Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI en WK

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 01 april 2020 11:57
Op

Nu.nl

valt onder meer te lezen:

- Richard Plugge vindt het onbegrijpelijk dat de internationale wielerunie dinsdag het programma voor de WK bekend heeft gemaakt, terwijl de hele wielerkalender op losse schroeven staat door de uitbraak van het coronavirus. Volgens de directeur van Jumbo-Visma had de UCI pas op de plaats moeten maken. -
Frederik D. 01 april 2020 11:58
Wat hebben jullie liever. een WK of een grote ronde?
Horsie is back 01 april 2020 12:14
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat hebben jullie liever. een WK of een grote
> ronde?

WK tijdrijden, maar dan wel met bellen op de fiets zodat er op tijd 1,5 m afstand kan worden genomen. Zat nog in lade humor.
Curzio 01 april 2020 12:34
Een grote ronde.
MarkV 01 april 2020 12:42
Als er dit jaar nog een paar weken gekoerst kan worden, dan liever alle grote klassiekers en het WK in die korte periode gestopt dan alleen één grote ronde.
Slimmerd 01 april 2020 12:45
veluweracer 01 april 2020 12:47
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een grote ronde.

Lijkt mij ook. En ook logischer omdat je dan meer koers te zien krijgt.
veluweracer 01 april 2020 12:50
Die mixed TT is een EU onderdeel. Net als dat de Hema voor het Lichtjes- en Lentefeest genderneutrale kinderkleding in hun zwarte Pietvrije winkels probeert te verkopen op bevel van Brussel.
Sub Culture 01 april 2020 12:54
Wel een grote ronde waar alle rondetoppers, neem ik aan, aan de start zouden staan.
Daar kijk ik liever naar dan een WK waarbij pas de laatste paar ronden wat spektakel te zien is.
Frederik D. 01 april 2020 12:59
Ik vind ieders mening prachtig. Maar ik vraag wel: want? Maar op deze vraag is antwoorden niet verplicht. smiling smiley
Frederik D. 01 april 2020 13:00
Is het mogelijk om tegelijkertijd met een grote ronde een WK (in afgeslankte vorm?) te houden?
Slimmerd 01 april 2020 13:28
Het komt misschien ook door het parkoers van dit WK, dermate klimmen doen we niet vaak op een WK. In mijn ogen voor dit WK een dikke plus.

De kans op drie grote rondes lijkt me dit jaar gewoon minimaal, als er al één krijgen en daarna een periode met mooie eendagskoersen rondom het WK, ben ik erg blij
Inigo 01 april 2020 13:29
Kut UCI, hup Velon.
Inigo 01 april 2020 13:30
Eens. Gewoon Indiv. TT op woensdag ipv dat onderdeel dat stamt uit die tijd dat de Westerse samenleving geen problemen had en er dus hele volksstammen een carrière konden vinden om nieuwe problemen uit te vinden.
Horsie is back 01 april 2020 13:55
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die mixed TT is een EU onderdeel. Net als dat de
> Hema voor het Lichtjes- en Lentefeest
> genderneutrale kinderkleding in hun zwarte
> Pietvrije winkels probeert te verkopen op bevel
> van Brussel.

Racer krijgt ineens een heel andere betekenis. Forza!
Curzio 01 april 2020 14:16
Dat was toch niet de vraag? Ik interpreteerde het als dit dilemma: óf één grote ronde, of één WK. Ik zou dan wel 3 WK's opofferen voor één grote ronde.
Het 'verhaal' dat een grote ronde biedt is voor mij ongeëvenaard in de sport.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2020 14:18 door Curzio.
Clavan 01 april 2020 16:31
Prikdude 01 april 2020 20:10
- Zou het opnieuw inplannen van de monumenten echt neer gaan komen op een zondagje?
- Het WK tijdrit hoeft bovendien een gelijktijdige editie van de bijvoorbeeld door Plugge genoemde Ronde van Vlaanderen niet in de weg te staan. Op dezelfde dag zelfs, of een dag ervoor of er na.
- En hoeveel renners maken serieuze kans in beide koersen of zouden überhaupt in beide aan de start staan?
- Veel grote mannen voor de tijdrit (Roglic, Evenepoel, Dumoulin, Froome, Thomas wellicht) zullen echter juist blij zijn met drie extra dagen tot de wegrit waarin ze i.t.t. een RVV of MSR waarschijnlijk wel zin hebben en kans maken.

Prima besluit van de UCI. Plugge mag met z'n Velon vrienden vrouwenkoersen in Noorwegen gaan organiseren (waar hij over repte op nos.nl in een gelijkaardig schreeuwstuk zonder enige wederhoor). Daar kijkt helemaal geen, hoe zeg je dat El Chaba, anderhalve paardenkop naar.
Eqquipo 01 april 2020 20:37
Ik snap het probleem niet dat Plugge denkt te moeten creëren. Prikdude heeft de argumenten daarvoor al keurig opgeschreven.
Orakel 01 april 2020 21:30
Kijk je naar de uci kalender kijkt dan is er als volgt plek:
– in juli de Tour (de start kan zelfs 1 week later dan nu gepland).
– vanaf 26 juli tot 13 augustus is er ruimte voor eendagswedstrijden (inhalen).
– 14 augustus tot 10 oktober laat je de volledige kalender in stand.
– op 10 oktober is Lombardije de 1e etappe van de Giro, of zaterdag 3 oktober wordt de start van een klassiek najaar.
Horsie is back 01 april 2020 22:29
Is de moderne mens zo decadent, dat hij zelfs zijn gemiste orgasmen keer op keer wil herbeleven? The guilty undertaker sighs, the lonesome organ grinder cries..
Luijt 02 april 2020 00:40
Clavan 02 april 2020 10:19
Velon wil minimaal 4 weken wedstrijdkoersen voor de Tour, tenminste ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Orakel 02 april 2020 11:01
Dan gaan de Velonners maar naar de Vuelta. Dat stellen van extra eisen terwijl je al blij kan zijn dat er iets komt, daar verbaas ik mij vaak over.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen