Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

In elk geval ...

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 04 mei 2020 18:38
... is er een nieuwe sport ontstaan, namelijk digitaal wielrennen. Ik ben waarschijnlijk een aartsconservatief. Ik vind er niets aan. Maar ik kan niet ontkennen dat digitaal wielrennen een nieuwe sport is geworden. Maar misschien ligt het volkomen aan mijzelf dat ik digitaal wielrennen niets vind. Want wellicht is het wel iets. Namelijk toch een echte sport, net als beachvolleybal en curling. Gewoon een kwestie van wennen. Wellicht moet ik gewoon accepteren dat er nieuwe sporten bijkomen en dat ik een al te conservatieve zak ben en een lelijke boze witte man met een foute muzieksmaak. Misschien moet ik 'ns flink zijn en roepen, desnoods in de woestijn: leve het nieuwe digitale wielrennen, leve de Hotel California Band, weg met alle boze witte mannen. Toch? Maar Kim Kardashian of hoe dat mens heet, neen, lieve jongens, dat is nog steeds een stap te ver voor mij.
Sub Culture 04 mei 2020 19:13
Ik vind er ook niks aan, het boeit me helemaal niet.
Mits een aantal verbeteringen kan het ongetwijfeld wel iets leuker worden maar er gaat niks boven de échte wielersport.

Voorts zou ik Kim Kardashian wel doen, zolang ze haar mond niet open doet. Toch niet om te praten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2020 19:13 door Sub Culture.
Prikdude 04 mei 2020 19:47
Het is niet ontstaan, slechts uitgelicht in armoede.

En Hotel California is weldegelijk een afgrijselijk zeikerig, onluisterbaar stuk herriedrek, dat in je slakkenhuis van Eustachius onherstelbare schade aan kan richten.

Bij de mensen die het jaarlijks weer hoog in de top 2000 stemmen is dat ook gebeurd.
veluweracer 04 mei 2020 20:28
Prikdude verwoordt het naer mijns inziens tamelijk goed. Uit armoede geboren.
valse trage 04 mei 2020 20:46
Ik mis het wielrennen helemaal niet. Leve de sportloze 21e eeuw. Dat hele gedoe was toch allang ver over de top. Sport zoals we het kenden hoort sterk bij de naoorlogse 20e eeuw. Vanuit het perspectief van de 25e eeuw gezien. Ik heb vandaag een snuitkever gered van de verfdood, en hem/haar een drupje water gegeven op een blaadje. Topdag!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2020 20:46 door valse trage.
valse trage 04 mei 2020 20:47
thumbs up Dat Hotel California maar terugkruipt in de 20e eeuw, en aldaar crepeert.
merijntje mortirolo 04 mei 2020 21:06
-
Netjes.

Geen katoensnuitkever mag ik hopen?

Teringlijers zijn dat.
Frederik D. 04 mei 2020 21:31
Ik ga bijna van je houden. smiling smiley
Horsie is back 04 mei 2020 21:32
Op zijn Wattbeest (digitaal wielrennen avant la lettre) gezeten nog eens 465.193.407 keer Hotel California from them Eagles beluisterd. Niks mis mee toch.
Take it easy, dus.

Dat het digitaal wielrennen niet beklijft ligt aan het gegeven, dat het mensdier de natuur weliswaar kan proberen te imiteren, maar niet diens plaats kan innemen.

Nu komt Horsie dan toch weer uit bij de meest intrigerende vraag van deze 4 mei: Are Birds free from the chains of the Skyway?
Frederik D. 04 mei 2020 21:40
Ik zou het bijna hebben over de boll weevil, de katoenkever, en over de songs die aan dat rotbeest zijn gewijd. En haast bijna een linkje hebben geplaatst naar zo'n song maar dan wel een stevige, bijvoorbeeld:
Song



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2020 21:41 door Frederik D..
Frederik D. 04 mei 2020 21:50
Nou, beste paard, voor jou speciaal een song dat zo wat mijn hele vroege jeugd heeft verpest:
Special sick song for a man called horsie
Horsie is back 04 mei 2020 21:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou, beste paard, voor jou speciaal een song dat
> zo wat mijn hele vroege jeugd heeft verpest:
> S
> pecial sick song for a man called horsie


Naderhand moet ik altijd wel weer mijn youtube geschiedenis opschonen. grinning smiley
valse trage 05 mei 2020 01:04
Wow, dat je de katoensnuitkever kent, Merijntje, respecc!! Effe opgezocht op Wikipedia... Nee, geen idee of dat 'm was, zou kunnen. Maar hij/zij was wel vet lief, zeker geen teringlijer. Ik had een foto moeten maken en op waarneming.nl moeten zetten. Daar wordt die foto dan geverifieerd en komt er een soortnaam uitrollen. Superleuk joh! Insectenfoto's maken en is op die manier een beetje zoals Pokémons verzamelen. En je leert ook nog wat. Snuitkever... Weevil... How can you not love 'em bastards! En er is dus zelfs een liedje over de katoensnuitkever. (...Volgende keer wel het origineel plaatsen a.u.b. Frederik. De blues is van zwarte strepen, niet van witte strepen, yukkkkk.)
Tinuz 05 mei 2020 01:23
Vervelend allemaal, al is het ook wel weer lekker met in elk geval wezenlijk minder heisa in de ratrace. cool smiley
Een paar maanden zonder trek ik wel, in elk geval. Vervelende is vooral de onzekerheid en het extra risico van tirannieke overheden die altijd loeren op kansen en toe zullen slaan.
Eindhovuh 05 mei 2020 09:22
We mogen inderdaad gelukkig zijn dat we niet in Hongarije, Turkije of Rusland wonen.
Clavan 05 mei 2020 11:34
Luijt 06 mei 2020 15:11
Dat digitale gekut schaar ik samen met de wattbike en het WUR in de categorie "vuilnisman, mag........?"
Horsie is back 06 mei 2020 20:25
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat digitale gekut schaar ik samen met de wattbike
> en het WUR in de categorie "vuilnisman,
> mag........?"

Doe je wel een mondkapje om, JiC.
Luijt 07 mei 2020 09:28
Toch maar een Tacx gekocht enige tijd geleden. Paniekaankoop kort na de Corona-uitbraak.
En ook om de fijnste fietsenwinkel van Nederland te sponsoren. Ik dacht toen nog dat dat nodig was - quod uitdrukkelijk non.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2020 09:31 door Luijt.
De zwarte trui 07 mei 2020 16:52
Hehe ik in paniek een Elite, toch al 2x gebruik van gemaakt. Ach komende winter zal ie wel van pas komen.
Horsie is back 09 mei 2020 14:23
Meanwhile zingt Poetin La Place Rouge était vide van Gilbert Bécaud.
Frederik D. 10 mei 2020 11:18
En is Little Richard overleden. Een grotere artiest dan, zeg, Paul McCartney.
Horsie is back 10 mei 2020 14:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En is Little Richard overleden. Een grotere
> artiest dan, zeg, Paul McCartney.

Bij dit soort berichten denk ik vaak, leefde die dan nog? Bij het kijken naar Little Keith Richard denk je al snel, leeft die nog? Long Live Rock and Roll.
Frederik D. 10 mei 2020 15:21
De groten van de Rock 'n Roll ontvallen ons één voor één.
Horsie is back 10 mei 2020 15:44
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De groten van de Rock 'n Roll ontvallen ons één voor één.

Robbie Robertson liet zich in een interview, dacht na The Last Dance, ontvallen dat Rock and Roll an impossible way of live was en somde daarna een aantal grootheden op, die om allerlei redenen "ons" ontvallen waren. Elvis Presley was toen een van de laatsten in dat rijtje. "Amazing, isn't", stamelde de interviewer. Best wel bijzonder, dat Little Richard (terecht) zoveel interesse krijgt, terwijl zijn laatste serieuze Rock and Roll trics al bijna een halve eeuw achter ons liggen. Het zal natuurlijk ook wel te maken hebben met het nostalgische gevoel, dat de bakermat van de moderne popmuziek, afgezien van de Blues, nu bijna ten grave is gedragen.
Luijt 11 mei 2020 11:47
Get Back, For No One, Penny Lane, Eleanor Rigby, Blackbird, Yesterday, Let it Be, Hey Jude, Good Day Sunshine, Drive My Car, You Won't See Me, The Fool on the Hill, Back in the U.S.S.R, Lovely Rita, Mother Nature's Son, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Michelle, The Long and Winding Road, Paperback Writer, Got to Get You Into My Life, I'm Looking Through You, We Can Work It Out, Helter Skelter, I Saw Her Standing There, Love Me Do, Can't Buy Me Love, I'll Follow the Sun enz enz.
Natuurlijk zijn de Beatles (en de Stones en Bowie) schatplichtig aan Little Richard (meer nog aan Robert Johnson trouwens), maar Paul McCartney kleiner dan Little Richard noemen is toch echt wel gelul.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/05/2020 11:54 door Luijt.
Horsie is back 11 mei 2020 12:04
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Get Back, For No One, Penny Lane, Eleanor Rigby,
> Blackbird, Yesterday, Let it Be, Hey Jude, Good
> Day Sunshine, Drive My Car, You Won't See Me, The
> Fool on the Hill, Back in the U.S.S.R, Lovely
> Rita, Mother Nature's Son, Sgt. Pepper's Lonely
> Hearts Club Band, Michelle, The Long and Winding
> Road, Paperback Writer, Got to Get You Into My
> Life, I'm Looking Through You, We Can Work It Out,
> Helter Skelter, I Saw Her Standing There, Love Me
> Do, Can't Buy Me Love, I'll Follow the Sun enz
> enz.
> Natuurlijk zijn de Beatles (en de Stones en Bowie)
> schatplichtig aan Little Richard (meer nog aan
> Robert Johnson trouwens), maar Paul McCartney
> kleiner dan Little Richard noemen is toch echt wel
> gelul.

Zou Paul groter zijn dan 1,77m?
Je had beter een meetlint kunnen gebruiken in plaats van de inhoud van je maag te ledigen op het plaveisel.

Disclaimer: Je vergat trouwens a Day in the Life of the Beatles.
Luijt 11 mei 2020 12:09
Het ledigen van de maag gebeurde zojuist pas toen ik dit las:

"Zou Paul groter zijn dan 1,77m?
Je had beter een meetlint kunnen gebruiken in plaats van de inhoud van je maag te ledigen op het plaveisel."
Horsie is back 11 mei 2020 12:23
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het ledigen van de maag gebeurde zojuist pas toen
> ik dit las:
>
> "Zou Paul groter zijn dan 1,77m?
> Je had beter een meetlint kunnen gebruiken in
> plaats van de inhoud van je maag te ledigen op het
> plaveisel."

Can't buy me love, so I'll just follow the Sun outside, right now. See you later, Alligator!
Frederik D. 12 mei 2020 16:48
- (...) maar Paul McCartney kleiner dan Little Richard noemen is toch echt wel gelul. -

Leuk dat je er anders over denkt dan ik. Mag. smiling smiley
Luijt 14 mei 2020 00:48
Mijn moeder blijkt eind jaren 50 een groot fan van Little Richard te zijn geweest, vertelde ze gisteren. Daarmee stijgt ie ook weer wat in mijn achting.
Horsie is back 14 mei 2020 01:21
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn moeder blijkt eind jaren 50 een groot fan van
> Little Richard te zijn geweest, vertelde ze
> gisteren. Daarmee stijgt ie ook weer wat in mijn
> achting.

grinning smiley
Frederik D. 17 mei 2020 12:34
Je moeder had mij als zoon moeten hebben. Niet jou. smiling smiley Ik mag je moeder dus wel. Wees zuinig op haar, Luijt.
Luijt 18 mei 2020 23:42
Dat is - zeker voor jouw doen - best een boute uitspraak.
Ik zie haar op Hemelvaartsdag en zal het dan aan haar voorleggen, of ze liever jou had gehad dus.
Ik zal eerst wat dingetjes over je vertellen. Gewoon objectief. Dan kan ze haar keuze maken. Ik houd je op de hoogte.
Frederik D. 19 mei 2020 17:03
merijntje mortirolo 30 mei 2020 14:35
-
En? Hoe wassut vorige week bij je moeder?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen