Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco Evenepoel vervolledigt uitdaging met glans: 300 kilometer fietsen voor de zorgverleners

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 20 april 2020 14:45
Quote

Remco Evenepoel vervolledigt uitdaging met glans: 300 kilometer fietsen voor de zorgverleners



Het is zondag en het is best goed weer. Wat kan je in coronatijden dan beter doen dan erop uittrekken met de fiets? Dat dacht ook Remco Evenepoel. Het supertalent wilde 300 kilometer fietsen om zorgverleners een haar onder de riem te steken. Na negen uur en 40 minuten fietsen was de uitdaging voltooid, een pasta van de mama en een ijsje waren zijn welverdiende beloning.

Het supertalent van Deceuninck - Quick-Step was een dag eerder al bezig met zijn “uitdaging” van de dag waarop normaal gezien de Amstel Gold Race gereden zou worden. Hij is namelijk van plan om de kaap van de 300 kilometer te ronden. Ter voorbereiding at hij zaterdag een biefstuk, rijst en een heleboel wortelen.



Waarom die wortelen? Dat vroegen blijkbaar veel Instagram-volgers zich af. “Laat het me uitleggen met een grap”, lacht Evenepoel. “Wortelen zijn héél goed voor je ogen (zei een dokter me ooit). Ik vroeg hem waarom. Hij antwoordde: Wel jongeman, heb jij ooit een konijn gezien met een bril?”



Evenepoel rondde zijn uitdaging uiteraard af, hij legde 301km af in 9u40’49”. Bij het ingaan van de laatste 30 km kreeg hij nog even een vuistje van vriendin Oumi, bij thuiskomst wachtte er een welverdiende pasta van de mama en een lekker ijsje.







[www.nieuwsblad.be]

Remco heeft niet alleen een grote motor en longinhoud maar ook een groot sociaal hart.
Wanny 20 april 2020 14:47
Wordt echt tijd dat er weer wordt gekoerst.
Clavan 20 april 2020 16:43
En geen gevoel voor humor.
Horsie is back 20 april 2020 17:20
Ons ben zunig. Iemand een haar onder de riem steken. confused smiley
veluweracer 21 april 2020 13:16
Je kunt ook net iets te veel willen deugen. En maak er dan geen reclamestunt van. Schreeuw niet van daken hoe hard je wel niet deugt. Zo'n ideale schoonzoon wil niemand toch?
Horsie is back 21 april 2020 13:31
'We" houden natuurlijk allemaal van Remco, dus wat kan ie nou verkeerd doen, behalve niet altijd winnen natuurlijk.
Dan toch maar echte lof voor een Welshman, die in de garage 300 Britse Pond per gereden km ophaalt voor het goede doel.
Sub Culture 21 april 2020 14:12
Die georchestreerde tweets, instagramposts etc... ik heb er het ook niet voor.
Er zit een hele marketingmachine achter die baat heeft bij het optimale uitbuiten van het goudklompje van dienst.

Dan nog liever een Rohan 'kiss my ass' Dennis onverlaat die gewoon zelf achter de knoppen zit en zich impulsief overgeeft aan domheid.
merijntje mortirolo 21 april 2020 14:14
-
Vergeet Jan Frodeno niet, knollemans. Best een brut baasje.
El Chaba 21 april 2020 16:14
'We" houden natuurlijk allemaal van Remco, dus wat kan ie nou verkeerd doen, behalve niet altijd winnen natuurlijk.

Total reverse: ik hou helemaal niet van Remco en als hij niet altijd wint, doet hij het dus juist goed, wat mij betreft.

Is niets persoonlijks hoor, maar sport is voor mij nooit leuk als té vaak en té veel dezelfde wint. En dat Wuyts daar een stijve van krijgt, als hij dat wel doet, helpt ook niet echt, geef ik eerlijk toe.. grinning smiley

Afgelopen seizoen ook nog nooit zo weinig veldrijden gekeken, simpelweg omdat de uitslag al vast stond. Zonder echte spanningsboog is sport niet leuk.
Frederik D. 21 april 2020 18:51
Allemaal lijdend aan het gagacomplex. Gaga, Lady Gaga dus. Zingen kan dit mens niet. Maar ze heeft wel een talent: aandachtsgeil. Madonna, ook zo'n ongetalenteerd mens, hield vanuit het bad een coronatoespraak. Geil, hoor. En dus, dacht Gaga, ik moet ook iets om op te vallen. Een benefietconcert. Geluidsoverlast. Laat me gdv met rust. Willen alle Gaga's, Madonna's en soortgelijk tinnef alsjeblieft hun bek houden. En zo'n joch als Remco, laat die zijn kamer bij paps en mams eens opruimen.
MarkV 21 april 2020 19:00
Lady Gaga kán in tegenstelling tot de meeste van dit soort popsterren wel degelijk erg goed zingen.

Dat haar hits overgeproduceerde rotzooi zijn en ze zichzelf kleed/gedraagt als een krankzinnige doet daar niets aan af.
Curzio 21 april 2020 19:39
Ze kan een keel opzetten.
Horsie is back 21 april 2020 20:17
Ik vond Radio Gaga toch wel een tof popnummer en wat heeft Remco nu helemaal misdaan? Goed hij is geen Mark Larkin laat staan Geraint Thomas en niet iedereen kan een frontpleegzuster zijn à la Florence Nightingale. Of die laatste kon zingen als een nachtegaal, weet Horsie trouwens niet.
Zag voor de tweede keer een artikel over toenemende depressie bij profvoetballers. Voelde me daar een beetje raar bij, maar hoe zit het hier bij de prikkers?

En voor degenen, die denken Horsie te horen balken, verwijs ik naar de exemplaren op twitter van Velonews op 17 april 2020.
Frederik D. 21 april 2020 23:34
Ik stel jouw soort kritiek best op prijs, hoor. smiling smiley Maar rotzooi blijft het, die liedjes van mevr. Gekkie.
Frederik D. 21 april 2020 23:35
Hebben voetballers dan een inwendig mentaal leven? smiling smiley
(Sorry, ik zit in een ergernisstemming.)
Horsie is back 22 april 2020 00:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hebben voetballers dan een inwendig mentaal leven?
> smiling smiley
> (Sorry, ik zit in een ergernisstemming.)

Voetballers zijn natuurlijk net mensen, maar ik had bij die artikelen ook wel een apart gevoel.
Maar jouw ergernispost caught me off guard. smiling smiley
lodjan 22 april 2020 07:17
REMCO EVENEPOEL ZIET AF VAN MUUR VAN GERAARDSBERGEN CHALLENGEDINSDAG 21 APRIL 2020 OM 19:29

WF

Remco Evenepoel zal aanstaande vrijdag niet zoals gepland proberen om zo vaak mogelijk de Muur van Geraardsbergen op te rijden. Hij laat op Twitter weten terug te komen op zijn voornemen.

“Na rijp beraad heb ik besloten om de Muur uitdaging op vrijdag niet door te zetten”, schrijft hij. “Hoewel ik alle positieve reacties waardeer, ben ik bang dat het te veel mensen bij elkaar zal brengen om te kijken. Dat is niet veilig in deze tijden”, aldus Evenepoel.

Evenepoel was begonnen aan een serie uitdagingen om het zorgpersoneel te steunen. Afgelopen zondag legde hij al een tocht van 300 kilometer af. Ploeggenoot Iljo Keisse zou aanstaande vrijdag vijf beklimmingen meerijden, in ruil voor een mattentaartje (lokale lekkernij, red.).

Evenepoel denkt nu na over een nieuwe challenge. “Binnenkort zal een nieuwe uitdaging bedenken”, sluit hij af.
MarkV 22 april 2020 13:04
Ik verdedig haar liedjes ook niet, dat is een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten, maar zingen kan ze wel. Zie bijvoorbeeld de film A Star Is Born of optredens op de Amerikaanse TV als ze nummers van andere artiesten zingt (of het volkslied). Dat doet ze een stuk beter dan Madonna, al vind ik Frozen van Madonna wel een mooi nummer.
Clavan 22 april 2020 20:22
Madonna is geen zangeres maar een artiest. Heeft ze zelf ook altijd toegegeven.
Frederik D. 22 april 2020 23:57
Het gaat om de show, niet om de muziek? Maar wat als niet alleen de muziek bagger is maar ook de show? Maar blijkbaar heeft elke tijd behoefte aan bagger. Anneke Grönloh, Beatles, Hotel California Band, Arriverderci, Madonna ...
Horsie is back 23 april 2020 00:18
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het gaat om de show, niet om de muziek? Maar wat
> als niet alleen de muziek bagger is maar ook de
> show? Maar blijkbaar heeft elke tijd behoefte aan
> bagger. Anneke Grönloh, Beatles, Hotel California
> Band, Arriverderci, Madonna ...

U begeeft zich nu toch wel op Brandend Zand. De Hotel California Band: Is dat een tribute band of bedoelt U them Eagles? In welke toonsoort spelen Arriverderci?
Hebt U bijvoorbeeld een hekel aan de Eagles vanwege de bezongen lockdown?
Bent U niet ietwat elitair?

Bob Dylan gaf de Pop muziek hersens, maar dat betekent toch niet dat de rest hersenloos is. cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2020 00:19 door Horsie is back.
jor 23 april 2020 00:26
Wat heeft die 300km precies opgeleverd voor de verpleegsters? Ik constateer alleen aandacht voor de renner.
Frederik D. 23 april 2020 10:09
En de ergste muziek is wellicht die van Pink Floyd. Je wordt vijftig en men denkt je te plezieren met een kaartje voor een PF-coverband, twee oude platen van PF en een beduimeld songbook van PF. Alsof ik zo'n clichémannetje van vijftig plus ben. Trouwens, ik heb als klein menneke ooit PF gezien in het Amsterdamse bos. In de modder en regen. In the snow and storm ... Regel van, uit?
Horsie is back 23 april 2020 10:25
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En de ergste muziek is wellicht die van Pink
> Floyd. Je wordt vijftig en men denkt je te
> plezieren met een kaartje voor een PF-coverband,
> twee oude platen van PF en een beduimeld songbook
> van PF. Alsof ik zo'n clichémannetje van vijftig
> plus ben. Trouwens, ik heb als klein menneke ooit
> PF gezien in het Amsterdamse bos. In de modder en
> regen. In the snow and storm ... Regel van, uit?

It was in another lifetime, one of toil and blood.

Zullen "we" je dan maar Shelter from the storm geven?
MarkV 23 april 2020 12:03
Wat vind je wel goed Frederik?
Frederik D. 23 april 2020 13:49
On the road again

You know the first time I traveled
Out in the rain and snow
In the rain and snow
You know the first time I traveled
Out in the rain and snow
In the rain and snow
I didn't have no payroll
Not even no place to go
Frederik D. 23 april 2020 13:57
Een beetje ouwerige blues, wat authentieke americana, een snufje R&R en mooie liederen over vergane liefdes, rottende bladeren en aangelengde prutwhisky. Zoiets soms als:
[www.youtube.com]
Let op de gitarist ruim halverwege die los gaat.
Beiden, zangeres en gitarist, devote christenen maar wat maakt het uit als ze zo kunnen spelen en zingen. smiling smiley En ach, zolang het geen Pink Floyd is en geen Hotel California ...
Luijt 23 april 2020 14:24
Ik vind dat mevrouw Gaga live wel heel goed kan zingen itt Madonna.
Horsie is back 23 april 2020 14:27
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> On the road again
>
> You know the first time I traveled
> Out in the rain and snow
> In the rain and snow
> You know the first time I traveled
> Out in the rain and snow
> In the rain and snow
> I didn't have no payroll
> Not even no place to go

Volgens Horsie zit U in het verkeerde universum.
Come looking what's written here on the wall.

Well. I woke up in the morning
There's frogs inside my socks
Prikdude 23 april 2020 16:43
Te opzichtige poging tot trollen. Of je bent doof geboren, dat kan ook.
Frederik D. 23 april 2020 17:15
Of toch een beetje afkerig van main stream? smiling smiley
valse trage 23 april 2020 18:44
Ulrich A. Boschwitz 28 april 2020 05:49
Horsie is back 28 april 2020 12:09
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://www.hln.be/sport/wielrennen/uitstel-i
> s-geen-afstel-remco-evenepoel-rijdt-in-alle-stilte
> -50-keer-de-muur-van-geraardsbergen-op~a785903d8/]
> [b]Uitstel is geen afstel: Remco Evenepoel rijdt
> in alle stilte 50 (!) keer de Muur van
> Geraardsbergen op[/b][/url]

Topsnelheid 71 km/h? Hoe heeft ie dat klaargespeeld, Ulrich? grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen