Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Olympische Spelen 23 juli t.e.m. 08 augustus 2021

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 30 maart 2020 14:39
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het lokale organisatiecomité Tokio 2020 hebben vanmiddag een akkoord bereikt over de nieuwe data van de Olympische Spelen: Tokio 2020 zal openen op 23 juli 2021 en sluiten op 8 augustus. Vorige week werden de Spelen voor het eerst in vredestijd uitgesteld door de coronapandemie.

Normaal had Tokio 2020 moeten doorgaan van 24 juli tot 9 augustus dit jaar, maar de coronapandemie zorgde voor een uitstel, het eerste in vredestijd.

Er waren heel wat timings mogelijk, onder meer in de lente, maar de nieuwe data zijn gekozen om zo weinig mogelijk conflicten te hebben met de sportkalender in 2021 en om de logistieke uitdagingen van de organisatoren te beperken.

Een taskforce koos voor een gelijkaardige periode om zo veel mogelijk gebruik te kunnen maken van de bestaande plannen.

Het IOC en Japan hielden lang de boot af, maar vorige week dinsdag werd de druk te groot en volgende het nieuws van het uitstel. Donderdag hield het IOC overleg met de 33 internationale sportfederaties die aanwezig zullen zijn in Tokio, vrijdag werd gesproken met de nationale olympische comités.

Vandaag zijn de nieuwe data een feit. Het persbericht van het IOC geeft de 3 hoofdoverwegingen voor deze beslissing: 1. Om de gezondheid van de atleten en iedereen die betrokken is te beschermen, en om het COVID 19-virus de kop in te drukken; 2. om de belangen van de atleten en de olympische sportbeweging te vrijwaren; 3. de globale internationale sportkalender.


OS starten dus 2 dagen voor einde TDF 2021..
MarkV 30 maart 2020 16:41
De hele sportkalender 2021 zal wel aangepast worden en vergelijkbaar met zoals 2020 had moeten zijn worden.
Eddy Veen 30 maart 2020 16:51
Hopelijk gooit het COVID 20-virus geen roet in het eten.
merijntje mortirolo 30 maart 2020 17:46
-
Loopt dat kutvirus volgend jaar óók nog een jaar achter dan?
Clavan 30 maart 2020 18:16
Om maar even in Hollandsche sferen te blijven....MvdP rijdt dus geen Tour de France in 2021 ( als hij al een uitnodiging gehad zou hebben) en Tom D. wellicht ook niet. Wat weer een zegen voor Jumbo Visma zou zijn!?
Clavan 30 maart 2020 18:20
Ik dacht dat dit virus alleen overdraagbaar was via farynx systeem?
Slimmerd 30 maart 2020 18:42
De Tour zal ook wel gewoon weer een week naar voren gaan en dit jaar was het voor Dumoulin ook geen probleem om de Tour en OS te doen
Sub Culture 30 maart 2020 19:26
Geloof je nog in Tom Dumoulin volgend jaar voor een Tourzege én Olympisch goud?
Slimmerd 30 maart 2020 19:42
Daar geloofde ik voor dit jaar al niet in, dat is ook niet wat ik hierboven zeg.
Sub Culture 30 maart 2020 21:04
Dat beweer ik ook niet.
Vroeg het mij gewoon af.
Eddy Veen 30 maart 2020 21:05
Dit jaar de Tour en volgend jaar Olympisch goud vind ik ook goed, maar daar gaan Bernal en Evenepoel respectievelijk een stokje voor steken. Wij zullen het in Tokio moeten hebben van van der Poel en Lavreysen.
Luijt 31 maart 2020 11:34
Nu de grote ronden nog.
veluweracer 31 maart 2020 12:21
Lastig om de vinger op de zere plek te leggen maar Tom D. zie ik niet snel meer een koers van formaat op zijn naam schrijven. Eerder dacht ik nog dat de bezieling verdwenen was bij hem maar nu denk ik dat er wel erg veel steengoede concurrentie bij is gekomen waar Tom niet meer tegen op kan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen