Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Stoppen met fietsen op de weg 2

Gepost door Luijt 
Luijt 04 mei 2020 10:52
Laatst opende ik een topic na een alarmerend artikel op een bedenkelijke site, waarin werd opgeroepen om te stoppen met fietsen op de weg, ook al doe je dat in je eentje of met z'n tweeën.
Gelukkig lijkt het niet die kant op te gaan en fietsen wij nog altijd ieder weekend door een stukje Nederland dat we niet (goed) kennen. Vorige week een rondje Nunspeet - Elburg - kampen - Hattem - Epe - Nunspeet gemaakt. Heel mooi en niet te druk.

Gisteren een uitzondering op de regel en afgereisd naar het gebied waar ik en mijn metgezel zijn ben opgegroeid; regio Arnhem - Nijmegen, waar we iedere molshoop kennen waar je tegen op kunt fietsen. En dat hebben we ook gedaan. Maar wat een drukte. Italiaanse weg, Posbank, Ooijse bandijk, Ubbergse Holleweg, alles verschrikkelijk druk.

Naar Zuid Limburg ga ik sowieso al niet meer want daar moet het nog erger zijn.

Maar stoppen met fietsen op de weg hoeft niet, dus doen we ook niet.

Eerder kreeg ik al het advies om het bij Breda, Bergen op Zoom en dan richting Zeeland te proberen. Gaan we zeker doen.
Iemand nog andere tips?
Clavan 04 mei 2020 11:09
Noord-Holland is ook redelijk druk. Gisteren was het goed te doen. Alleen bij elk kruising, verkeerslicht etc. was het aansluiten. Vanmorgen om 0600 uur op de ATB dor de duinen was het lekker rustig
Anony 04 mei 2020 12:02
Ik mis het wel om even naar regio Hulst (niet zo ver van waar ik woon) te kunnen peddelen. Vanwege nog wat meer afwisseling en vooral een deftige laag asfalt (iets waar wij Belgen systematisch in te kort schieten).
tvm 04 mei 2020 13:59
Luijt Schreef:

> Gelukkig lijkt het niet die kant op te gaan en
> fietsen wij nog altijd ieder weekend door een
> stukje Nederland dat we niet (goed) kennen. Vorige
> week een rondje Nunspeet - Elburg - kampen -
> Hattem - Epe - Nunspeet gemaakt. Heel mooi en niet
> te druk.

Hier kan inderdaad nog gewoon nog volop gekoerst worden.
Mooie, afwisselende omgeving ook, ik fiets er wekelijks.
Frederik D. 04 mei 2020 18:51
De NOP-ronde, een rondje door de NOP, de Noord-Oost-polder. Te beginnen en te eindigen in Luttelgeest. Links bollenvelden, rechts aardappelvelden, voor je een rechte weg. En alle cafetaria's, namelijk anderhalve, dicht. Luttelgeest, proef de naam, proef de sfeer. Nietserige kleingeestigheid. Er valt hier niets te verwachten. Zelfs geen plaatselijke schone met een te laag IQ. En dan denk je: waar geen hoop meer is, is ook alle wanhoop verdwenen. En dan, heel, heel even, raak je eventjes verzoend met het leven. Vooral als het triest miezert, de wind ook nog eens fout staat en iemand die Eindhoven heet, tegen je aan leutert. smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2020 18:52 door Frederik D..
valse trage 04 mei 2020 20:53
Kom je dan uit het Meetjesland of het Waasland? (kennis opgedaan met dank aan José de Cauwer).
Horsie is back 05 mei 2020 14:44
Topic zal door topic starter bedoeld zijn bekeken vanuit het (morele) perspectief van de fietser op de weg.
De website Cycling Weekly benadert het probleem vanuit het perspectief van de toeschouwers langs de weg en spreekt van "deeply upsetting" abuse aimed at riders.
Nu keek Mantis rider Chris toch al vaak naar onze nationale fietshoofdstad Utreg als grote voorbeeld van een voorbeeldige fietsgeneratie, want at home werden/worden fietsers helaas nog maar al te vaak letterlijk van hun sokken gereden, nu is er dus een tweede golf van abuse, namelijk het bedreigen van de kwetsbare medemens op twee wielen, simpel omdat er gereden wordt tijdens de corona crisis.

Daar hoor ik hier toch niets over. Het contact van Horsie met de toeschouwer langs de weg is er alleen als de toeschouwer denkt, dat Horsie de weg kwijt is.
Hoe zijn hier de ervaringen?
lodjan 05 mei 2020 21:54
Ssst, niet verder vertellen: rondje Voorne-Putten. Om Spijkenisse heen over en naast de dijken naar Brielle, Oostvoorne, Rockanje, Hellevoetsluis, eventueel oversteken met de pont naar Oud-Beijerland en Rhoon.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2020 21:56 door lodjan.
Luijt 06 mei 2020 14:56
Nooit geweest, dank Lodjan.
Gelet op het (in mijn beleving) afnemende aantal prikkers hoeven we niet bang te zijn voor toenemende drukte op de wegen aldaar.
Luijt 06 mei 2020 15:01
Eindhoven is idd een vreemde naam voor mens, evenals ... nou ja .... laat maar.
Hoewel je het wel erg aantrekkelijk doet klinken, laat ik het rondje NOP even voor wat het is.
Traject Ketelbrug - Urk - Lemmer is overigens best mooi.
Frederik D. 06 mei 2020 19:37
Mooi stukje. En vroeger, toen het veer nog voer tussen Staveren en Enkhuizen ....
Luijt 07 mei 2020 09:26
Clavan 07 mei 2020 13:42
Elk stil rondje hier in NoordHolland is ondertussen dood-gesocialized door die LtD met z'n gravelkop. Begin steeds meer een hekel aan die schertsfiguur te krijgen
Eindhovuh 07 mei 2020 13:47
Ach ja, we maken allemaal weleens fouten. Ik 15 jaar geleden bij het kiezen van een nickname
op het vorige prikbord, wilde toen anoniem blijven en werkte in Eindhoven. Ik moet ermee leren leven.
Anderen bij andere keuzes.
Frederik D. 07 mei 2020 18:59
Maar je blijft lief, hoor. smiling smiley
Horsie is back 07 mei 2020 19:28
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Elk stil rondje hier in NoordHolland is
> ondertussen dood-gesocialized door die LtD met z'n
> gravelkop. Begin steeds meer een hekel aan die
> schertsfiguur te krijgen

Het wielerjargon van Clavan is kleurrijk. Bedoelt hij hier nu, dat hier vernoemde schertsfiguur geen amperhalve meter afstand houdt? grinning smiley
Luijt 07 mei 2020 21:01
Is het drukker op die paden als LtD erover heeft gebabbeld, Clavan?
Clavan 07 mei 2020 22:02
Ja. Dat gevoel heb ik tenminste. Alsof er horden amateur cyclisten wachten totdat er een heldere ster boven het hutje van de almachtige influencer uit Alkmaar verschijnt en dan massaal hetzelfde ritje wil gaan doen om er ook enigszins bij te horen.
Clavan 07 mei 2020 22:05
Van de snotproductie van de heer LtD krijgt het enige betrouwbare advies orgaan uit Bilthoven spontaan rode vlekken in de nek.
Luijt 07 mei 2020 22:39
Oké dan blijf ik daar uit de buurt.
Eindhovuh 09 mei 2020 15:19
Als je dan in de buurt van hij Bergen op Zoom bent: [brabantsewal.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2020 15:19 door Eindhovuh.
Luijt 09 mei 2020 19:07
Langs de Amstel, rondje hoop, rondje ringvaart. Allemaal niet doen. Veel te druk met gepeupel, gespuis en ander tinnef.
De leegheid van die levens ....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen