Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

751 km fietsen.......

Gepost door Clavan 
Clavan 08 mei 2020 16:05
.... natuurlijk kan dat. Maar in 1 ruk? Ramses gaat het doen.

Klik
Ik spreek hem geregeld. Is een beetje gek. Maar alle respect.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2020 16:08 door Clavan.
Meneer 60% 08 mei 2020 16:29
Ik was bij het lezen van de titel even bang dat Remco E. iets nieuw had bedacht. Voor een Nederlander toch een ambitieus plan dit. Als het Vlaming was geweest, dan had ik er alle vertrouwen in gehad.
Clavan 08 mei 2020 16:38
Ja. Vooral omdat Ramses schoon rijdt.
Eqquipo 08 mei 2020 20:50
In dit licht, hoe kijken de kenners eigenlijk aan tegen fietsfeminin/fenomeen Fiona Kolbinger en wat die allemaal verstouwt. Als vrouw(!)
Horsie is back 08 mei 2020 22:03
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> In dit licht, hoe kijken de kenners eigenlijk aan tegen fietsfeminin/fenomeen Fiona Kolbinger en wat die allemaal verstouwt. Als vrouw(!)

De toevoeging Als vrouw (!) is hier natuurlijk overbodig.
In sommige sporten, waarbij uithoudingsvermogen de allerhoogste prioriteit heeft, zoals bijvoorbeeld zwemmen, hardlopen en dus ook wielrennen, worden de beste vrouwen zodra de afstanden en tijden blijven toenemen beter, althans in de vergelijking met mannen tot de kortere afstanden.

Fiona Kolbinger is nog zo'n twee weken een 24-jarige medisch studente en zal ook wel weten hoe zo lang mogelijk fit te blijven. Dit terzijde.
Zij won vorig jaar de transcontinentale 4000km race in ruim 10 dagen ook voor alle deelnemende mannen.

Maar zoals Thijs Zonneveld ooit van het WUR achter derny's zei (d'as maar een niche), wat hem op een eeuwige vete met Bird of Paradise kwam te staan, moet dat ook van die ultra afstanden gezegd worden.

Annemiek van Vleuten bijvoorbeeld (excuzed-moi) gaat zich natuurlijk niet toeleggen op een discipline, waarop de racefietsen nog het meest lijken op postbodefietsen en het zo lang duurt voordat de post wordt bezorgd.
Luijt 08 mei 2020 22:15
Nou kenners, we horen het graag van u!
Horsie is back 08 mei 2020 22:32
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nou kenners, we horen het graag van u!

Horsie heeft net pluisje van 130 kg gezien en is dus in a goede stemming.
Ulrich A. Boschwitz 09 mei 2020 07:32
Ulrich A. Boschwitz 09 mei 2020 07:37
Frederik D. 09 mei 2020 09:00
The postman rings only twice
Frederik D. 09 mei 2020 09:02
En ... de moeder van Marianne Vos zuigt tien maal de woonkamer in negen minuten en 43 secondes. Heeft u ook een persoonlijk record, meld dit hier.
D, Marrage 09 mei 2020 10:29
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> The postman rings only twice
Horsie is back 09 mei 2020 13:36
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En ... de moeder van Marianne Vos zuigt tien maal
> de woonkamer in negen minuten en 43 secondes.
> Heeft u ook een persoonlijk record, meld dit hier.

Is that All, Frederik D.?

Wetten dass Jens Voigt over 200m met staande start verliest van een 99-jarige van 27 kg?

Deze wise crack van Horsie is te mooi om niet uit te leggen.

We schrijven 3 oktober 2009 in het bekende Duitse programma Wetten Dass? Er was ooit natuurlijk ook een Nederlandse rip-off van dit programma.
Plaats van handeling: Duitse studio met een super gladde linoleum vloer.
Wat een 200m met staande start op een racefiets inhoudt, hoeft Horsie niet uit te leggen.

Deelnemers: Daniel Markwalder, een zogenaamde amateur en uiteraard Shut-up legs Jens Voigt op een normale racefiets.

Wie is dan die 99-jarige?
De fiets natuurlijk, een "originele" Schweizer Militärrad uit het jaar 1910 en 27 kilogram wegend. Je zult daarmee de Mont Ventoux op moeten.

Tijd over 200m: Markwalder 18,24s; Voigt 18,33s. Eindsnelheid 45 km/h.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2020 14:35 door Horsie is back.
Clavan 09 mei 2020 16:33
Ik heb vandaag al fietsend in de duinen mijn neus geleegd, eerst gekeken of het coronaproof kon, zonder mezelf te bevuilen.
Luijt 09 mei 2020 22:00
Je hoeft maar "kenners" te roepen en wat komt daar natuurlijk meteen aangetrappeld?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/05/2020 22:01 door Luijt.
valse trage 09 mei 2020 22:02
Dat is toevallig, ik werd vandaag uitgescholden door het alfa mannetje van een groepje tegenmoet komende senioren (2 x 2). Ik had ze niet gezien en honderd meter eerder, diep voorovergebogen met de ellenbogen op het stuur, kopje naar links, het slijm uit de neus geblazen. Oeps, macht der gewoonte, sorry!! Ze kozen er zelf voor door te fietsen, dus, ja, hoe serieus neem je het dan?
Luijt 09 mei 2020 22:03
Niet gelezen, een Belgisch Limburg?
Sub Culture 09 mei 2020 22:08
Ja, Limburg is Belgisch.
Op het gehucht Maastricht na wilde wat nu Nederlands Limburg is bij België blijven.
Anderzijds hebben jullie bij deze ook wat reliëf. Of niveau.
valse trage 09 mei 2020 22:15
Iedereen plaatst zijn eigen heroïsche daad, en iedereen krijgt 1 like op Facebook. Look at me! Look at me! Look at me!

Wat is er toch VEEL op het internet. Je kunt Netflixen, honderden series kijken, een of ander onbeduidend wielerverhaal lezen, naar een uitzending van het Concertgebouworkest kijken op de site van Radio 4 (78 kijkers), aangekondigd door 1 van de leden van het orkest (middels een filmpje van een zzp'er die daar is geweest), naar Peter Svidler die blitzschaak speelt op chess24 (221 kijkers), ik zie een advertentie om te investeren in een windmolenpark, hoe je voor 1 euro je eigen website kunt maken, intussen is in Rusland iemand off-grid een hutje aan het bouwen, een pinguïn duwt een oranje autotje over de straat (6 duimpjes, 11 schaterlachjes), op het wielerforum kun je de abacadabra van Horsie lezen en je eigen nonsens daaroverheen spuiten. Ik zie de werkelijk prachtig uniforme reclames van de grote bedrijven die de saamhorigheid in deze moeilijke tijden benadrukken. Onze jonge generatie is intussen bezig met TikTok, YouTube vlogs, belachelijk slechte rapmuziek (1 miljard views) en allemaal andere dingen waar ik het bestaan niet van weet.

Leve de eigen bubbel!
Horsie is back 09 mei 2020 22:40
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------

> op het wielerforum kun je de abacadabra van Horsie lezen en je eigen nonsens daaroverheen spuiten.

Zeg valse trage, hoe was de uitleg van Horsie over de overwinning van een 99-jarige? smiling smiley
Horsie is back 09 mei 2020 23:12
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iedereen plaatst zijn eigen heroïsche daad,

Zelfs Horsie bevrijdde vandaag tijdens een wielertraining een schaap, bezig zich in een omheining te verstrikken, terwijl de andere schapen gewoon doorgingen met grazen. Hoeveel abacadabra zit hierin, valse trage? grinning smiley
Luijt 09 mei 2020 23:19
Een groot aantal landgenoten zal zeggen dat jullie "ons" Limburg mogen hebben.
Ik vind het zelf wel een fijne provincie overigens.
Jullie Limburg vind ik wat treurig aandoen.
El Chaba 09 mei 2020 23:54
Ik zou er een apart topic over openen als ik jou was. Je hebt voor het eerst in je leven vrij spel op een forum, dus wat let je?
valse trage 09 mei 2020 23:58
Best een goeie, moet ik bekennen!
valse trage 10 mei 2020 00:01
Het zwarte schaap toevallig? De anderen keken dus schaapachtig toe. Goed bezig, paardentemmer! Dan heb je een mooie dag gehad.
Horsie is back 10 mei 2020 00:36
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zwarte schaap toevallig? De anderen keken dus
> schaapachtig toe. Goed bezig, paardentemmer! Dan
> heb je een mooie dag gehad.

Geloof je me eigenlijk wel? Het is echt niet de eerste keer, dat een schaap buiten de omheining wil vreten en dan ontdekt, dat het vast komt te zitten.
valse trage 10 mei 2020 00:43
Jazeker, ik geloof je. Hopelijk heb je ook een bedankje gehad. Zo niet, dan krijg je er een van mij winking smiley
Prikdude 10 mei 2020 08:19
De kans is veel groter dat ze jou hebben besmet met dat uitschelden. De meeste van die in een posse rond rijdende wielerclochards (-amateurs is teveel eer), zijn te dom voor woorden. Gespeend van enige bescheidenheid, rond banjerend met de attitude van een motorclub. Maar ze zijn geen gangsters, hebben geen talent en ze zijn zeker niet cool.

Voor dit soort situaties is het eerder geadviseerde stanleymes niet toereikend en kan je wellicht een zwaard meenemen of een pistool regelen via opa Frederik D.
Prikdude 10 mei 2020 08:26
[youtu.be]

Een 99-jarige tegen een strijkijzer. Indrukwekkend hoor. Was Greipel niet beschikbaar?
Curzio 10 mei 2020 09:23
Frederik D. 10 mei 2020 09:49
En je kunt wat je al deed, goede boeken lezen.
Horsie is back 10 mei 2020 14:48
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> [youtu.be]
>
> Een 99-jarige tegen een strijkijzer. Indrukwekkend
> hoor. Was Greipel niet beschikbaar?

De genoemde Daniel Markwalder was echt niet de eerste de beste, hij was een gerenommeerde topper in de niche van wedstrijden met vooroorlogse Zwitserse loodzware fietsapparaten en wist als geen ander, hoe je het beste op zo'n fiets kunt rijden. Of je Voigt nu een strijkijzer wenst te noemen of niet, Shut Up Legs of Prikdude, het betrof een Wetten Dass? opgave. Voor zovelen vom vornhinein niet zo evident, dat Voigt eventjes zou winnen; hij verloor met uiteindelijk 0,09 seconden.

Jij, als Horsie Investigator par excellence, had toch wel begrepen, dat de foto van Fiona's fiets Horsie op de gedachte bracht de Wetten Dass? post te plaatsen? grinning smiley
valse trage 10 mei 2020 23:00
Dat is een treffende omschrijving Prikdude, de attitude van een 1% motorclub. Ringbaardje, hoge carbonvelgen, veel te dure fiets, bandana onder de helm. Roodzwart pakje (en fiets), korte o-beentjes, buikje, ellebogen naar buiten, wc-pot zit. Slaat ongetwijfeld zijn vrouw. Alleen ging het gister in mijn geval om 'gewone' fietsers (2 seniorenstelletjes). Nog erger! Ik zal op mijn gezondheid letten komende dagen...
valse trage 10 mei 2020 23:03
You got me there pal! grinning smiley
Ulrich A. Boschwitz 12 mei 2020 06:28
2 tieners rijden op 17 mei 50x La Redoute op om geld in te zamelen voor een coronavaccin: “8.000 hm wordt een zware klus”

Ongelooflijk toch die Belgen. De ene uitdaging is nog maar net met succes voltooid of de volgende staat alweer op de planning. En ze doen het niet alleen voor zichzelf maar de goede doelen staan centraal. Dit keer is dat het coronavaccin. Mocht er ooit een vaccin komen zodat iedereen weer festivals kan gaan bezoeken vergeet dan niet om ook even aan deze jongens te denken. Bij voorbaat dank.
Horsie is back 13 mei 2020 11:43
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------
> “8.000 hm wordt een zware klus”[/b][/url]

Zeg, beste Ulrich, richt jij wel een goed kamp voor ze in, want na 8000m rest er nog wel een goede kilometer tot de top van de Mt Everest.

Weet jij, welke wielrenner er onlangs nog is geweest?
Ex-renner Phil Gaimon in ruim 8 uur.
Waar en hoe? Door 60 keer de Mountain Gate Ridge Road, noord van LA, op en af te rijden.
Helling van 920m met 11% stijgingspercentage.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen