Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Strava wijzigt gratis lidmaatschap

Gepost door Eqquipo 
Eqquipo 19 mei 2020 10:51
Oa de segmenten zijn voor de gratis gebruikers niet meer te bekijken.

[wielerrevue.nl]
Luijt 19 mei 2020 22:28
Sinds dit jaar ben ik met dat Strava aan de gang gegaan, eigenlijk vooral om bij te houden hoeveel ik fiets (en dan vooral omdat mn mio slecht werkt. Kutding. Werkt meestal pas na kilometer of 10 en dan nog maar zo zo. In tunnels of onder bomen is het niks).
En waarom vind ik dat interessant hoeveel ik fiets? Geen idee.
Al die kommetjes kunnen me niet schelen.
Stijgingspercentages interesseren me dan weer wel. Why? Ook weer geen idee.
Kortom: een abonnement op Strava. Not for me. Ga er misschien wel helemaal van af. Heb ik meer tijd voor dit prikbord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2020 22:32 door Luijt.
Nelis! 19 mei 2020 23:57
Ik vind het vergelijken van prestaties op bepaalde segmenten met bekenden en met eerdere prestaties van mijzelf, een buitengewoon interessante bezigheid. Maar dat is mij niet 60 euro per jaar waard.
veluweracer 20 mei 2020 01:49
Er zal vast eerdaags wel een ander platform die groep afhakers van Strava eerst gratis opvangen.
veluweracer 20 mei 2020 01:58
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sinds dit jaar ben ik met dat Strava aan de gang
> gegaan, eigenlijk vooral om bij te houden hoeveel
> ik fiets (en dan vooral omdat mn mio slecht werkt.
> Kutding. Werkt meestal pas na kilometer of 10 en
> dan nog maar zo zo. In tunnels of onder bomen is
> het niks).
> En waarom vind ik dat interessant hoeveel ik
> fiets? Geen idee.
> Al die kommetjes kunnen me niet schelen.
> Stijgingspercentages interesseren me dan weer wel.
> Why? Ook weer geen idee.
> Kortom: een abonnement op Strava. Not for me. Ga
> er misschien wel helemaal van af. Heb ik meer tijd
> voor dit prikbord.

Het kijken op je metertjes leidt af van het pedaleren en ademen. Ik heb er zelf uiteraard wel een op mijn fiets maar die draai ik weg naar onderen. Soms draai ik hem even naar boven om te zien hoe hard ik rijd als ik de wind eens in de rug heb.
Eqquipo 20 mei 2020 09:23
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het vergelijken van prestaties op bepaalde
> segmenten met bekenden en met eerdere prestaties
> van mijzelf, een buitengewoon interessante
> bezigheid. Maar dat is mij niet 60 euro per jaar
> waard.


Ik heb van jaren data in Strava staan van heel veel klimmetjes (en ook 'rondjes' door heuvelgebieden) in haast alle 'heuvel' gebieden in Nederland en aardig wat Ardennenwerk. Soms kom je na een paar jaar weer ergens terug en vind ik het persoonlijk een zeer goede drive om te kijken of je PR te verbeteren is. Ik heb in de buurt ook wat tijdrit-rondjes, groot en klein, die ik een paar maal per jaar vol rijd. Ook uitstekend vergelijkingsmateriaal, net als talloze bruggen in de regio. Het (procentueel) vergelijken van de eigen ranking met het totaal aantal passanten is ook een mooie feature.
Ik weet niet of beide features straks nog beschikbaar zijn, maar zo niet ga ik zeker over naar de betaalde versie. Het is een bulk aan eigen trainingsdata, die voor mij enorm stimuleert om te proberen beter te doen. Zelfs als het allemaal op (toenemend fanatiek) recreanten-niveau is. 60 euro is wel direct wat aan de hoge kant i.m.o. anderzijds heb ik er tot nu toe jaren gratis gebruik van gemaakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2020 09:24 door Eqquipo.
Anony 20 mei 2020 12:14
Ik blijf sowieso actief op Strava en zal wellicht betalend gaan. Gewoon een uitstekend platform met pakken interessante, motiverende of entertainende data. Je kan de bijdrage ook zien als investering om hen te helpen met vooruitgang. Ik kan me goed voorstellen dat ze momenteel niet voldoende inkomsten hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2020 12:16 door Anony.
Horsie is back 20 mei 2020 13:03
Om de analyses te kunnen bekijken heb ik uiteraard een betaald abonnement. Maar verder ben ik een ongeziene gast. Op één bepaald segment ben ik al honderden keren geweest al is het te lang om specifiek hierop te trainen. Wel gedeelten ervan in de sprintmodus. Ooit in de clinch gelegen met Strava over juistheid profiel en vooral belangrijk de afstand. Aangezien Strava normaliter snelheden berekent door afstand te delen door tijd is het erg belangrijk, dat de afstandsberekening op basis van correcte GPS posities gebeurt. En dat is beslist niet altijd het geval. Maakt hoegenaamd niks uit voor grotere afstanden, maar uiteraard wel voor kortere stukken. Want om dit met een simpel voorbeeld te illustreren. 300m of 250m in 25 seconden geeft een verschil van 20 percent. Maar in het algemeen zal het gros van de prestaties goed met elkaar te vergelijken zijn, zo lang er geen piraten bij zijn, die stayeren of E-biken et cetera. Kan me wel voorstellen, dat menigeen geïnteresseerd is in de standen van de leaderboards en de talloze categorieën, zoals leeftijd en gewicht, zelfs voor 115 kg plus. Iedereen met een kans op een moment van fame.

Disclaimer: Vraag we wel af wie al die bekeuringen betaalt, want de start van het segment is clandestien. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2020 10:35 door Horsie is back.
Eqquipo 20 mei 2020 13:46
Luijt 20 mei 2020 14:43
De ik-vorm gevonden.
Horsie is back 20 mei 2020 17:14
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De ik-vorm gevonden.

Heel kek, maar je beseft, dat Horsie is back niet betekent Horsie has gone as in The Alien has gone. cool smiley
Aerts 21 mei 2020 00:54
Ik heb een 'Lars Boom mentaliteit'. Dus strava helpt mij om meer te fietsen. En dat zorgt ervoor dat ik niet nog dikker word. Dus waarschijnlijk ga ik maar betalen. Maar ik vind het wel jammer dat het 60 euro wordt. 24 euro lijkt mij een schappelijker bedrag waarbij je ook meer abonnees houdt.
veluweracer 21 mei 2020 20:14
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb een 'Lars Boom mentaliteit'. Dus strava
> helpt mij om meer te fietsen. En dat zorgt ervoor
> dat ik niet nog dikker word. Dus waarschijnlijk ga
> ik maar betalen. Maar ik vind het wel jammer dat
> het 60 euro wordt. 24 euro lijkt mij een
> schappelijker bedrag waarbij je ook meer abonnees
> houdt.

Eindelijk eens iemand die dat durft toe te geven. Flegmatiek en ongemotiveerd zijn is geen gemakkelijke onvolkomenheid in het karakter van een individu.
Luijt 24 mei 2020 21:03
Flegmatiek en ongemotiveerd is ook niet per se erg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen