Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fietsen in Zuid-Holland

Gepost door tvm 
tvm 13 mei 2020 11:56
Dag Westerlingen,

Volgende week zit ik in Sassenheim (of all places).
Nu kom ik zo min mogelijk in N/Z-Holland omdat het er veel te druk is.

Maar er zijn ongetwijfeld mensen woonachtig of bekend in deze regio die een tocht of specifiek gebied kennen waar je redelijk kunt doorrijden zonder bebouwde kom of verkeerslichten tegen te komen.

Welke richting is dit het best mogelijk?
-Zuid richting Gouda?
-Oost richting Hilversum?
-Richting de kust (Haarlem of Den Haag) lijkt mij te druk of is het daar toch ook mogelijk?

Ik ben benieuwd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2020 11:57 door tvm.
merijntje mortirolo 13 mei 2020 13:54
-
Ik ben wel een westerling van geboorte en qua woonplaats, maar voel me niet zo, doch dat terzijde.

Ik ken de regio redelijk, maar niet specifiek qua fiets. Rondje om Braassemermeer, Langeraarse Plassen en Westeinderplassen lijkt mij prima en redelijk rustig te doen.

Ik zou zeggen: Prikdude kan je vast wel helpen. Vraag is alleen op welk tijdstip dat sujet wakker wordt/is en dus online komt En dan natuurlijk nog offie jou een mooi rondje wil verklappen... (Ik ga hem nú 'appen'!).

Ik verwacht een hilarisch stuk, waar je wonder boven wonder om gaat lachen en óók nog wat aanhebt.

HUP Prikdude!

#Coronakusjes!
Clavan 13 mei 2020 17:17
Volgende week wordt het schitterend weer. Dus ik ben bang dat het overal tantoe druk is. Maar rondje rondom de Kagerplassen schijnt wel mooi te zijn. en anders noordwestwaarts naar de Kennemerduinen.
Pyama 13 mei 2020 17:38
Heel goed te fietsen. Vanuit Sassenheim ligt een rondje Ringvaart voor de hand. Via Aalsmeer rond boven Schiphol.
De kust is altijd erg druk, dus dat zou ik niet doen.
Ronde Hoep via Oudekerk ad Amstel en Waverveen, ook leuk.
Of via Uithoorn naar Vinkeveen, Breukelen en Kamerik terug.

Je kan hier uren fietsen zonder verkeerslicht.
Clavan 13 mei 2020 20:31
Ronde Hoep is een fiets snelweg vol Decathlon fietsen geworden.
Volgerd 13 mei 2020 23:25
Op werkdagen kun je 's ochtends ook prima richting de kust, van Scheveningen tot Zandvoort.
Luijt 14 mei 2020 00:40
Rondje ringvaart toevallig vorige week gedaan. Vond er geen reet aan. Weinig stoplichten maar wel heel druk en lelijk bovendien.
Pyama 14 mei 2020 09:19
Als het echt warm wordt wel; maar het is breed genoeg. Afgelopen zaterdag was er geen hond.
Pyama 14 mei 2020 09:20
Lelijk dat wel inderdaad; vooral boven Schiphol.
Ik denk dat druk ook een relatief begrip is haha. De duinen op een zomerse dag, die zijn druk.

Tja, dan wordt het toch richting Kamerik.
tvm 14 mei 2020 13:21
Dank voor alle tips.

Ik heb even wat beelden bekeken van de omgeving. Ik schrik toch wel van de lelijkheid en de drukte hoor.
Maar met een beetje creativiteit moet er ongetwijfeld wel een mooi rondje te maken zijn.
Pyama 14 mei 2020 14:27
Waar woon je zelf?
tvm 14 mei 2020 22:49
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar woon je zelf?

Vechtdal iets ten oosten van Zwolle.
Benieuwd of iemand hier commentaar op kan gevenldrinking smiley
Museeuw 14 mei 2020 23:20
Apart dat je schrikt van de drukte, terwijl je in je openingspost al zei dat het er veel te druk is.
tvm 15 mei 2020 09:36
Museeuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> Apart dat je schrikt van de drukte, terwijl je in
> je openingspost al zei dat het er veel te druk is.

Scherpe observatie, Museeuw.

Ik schrok alsnog van de drukte bij het zien van de beelden, ondanks dat ik wist dat het hier zo is. Kennelijk waren de beelden nog erger dan ik verwacht had. Of waren de beelden minder scherp op mijn netvlies.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2020 09:36 door tvm.
Tjappie2 15 mei 2020 09:54
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Vechtdal iets ten oosten van Zwolle.
> Benieuwd of iemand hier commentaar op kan
> gevenldrinking smiley

Is dit de ontmaskering van Erben Wennemars?
Prikdude 15 mei 2020 11:13
Beelden? Wat voor beelden? Privéopnames van het bloemencorso 2018? Satellietbeelden van een maand geleden? Heb je toegang tot de beveiliginscamera's van het pittoreske station Sassenheim? En wat is überhaupt de reden dat je in deze tijd opeens naar Sassenheim moet?

Sassenheim of Sassem voor plaatselijk gepeupel. Riekt een beetje naar Salem. Of de vrouwen er magische krachten hebben weet ik niet en de meeste hoekneuzen zijn een kleine eeuw terug naar het oosten (nog voorbij Vechtdal) verhuisd, maar om zeker te zijn zwemmen er genoeg eendjes.

Qua een rondje is het devies zo snel mogelijk onder de A4 door en richting groene hart of wat er voor door moet gaan. Bovenlangs kom je dan een stukje op de ringvaart (als aangegeven typisch hersenloos trainingsrondje, leuk voor een keertje), maar afslaan bij Nieuwe Wetering (richting het weinig spannende doch legendarische Joop Zoetemelkpad bij Rijpwetering - en daar tegen elke voorbijganger 'Allez poupou!' roepen) of Leimuiden (binnendoor langs Brassemermeer naar Woubrugge) en je zit op de goede weg. Je kunt ook nog (niet direct langs de kust om drukte te vermijden) naar beneden rijden en bij Wassenaar naar links, maar das vrij saai, al zijn er in dat El VVDorado wel genoeg patserbakken waar je je roggels op kwijt kunt (die auto's moeten ook hele goede ruitenwissers hebben, redeneer ik altijd).

Overigens rijd ik zelden hetzelfde rondje. Vertrekken met een globaal idee waar je heen gaat en aan de hand van topografische basiskennis, de stand van de zon of het aantal geparkeerde witte Mercedes 300's bepalen of je een afslag neemt of niet, levert mooie, verrassende tochtjes op. Zo ben ik twee weken terug in Doorweth (nabij Kievitsdel) beland (de zon scheen niet, ik zag geen witte Mercedessen en topografische basiskennis heb ik sowieso niet). Het plaatsje bleek een alleraardigst kasteeltje te hebben, maar tijdens het bewonderen ervan en al Herbert Dijkstra bellend, was het inmiddels acht uur 's avonds. Bij navraag bleek ik enigszins afgedwaald te zijn van woonplaats Leiden.

Gelukkig was het een dinsdag, want op dagen werk ik nooit en maakte ik me niet al teveel zorgen. Bij een oude vriend uit Wijk bij Duurstede een paar pilsjes gedaan en de terugweg was heerlijk rustig. Omdat ik geen licht had was het soms wel wat lastig navigeren, maar ik ben maar twee keer de sloot in gereden. Kletsnat en zo later bleek met een dubbele longontsteking, heelhuids thuis gekomen.

Van Vechtdal naar Sassenheim, Bart Voskamp zag dat het goed was.
Horsie is back 15 mei 2020 12:35
Met plezier Prikdude gelezen. Vroeg me wel af of ie onderweg ook nog bij geen kapper was langsgegaan om zijn wilde haren kwijt te raken.
Hoe sterk moet de eenzame fiets ster zijn, die zich door zijn wilde haren laat afremmen? > 450 Watt. Mutant.
Clavan 15 mei 2020 12:53
Ik heb ooit ook een keer een natte neus gehaald in Wijk bij Duurstede. Hoe ze heet weet ik niet meer. Maar haar ouders woonde ook bij een kasteel in de buurt.....het komt nu allemaal erg dichtbij
Horsie is back 15 mei 2020 13:05
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb ooit ook een keer een natte neus gehaald in
> Wijk bij Duurstede. Hoe ze heet weet ik niet meer.
> Maar haar ouders woonde ook bij een kasteel in de
> buurt.....het komt nu allemaal erg dichtbij

Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Donder en Blitzer roepen allemaal in koor: "Die natte neus, dat komt ons bekend voor".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2020 13:12 door Horsie is back.
valse trage 15 mei 2020 13:10
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------

> Overigens rijd ik zelden hetzelfde rondje.
> Vertrekken met een globaal idee waar je heen gaat
> en aan de hand van topografische basiskennis, de
> stand van de zon of het aantal geparkeerde witte
> Mercedes 300's bepalen of je een afslag neemt of
> niet, levert mooie, verrassende tochtjes op. Zo
> ben ik twee weken terug in Doorweth (nabij
> Kievitsdel) beland (de zon scheen niet, ik zag
> geen witte Mercedessen en topografische
> basiskennis heb ik sowieso niet). Het plaatsje
> bleek een alleraardigst kasteeltje te hebben, maar
> tijdens het bewonderen ervan en al Herbert
> Dijkstra bellend, was het inmiddels acht uur 's
> avonds. Bij navraag bleek ik enigszins afgedwaald
> te zijn van woonplaats Leiden.
>
> Gelukkig was het een dinsdag, want op dagen werk
> ik nooit en maakte ik me niet al teveel zorgen.
> Bij een oude vriend uit Wijk bij Duurstede een
> paar pilsjes gedaan en de terugweg was heerlijk
> rustig. Omdat ik geen licht had was het soms wel
> wat lastig navigeren, maar ik ben maar twee keer
> de sloot in gereden. Kletsnat en zo later bleek
> met een dubbele longontsteking, heelhuids thuis
> gekomen.

Haha, bedankt voor dit stukje, Prik!! Fuck Strava, en fuck de van te voren exact vastgestelde routes.
Een lekker kontje of een ferme tietenschaduw in de verte is voor mij ook vaak een niet te weerstane impuls om onbekende weggetjes in te slaan… 'omfietsmeisjes' noem ik ze.
tvm 15 mei 2020 13:44
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beelden? Wat voor beelden? Privéopnames van het
> bloemencorso 2018? Satellietbeelden van een maand
> geleden? Heb je toegang tot de beveiliginscamera's
> van het pittoreske station Sassenheim?

Verscheidene beelden op Google Maps tonen het mij.

En wat is
> überhaupt de reden dat je in deze tijd opeens
> naar Sassenheim moet?

Om te kunnen zeggen dat ik schrik van de drukke wegen...
Frederik D. 15 mei 2020 15:08
Bij kasteel Amerongen? Een aardig ritje over de dijk van Amerongen naar Wijk.
valse trage 15 mei 2020 15:33
thumbs up Als je die dijk niet kent, ben je geen Nederlandsche wielrenner.
Prikdude 15 mei 2020 15:34
Omfietsmeisjes. Volgens Bart Voskamp de voornaamste reden dat hij niet bekend is komen te staan als 'De Eddy Merckx van de jaren '90'.
valse trage 15 mei 2020 15:44
grinning smiley

(Wat heb jij trouwens tegenwoordig met Bart Voskamp? Was dat een soort hitsige versie van Lauren ten Dam?)
Clavan 15 mei 2020 16:57
Zoals mijn lesbische familielid uit de States vroeg, ‘have you ever put a finger in a dyke?’
Frederik D. 15 mei 2020 17:21
Dick van Dyke.
Clavan 15 mei 2020 17:49
Ik moest het even opzoeken maar die knakker leeft nog.
Horsie is back 15 mei 2020 19:59
Omfietsen naar de Hoog-Veluwe, Gents, want daar is het nu eenrichtingsverkeer op de fietspaden.
veluweracer 16 mei 2020 12:57
Er wordt dringend verzocht de Hoog Veluwse Posbank te mijden alsof de pest er heerst. Ze zouden graag geen enkele bezoeker/boszoeker toe laten om de kaalslag aldaar te kunnen verbergen.
Aerts 17 mei 2020 10:44
Er zijn genoeg mooie routes in zuid-holland. Zelf woon ik naast de stormvloedkering, daar zou ik niet heen gaan. Want daar moet je wel alle 'tuinderslaantjes' weten om lekker rustig te kunnen fietsen.
tvm 17 mei 2020 19:51
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> tvm Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Vechtdal iets ten oosten van Zwolle.
> > Benieuwd of iemand hier commentaar op kan
> > gevenldrinking smiley
>
> Is dit de ontmaskering van Erben Wennemars?

Mijn god alsjeblieft niet zeg.
tvm 17 mei 2020 19:52
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beelden? Wat voor beelden? Privéopnames van het
> bloemencorso 2018? Satellietbeelden van een maand
> geleden? Heb je toegang tot de beveiliginscamera's
> van het pittoreske station Sassenheim? En wat is
> überhaupt de reden dat je in deze tijd opeens
> naar Sassenheim moet?

Zie mijn eerder genoemde commentaar thumbs upcool smiley
Luijt 18 mei 2020 23:45
Afgelopen weekend gefietst in de achterhoek, in de buurt van Winterswijk. Heel mooi en rustig. Wat een verschil met dat klote Zuid Holland.
Curzio 19 mei 2020 09:06
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het in de achterhoek juist heel druk is, vooral in een straal van 10 km om elke camping heen is het bijkans niet te doen.
Horsie is back 19 mei 2020 11:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afgelopen weekend gefietst in de achterhoek, in de
> buurt van Winterswijk. Heel mooi en rustig. Wat
> een verschil met dat klote Zuid Holland.

Kon je vanuit de Achterhoek Zuid-Holland nog wel zien liggen? grinning smiley
Luijt 19 mei 2020 23:03
Ik ben nog betrouwbaarder dan jouw bron. Kan je nagaan.
Luijt 19 mei 2020 23:04
Als ik in m'n keel kijk zie ik m'n sokken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen