Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Virtuele "Tour de Suisse" zaterdagetappe

Gepost door veluweracer 
veluweracer 25 april 2020 16:53
Vandaag staat er een heuvelrit op het programma.
De race begint om 17u15.
De link voor live kijken staat op deze site.

[www.touretappe.nl]
veluweracer 25 april 2020 17:22
veluweracer 26 april 2020 11:01
Van mij mogen ze ophouden met ruchtbaarheid geven aan dit uiterst flauwe surrogaatwielrennen. Voor de kijker kan er eigenlijk niets aantrekkelijk zijn aan dit computerspel. Vergelijk het met een potje tennis op Wii. Net zo stom om daar naar te gaan kijken. Bij die virtuelektrische Ronde van Zwitserland hebben ze ons geprobeerd lekker te maken door te verkondigen dat er echte videobeelden van de route gebruikt worden. En dus dat het levensechte koers oplevert. Maar er valt niets te vergelijken behalve de wattages. Je kunt niet aan iemand zien in welke mate hij zich inspant of in hoeverre hij aan het afzien is. Ik stop maar met kijken naar deze onzin. Ik begrijp dat ze georganiseerd worden uit commercieel oogpunt en om de renners wat te doen te geven en ongetwijfeld denkt men ook nog de wielerfans er een plezier mee te doen. Ik hoop van ganser harte dat deze Chinese terreur snel ophoudt. Ik ben in staat om de eerste beste koers persoonlijk te gaan bezoeken. Waar die ook gereden mag worden.
Sub Culture 26 april 2020 11:57
Oproepen om op te houden met ruchtbaarheid geven aan virtueel wielrennen in een topic dat je zelf hebt geopend met informatie waar het virtuele wielrennen de dag voordien te kunnen volgen.

Voorts ga ik wel akkoord met je.
Nog geen enkele seconde ook maar in de buurt gekomen van iets dat neigt naar enige opwinding bij het kijken van dat virtuele wielrennen.
MarkV 26 april 2020 13:03
In theorie kun je met motion capturing er wel een levensecht schouwspel van maken, al is het dan makkelijker te doen met tennis (minder acteurs, vaste omgeving).
Maar dat is nog verre toekomstmuziek om dat live te genereren.
veluweracer 26 april 2020 13:05
Ik postte dat bericht omdat ik dacht er nog iemand een plezier mee te doen. Mijn voorstel om er nergens meer over te spreken kwam na het zien van dit teleurstellende 'spektakel'. Ik stel voor om het op waterfietsen te proberen. Er zijn er waar je een racefiets op kunt monteren en zo kun je op een groot meer een waterfietsrace houden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2020 13:05 door veluweracer.
El Chaba 26 april 2020 13:50
Chinese terreur..?
veluweracer 26 april 2020 15:42
Jij mag het uiteraard anders noemen.
Horsie is back 26 april 2020 18:51
Mooi het verhaal van Robert Gesink in ProCycling hoe hij een Zwift race met een eindsprint alsnog wist te winnen. Benieuwd naar wie hij nu had verslagen of wellicht beter, hoe kon de verliezer zo lang standhouden. stuitte hij bij het napluizen van het profiel op een 57-jarige Fransman met een tamelijk bol buikje. Het opgegeven gewicht van 53 kg deed Robert uiteraard wel grimlachen.

Disclaimer: Gelukkig was het niet de 108-jarige Robert Marchand, want dan had het gewicht zeker wel kunnen kloppen.
Tinuz 26 april 2020 22:02
De renners zien best nog wel af tijdens hun rit in het virtuele, viel me op. Al zal er bij iemand als Viektor Campenaerts ook een element van show inzitten.
Naesen liet geen beste indruk hier.
veluweracer 27 april 2020 16:26
Je gaat kapot als je geen ventilator op je richt. Dan loop je compleet leeg. Misschien kunnen ze die ventilator verbieden om het onmenselijker te maken. Iek wil ze met een zwaar oververhit lijf zien, ze horen briesen en slaan met kop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2020 16:27 door veluweracer.
Horsie is back 27 april 2020 18:22
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je gaat kapot als je geen ventilator op je richt.
> Dan loop je compleet leeg. Misschien kunnen ze
> die ventilator verbieden om het onmenselijker te
> maken. Iek wil ze met een zwaar oververhit lijf
> zien, ze horen briesen en slaan met kop.

Goeddoeme, heb jij zo geleden, Veluweracer?. Moest je daarna meteen aan de beademing, je weet wel, zoals je schaatsers wel eens ziet doen?
Koeling is natuurlijk belangrijk, maar je zult toch eerst een flink eind moeten kunnen fietsen. En dan nog eens gezegd: stilstaand fietsen laat zich niet absoluut vergelijken met rijdend fietsen. Je kunt nu eenmaal niet simuleren wat jouw fysieke lichaam en vooral houding met de luchtmoleculen doet, die toch niet opzij gaan.
veluweracer 29 april 2020 00:21
Een infuus met zoutoplossing zou beter zijn geweest. Ik heb heel wat koersen bekeken al trappende op de fietstrainer. Dat neigt na een uur naar zelfkastijding.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen