Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

GiroTourVuelta 2020

Gepost door Clavan 
Clavan 24 maart 2020 13:48
Tegen de verveling:

Ik zag op het Twitternet een leuke suggestie wanneer er 1 grote ronde mogelijk is dit jaar. Een ronde startend in Rome en dan via Parijs finishen in Madrid.
Wie met tijd en kunde kan hier een leuk parcours uittekenen? Ik niet, ik kan niks.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2020 16:32 door Clavan.
Wanny 24 maart 2020 13:57
En dan met ploegen van 12 man. Weinig vlakke ritten. En dan iedere dag de laatste 5 uit de uitslag naar huis.
Sub Culture 24 maart 2020 14:17
Inigo 24 maart 2020 14:26
Ik vind het een mooi idee. Ritje door de Toscane (strade bianche). Emotioneel ritje door Lombardije. Vlakke rit tot voet van de Alpen. Col d'Agnel (Kruijswijk zal verheugd zijn dat er geen sneeuw zal liggen) en dan zijn we volgens mij in de buurt van de Vars en de Izoard. Nog een klassiek alpenritje met de Galibier. Dan wat heuvelwerk en vlak richting Parijs, wat vlak omlaag. Tijdritje in Pau. Via Andorra spanje in. Laatste weekend nog een aankomst boven bij die kale berg waar Nibali en die gedopeerde spaanse Jezus-lookalike finishten (kan niet op de naam komen). Finish vlakke rit in Madrid.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2020 14:26 door Inigo.
MarkV 24 maart 2020 14:48
Kan je niet op Mosquera komen of op de Bola del Mundo?
Inigo 24 maart 2020 14:52
Beiden niet. Dank
Clavan 24 maart 2020 14:53
Ahhhh Mosquera. Daarna nog opgepikt door het immer integere wielerploegje Vacansoleil. Vergeleken met Luyckx is Lefevre nog maar een stagiaire.
MarkV 24 maart 2020 15:07
za 1 Proloog Rome (Vaticaan?)
zo 2 Rome - Assisi (heilige plaats voor Italianen, heuvelachtig met aankomst op klimmetje)
ma 3 Assisi - iets in Toscane (sprinten)
di 4 Toscane - San Marino (aankomst heuvelop)
wo 5 Rimini richting Venetië/Padova (sprinten)
do 6 Dolomietenrit met makkelijke aanloop, aankomst bergop
vr 7 Dolomieten eerste helft, heuvels met Lombardije achtige finale en finish in Bergamo
za 8 Milaan - Sanremo
zo 9 Monaco - Briancon met o.a. Izoard
ma rust
di 10 Iets in de Alpen
wo 11 Overgangsritje richting Dijon/Bourges
do 12 Overgangsritje richting Auxerre/Orleans/Troyes
vr 13 iets naar Parijs - sprinten op de Champs Elysees
za 14 Tijdrit Parijs
zo 15 Parijs - Roubaix
ma rust - vliegen naar Pau ofzo
di 16 Iets in de Pyreneen, aankomst Andorra
wo 17 Iets Baskisch, niet te zwaar
do 18 Iets richting Asturië aankomst bergop Angliru of Covadonga
vr 19 Iets makkelijks richting het zuiden (Valladolid?)
za 20 Bergetappe rondom Madrid. Bola del Mundo, Abantos, Navacerrada etc zat opties
zo 21 Tijdrit Madrid

Er zijn vast betere dingen te verzinnen, probleem is vooral hoe krijg je Parijs er middenin zonder er een week van de geeuw omheen te leggen.
Misschien kun je beter van Italië naar Spanje gaan en Frankrijk als laatste. Of juist starten in Frankrijk en finishen in Italië. Ja dat is eigenlijk het best denk ik, ook vanwege de symboliek en dan niet in Rome maar juist in Lombardije / Milaan.


Maar denk niet dat er dit jaar nog een grote ronde gereden kan worden, Spanje ligt op zijn gat en de rest komt sowieso te vroeg. Mogen al blij zijn als het WK doorgaat en we de mooiste klassiekers kunnen inhalen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2020 15:17 door MarkV.
Koppizoektwachtwoord 24 maart 2020 16:09
Leuk plan! Parijs - Spanje (stukje Baskenland, Pyreneeën, Catalonië) - Frankrijk (Cevennen, Ventoux, maritieme Alpen) - Milaan lijkt inderdaad logisch qua spanningsopbouw en ethische verantwoording of zo.
El Chaba 24 maart 2020 21:11
Grapjas, Daan Luikx is een koorknaapje vergeleken bij Patrick Lefevere.
MarkV 24 maart 2020 21:35
Mosquera werd betrapt terwijl hij al bij Vacansoleil reed (of ja, hij heeft volgend mij nooit meer gereden)
Bummetje 25 maart 2020 08:59
Op een ander forum zag ik dit idee langskomen, volgens mij veel logischer qua route en een deel van de oorspronkelijke geplande etappes van dit jaar komen er in terug:
Andere Peter 27 maart 2020 11:42
Leuk om uit te tekenen, maar luchtfietserij. Ze gaan er al niet uitkomen qua verdienmodel. Dit zou een ronde van niemand worden.

De grote ronden kunnen grotendeels zonder publiek. En evt kunnen ze uitgesteld worden. De Tour naar september/oktober. De Giro (de onwaarschijnlijkste ronde voor 2020) naar oktober/november. De Vuelta naar november/december (nog acceptabel weer, maar geen hooggebergte). Inkorten naar 2 weken klinkt realistischer.

Aprilklassiekers naar juli/augustus (geen samenkomsten). Ronde van Zwitserland en andere ronden van ca een week, kunnen doorgaan, maar niet als voorbereidingskoers. Een opzichzelfstaande ronde bv deels overlappend met Giro of Tour.
El Chaba 27 maart 2020 23:34
Sowieso is voor de sponsors van een wielerkoers het publiek aan de kant natuurlijk maar van (zeer) ondergeschikt belang. Verreweg het allerbelangrijkste is dat de koers op TV wordt uitgezonden.
Wat dat betreft geloof ik nog steeds in de mogelijkheid dat de Tour door zal gaan..
opoeepo 28 maart 2020 01:13
Niet zo ondergeschikt. Deelnemende bedrijven aan de karavaan betalen bedragen
tot € 500.000,-- aan de organisatie. Dat moet wel via het publiek terugverdiend worden.
Andere Peter 28 maart 2020 11:51
Goed punt. Maar ook:

1) als er geen Tour is dan komt dit geld ook niet binnen
2) hier kunnen vast alternatieve voor bedacht worden (die allicht wat minder opbrengen, maar die bedrijven willen ook tonen dat ze meebewegen in de vernieuwing)
3) er zijn ook veel kosten verbonden aan publiek en karavaan
Clavan 28 maart 2020 12:40
Bij Amaury zijn de zakken diep genoeg om een jaar geen Tour te organiseren lijkt mij.
Luijt 29 maart 2020 23:20
Leuk idee, maar dit jaar helaas geen grote ronden. Ook geen kleine meer. Niks.
opoeepo 30 maart 2020 00:53
12 September, Rapencross, Lokeren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen