Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Patrick Lefevere: “Remco Evenepoel was de eerste die vroeg of hij moest inleveren”

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 14 april 2020 07:20
Quote

Patrick Lefevere: “Remco Evenepoel was de eerste die vroeg of hij moest inleveren”

Gisteren om 20:18 door rahe | Bron: DE TRIBUNE



Het is crisis, ook in het wielrennen. De sport ligt stil, en niemand die weet wanneer er terug kan gekoerst worden. Voor veel ploegen is dit dan ook een financiële domper, maar er heerst veel goodwill in het peloton. Ook bij Remco Evenepoel, zo vertelt manager Patrick Lefevere in de VRT-podcast ‘De Tribune’.
Lefevere roemt de mentale rijpheid van zijn 20-jarige toptalent, die ook in deze coronacrisis opvalt. “Remco komt zelf af met ideeën”, zegt Lefevere. “Hij wou net als Jolien D’hoore pakjes met de fiets bezorgen bij mensen thuis. Maar op dat moment waren we nog niet zeker of dat goed ging onthaald worden, dus hebben we het niet gedaan.”


De toewijding van Evenepoel gaat verder dan dat, aldus de manager. In deze crisis beslisten al enkele teams dat renners een deel van hun loon moeten inleveren. Zover kwam het voorlopig nog niet bij Deceuninck - Quick-Step. “Maar Remco was de eerste coureur die me een WhatsApp-bericht stuurde met de boodschap: ’Hey patron, alles oké? Hoef ik niets in te leveren?’ ”. Ook zelf doet Lefevere zijn duit in het zakje. “Ik heb in maart zelf niet meer gefactureerd. Dat is in de hoop dat het een beetje helpt aan de onderhandelingstafel en om het goede voorbeeld te geven, want het gaat niet over grote bedragen. Ik ben José Mourinho niet, he”.

Focus op sociale media

Sociale media spelen in deze crisistijden een belangrijke rol voor de wielerploegen. Bij Deceuninck - Quick-Step gebruiken ze de kanalen van de renners om de sponsors extra visibiliteit te geven, een bewuste strategie. “We hebben we in maart meer omzet hebben gedraaid met nieuwe media dan vorig jaar. We zijn nummer 1 in de wereld op new media in het wielrennen. De cijfers daarvan ken ik niet exact, maar voor maart spreken we toch al snel over 600.000 euro.”

En wat verwacht de manager voor de rest van het seizoen? “Ik weiger naar mijn renners te bellen voor 20 april in de hoop dat we tegen dan een kalender hebben. Als ik weet dat we vier maanden niet zullen koersen, dan kan ik zeggen wat we moeten doen. Maar als we niet kunnen koersen in augustus, dan wordt de situatie heel link.”

[www.nieuwsblad.be]

Remco is niet alleen op fysiek gebied een wereldwonder maar ook zijn mentale rijpheid wordt internationaal geroemd. Patrick spreekt dan ook niet zonder reden vol lof over deze sympathieke renner. En nu ik er over nadenk wat worden de Belgen toch verwend zeg. Want dat klein volkje weet uit te blinken op tal van terreinen. Remco Evenepoel is immers de sterkste mens op deze aardbol. Laurent Simons is de intelligentste mens op deze aardbol. En de schoonste mens op deze aardbol is ook al een Belg namelijk Gregorius. Wat een weelde!
merijntje mortirolo 14 april 2020 10:48
-
Quote
UB
wat worden de Belgen toch verwend zeg

Nou en of, het land zit in een positieve flow.

Ik vind uiterlijk totaal niet belangrijk, maar tegelijkertijd vind ik wel dat Gregorius een enorme kutsmoel heeft.

Smaken verschillen.

Remco is al een tijdje de tofste Belg van het moment en zal dat nog wel even blijven.

Meer van dit soort stukken graag!
Andere Peter 14 april 2020 11:05
Uiteraard gaat het stukje met Lefevere aan het woord weer voor een groot deel over Lefevere zelf. En uiteraard wordt hij in de Belgische adoratiemedia weer kritiekloos gevolgd.

Ook zelf doet Lefevere zijn duit in het zakje. “Ik heb in maart zelf niet meer gefactureerd. Dat is in de hoop dat het een beetje helpt aan de onderhandelingstafel en om het goede voorbeeld te geven, want het gaat niet over grote bedragen. Ik ben José Mourinho niet, he”.

Doodleuk jezelf publiekelijk als voorbeeld stellen.

Overigens is niet-factureren natuurlijk iets heel anders dan een vast salaris niet ontvangen.

En vanaf maart nog wel zeg. Gewoon twee weken, hè? Wat een weldoener is hij toch.
El Chaba 14 april 2020 11:38
En nu komt de gebruikelijke reactie van Sub Culture, die zich totaal niet herkent in ons beeld van de kritiekloze, Belgische adoratiemedia.
Logisch, daar is hij ten slotte Belg voor.
Horsie is back 14 april 2020 13:05
@Ulrich vergeet nog Soeur Sourire met haar wonderschone Domineer me Ulrich, Domineer me Ulrich.

Horsie heeft echter wel een zwak voor een langbenig hoogvliegster, die nu natuurlijk ook aan de grond moet blijven.
Sub Culture 14 april 2020 14:02
Ik vermoed dat jouw beeld van het kritiekloze Belgische journaille zich louter beperkt tot de artikels die hier occasioneel passeren.
Clavan 14 april 2020 14:06
Nafi is inderdaad een prachtige atlete.
Luijt 14 april 2020 14:50
Lambik en Suske en het schalkse schaamhaartje
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen