Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kalender 2020

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 15 april 2020 10:44
De ASO heeft de Tour weer op de kalender gezet.

29 augustus zou de start in Nice moeten plaatsvinden en dus de finish op 20 september. Het parkoers zou onaangepast blijven.

Kalender 2020:
29-8 t/m 20-9 Tour de France
20-9 t/m 27-9 WK Wielrennen

De Tour combineert dus alvast met de WK Tijdrijden voor de mannen...
Meneer 60% 15 april 2020 10:59
Iedereen kiest heerlijk zijn eigen pad. Grote rondes allemaal een weekje korter om ruimte te maken op de kalender voor andere wedstrijden? Nee joh, waarom? Niet dat het allemaal heel veel uitmaakt want over een paar maanden kan er alsnog een streep doorheen, vrees ik.
Sub Culture 15 april 2020 11:09
Het lijkt mij vooral ASO te zijn dat zijn eigen pad kiest.
Vraag me af in hoeverre er overleg is geweest met andere instanties, organisatoren bij het bepalen van de nieuwe data.

Soit, al blij dat er (mogelijks) toch een TDF komt.
Slimmerd 15 april 2020 11:21
Vermoed dat de ASO zich ook flink gesterkt voelde door al die verhalen dat de Tour het wielrennen n o g een soort van zou redden.
Wanny 15 april 2020 12:04
De ASO is ook gewoon een bedrijf dat rekeningen moet betalen en op dit moment zijn inkomsten ziet opdrogen. Die zullen alles aangrijpen om nog iets te redden dit jaar.

Voor het wielrennen in het algemeen is de Tour ook het meest belangrij, samen met de grote klassiekers. Dus de rest van de wedstrijden moet daar maar omheen gepland worden.

Tour in september, Vuelta in oktober. In de weekenden de grote klassiekers.
WK eerste week november.
Inigo 15 april 2020 13:21
Oke. Aangezien de verwachtingen zijn dat we zonder vaccin nog een aantal lockdowns gaan krijgen (waarschijnlijk de maand oktober, december, februari, elke keer met een maand tussenpauze), lijkt mij de kans dat de Vuelta niet doorgaat groot.
Wanny 15 april 2020 13:34
De verwachtingen zijn ook heel wisselend. Iedereen roept wat en weet eigenlijk ook niks zeker.

Denk dat dit een goede zet is van de UCI. Komende 3,5 maand niks en dan kijken of er vanaf eind augustus grote koersen gereden kunnen worden. Dan kun je altijd nog schrappen.
Inigo 15 april 2020 14:06
Eens. Qua prioriteiten zou ik zeggen:
1) Tour de France & Giro Rosa (op dezelfde tijd, waarom niet?)
2) Parijs-Roubaix
3) Vlaanderen, Lombardije, Luik, WK weg
4) Giro. Milaan San Remo doen ze maar als etappe.
MarkV 15 april 2020 14:50
Best belachelijk. Laat de Vuelta lekker op haar plek en die overschatte klote wedstrijd in Frankrijk kan net zo goed schriftelijk worden afgedaan, gefeliciteerd Ineos kies maar welke kopman deze op zijn naam mag schreven.
Clavan 15 april 2020 15:38
Als ik het zo lees in diverse media is er toch een redelijke brede steun voor deze najaars kalender.
Wanny 15 april 2020 16:07
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Best belachelijk. Laat de Vuelta lekker op haar
> plek en die overschatte klote wedstrijd in
> Frankrijk kan net zo goed schriftelijk worden
> afgedaan, gefeliciteerd Ineos kies maar welke
> kopman deze op zijn naam mag schreven.


Eens dat de Tour overschat is, maar als die wegvalt zijn er straks geen ploegen meer om de andere wedstrijden te rijden...
Eindhovuh 15 april 2020 16:31
Als de virologen alleen het beleid zouden maken in samenspraak met de IC-capaciteit. Het zou extreem onverstandig zijn om alleen die 2 zaken als uitgangspunt te nemen voor beleid op de lange termijn.
IC-capaciteit kan daarnaast natuurlijk ook enorm worden vergroot in een periode van een half jaar.
Alle voorspellingen die over de zomer heengaan zijn vrij zinloos.
Sub Culture 15 april 2020 17:16
Hoe komt het eigenlijk dat NL zo weinig IC capaciteit heeft?
Horsie is back 15 april 2020 17:19
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de virologen alleen het beleid zouden maken in
> samenspraak met de IC-capaciteit. Het zou extreem
> onverstandig zijn om alleen die 2 zaken als
> uitgangspunt te nemen voor beleid op de lange
> termijn.
> IC-capaciteit kan daarnaast natuurlijk ook enorm
> worden vergroot in een periode van een half jaar.
> Alle voorspellingen die over de zomer heengaan
> zijn vrij zinloos.

Apropos IC: 2500; de helft ligt er nog; 1/5 is overleden; 1/5 ligt nu op een andere afdeling, en slechts 1/10 is hopelijk in alleszins redelijke toestand naar huis.
Je hebt heel weinig fantasie nodig om te bedenken wat er bij een gigantische lokale uitbraak zou gebeuren.

Zag tijdens de training, dat het al weer aardig druk begon te worden op de snelweg, maar ook elders.
Uiteindelijk komt alles weer op streek al zal dat met mitsen en maren gaan.
Een vaccin zal een game-changer moeten worden. Tot dan blijft het dansen op de vulkaan, die weer kan uitbarsten door het gehos.
Horsie is back 15 april 2020 17:43
Theo Bos is natuurlijk altijd on topic.
Nieuw doel: Senkrechtstarter voor de OS 2021. Was al een tijd terug op wielerflits te lezen.
Prikdude 15 april 2020 18:17
"In Nederland ligt de nadruk op de kwaliteit van leven, en niet op het zo lang mogelijk rekken van de levensduur."
lodjan 15 april 2020 18:17
Wij zijn niet zo van het eindloos rekken van uitzichtloze levens.
Clavan 15 april 2020 18:54
Kosten/Baten. VOC mentaliteit
Horsie is back 15 april 2020 18:56
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe komt het eigenlijk dat NL zo weinig IC
> capaciteit heeft?

Zou je bijvoorbeeld ook een zevenvoud aan begrafenisondernemingen, crematoria et cetera in stand moeten houden, just in case?
In sommige plaatsen werd recent een zevenvoud aan doden per week geteld.
Eindhovuh 15 april 2020 18:59
Wat prikdude en Lodjan zeggen.
Clavan doet populistisch.
Tinuz 15 april 2020 19:01
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe komt het eigenlijk dat NL zo weinig IC
> capaciteit heeft?

In Nederland is er enorm bezuingd op de zorg de afgelopen 10 jaar.
Tijdens corona vindt er een stille maar gerichte geronticide plaats. "First they came for..." enzovoort.
Frederik D. 15 april 2020 19:34
Cynisch maar misschien toch de zinnigste reactie.
Horsie is back 15 april 2020 19:43
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
> --------------------------------------------------
> > Hoe komt het eigenlijk dat NL zo weinig IC
> > capaciteit heeft?
>
> In Nederland is er enorm bezuingd op de zorg de afgelopen 10 jaar.
> Tijdens corona vindt er een stille maar gerichte geronticide plaats. "First they came for..." enzovoort.

IC capaciteit is goed genoeg geregeld, maar je kunt niet acteren op een oorlogssituatie, waarbij ook nog eens per individu een extra lange verblijftijd nodig is.
In de modellen had de RIVM oorspronkelijk een verblijftijd van 10 dagen ingecalculeerd, totdat toch bleek dat het maar liefst 100% langer was.
Crux van de IC is nu het continu moeten blijven beademen met machines, totdat er een uitkomst is.
Curzio 15 april 2020 19:45
Het zou inderdaad een heel zinnige reactie zijn geweest, als het zo was dat je iedereen die je op de IC opneemt vier weken later hoentjesfris weer in tiptop conditie uit het ziekenhuis zou kunnen ontslaan.

De IC-capaciteit is niet overschreden en er is geen zorg geweigerd die medisch als zinvol werd beschouwd.

Dat Nederland onder leiding van centrumrechtse kabinetten qua zorg voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten (en ook zit), dat klopt ja, maar dat is vooral vervelend voor het zorgpersoneel.
Clavan 15 april 2020 19:59
Volgens mij niet zo heel populistisch. Er is gewoon de laatste 25 jaar een neoliberaal gezondheid beleid gevoerd. Niemand kan dat toch ontkennen?
Horsie is back 15 april 2020 20:00
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cynisch maar misschien toch de zinnigste reactie.

Uiteindelijk zit er maar één entiteit aan de trekker en dat is toch echt het corona-virus, alhoewel hoe ironisch, dat virus volkomen amoreel is.
lodjan 15 april 2020 20:39
Ha, tegelijkertijd zo'n beetje hetzelfde geprikt. Dan moet het wel waar zijn.
Cecchini 15 april 2020 21:30
Zo het woord genocide is gevallen. De Forum van Democratie jongens Frederik en Tinuz kiezen voor de aanval naar voren. Het valt al mee dat ze de zendmasten niet de schuld geven. Hulde voor de zeer gepaste en terechte reactie van Curzio.
Frederik D. 15 april 2020 23:33
Frederik D. 15 april 2020 23:39
Wel, mijns inziens hadden we, de Nederlanders, toch iets beter voorbereid kunnen zijn op een virale epidemie/pandemie. Zo'n 1000 IC-bedden op een bevolking van 17 miljoen is wel zeer minimaal. En dan onze mondkapjes. In Duitsland schijnt men toch iets beter voorbereid te zijn. Al is het wel zo dat het virus bij ons iets steviger huishield. En als deze pandemie ingedamd is, dan zal er weer een ander virus opduiken met alle risico's van dien.
Frederik D. 16 april 2020 00:11
- 'Tour de France in augustus is recept voor ramp'
Het zou waanzin zijn om in augustus alsnog een Tour de France te gaan organiseren. Dat stelt Devi Sridhar, een van de meest gezaghebbende virologen ter wereld, in een interview op de website Cyclingnews.com.

Alle grote evenementen in Frankrijk zijn afgelast tot in elk geval half juli. De organisatie van de Tour de France heeft inmiddels de wens uitgesproken om de wielerkoers eind augustus te laten plaatsvinden. Volgens Sridhar is dat een "recept voor een ramp: de Tour moet dit jaar gewoon worden afgelast."

Als de Tour wel doorgaat, zou dit zeer waarschijnlijk de lancering van een tweede golf coronabesmettingen in heel Europa bevorderen, waarschuwt Srdihar met klem.-

Bron

Politiek en sport dienen naar de wetenschappelijke experts te luisteren.
Andere Peter 16 april 2020 00:23
Dit is gewoon stemmingmakerij van een publiciteitsgeile onheilsprofeet.

Het duurt nog 4,5 maand. Er is nu geen zinnig woord te zeggen over de risico's op dat moment. We hebben geen idee hoe de bestrijding er dan voor staat. Virologen ook niet. We zullen dan zeker veel meer weten over vaccin, immuniteit en besmettingsrisico's. Men heeft nu ook nog geen enkel idee over de vorm waarin de Tour wordt verreden.

Er is geen enkele sportinstantie (die ertoe doet) die tegen de adviezen van de wetenschap in wil gaan organiseren. Al die geheven wijsvingertjes zijn dus voor de Bühne.

Om zulke evenementen te kunnen organiseren moet je tevoren plannen. Of het uiteindelijk doorgaat, weten we misschien pas op 29 augustus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2020 00:28 door Andere Peter.
Horsie is back 16 april 2020 01:52
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel, mijns inziens hadden we, de Nederlanders,
> toch iets beter voorbereid kunnen zijn op een
> virale epidemie/pandemie. Zo'n 1000 IC-bedden op
> een bevolking van 17 miljoen is wel zeer minimaal.
> En dan onze mondkapjes. In Duitsland schijnt men
> toch iets beter voorbereid te zijn. Al is het wel
> zo dat het virus bij ons iets steviger huishield.
> En als deze pandemie ingedamd is, dan zal er weer
> een ander virus opduiken met alle risico's van
> dien.

Paar cijfers uit IC Jaarboek 2017.
Aantal IC opnamen met laag/midden/hoog sterfte risico: Respectievelijk 52.000 / 12.000 / 4.000. Daarnaast nog een aantal andere soort opnamen.
Gemiddelde behandelduur 1 tot 3 dagen. Beademing beperkt noodzakelijk.

De IC capaciteit is op een normale situatie ingesteld. Met een zekere reserve capaciteit.
Hoeveel geld zou het kosten om een paar duizend hoogwaardige IC bedden inclusief personeel continu paraat te houden?
Hoeveel IC bedden zouden er nodig geweest zijn bij een kolossale uitbraak? 5000? 10.000? Het automatisch beademen is hier het grote struikelblok.

Ik begrijp best dat een land veel beter op een pandemie voorbereid kan zijn, maar de uitbraak van dit virus waarvoor geen weerstand of vaccin bestaat is een calamiteit van ongekende omvang, waarvoor de wereld alleen maar beperkt voorbereid kan zijn.

Hoeveel ellende een land of streek bij deze ramp bespaard blijft hangt ook nog eens van een aantal andere factoren af, maar zeker niet alleen hoe de voorbereiding was, al las ik wel op Cuomo Network News of het aloude CNN, dat de landen, waar een vrouw (the opposite sex voor Horsie) de leiding heeft het er beter afbrengen.

Uiteindelijk is er veel meer winst te behalen in de wijze waarop het mensdier omgaat met de wereld en ook de niet-mensdieren.
Sinds de verschrikkelijke WO 2 hebben "we" op de vulkaan kunnen dansen ondanks vele waarschuwingen, maar zoals eenieder persoonlijk ook weet, dat de dood abstract blijft, totdat de Man met de Zeis voor de deur staat, zo heeft ook de wereld, bestaande uit louter individuen, altijd dat besef gekoesterd.

In China waren een paar gevallen met een wat asymptomatische "longziekte"....

Misschien is het ook goed ons te realiseren, wat we niet al te danken hebben aan de enorme vooruitgang op medisch gebied en technologie.
Ogenschijnlijk is dit virus maar een heel kleintje in vergelijking met de plagen die deze wereld eerder heeft moeten doorstaan, maar qua impact (feitelijk nu al) zal het alle andere virussen, buiten wereldoorlogen, het nakijken geven.
Wanny 16 april 2020 08:47
Niks mis mee om je voor te bereiden op wedstrijden in het najaar. Afgelasten kan altijd nog.

Die meneer Devi Sridhar vergeet wellicht dat er duizenden gezinnen afhankelijk zijn van de inkomsten die de Tour en andere wedstrijden opleveren. Daar zet je niet zomaar een streep doorheen.

In China zijn ze ook relatief snel weer begonnen met werken. Keuze tussen te eten hebben en eventueel ziek worden.
Eindhovuh 16 april 2020 08:48
Helemaal mee eens!
Je kan allerlei kritiek hebben op het zorgbeleid, de hoeveelheid geld, etc. Maar er is in deze crisis niet 1 dode gevallen door bezuinigingen op de zorg.
(overigens gaat er ieder jaar meer geld naar de zorg, en zijn "bezuinigingen" minder meer geld.)
Curzio 16 april 2020 09:28
Een normale Tour zou inderdaad een groot risico vormen.

Ik denk echt dat de organisatie eraan moet om publiek bij de aankomsten en op cols te verbieden.
El Chaba 16 april 2020 10:22
Leer eerst maar eens goed lezen, dan zie je daarna wellicht zelf hoe belachelijk je reactie is.
Slimmerd 16 april 2020 10:45
De vorm van de Tour; ik vermoed een x-aantal renners die in 21 dagen door Frankrijk rijden, de start- en finishplaatsen, en daarmee de route, is al bekend.

De renners houden een wedstrijd om een etappe te winnen en uiteindelijk is degene die de minste tijd heeft verbruikt de winnaar, ontvangt de gele trui.
Frederik D. 16 april 2020 10:56
En met zijn allen in een dorpje X staan om te zien hoe de Tour voorbij raast? Maar ja, ik zou eerst een eendaagse wedstrijd organiseren om te zien wat het publiek doet als je het probeert te weren.
Andere Peter 16 april 2020 10:58
Er zijn allerlei gradaties denkbaar in:
- start/finishceremonies
- reclamekaravaan?
- aantal volgauto's (kan naar mijn idee gedecimeerd)?
- renners testen?
- hoe om te gaan met een evt individuele besmetting?
- slaapplaatsen? bussen?
- parcoursaanpassingen? (Je sluit makkelijker één keer de Mont Aigoual af voor publiek, waar je vervolgens 5x op rijdt, dan dat je de hele Cévennen afsluit)

Het publiek lijkt zich zelf ook wel vrij goed bewust van de risico's. Dat is lastig te plannen uiteraard.

In die zin is er over de vorm van de Tour nog bijna niets bekend.
Frederik D. 16 april 2020 10:59
Ik denk dat je best wel gelijk hebt. Maar volgens mij was het wel kantjeboord om iedereen toch de medische zorg te geven die nodig was. Er zijn coranapatiënten naar Duitsland vervoerd. Heel aardig van de Duitsers. Maar wat nou als Duitsland geen bedden over had?
Frederik D. 16 april 2020 11:02
Maar we kijken met argusogen naar China.
Andere Peter 16 april 2020 11:03
Er zijn patiënten naar Duitsland vervoerd omdat dit logistiek eenvoudiger was dat de onnatuurlijke grens te handhaven. Op die momenten waren er bedden vrij in NL-IC.

Ik denk wel degelijk dat er mensen niet naar IC zijn gegaan die anders wel naar IC zouden zijn gegaan. In die week kwam een enorme focus op hoe zwaar een langdurige IC voor een (zwakke) patiënt is. Eigenlijk werd geschetst dat je zonder IC soms beter af bent. Ik kan niet beoordelen of dat nu heel verstandig was (NL als vooruitstrevend land tav kwaliteit van leven en sterven) of dat het echt door een (verwacht) tekort kwam. Mogelijk beiden: het sluit elkaar niet uit.
Slimmerd 16 april 2020 11:07
Ze hebben toch al aangegeven het huidige parkoers te rijden
Horsie is back 16 april 2020 11:14
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zijn patiënten naar Duitsland vervoerd omdat
> dit logistiek eenvoudiger was dat de onnatuurlijke
> grens te handhaven. Op die momenten waren er
> bedden vrij in NL-IC.
>
> Ik denk wel degelijk dat er mensen niet naar IC
> zijn gegaan die anders wel naar IC zouden zijn
> gegaan. In die week kwam een enorme focus op hoe
> zwaar een langdurige IC voor een (zwakke) patiënt
> is. Eigenlijk werd geschetst dat je zonder IC soms
> beter af bent. Ik kan niet beoordelen of dat nu
> heel verstandig was (NL als vooruitstrevend land
> tav kwaliteit van leven en sterven) of dat het
> echt door een (verwacht) tekort kwam. Mogelijk
> beiden: het sluit elkaar niet uit.

In een normale IC situatie is er algemeen gemiddeld gesproken een 90% overlevingskans en dat nog allemaal binnen relatief korte tijd.
Dat is nu wel helemaal anders.
Andere Peter 16 april 2020 11:33
Die plannen veranderen toch steeds? Uiteraard zetten ze daar voorlopig op in. Zoals soms het weer tot last-minute wijzigingen leidt, verwacht ik dat dit ook corona-organisatorisch zou zal zijn. Grote verplaatsingen zullen ook nog meer betwist worden. Dan maar niet naar Parijs vliegen voor dat criterium zonder publiek. De Vuelta-start in Utrecht (waar ik mij zeer op verheugde als Utrechter) wordt nog wat slechter verdedigbaar, gezien de mogelijke omstandigheden.

Mijn enige punt is: denk niet aan één vorm. Besef juist hoe veelvormig zo'n grote ronde kan zijn.
Andere Peter 16 april 2020 11:35
Ze is geen meneer en dat is best duidelijk te zien ook. Wel eens met wat je zegt.
Cecchini 16 april 2020 11:52
Ik had inderdaad niet goed gelezen (mijn excuses), maar geronticide is een bewust en gericht beleid om ouderen te laten sterven. Je zult er maar van beschuldigd worden. Ik ben wel blij, dat ik in een land leef waarbij ten koste van alles mensen in leven worden gehouden, die anders binnen een 1/2 jaar zouden sterven (luister bijvoorbeeld eens naar een mevr. Borghuis directrice van een aantal verpleegtehuizen gisteren in Op1).

En over die mondkapjes hype verwijs ik naar Jaap van Dissel die vanmorgen zei, dat ze al decennia in Zuid Oost Azie met mondkapjes rondlopen en dit de Corona uitbraak ook niet heeft kunnen voorkomen.
Curzio 16 april 2020 11:52
Die afweging wordt bij oudere mensen altijd al gemaakt. De laatste 10 jaar is men liberaler geworden als het gaat om ouderen op de IC, maar nog altijd vereist dat een zorgvuldige afweging, medisch inhoudelijk en in samenspraak met de patient en diens wensen.
Volgens mij was de aandacht die er kwam voor de nadelen van IC-opname een reactie op het beeld dat leek te ontstaan dat je met een ernstige covid altijd naar de IC zou gaan of zou moeten gaan.

Er kan natuurlijk niet uitgesloten worden dat met de druk op de IC-bedden in het achterhoofd de nadruk meer heeft gelegen op de nadelen van zo'n intensieve behandeling in de gespreksvoering, dat zou kunnen, maar het lijk me erg onwaarschijnlijk dat dit structureel tot extra sterfte heeft geleid.
Luijt 16 april 2020 15:30
Nou ja, Pierre, we weten tegen die tijd ongetwijfeld inderdaad wel meer over vaccin, immuniteit en risico's dan nu ja.
Maar wat we, en deze - inderdaad zeer duidelijk van een meneer te onderscheiden - professor in het bijzonder, nu al weten over vaccin, immuniteit en risico's is dat er tegen die tijd nog geen vaccin beschikbaar zijn, we nog niet immuun zullen zijn en dus de risico's veel te groot zullen zijn.
El Chaba 16 april 2020 15:31
Dat lijkt mij ook onvermijdelijk, ja.
Eqquipo 16 april 2020 17:14
Rekening houdend met het feit dat EK voetbal en OS naar 2021 zijn verplaatst, lijkt mij eerder dat jij doorgaan van de Tour onderschat. Mocht de Tour doorgaan, dan zullen de kijkcijfers nieuwe hoogten bereiken. Hét grote sportevenement van 2020, na maanden weinig tot niks op de buis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2020 10:26 door Eqquipo.
lodjan 16 april 2020 20:42
2e keer 2021 is 2020.
Andere Peter 17 april 2020 01:30
Dat laatste denk ik ook niet.
Andere Peter 17 april 2020 01:34
Eens.

Maar je zult zien dat de anderhalvemetersamenleving in de komende maanden steeds slimmer wordt in het met een verantwoord risico laten doorgaan van activiteit ondanks die bedreigingen.
Andere Peter 17 april 2020 01:35
Hoeft niet per se vervelender te zijn.
Prikdude 17 april 2020 02:03
Eens. Waar je bij voetjebal het echt als gemis ervaart wanneer de idioten niet op de tribune zitten, onderscheidt je tijdens koers de kamelen van de carnavalgangers niet.

Horsieclaimer: ik heb nog nooit een voetbalwedstrijd gezien met enkel kamelen in het stadion en zweer dat ook niet per se af.
Sub Culture 17 april 2020 10:06
Volgens Het Nieuwsblad is dit de voorziene indeling van 'de grote 5'

Milano - Sanremo (9/8)
Paris - Roubaix (16/8)
Ronde van Vlaanderen (11/10)
Liege - Bastogne - Liege (18/10)
Il Lombardia (31/10)
Luijt 17 april 2020 22:24
Eens? Fijn! Misschien wordt t nog eens wat met ons.
Luijt 20 april 2020 13:52
Eindelijk iets dat wel op een disclaimer lijkt...
Horsie is back 20 april 2020 17:17
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. Waar je bij voetjebal het echt als gemis
> ervaart wanneer de idioten niet op de tribune
> zitten, onderscheidt je tijdens koers de kamelen
> van de carnavalgangers niet.
>
> Horsieclaimer: ik heb nog nooit een
> voetbalwedstrijd gezien met enkel kamelen in het
> stadion en zweer dat ook niet per se af.

Well the camels walk into the stadium and then they frown
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen