Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI laat stalen uit de Tour de France 2016 en 2017 hertesten

Gepost door Clavan 
Clavan 30 mei 2020 13:55
NOS

Eindelijk weer gewoon wielernieuws.
merijntje mortirolo 30 mei 2020 14:33
-
Kon dichter bij de start van de Tour dit nieuws, maar dat was in het preCoronatijdperk.
Horsie is back 30 mei 2020 14:44
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Kon dichter bij de start van de Tour dit nieuws,
> maar dat was in het preCoronatijdperk.

Aderlating lijkt dan toch weer .. a previously undectable No Shit Detective Doping Product te zijn ..
Meanwhile zijn er al beelden van de TDF 2020 uitgelekt. Te zien op het ultieme watttwitter platform van de Fin. Alles is nog bijeen.
tvm 30 mei 2020 14:53
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> NOS
>
> Eindelijk weer gewoon wielernieuws.

Inderdaad.

Er zit trouwens een mooie woordgrap in dit artikel. Mijn mondhoeken gingen iets omhoog toen ik het las.
Eddy Veen 30 mei 2020 15:59
Ik voorspel dat Mollema de nieuwe winnaar wordtwinking smiley
Andere Peter 30 mei 2020 17:46
Ik twijfel aan de zin van dat hertesten. Tsja, dan krijg je een andere top-10. En dan? Wie wordt daar blij van?

We gaan toch ook niet met doellijntechnologie alsnog West-Duitsland als wereldkampioen voetbal van 1966 uitroepen? Geen andere sport doet zichzelf dit soort zelfkastijding aan.

Als je het al doet, dan moet je misschien zeggen: alle dopingstalen worden altijd 3 of 5 jaar later hertest. Dan gaat er wellicht een preventieve werking vanuit. Iets wat nu niet opspoorbaar is, is dat misschien over 3-5 jaar wel.
Horsie is back 30 mei 2020 18:48
De zin is patient zero te vinden. grinning smiley
Frederik D. 30 mei 2020 19:00
Ik ben een eenvoudige maar ook een mondige burger. En als een gewone maar ook een mondige burger wens ik niet besodemieterd te worden. Niet door paragnosten. Niet door homeopaten. Niet door grootgraaiers en grootgrutters. Niet door politici. Niet door journalisten. En ook niet door sporters. Ik wens dat er aan mijn behoefte aan waarheidsvinding wordt voldaan. Ik heb zeer veel achting voor AP. Een consciëntieus individu. Maar nu vind ik hem toch iets te gemakzuchtig. En eigenlijk past intellectuele gemakzucht niet bij hem. smiling smiley
Andere Peter 30 mei 2020 21:20
Je bent ook niet besodemieterd. Tweehonderd man ging van start binnen dezelfde regels en dezelfde opsporingsstructuur en eentje van Sky won. Einde verhaal. Je leeft in een illusie als je gelooft dat je zoiets als perfecte waarheden boven de tafel krijgt. waar leg je de grens? Ga je ook 20 sec tijdstraf geven als je op nieuw gevonden beelden ziet dat er eentje aan de auto hing?
lodjan 30 mei 2020 22:34
Wie kent er Operatie Aderlass nog? Het onderzoek naar een bloeddopingnetwerk rond een Duitse dokter dat naast langlaufers ook enkele (ex-)renners een schorsing opleverde, maar een stille dood leek te sterven. Tot nu. Op basis van getuigenissen uit het onderzoek is de Cycling Anti-Doping Foundation (CADF) bezig met het hertesten van stalen uit 2016 en 2017 op een dopingproduct dat toen nog niet opspoorbaar was. Vooral de Tour van 2017 is het mikpunt.

Met vijftig waren ze, de zondaars van Operatie Aderlass. Het bloeddopingnetwerk rond de Duitse dokter Mark Schmidt bevatte langlaufers, dokters en acht (ex-)renners. In het voorjaar de Oostenrijkers Stefan Denifl en Georg Preidler. Tijdens de Giro de Italiaanse ex-spurters Alessandro Petacchi en Danilo Hondo en de Sloveens-Kroatische lijn Kristijan Koren, Borut Bozic en Kristijan Durasek. En tot slot de Zwitser Pirmin Lang. Allen werden ze gestraft.

Voorts bleek Operatie Aderlass een storm in een glas water. Tenminste officieel, want de Oostenrijkse recherche bleef graven. Op 17 september moet Schmidt verschijnen voor de rechtbank van München. En belangrijker: bij de ontmanteling van zijn netwerk kwam aan het licht dat er in 2016 en 2017 door andere renners – geen klanten van Schmidt – een dopingproduct werd gebruikt dat toen nog niet opspoorbaar was.

“Er waren in die periode een aantal verboden middelen in omgang die niet op de reguliere farmaceutische markt te verkrijgen waren en waarvoor er in de labo’s nog geen optimale detectiemethodes bestonden. Inmiddels zijn die methodes verbeterd”, zegt Peter Van Eenoo van het Gentse dopinglab.

Om welk product het gaat, is niet geweten, maar de oorsprong is Amerikaans. De UCI werd in november op de hoogte gebracht en vroeg op zijn beurt aan de Cycling Anti-Doping Foundation (CADF) om alle stalen van 2016 en 2017 opnieuw te onderzoeken. Nu, na een impasse van zes maanden, laat het CADF aan onze redactie weten dat het hertesten van de stalen eindelijk is gestart. “Op basis van aanvullende informatie (...) hebben wij de relevante stalen geïdentificeerd en de eerste analyses uitgevoerd. Verder onthouden wij ons van commentaar”, luidt het.

Volgens onze informatie zijn de dopinglabo’s van het Oostenrijkse Seibersdorf en het Duitse Keulen – het grootste WADA-geaccrediteerde labo ter wereld – belast met analyse. Vooral de stalen uit de Tour van 2017 staan in het vizier. Zodra de stalen opnieuw getest zijn en de UCI de namen van de positieve gevallen krijgt, moet ze die ook communiceren. Het is niet uitgesloten dat er ook bekende namen bij zullen zijn. Zo krijgt Operatie Aderlass toch zijn staartje.

Door Bram Vandecapelle
Horsie is back 30 mei 2020 23:06
De redenen waarom instanties zaken uitvoeren zijn vaak heel simpel. Zodra een instantie, zoals hier de verantwoordelijke UCI, progressie boekt qua detectiemethoden wil je dat ook in de praktijk kunnen toetsen. Dus als er in Operation Aderlass bepaalde informatie voorbij komt over een nieuw, niet opspoorbaar doping product, dan is het toch niet gek, denk ik, dat er gekeken wordt of dit nog im nachhinein boven te krijgen is. De OS van 2012 in Londen staan nu bijvoorbeeld al te boek als de formeel vuilste OS ooit, vrijwel uitsluitend gebaseerd op hertesten. Het gaat dus niet om de absolute waarheid boven te krijgen, want die is er niet.

Maar of er iets bijzonders boven komt drijven is weer een andere zaak.

Het was natuurlijk al langer bekend dat via het riool drugsgebruik gedetecteerd kon worden. Niet gek dus, dat dit nu ook met corona kan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2020 23:18 door Horsie is back.
Frederik D. 30 mei 2020 23:28
Het gaat mij niet om strafjes achteraf. Het gaat mij om waarheidsvinding. Stond Armstrong stijf van de dope of was 'ie brandschoon? Lijkt mij toch een uiterst redelijke vraag.
Andere Peter 31 mei 2020 12:09
Maar doe het dan gestructureerd. Bv met alle grote ronden, 5 jaar later. Inclusief de laatste 3 random controles per renner vóór die grote ronde. Daar gaat een preventief effect vanuit. Omdat kwaadwillenden nu niet weten wat er over 5 jaar opspoorbaar is. Dat overstijgt ook (de schijn van) willekeur. En laat dat dan ook bv het laatste moment zijn waarop je een uitslag aanpast. Daarna is het verjaard. Of is er geen verjaring op doping in de sport, zoals dat er bij justitie wel is voor aanranding of aan doping verwante misdrijven als vervalsing, diefstal, afpersing, samenspanning, oplichting?

Ik vrees dat het sommige instanties wel degelijk gaat om strafjes uitdelen.

Was Messi een wielrenner, dan zou hem zijn hele carrière zijn ontnomen ivm groeihormonen in de jeugd.

In elke wedstrijd vinden onopgespoorde overtredingen plaats. Wil je die allemaal kennen? Dan moet het WK van 1974 ook uit het collectief geheugen (buitenspelgoal in kwalificatie). Het is een heilloze weg steeds dieper in de modder. Er wint nooit meer een sporter iets terecht. Er heeft er altijd wel een drinken aangepakt op een verboden plek. Of er werd een knecht de berg opgeduwd die later weer belangrijk werk verrichtte. Eindeloos. Laat er een einde zijn. Sportwedstrijden zijn legendes, geen wetenschappelijke onderzoeken.

In het wielrennen valt mij steeds op: de grote waterscheiding van 1998. Alle helden van daarna moeten van hun voetstuk. Alle helden van daarvoor mogen blijven staan. Niemand wil Coppi opgraven (nou ja, vooralsnog dan, want je weet wel, waarheidsvinding). Merckx, Van Impe, Hinault, De Vlaeminck, Raas, Moser, Zoetemelk, Lemond, Fignon, zelfs Indurain. Ze blijven onaangeroerd.
Eddy Veen 31 mei 2020 12:13
Als Froome 'schuldig' blijkt, trilt de wielerwereld op zijn grondvesten.
Johan 31 mei 2020 12:16
Als Froome onschuldig blijkt nog meer lijkt me.

Ik denk inderdaad dat niemand gelooft in de onschuld van een winnaar van na 1998.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2020 12:17 door Johan.
Eddy Veen 31 mei 2020 12:32
Aerts 31 mei 2020 15:29
Ik hou ook niet van uitslagen schrappen uit het verleden. Maar ter voorkoming van dopinggebruik is het wel goed om te weten dat je 5 jaar na dato nog steeds bestraft kan worden.
Dus voor mij zou de oplossing zijn: de betrapte renners flink straffen, maar de uitslagen laten staan.
MarkV 31 mei 2020 18:26
Verjaringstermijn was 8 jaar, tenzij je Lance Armstrong heet.
Inmiddels verlengd naar 10 jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2020 18:27 door MarkV.
Horsie is back 01 juni 2020 00:16
De ware cijfers geven aanleiding tot (veel) optimisme.
Sinds 1968 zijn de winnaars van de TDF alleen in de jaren 1986, 1987, 1989, 1990, 2008, 2011, 2012, 2014, 2018 en 2019 van onbesproken gedrag.
Sinds de Tour de Dopage gaven alleen de edities van 2003 en 2005 een compleet besmet podium te zien.

De aandachtige lezer heeft natuurlijk al opgemerkt, dat de podia van 2016 en 2017 al deels besmet zijn geraakt. Wie zou dat kunnen zijn?

www.cyclisme-dopage.com
Horsie is back 01 juni 2020 00:50
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Was Messi een wielrenner, dan zou hem zijn hele carrière zijn ontnomen ivm groeihormonen in de jeugd.
Jeugdzonden worden iemand graag vergeven.

> In elke wedstrijd vinden onopgespoorde overtredingen plaats. Wil je die allemaal kennen?
> Dan moet het WK van 1974 ook uit het collectief geheugen (buitenspelgoal in kwalificatie).
Liever ook nog de gemiste kansen door Cruijff en consorten.

> Niemand wil Coppi opgraven (nou ja, vooralsnog dan, want je weet wel, waarheidsvinding).
The guilty undertaker sighs: Dit zou wel een heel bizarre weergave zijn van I want You. grinning smiley

Merckx, Van Impe, Hinault, De Vlaeminck, Raas, Moser, Zoetemelk, Lemond, Fignon, zelfs Indurain. Ze blijven onaangeroerd.
Wie wil nou deze erelieden de das omdoen?

Klaarblijkelijk is er voor de UCI genoeg aanleiding om 2016 en 2017 nog eens tegen het licht te houden en niet ook nog 2018 en 2019.
Luijt 01 juni 2020 09:10
Ach, zo'n moordenaar opsporen, wat heeft dat nou voor zin? De dooie is toch al dood.
Frederik D. 01 juni 2020 09:58
En waarom de Twee van Putten vrijlaten als ze toch al zijn veroordeeld?
Horsie is back 01 juni 2020 12:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach, zo'n moordenaar opsporen, wat heeft dat nou
> voor zin? De dooie is toch al dood.

AP vergaloppeert zich wel eens out of the box, maar niet out of the room, zoals Luijt hier.
MarkV 01 juni 2020 12:52
" Sinds de Tour de Dopage gaven alleen de edities van 2003 en 2005 een compleet besmet podium te zien. "

Dus Escartin, Beloki en Klöden zijn niet besmet?
Horsie is back 01 juni 2020 13:22
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> " Sinds de Tour de Dopage gaven alleen de edities
> van 2003 en 2005 een compleet besmet podium te
> zien. "
>
> Dus Escartin, Beloki en Klöden zijn niet besmet?

Ik baseer me alleen op de cijfers van deze website. Begrippen zijn door mij ook schuingedrukt.
Andere Peter 01 juni 2020 13:48
'Klaarblijkelijk is er genoeg aanleiding..."

Dat maakt het ongelooflijk subjectief. Hellend vlak. Dan beter structureren en met elke grote ronde doen in het jaar x+4 of x+5 ofzo.
Luijt 01 juni 2020 16:13
Tuurlijk, het allesbepalende oordeel van de knol kon natuurlijk niet lang op zich laten wachten; maar daar is het dan lieve mensen.

En op naar het volgende topic waar weer de helft van de berichten van dezelfde afzender is. Wat voornamen, liefst van vrouwen, er in, die dan hopelijk niet herkend worden (want dan kan ie er daarna nog over door zeveren, het woord "meanwhile", niet opgaande vergelijkingen met de atletiek, wattages, baanwielrennen, WUR en natuurlijk een disclaimer.

Doorgaans zal t me jeuken (ze zijn er trouwens weer, die kutmuggen), maar vandaag ben ik moe van te lang fietsen de afgelopen dagen, dus nu irriteert t me wel, merk ik.

Ik kan me dat van vroegere jaren niet herinneren, dat dit forum zo werd volgekladderd door 1 en dezelfde persoon/beest (vrij naar Axle Rose's introductie van voorheen zijn beste vriend: half man, half beast and it calls itself: Slash). Komt het ook omdat er veel minder mensen op dit forum zitten? Is er een leuk ander wielerforum? Ik ga zoeken...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2020 16:31 door Luijt.
Clavan 01 juni 2020 18:09
De term ‘ware cijfers’ krijg ik Jensen jeuk van.
Horsie is back 01 juni 2020 20:49
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> De term ‘ware cijfers’ krijg ik Jensen jeuk van.

Wat je niet begrijpt kun je niet krabben. smiling smiley
Erik S. 02 juni 2020 08:44
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tuurlijk, het allesbepalende oordeel van de knol
> kon natuurlijk niet lang op zich laten wachten;
> maar daar is het dan lieve mensen.
>
> En op naar het volgende topic waar weer de helft
> van de berichten van dezelfde afzender is. Wat
> voornamen, liefst van vrouwen, er in, die dan
> hopelijk niet herkend worden (want dan kan ie er
> daarna nog over door zeveren, het woord
> "meanwhile", niet opgaande vergelijkingen met de
> atletiek, wattages, baanwielrennen, WUR en
> natuurlijk een disclaimer.
>
> Doorgaans zal t me jeuken (ze zijn er trouwens
> weer, die kutmuggen), maar vandaag ben ik moe van
> te lang fietsen de afgelopen dagen, dus nu
> irriteert t me wel, merk ik.
>
> Ik kan me dat van vroegere jaren niet herinneren,
> dat dit forum zo werd volgekladderd door 1 en
> dezelfde persoon/beest (vrij naar Axle Rose's
> introductie van voorheen zijn beste vriend: half
> man, half beast and it calls itself: Slash). Komt
> het ook omdat er veel minder mensen op dit forum
> zitten? Is er een leuk ander wielerforum? Ik ga
> zoeken...

Ben het met je eens. Op een ander, niet fiets gerelateerd forum kan ik specifieke gebruikers blokkeren. Wordt hun bijdrage niet getoond. Is dat hier op een optie, wellicht?
Eindhovuh 02 juni 2020 10:39
Er is gewoon heel weinig wielernieuws, dan neemt de animo ook af.
Clavan 02 juni 2020 11:25
Er is zo weinig nieuws dat ik zelfs overwogen heb om de transfer van Lorena Wiebes naar Sunweb hier te benoemen..........nou ja zeg. Doe ik het nu toch.
lodjan 02 juni 2020 12:55
Of de 400 van Van Vleuten.
Horsie is back 02 juni 2020 12:58
Terwijl ik nog maar net bezig was met trainen schijnt Luijt zich hier druk te hebben gemaakt naar aanleiding van mijn eerder gegeven antwoord op een onzinnige vergelijking van hem gericht aan zijn boezemvriend AP. Het is me aanvankelijk helemaal ontgaan. Waar heeft Luijt het inhoudelijk nu over?

Voornamen van vrouwen. Hekel aan vrouwen? Men-only forum?
Meanwhile. Interessant moet zijn wat hierna komt.
Niet opgaande vergelijkingen met de atletiek? Cross-referenties doen er soms toe. Okay, Baby girl Usain schnabbelt hier wel eens wat bij.
Wattages? Dat is maar wat geneuzel of beter watt geneuzel?
Baanwielrennen? Dat zijn maar sukkels en zij rijden allemaal op kromme driewielertjes in den rondte tegen het verkeer in?
WUR? Heeft niks met wielrennen te maken, want het heeft niks te maken met the Hall of Fame van het wielrennen?
Disclaimer. Ook hier interessant moet zijn wat erna komt

Vannacht om precies te zijn één minuut na middernacht schreef ik, dat wielrenners met te weinig vetpercentage niet meer te pruimen zijn, vooruit te branden, er geen zin meer in hebben (invullen naar eigen dunk) en niet ver af zijn van een depressie. Gelukkig heb ik geen glazen bol om te kunnen zien hoe Luijt erbij staat.

Wat zei een bekende filosoof ook al weer? Een nachtmerrie in de slaap is niks vergeleken met datgene wat je overdag kan overkomen. grinning smiley
Frederik D. 02 juni 2020 13:27
OK, jij hebt ook je boosheid geventileerd. Klaar nu. Jij moet minder reageren op Luijt en Luijt minder op jou. En weet je waarom? Omdat ik jullie beiden best wel mag. Dit forum mag best wel gezellig zijn. Hoeft niet op een weke manier. Mag best op een pittige manier. Niks mis mee. Maar zie het ook als teamwork. Een team dat dezelfde hobby deelt, namelijk het op intelligente wijze volgen van wielerwedstrijden. En in zo'n team horen geen ruzies. Van mijn part beweer jij dat Piet Weening een betere wielrenner is dan Indurain in zijn gloriedagen. Ik denk dat jij je dan vergist. En dat mag ik dan zeggen en uitleggen. En als jij er dan niet aan wil, nou, dan heb ik pech. Het zij dan zo. Kom op, mannen. We zijn toch geen mietjes die meteen gaan janken? smiling smiley
Prikdude 02 juni 2020 15:39
Quote
Luijt
En op naar het volgende topic waar weer de helft van de berichten van dezelfde afzender is. Wat voornamen, liefst van vrouwen, er in, die dan hopelijk niet herkend worden (want dan kan ie er daarna nog over door zeveren), het woord "meanwhile", niet opgaande vergelijkingen met de atletiek, wattages, baanwielrennen, WUR en natuurlijk een disclaimer

Dit is een prima opsomming van Horsie's constante offtopic mumbo jumbo (valse trage). Je zegt zelf dat het een team zou zijn die dezelfde hobby deelt, doch Horsie's liefde voor atletiek, het WUR, baanwielrennen en vrouwenwielrennen lijkt echter (veel) groter dan die voor het gewone wielrennen op de weg door mannen (waarvoor 95% van de bezoekers hier komt). Ik kan me eerlijk gezegd ook geen enkele enthousiaste reactie over de gewone koers herinneren. En das best knap in 4444 berichten.

Als paradijsvogel (ja Bojack, die ironie zag je niet aankomen, of wel?) in onze gewone koerscultuur is die cryptische centaur best een olijke verschijning, zolang hij z'n randinteresses er met mate bij sleept. Want in de overdaad begrijp ik Luijt maar al te goed.

Nooit gedacht dat ik deze vraag hier oprecht zou moeten stellen, maar Horsie: weet je eigenlijk wel wie Rinaldo Nocentini is?
Eindhovuh 02 juni 2020 16:44
Nocentini heeft zeker een keer of 3 mijn wielerprono verpest.
Horsie is back 02 juni 2020 18:27
Maar @Prikdude toch. In het kader van de Maurice de H. doctrine zou je het cijfer één krijgen, omdat je het allerbelangrijkste vergeten bent.

I ran into the fortune-teller
Who said, "beware of lightning that might strike"
I haven't known peace and quite
For solong, I can't remember what it's like

4444 berichten, poe hé, en hoeveel daarvan kregen het predikaat hard to swallow, hard to follow, easy to understand of vaak excellent?

Ik geef daarbij graag toe, dat ik nooit met mijn poot op de Bijbel van Het Mannelijk Wielrennen op de Weg gezworen heb hierover enthousiast te moeten doen.
Frederik D. 02 juni 2020 18:30
Leer je schouders op te halen.
Horsie is back 02 juni 2020 18:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leer je schouders op te halen.

Dank je. Heb dat in de loop der tijden wel geleerd. Posten is bij mij soms ook in hoge mate als strategie bedoeld. Niemand kent mijn aantallen jokers. cool smiley
Frederik D. 02 juni 2020 18:59
Misschien voel ik jou best wel een beetje aan. Zou misschien best wel eens kunnen. Maar alsjeblieft, gooi geen olie op het vuur. Doe je zegje. En zie dan of men het oppikt of niet. Zo niet, dan soit. En bedenk dat zo'n Luijt best wel meevalt. Heus.
Curzio 02 juni 2020 19:05
Toch is deze positie waar het baanwielrennen en wielrennen voor vrouwen betreft niet zo sterk. Nergens staat geschreven dat dit wielerprikbord een prikbord is voor louter wielrennen op de weg door mannen. Dat eeuwige, ongefundeerde gezeik als er eens over een vrouwenkoers wordt geprikt, daar stoor ik me dan weer aan.

Maar het fenomeen dat een forumgebruiker te prominent aanwezig kan zijn en het daarmee voor anderen een beetje vergalt, dat is wel reeel en het is denk ik aan individuele prikkers om daar voor zichzelf consequenties aan te verbinden.
Horsie is back 02 juni 2020 19:46
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------

> Maar het fenomeen dat een forumgebruiker te prominent aanwezig kan zijn en het daarmee voor anderen een beetje vergalt, dat is wel reeel en het is denk ik aan individuele prikkers om daar voor zichzelf consequenties aan te verbinden.

Deze prikker dwingt Horsie wel eens tot zelf-introspectie. hot smiley

Joop: "Goeddoeme, d'en Eddy is er ook weer. Weer tweede vandaag".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2020 20:10 door Horsie is back.
Eqquipo 03 juni 2020 09:37
Mee eens Luijt. Tuurlijk moet er plek zijn voor zijstapjes in topics, of totale topics nu en dan, maar deze persoon kladdert haast ieder topic vol. Totaal uit balans. Zonde van deze leuke prikpagina en buitengewoon jammer dat de moderator, spaak(?) niet ingrijpt/stuurt op minder berichten van deze persoon en/of ontopic reacties.
Ik heb geenszins de idee dat de paardeman bewust de boel om zeep helpt hier, maar irritant is het zeker.
@Horsie, het zou je sieren mocht je uit eigener beweging e.e.a aanpassen.
Andere Peter 03 juni 2020 12:19
Ik waardeer Horsies zijsprongen en ik vind de kritiek van Luijt en El Equipo nonsens. Je hoeft niet alles te lezen. Je gaat toch ook Netflix niet verwijten dat er een hoop kutseries zijn? Scroll er lekker snel doorheen als iets je niet bevalt. Een forum is geen geschikte plek voor een meningenballotagecommissie.

De komkommertijd is er natuurlijk de onderliggende oorzaak van dat topics van het Rechte Pad afdwalen. Vreemd om de irritatie daarover te projecteren op een individuele prikker.
El Chaba 03 juni 2020 13:13
Eens, hup Horsie!!
Frederik D. 03 juni 2020 14:44
Ik hou niet van bijval maar vandaag moet ik jou wel bijvallen. En jawel, ook ik lees lang niet alles van prikbordvriend Horsie. Als mij weer een verhaal over wattages niet boeit, dan sla ik het zonder commentaar over. smiling smiley
Clavan 03 juni 2020 20:21
Kom op mensen. ‘Black lives matter’. Dus ook het gekonkel van onze eigenste Black Beauty.
Horsie is back 03 juni 2020 20:38
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kom op mensen. ‘Black lives matter’. Dus ook
> het gekonkel van onze eigenste Black Beauty.

Ken je klassieken, nonkel Clavan.
Horsie keek alleen maar naar Judy Bowker en welk ander paardenmeisje zei If I (female cyclist) overtake a man I will hear a rapid crunching of gears.


Bron: CW
Clavan 03 juni 2020 21:17
Er zijn mensen die de AmstelPilsRace ook onder de klassiekers scharen ...... hihi scharen .... heb ik nog een kek filmpje van.
valse trage 03 juni 2020 22:24
I LOVE HORSIE.

En wat er nog meer zo leuk is aan Horsie is dat hij heel soms werkelijk uit het niets geweldig gemeen en rancuneus kan doen.
Lig je met je laptop op bed werktuiglijk de lappen tekst weg te scrollen, blijft je halfdichte oog ineens aan een zinnetje haken en dan blijkt er een portie haat jegens een discussiepartner te staan waar je bang van wordt. Even verderop weer de goedmoedige wattages en songteksten.
Horsie is back 03 juni 2020 23:15
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> I LOVE HORSIE.
>
> En wat er nog meer zo leuk is aan Horsie is dat hij heel soms werkelijk uit het niets geweldig gemeen en rancuneus kan doen. Lig je met je laptop op bed werktuiglijk de lappen tekst weg te scrollen, blijft je halfdichte oog ineens aan een zinnetje haken en dan blijkt er een portie haat jegens een discussiepartner te staan waar je bang van wordt. Even verderop weer de goedmoedige wattages en songteksten.

With half-damp eyes Horsie stares in the VT bedroom filled with blue light
Ten thousands euro at a drop of a hat
Horsie will give it all gladly if he could understand what VT is talking about
valse trage 04 juni 2020 00:13
Will there ever be a boy born who can swim faster than a shark?

Wat heb je eigenlijk met Bromerta gedaan, Horsie?
Horsie is back 04 juni 2020 01:32
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Will there ever be a boy born who can swim faster
> than a shark?
>
> Wat heb je eigenlijk met Bromerta (was het nou met een é of een à) gedaan, Horsie?

Goeddoeme, ik slaap niet eens, maar is dit al een hallucinatie? hot smiley
Luijt 04 juni 2020 10:04
En nog een duit in het zakje van Appie Tinkerbel. De man die mij meestal verwijt zijn teksten verkeerd te lezen.
Van mijn part kladdert het peerd dit hele prikbord vol en buitelen jullie gezellig over elkaar heen in liefkozende één-tweetjes.
Ik hoop vurig dat iedereen aan boord blijft hier, ook die mallerd die zich Horzie noemt, of zoiets.
Luijt 04 juni 2020 10:10
Maar goed, in die tours van 2016 en 2017 dus he, daar zaten toch wel wat vreemde vogels in de uitslagen: Yates, Kreuziger, Reichenbach. Dat soort lieden.
ik hoop van harte dat de UCI zich niets gelegen laat liggen aan het verbod van AP en gewoon aan de slag gaat.
Luijt 04 juni 2020 10:19
Ik sta te dik.
Clavan 04 juni 2020 10:42
Tiesj en Serge op plek 19 en 20 in algemeen klassement.
Prikdude 04 juni 2020 13:55
Bardet is van podiumklant in die twee jaren ook snel geïmplodeerd naar halfbakken meefietser. Louis Meintjes? Barguil in 2017. Van kwakkelend talentje naar Rasmussen-achtige bergtiran.
Luijt 04 juni 2020 17:25
Belgen ook nog, dus dan weet je het wel.
Orakel 04 juni 2020 22:15
Maar ja... Na etappe 18 hoopten we nog op een uitglijder van Froome, zodat Mollema de Tour kon winnen. 2016 was zo’n jaar dat de treintjes bergop te snel gingen om aan te vallen, maar te traag gingen om een Yates en Meintjes te lossen.
valse trage 04 juni 2020 23:36
Ik mis jullie battles, Horsie.

Het was voor mij alsof één iemand in het Nederlands en één iemand in het Chinees mekaar stonden uit te schelden. Hilarisch grinning smiley
Horsie is back 05 juni 2020 12:37
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik mis jullie battles, Horsie.
>
> Het was voor mij alsof één iemand in het
> Nederlands en één iemand in het Chinees mekaar
> stonden uit te schelden. Hilarisch grinning smiley

U bedoelt met Bromertá? Ik soms ook nog wel. Zonder meer een intelligente knaap, waarbij Horsie zijn Leitmotiv Intelligenz schützt nicht unbedingt vor Dummheit kon uitleven. Met name zijn creatie of beter de manier waarop hij zaken dacht te kunnen interpreteren van de Perfecte Cyclist was havermout in de pap. Wel jammer, dat menige prikker daaraan (niet de havermout) een wattage syndroom heeft overgehouden, dat echter nog vaak geprojecteerd wordt op Horsie.
valse trage 05 juni 2020 23:21
Precies ja. Ondanks dat jullie water en vuur waren, sta je hier nu vrijwel alleen in de slag om de Watts.
Prikdude 06 juni 2020 17:04
Het zou dus evengoed over auto's, velocipide wedstrijdjes door mongooltjes, bolderkarren, dikke banden races of klokken kunnen gaan. #wielerprikbord

Prima als er af en toe een teefjesrace wordt uitgelicht en helemaal als er ook wat reacties op komen, maar in de praktijk is het merendeel er gewoon niet zo in geïnteresseerd.
valse trage 06 juni 2020 18:01
Inderdaad Prikdude, bij gebrek aan koers gaat het (voor sommigen helaas) alle kanten uit.
Maar als jij nog een goeie Steven Kruijswijk-mop hebt, laat maar horen!
Andere Peter 06 juni 2020 18:26
Je geeft er geen enkele blijk van, mijn tekst te hebben gelezen.

:-)
Prikdude 06 juni 2020 19:02
Offforumtopics zijn vaak prima topics. Verder ken ik alleen een enorme dijenkletser over een astronaut, kosmonaut en taikonaut die naar TOI 700 d gingen, maar die bewaar ik voor een topic over Jelle Vanendert.
valse trage 06 juni 2020 20:16
grinning smiley ik kan niet wachten! Alhoewel, sommige verhalen blijven misschien ook beter niet nader verklaard, maar overgelaten aan de verbeelding...

even opgezocht:

TOI 700 d: Een recent ontdekte Aarde-achtige exoplaneet (~1.72x aardmassa) die circuleert rond een rode dwerg (TOI 700) op ong. 100 lichtjaar.
Jelle Vanendert: Rijdt tegenwoordig voor Bingoal-Wallonie Bruxelles

weer 2 dingen geleerd dankzij offtopic-nonsens. Danku forum-kameradski!
Curzio 07 juni 2020 10:26
Als dit het 'wielenprikbord' zou zijn dan had je gelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen