Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome zoekt nieuwe ploeg voor tussentijdse transfer

Gepost door lodjan 
lodjan 14 mei 2020 15:26
Froome wil graag kopman zijn in de Tour van dit jaar. Waar kan hij terecht?

[www.cyclingnews.com]
Wanny 14 mei 2020 15:29
Hij zal dan wel naar een ploeg moeten waar ze een kopman kunnen ondersteunen. En een ploeg waar de sponsor nog wat te besteden heeft.

Bij de Fransen is ie niet echt populair, dus dat zal hem niet worden.

Bora misschien? Of Trek?
Tinuz 14 mei 2020 15:40
Met zijn salaris en eisenpakket denk ik dat hij nergens anders terecht kan, zeker niet in deze tijd.
Ben wel benieuwd of hij bij een eventuele andere ploeg ook zo'n ovalen tandwieltje aangemeten krijgt.
lodjan 14 mei 2020 15:40
Ik denk dat ie de grootste kans maakt bij NTT, Bahrein en de United Arab Emirates.
Eqquipo 14 mei 2020 15:40
Goh, die zag ik even niet aankomen!
Eqquipo 14 mei 2020 15:48
Is Astana nog een optie?
lodjan 14 mei 2020 16:03
Die hebben niet genoeg geld.
Clavan 14 mei 2020 16:26
Einde carrière dus.
Andere Peter 14 mei 2020 16:40
Hmm, wat cynisch. Waar maken jullie uit op dat het om geld gaat? Misschien is zijn eerzucht minder gestild dan zijn geldhonger?

Als hij voor geld kiest dan blijft hij gewoon waar hij zit. Lijkt mij dat hij bereid is fors in te leveren voor kopmanschap (wat natuurlijk ook weer een investering is in jezelf, een evt zege kun je later weer te gelde maken).

Zo'n overstap zou natuurlijk geweldig zijn voor de spanningsboog van de Tour. Ook als het helemaal niets wordt is het een aardige plotlijn.
Prikdude 14 mei 2020 16:43
Bahrein zou ironisch zijn (Landa wéér in een tang), UAE vrij logisch en NTT kwam al met een trolltweet waarin ze de komst van Froome bekend maakten (tegenovergestelde lijkt dus eerder waar).

De zandbakequipes lijken de meest logische gegadigden - gelet op het geld. Teams waar deze Froome onomstotelijk kopman is, maar wel nog deftige omkadering krijgt liggen sowieso niet voor het oprapen. Pogacar lijkt me iets welwillender dan Landa nog een dienende rol te vervullen en naast Poels heeft Bahrein ook beduidend minder troepen dan UAE. Als het al gebeurt moet het haast wel die laatste ploeg zijn.
veluweracer 14 mei 2020 16:56
Hij voelt zich afgedankt.
lodjan 14 mei 2020 18:11
Ik zeg niet dat het (Froome) om geld gaat, maar Astana heeft dermate financiële problemen dat ze momenteel geen enkele renner kunnen aantrekken (laat staan Froome).
Andere Peter 14 mei 2020 18:42
Prima. Ik reageerde ook niet specifiek op jou.

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar die onderhandelingen. Ik denk dat Froome de laatste jaren wel aardig binnengelopen is. Ik kan mij voorstellen dat hij het doet voor nul euro uit de ploegkas. Maar dat hij bv zijn eigen portretrechten wil exploiteren. En dat er een nieuwe, persoonlijke sponsor komt voor Froome. Of verzin nog es wat.

Het is sowieso een onconventionele deal, dus reken maar op onconventionele financiering.
Frederik D. 14 mei 2020 18:44
Als hij naar Trek gaat, dan moet die knechten voor Weening. Overigens een hele eer. Ik wou dat ik mocht knechten voor Pieter de Grote.
valse trage 14 mei 2020 19:06
Inderdaad zeg... maar wat Clavan zegt, einde carrière.
Horsie is back 14 mei 2020 19:18
Alleen Chris Froome zelf en ongetwijfeld ook Ineos weten hoe Chris Froome er fysiek/fysiologisch voorstaat. Hoe groot is louter op basis van deze parameters de kans nog op een vijfde TDF winst met ook de wetenschap, dat de concurrentie echt niet heeft stilgestaan. Gezien Froome's ervaringen in 2012, weet hij dat een eventuele TDF winst alleen mogelijk is als hij ook van meet af aan kopman kan zijn. Probeert Chris Froome de vlucht naar voren te kiezen, ook al weet ie onderhuids, dat het uiteindelijk niet zal baten? Maar een alternatieve keuze kan hem wel het gevoel geven het initiatief in eigen beheer te hebben gehouden. Wat zou zijn Widersacher, Antoine Vayer, hiervan denken?
Eindhovuh 14 mei 2020 23:20
Zou het niet zo zijn dat hij allang een optie achter de hand heeft. Dan sla je toch wat makkelijker met je vuist op tafel.
Andere Peter 15 mei 2020 00:05
Dit lijkt mij van kracht te getuigen. Als hij zeker weet dat hij zwakker is dan Bernal, dan heeft hij meer kans binnen de ploeg. Hij is bereid veel financiële zekerheid in te leveren. Een ander aan de zege helpen heeft hij natuurlijk al op zijn palmarès staan.
lodjan 15 mei 2020 08:45
Movistar heeft er wel oren naar: [www.wielerflits.nl]
Curzio 15 mei 2020 09:28
Dat zou meesterlijk zijn. Froome bij Movistar tegen de blokken van Sky en Jumbo, beste line-up ooit?
Eqquipo 15 mei 2020 10:17
Met helpers die loyaal zijn aan El Imbatido , die op zijn beurt (volledig terecht) voor zichzelf koerst. Ideale ploeg voor Froome..

Qua ploeg kan ie mogelijk nog het beste een half jaar naar Sunweb. Weinig ego's en geen kansrijke kopman voor grote rondes. Hebben nog wat overschot na afkoopsom Tom en het wegvallen van zijn salaris. Maarja, t moederbedrijf nu he?
Prikdude 15 mei 2020 12:00
Froome denkt wel drie keer na voordat hij naar het nieuwe talentmoeras van de wielrennerij gaat. De laatste tridente reed dit voorjaar rond als een dronken mongooltje en Quintana was juist herrezen. Movistar trekt beter een nieuwe ploegarts aan, of raakt eindelijk van die onnozele Unzue af.

Mijn bron (Bart Voskamp) zegt dat Froome voor 90% rond is met UAE.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/05/2020 14:06 door Prikdude.
Horsie is back 15 mei 2020 12:51
Even de line-up van Ineos bekeken. Niet misselijk, voor Froome dan. smiling smiley
Bij Jumbo-Visma willen ze graag met kwartetten winnen. Iets voor Froommie om daarin te voorzien?
Clavan 15 mei 2020 12:59
Een oude wijsheid van de buurman van mijn schoonmoeders aangetrouwde geadopteerde nicht luidt dan ook : " Als je 8 kopmannen meeneemt heb je nooit discussie over welke knechten nu geselecteerd moeten worden"
Horsie is back 16 mei 2020 23:42
Als "we" Cycling Weekly moeten geloven was er toch enige reuring voor nodig in All in the Family Ineos om Froome van zijn apropos te brengen.
Kennelijk zag hij Egan Bernal als spijtoptant, toen deze niet totalitair naar Froome's pijpen wilde dansen, want de onverlaat had gezegd, dat indien 100% hij niet zomaar in de remmen zou knijpen. Dat zou Froome toch moeten kunnen aanvoelen. Ineos wilde dit niet zo maar "recht zetten". En dus reuring.
Ineos wil dat Froome de rit van zijn contract gewoon tot het eind van dit jaar uitzit.
Curzio 17 mei 2020 08:01
De man blijft toch een mysterie voor me.
veluweracer 17 mei 2020 15:45
En er zou salarisverlaging 'aangeboden' zijn. Daar werd ook over gerept. Ik zou Froome erg graag bij een andere ploeg zien die zich volledig voor hem wil leegrijden. Bij Ineos hebben ze wel voldoende kopmannen nu.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen