Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

ASO zet een streep door Parijs-Roubaix, Waalse Pijl en LBL

Gepost door Zorro 
Zorro 17 maart 2020 19:16
Sub Culture 17 maart 2020 22:44
De Ronde van Vlaanderen is trouwens definitief afgelast, als in, wordt ook niet later dit seizoen gereden.
Een spijtige maar begrijpelijke keuze.
Anony 18 maart 2020 00:10
"We hopen natuurlijk op een nieuwe datum"

Bij Flanders Classics hielden ze natuurlijk al langer rekening met dit scenario, maar is er bewust gewacht tot er een duidelijk signaal kwam vanwege de overheid. "Er zijn nu strengere maatregelen en de datum is verlengd. Dus was het onmogelijk om de Ronde nog te organiseren", zegt CEO Tomas Van Den Spiegel aan Sporza.

"Leuk is dit niet, maar er zijn op dit moment belangrijkere zaken in het leven dan de koers. We wisten hoe de situatie aan het evolueren was. We gelasten de wedstrijd nu af op 5 april, maar we hopen natuurlijk op een nieuwe datum."

"Daar zijn al een aantal gesprekken over aan de gang. Maar zo lang we niet weten wanneer er opnieuw gekoerst zal kunnen worden, is het heel moeilijk om iets te plannen. Je zou op juni kunnen mikken, maar misschien wordt er dan al gekoerst. Het kan ook later. We moeten zien hoe het evolueert de volgende weken en maanden."

Voor Flanders Classics is de Ronde van Vlaanderen de meest lucratieve wedstrijd van het seizoen. Dit is dus een flinke streep door de financiële rekening. "Die rekening kunnen we nu nog niet maken, maar voor een bedrijf dat in het wielrennen zit is dit natuurlijk een zeer zware financiële aderlating."

"De Ronde is de grootste eendagswedstrijd ter wereld. We zullen moeten bekijken hoe we daar mee omgaan in de toekomst, maar we zijn niet de enige sector die
getroffen wordt."

Bron: Sporza
MarkV 18 maart 2020 00:30
Lijkt mij een onnodige keuze om de koers niet eens proberen later plaats te laten vinden.
Ze organiseren ook Parijs-Brussel, als het moet kun je altijd die opofferen voor de Ronde van Vlaanderen. Maar er is wel meer plaats.

Maar goed, de kans wordt steeds groter dat zelfs dan nog niet gekoerst kan worden (tenzij je alleen Belgen mee laat doen misschien). Het is virus is in ieder geval niet weg in een paar maanden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2020 00:32 door MarkV.
Eddy Veen 18 maart 2020 06:05
Ik heb zelfs het gevoel dat het virus door alle maatregelen langer blijft hangen. Zou dat zo kunnen zijn?
ton duk 18 maart 2020 07:33
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb zelfs het gevoel dat het virus door alle
> maatregelen langer blijft hangen. Zou dat zo
> kunnen zijn?

want dit virus wil perse de beklimming Koppenberg zien voordat het uitdooft ?
gr
Wanny 18 maart 2020 08:51
Al die klassiekers kunnen prima in oktober gereden worden. Moet je alleen iets met Lombardije doen.
Curzio 18 maart 2020 08:52
Lombardije op kerstavond, hopen op een sneeuweditie.
Clavan 18 maart 2020 09:26
Sterker nog. Het virus gaat nooit meer weg. Net zoals de meeste virussen
MarkV 18 maart 2020 10:12
Als je alles vrij geeft, scenario B van Rutte, dan wordt iedereen snel ziek, gaan alle ouderen/zwakkeren snel dood en blijft de rest over met groepsimmuniteit.
Wel de snelste manier, maar ook onmenselijk. Een maatregel vergelijkbaar met preventief ruimen bij een veeziekte. Gaat nooit gebeuren natuurlijk.

Maar misschien kunnen we de zwakkeren isoleren en afsluiten vd samenleving ipv de samenleving afsluiten om de zwakkeren te beschermen?
Sub Culture 18 maart 2020 10:18
Ja, zo redeneerde Hitler ook.
MarkV 18 maart 2020 14:14
Wat een walgelijke opmerking.

Ik pleit niet om ouderen in strafkampen op te sluiten, maar in de huidige situatie wordt IEDEREEN geïsoleerd en zoals ik het begrepen heb is het idee in Nederland in ieder geval dat gezonde mensen die het virus "kunnen hebben" ziek gaan worden. Ik dus ook, pakweg Tom Dumoulin, de linksbuiten van Ajax, Mark Rutte zelf en miljoenen anderen dus ook.
Zorg dat die ouderen en zwakkeren (net zoals nu al gebeurd) geïsoleerd worden/blijven en laat de rest het dan maar krijgen, hoe sneller we hier van af zijn en die groepsimmuniteit opbouwen hoe beter.

Uiteraard er van uitgaande dat het medisch inderdaad klopt dat het voor mensen zoals ik bij milde klachten blijft en we niet massaal naar het ziekenhuis zouden moeten. Daarom ook niet gelijk alles open gooien (nog even geen Pinkpop en volle Johan Cruyff Arena), maar als we de zwakkeren in de samenleving afschermen dan moeten we toch in ieder geval terug naar de situatie van voor zondag 18:00 in Nederland kunnen.
Wel met gesloten grenzen zodat niet al die Belgen weer in Nederland feest komen vieren zoals afgelopen weekend.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2020 14:18 door MarkV.
Clavan 18 maart 2020 15:15
Groepsimmuniteit is geen uitgangspunt maar een 'bijwerking' van het niet totaal isoleren van mensen. De maatregelen die nu genomen zijn alleen bedoelt om de curve af te zwakken zodat het beheersbaar wordt voor gezondheidszorg.

Het totaal isoleren wat nu in Spanje en Italie gebeurt levert op dit moment winst op qua besmettingen. Maar wat over 4 weken wanneer de lockdown weer afgeschaft wordt? Dan krijg je een versnelling misschien. Vaccinatie kan nog wel 1,5 jaar duren.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik er geen verstand van heb.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen