Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NL succes in deze sportarme Coronatijd.

Gepost door lodjan 
lodjan 28 mei 2020 07:44
Fabio Jakobsen wint de Giro Sprint-challenge door achtereenvolgens wereldkampioen Pedersen, Ackermann en meervoudig wereldkampioen Ganna te verslaan.

Mathieu van der Poel wint de containercup. Hij verslaat alle Belgische (wieler)sporttoppers. Van Avermaet en Naesen worden 2e en 3e. [www.youtube.com]

Eerder won Robert Gesink al een etappe in de Giro.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2020 07:48 door lodjan.
Sub Culture 28 mei 2020 08:10
De Container Cup was een bijzonder aangenaam programma dat in korte tijd een cultstatus verwierf bij de sportfans hier.
Het format is inmiddels ook al aan een 30-tal andere landen verkocht, las ik.

Sommige sporters namen het bijzonder serieus, voor anderen was het dan weer meer een ludiek gegeven.
De sporters die in het begin aan de bak moesten hadden wel een nadeel tov de sporters die later kwamen, wegens totaal geen referentie naar goeie richttijden/prestaties.
Meneer 60% 28 mei 2020 09:30
Die Container Cup, ik hoorde er gisterenavond voor het eerst over. Als groot liefhebber van multi-sport-dingetjes gaat mijn hart daar wel iets sneller van slaan. Hopelijk krijgen we zoiets in Nederland ook op tv. Natuurlijk zal niet iedereen het even serieus hebben genomen, maar ik kan het niet laten het toch even te analyseren. De uitslag is hier te vinden. [nl.wikipedia.org]

Van der Poel wint het van de andere wielrenners/duursporters op de niet-cardio-onderdelen: de monkey-bars, golf en schieten. Op de cardio-onderdelen zijn zijn prestaties goed, maar niet bijzonder. Hij wordt met het lopen als veldrijder verslagen door wegrenners GvA en Naessen en met het fietsen is Van Aert een flink stukje sneller. Sommige niet-wielrenners zoals judoka Van Tichelt winnen veel met de krachtonderdelen maar verliezen ten opzichte van VDP uiteraard te veel tijd met lopen en fietsen.

Vooraf zou ik Evenepoel naast VDP als favoriet hebben ingeschaald. Schijnt in zijn voetbaltijd een bizar goede loper te zijn geweest, moet ook balgevoel hebben, is klein en lijkt handig en voor een wielrenner lijkt hij ook sterk in zijn bovenlichaam. Maar hij viel tegen. Misschien niet serieus genomen. Zware training gehad die ochtend. Kan natuurlijk. Hij moest ook als eerste aan de bak.

Met het lopen is Tibau Nijs heel snel. 1500 meter onder de 4.30 op een loopband is serieuze shit. Net achter een voetballer maar nog voor de broertjes Borlee. Zoals gezegd had ik Mathieu (9e) op dat onderdeel iets beter ingeschat, maar misschien hield hij bewust iets in omdat er nog veel volgde. Twee judoka's zijn het beste op de monkeybars. Nummer drie: VDP. De tijd dat wielrenners voor lul stonden in dit soort programma's omdat ze niets anders konden dan fietsen en motorisch zeer beperkt waren, is wel voorbij. Greg werd vierde op dat onderdeel.

Een hockeyer wint, niet zo gek, het ver slaan met golf. De wielrenners zijn daar niet zo sterk in. Maar dan roeien. Een roeier wint (duh), maar Wout van Aert eindigt op tien seconden. Die roeier heeft niet ingehouden. 2.49 van Van Aert is een supertijd. Ik denk niet dat sir Wiggo, die een tijd lang serieus trainde om Olympisch roeier te worden, dat ooit heeft gekund. Bij het biatlon-schieten blijkt Campenaerts goed. Het bankdrukken is niet echt het ding van de wielrenners. Alles tussen de 50 en 70 kilo. De kleine cabaretier Geubels blijkt zelfs nog sterker.

Dan het fietsen zelf. 1. Van Aert, 2. VDP, 3. schaatser Bart Swings. Roeier Brys zit heel knap tussen de wielrenners. Evenepoel (10e) valt een tikje tegen. Tibau Nijs eindigt nog achter Jolien d'Hoore. Die moet hopen op veel veldritten waarbij door de modder alleen maar gelopen kan worden.
ton duk 28 mei 2020 10:17
Ik mis zo wel wat liters bier in het seizoen maar hier trek ik de koelkast niet voor open
gr
Anony 28 mei 2020 14:21
> Tibau Nijs eindigt nog achter Jolien
> d'Hoore. Die moet hopen op veel veldritten waarbij
> door de modder alleen maar gelopen kan worden.

Thibau Nys, amper 17, was gewoon stikkapot omdat hij het tot dan toe indrukwekkend goed had gedaan tegenover volwassen atleten. De jongen kan normaal ook gewoon meer dan goed fietsen.
MarcoV 28 mei 2020 15:19
ergens ver in de vorige eeuw had je toch al Avro's Sterrenslag waarbij Joop Zoetemelk wel over conditie bleek te beschikken maar zich slechts 1 keer kon opdrukken? Is dat concept in Vlaanderen nu ook uitgevonden?
Horsie is back 28 mei 2020 15:38
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> ergens ver in de vorige eeuw had je toch al Avro's
> Sterrenslag waarbij Joop Zoetemelk wel over
> conditie bleek te beschikken maar zich slechts 1
> keer kon opdrukken? Is dat concept in Vlaanderen
> nu ook uitgevonden?

Om misverstanden te voorkomen: dit was wel aan de rekstok. Als ie het op de grond niet meer had gehaald.. amai. smiling smiley

Overigens: schrok wel van het aantal zege's in zijn loopbaan: 431.
In een tête-a-tête met Viktoria oogde Joop wel verlegen, maar wie niet?
Meneer 60% 28 mei 2020 17:14
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Tibau Nijs eindigt nog achter Jolien
> > d'Hoore. Die moet hopen op veel veldritten
> waarbij
> > door de modder alleen maar gelopen kan worden.
>
> Thibau Nys, amper 17, was gewoon
> stikkapot omdat hij het tot dan toe indrukwekkend
> goed had gedaan tegenover volwassen atleten. De
> jongen kan normaal ook gewoon meer dan goed
> fietsen.

Heb het niet gezien maar ik geloof je absoluut. Mijn opmerking over het lopen bij veldritten sloeg ook vooral op zijn indrukwekkende 1500 meter op de loopband. Niets dan respect voor deze talentvolle jongeman.
Tinuz 28 mei 2020 17:55
D'n Duvel is in de aanbieding bij de Appie. Maar toch heb ik het gevoel dat het nu rond kersttijd is - de eerste grote koers is nog ruim 2 maand ver. Doet rare dingen met een mens.
Frederik D. 28 mei 2020 19:22
Victoria?
Queen Victoria? Van Leonard Cohen? Zijn enig pruimbaar nummer naast Le Partisan?
Horsie is back 28 mei 2020 20:06
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Victoria?
> Queen Victoria? Van Leonard Cohen? Zijn enig
> pruimbaar nummer naast Le Partisan?

Neen, op zoek naar de rekstok, waaraan Joop zich destijds één keer wist op te hijsen, kwam ik langs een Tour-special uit 2015, waarin Victoria Koblenko onze Joop probeerde te behagen. Da's alles.
Frederik D. 28 mei 2020 22:35
Koblenko? Iets met tennis? Anyone for tennis?
[www.youtube.com]
Me not. Beweging.
Horsie is back 28 mei 2020 22:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Koblenko? Iets met tennis? Anyone for tennis?
> [www.youtube.com]
> Me not. Beweging.

Nee, dat is Anna. Victoria begon haar carrière in GTST.

Las recent: Te weinig bewegen tast ons brein aan, maar werkt het ook andersom?
Brieske 28 mei 2020 23:24
Oppassen nou, ook jij kan te ver gaan. Van Cohen blijf je af..

Groet
Frederik D. 29 mei 2020 05:26
GTST? Zal wel. Ik snap weinig van de moderne wereld en zijn banale pret. Het schijnt dat de coronapandemie ontstaan is door de banale pret, door voetbal, carnaval, shopreisjes. En nu wordt die pretindustrie weer opgestart. Men kan niet wachten, zo lijkt het, op een nieuwe golf besmettingen en overlijdens. Pret maakt meer stuk dan ons lief is.
Frederik D. 29 mei 2020 05:27
Halleluja, zeg.
lodjan 29 mei 2020 07:07
Alle uitslagen en reactie Mathieu: [m.nieuwsblad.be]
merijntje mortirolo 29 mei 2020 09:12
-
Mijn kaartje nog ontvangen?

Gefeliciteerd met je vijfjarig huwelijk hè...
Curzio 29 mei 2020 09:16
Cohen, dat is toch die mannelijke variant van een hijgmeisje?
Eindhovuh 29 mei 2020 09:42
U zijt calvinist?
Frederik D. 29 mei 2020 10:09
Ja en? Wat is er mis met enige ingetogenheid en introversie? En erger jij je ook niet aan wielerpubliek dat er niets van snapt maar slechts aanwezig is om het aanwezig zijn om banaal te joelen en te zuipen?
Eindhovuh 29 mei 2020 11:30
En niets, ik gun een ieder zijn levensbeschouwelijke overtuigingen of religie. Ik heb helemaal niets met Alpe D'huez publiek.
Maar om een eeuwenoude traditie als carnaval op dezelfde hoop te gooien is beledigend, en typisch iets wat gemakzuchtige mensen doen die de traditie niet kennen. spinning smiley sticking its tongue out
Daarnaast is het reizen rond de wereld, steden bezoeken en daar plezier aan beleven iets dat ik niet veroordeel.
Ik ben geen calvinist maar vind dat je het leven zo veel mogelijk moet vieren. Ik doe dat graag bourgondisch met vrienden, familie en goed eten en drinken. Er blijft daarnaast nog genoeg tijd over voor andere dingen als werken, sporten, lezen, etc.
Het is aan een ieder om aan zijn leven een eigen zinvolle invulling aan te geven zonder anderen te veel in de weg te zitten.
Horsie is back 29 mei 2020 11:51
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cohen, dat is toch die mannelijke variant van een
> hijgmeisje?

Ken je klassieken. Raymond van het Groene Woud.
Het ultieme hijgmeisje was natuurlijk Jane Birkin met haar Je t'aime moi non plus bedoeld als een ode op Et Dieu créé la Femme (B.B.)
Frederik D. 29 mei 2020 12:10
Het leven vieren .... Een uitdrukking die mijn tenen doet krommen Net als: een plekje geven. En wat ook heel erg is: het is jouw feestje. Maar goed, ik kan best leven met jouw levenshouding. Maar van mij mag het allemaal iets minder bourgondisch, al apprecieer ik af en toe zeker een goede en voedzame maaltijd. Ik geniet, maar met mate. smiling smiley En natuurlijk ben ik hypocriet. Ik gruw van het massatoerisme maar op mijn beurt doe ik aan cultureel toerisme. Maar ik probeer wel altijd menigtes te mijden. Ik gruw oprecht van hutjemutjes. Als er een rij voor een museum staat, haak ik direct af. Die drinkbeker laat ik mij voorbij gaan. Maar ik gun iedereen zijn pleziertjes. Zelfs carnaval. Maar laten we nog steeds uitkijken voor het coronavirus.
Horsie is back 29 mei 2020 12:15
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> GTST? Zal wel. Ik snap weinig van de moderne
> wereld en zijn banale pret. Het schijnt dat de
> coronapandemie ontstaan is door de banale pret,
> door voetbal, carnaval, shopreisjes. En nu wordt
> die pretindustrie weer opgestart. Men kan niet
> wachten, zo lijkt het, op een nieuwe golf
> besmettingen en overlijdens. Pret maakt meer stuk
> dan ons lief is.

Te weinig bewegen tast ons brein aan, maar werkt het ook andersom, leek me een intrigerende stelling.
Eric Scherder heeft het zeker wel eens over het eerste deel van de stelling gehad. Tegenwoordig spreekt men ook over het stilzitten als het nieuwe roken.
Maar zou het ook zo zijn, dat als je de 100 miljard neuronen te weinig werk aanbiedt je ook fysiek veel minder kunt. Met andere woorden, een domgesufd hoofd kan niet goed meer op een fiets presteren, ergo er bestaan geen goede wielrenners met een dom hoofd?

Logischer ware geweest als je gevraagd zou hebben, wie Anna was.
valse trage 29 mei 2020 12:52
grinning smiley Nog zo eentje: laten we vooral blijven lachen.
valse trage 29 mei 2020 12:53
pl0rk 29 mei 2020 14:57
Als iemand weet waar/hoe je in NL die container wedstrijden terug kunt kijken hoor ik het graag. Ik heb de afl met Toon Aerts op Youtube gevonden maar dat is de enige. Best een grappig programma, de commentatoren deden het ook leuk.
Sub Culture 29 mei 2020 21:23
Dan veronderstel ik dat de PlaySports account enkel in België te bekijken is?
Alle afleveringen staan gewoon op youtube.

Via vier.be zijn die allicht ook te herbekijken.
Maar wet opnieuw niet of dit vanuit NL mogelijk is.
Eddy Veen 29 mei 2020 23:24
Opvallend dat Mathieu het bij Bench press moet afleggen tegen Philippe Geubels.
Sub Culture 30 mei 2020 09:15
Geubels heeft een sullige houding maar heeft wel personal trainer met wie hij 3-4 keer in de week gaan fitnessen.
MVDP traint zijn arm en schouderspieren volgens mij een pak minder.
pl0rk 30 mei 2020 09:18
Jep, alleen in BE te bekijken helaas. Misschien moet ik toch eens zo'n VPN toestand gaan aanslingeren.
Eindhovuh 30 mei 2020 12:05
Precies, wielrenners hebben qua arm/schouder en borstspieren natuurlijk weinig in te brengen.
Eindhovuh 30 mei 2020 12:08
Ik krijg eerlijk gezegd jeuk van dat soort termen.
Net als van drukke costa's e.d.
Maar een leuk festival of drukbezochte sportwedstrijd vind ik dan wel weer prima. Ach ja.
Luijt 01 juni 2020 09:22
Het wordt tijd dat er weer gefietst wordt. Wat een gewauwel. Dit topic is echt ontspoord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2020 09:24 door Luijt.
El Chaba 07 juni 2020 10:32
Bijna elk topic tegenwoordig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen