Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mondkapjes e.d.

Gepost door Luijt 
Luijt 23 april 2020 10:43
In de landen om ons heen wordt het gebruik van mondkapjes sterker aangeraden dan bij ons en vaak zelfs verplicht gesteld. Bij ons niet, wat in mijn ogen waarschijnlijk verband houdt met het feit dat we er vooralsnog te weinig hebben. Tekort schijnt binnenkort niet meer aan de orde te zijn. Dan zullen die mondkapjes door de overheid en haar adviseurs plotseling wel heel nuttig gevonden worden, schat ik in.
Lijkt me best vervelend fietsen, met zo'n ding op. Jullie?
Koppizoektwachtwoord 23 april 2020 11:47
Wel handig dat je geen ongedierte meer in je bek krijgt.
Ik denk trouwens dat Rutte cs bij het standpunt blijven: mondkapje niet nodig.
Sub Culture 23 april 2020 11:56
Virologen hier hebben al herhaaldelijk aangegeven dat mondkapjes bij het recreatief sporten compleet onnodig zijn.
Ik vind mondmaskers op het openbaar vervoer en in winkels relevant, daarnaast zie ik er het nut niet van in.
Luijt 23 april 2020 14:09
Hee sub, ik hoor er hier nauwelijks iemand over, maar volgens de officiële cijfers hebben jullie in België de meeste coronadoden (57 per 100.000 inwoners) van de hele wereld.
Meer dus dan in de andere grote wielernaties Italië en Spanje bijvoorbeeld. Hoe komt dat? En hoe komt het dat we daar niets over horen? Of wordt er bij jullie beter geteld?
Bij ons is zeker dat het werkelijke aantal sterfgevallen veel hoger ligt; alleen de mensen die officieel de diagnose corona hebben gehad én opgenomen zijn (geweest) worden meegeteld. Is dat bij jullie anders?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2020 14:10 door Luijt.
Sub Culture 23 april 2020 14:51
Telsysteem bij ons is idd anders.
Wij zijn een van de weinige landen die de zorgcentra ook al meetellen.
Bijna alle doden in de zorgcentra worden zelfs opgenomen in de statistieken ook al gaat het om sommige dagen maar om 3% bewezen coronadoden.

Uiteraard koren op de molen van extreem-rechts hier om het beleid van de huidige regering te kraken, want behalve gefrustreerd aan de zijlijn blaten en de virologen in twijfel trekken hebben die geen ruk te doen.

Binnen afzienbare tijd zal er een duidelijker beeld zijn als alle landen hun statistieken qua doden overal hebben doorgegeven.
Al zijn er natuurlijk de obligate onbetrouwbare landen die de situatie verbloemen..

Dit artikel uit de NYT schept ook wat duidelijkheid
[www.nytimes.com]
Luijt 23 april 2020 21:45
Verhelderd artikel, dank!
Tinuz 23 april 2020 22:11
De mondkapjes zijn vandaag naar Montenegro en eerder al naar China gestuurd, lees ik.
In Nederland zijn we sowieso onderhevig aan bizarre experimenten. Een soort proefkonijnen zijn we hier in Hollandistan.
Veel personeel in de zorg bibbert door het onduidelijke kwakzalversbeleid van halve en schijnmaatregelen.
Tinuz 23 april 2020 22:19
Ik zag gelukkig Flupke Dewinter en ex-coureur Sam van Rooy wel mondkapjes bezorgen in Antwerpse zorgcentra. Dat zijn in elk geval wel mensen met hart voor de zaak. thumbs up
Luijt 23 april 2020 23:41
Ja het is me allemaal wat hier, he Tinus. Hoe zou jij het aanpakken?
Nelis! 24 april 2020 08:04
Tinuz is, net als Veluweracer, veel beter in het feilloos analiseren van situaties op basis van wetenschappelijke feiten en op basis daarvan een mening vormen over de keuzes van een ander.
Sub Culture 24 april 2020 09:21
Dat is dan ook het enige dat ze gedaan hebben, uiteraard met de nodige media exposure, want je zal maar een stille weldoener zijn.
Sam Van Rooy, best een talent bij de jeugd, maar wat een ontzettend nare kerel.
Werd een aantal jaar terug zelfs aan de deur gezet door Geert Wilders wegens te extreem.
valse trage 24 april 2020 11:37
valse trage 24 april 2020 11:37
"hart voor de zaak"... hahahahaha
Noot 24 april 2020 13:31
De enige cijfers die je kunt vergelijken zijn die van oversterfte. Tot nu toe is in Nederland de oversterfte ongeveer het dubbele van het aantal coronadoden.
Clavan 24 april 2020 15:13
Is het ook al in de buiten gebieden doorgedrongen dat zelfs het Mesdaginstituut schoorvoetend moest toegeven dat de RIVM cijfers omtrent de uitstoot van de agrarische sector we; degelijk klopten?
Hoor je nu weinig over. Wat dat betreft komt deze corona crises de boeren wel goed uit.
Prikdude 24 april 2020 16:42
Dezelfde klompendansers die nu her en der hun boerenbevrijdingsfront doordraven in aap-noot-en-milities die de regering omver willen werpen, met wat vlam gevatte terpetine tegen zendmasten als gevolg?

Daar is maar een agenda. De verongelijktheid vergelden. Recht door (een toekomstige) zee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2020 19:38 door Prikdude.
Frederik D. 24 april 2020 16:48
Precies. Geen datingsites voor boeren. Ze hebben mevrouw Jaspers. Ouderwetse brieven aan Yvon Jaspers. Ik bedoel maar. Voor het weer ga je ook niet naar buienradar maar steek je een natte vinger in de lucht. En zo de wind waait, waaien de halmen op het land
waar het leven goed is,
de piet nog vol roet is,
elke boerndeerne huppelt
en de kat wordt geknuppeld.
Horsie is back 24 april 2020 17:24
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Precies. Geen datingsites voor boeren. Ze hebben
> mevrouw Jaspers. Ouderwetse brieven aan Yvon
> Jaspers. Ik bedoel maar. Voor het weer ga je ook
> niet naar buienradar maar steek je een natte
> vinger in de lucht. En zo de wind waait, waaien de
> halmen op het land
> waar het leven goed is,
> de piet nog vol roet is,
> elke boerndeerne huppelt
> en de kat wordt geknuppeld.

Hier krijg je toch de Subterranean Homesick Blues van. smiling smiley
Frederik D. 25 april 2020 00:16
Menige rapper zou gelukkig kunnen zijn met mijn teksten. smiling smiley Maar jammer voor ze, ze zweren bij de eigen "teksten". Ali, Ali, Ali, geef hem op zijn falie, ram hem op zijn bek en breek zijn nek. Leuk refreintje toch. Maar Ali B. durfde het niet aan.
Koppizoektwachtwoord 25 april 2020 12:26
Ach jao.

Ieder zijn meug
zei de boer
en hij dekte zijn zeug. (Achterhoekse volkswijsheid).
valse trage 25 april 2020 16:45
Ik fain't best, zei de boer, en goot nog een halve fles maggi in zijn champignonsoep.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen