de botten.

El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> Net als ook de ploeg van Lotto-Soudal ook heel
> veilig lijkt te zijn. Mensen zullen altijd gokken
> en ook medicijnen zullen net als levensmiddelen
> moeten worden gekocht.

Waar gokken de mensen nog op? Op de vraag wanneer het Coronavirus voorbij zal zijn of iets dergelijks?
Andere Peter 18 maart 2020 21:46
Over de gokindustrie maak ik mij geen zorgen. Die is creatief hoor. Je kunt gokken op alles. Van de Swazilandse tweede divisie tot het type vragen dat jij stelt.
El Chaba 18 maart 2020 22:29
Ehm, de lotto..?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2020 22:29 door El Chaba.
El Chaba 19 maart 2020 22:51
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen