Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema verlengt met 2 jaar bij Trek-Segafredo

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 15 juni 2020 15:41
Van Nu.nl:
Bauke Mollema heeft zijn contract bij Trek-Segafredo maandag met twee jaar verlengd. De 33-jarige renner ligt nu tot het einde van 2022 vast bij de ploeg waarvoor hij al ruim vijf jaar rijdt.

"Het had mijn absolute voorkeur om langer bij Trek-Segafredo te blijven en gelukkig dacht de ploeg er hetzelfde over", zegt Mollema in een persbericht. "Ik krijg veel vertrouwen van het team en de sponsor en we hebben samen veel mooie momenten meegemaakt. Ik weet zeker dat we ook de komende jaren succesvol zullen zijn."

De Nederlander begon zijn carrière bij Rabobank, waarna hij in 2015 overstapte naar Trek-Segafredo. Hij boekte tot nu toe tien zeges namens de Amerikaanse formatie, met als hoogtepunten de winst van de Ronde van Lombardije in 2019 en een etappezege in de Tour de France van 2017.

"Bauke is een van boegbeelden van Trek-Segafredo", aldus teambaas Luca Guercilena. "Hij zorgt altijd voor goede resultaten en we geloven dat zijn stijl van koersen perfect past bij ons team. Hij blijft altijd vechten en is daarom een rolmodel voor onze jongere renners. We zijn trots dat hij ook de komende jaren voor ons rijdt."

Mollema reed dit seizoen pas drie koersen, omdat de coronacrisis het wielerjaar in maart stillegde. De klimmer richt zich de komende maanden op het klassement in de Tour de France, goede resultaten in de Ardennenklassiekers en op ritzeges in de Vuelta a España.

--------------

Heeft in zijn carrière tot nu toe een mooie erelijst bij elkaar gefietst, met Lombardije vorig jaar als absoluut hoogtepunt.
Laat hem nog maar een paar jaar mooie dingen doen. Ik vind het zonde dat hij voor de Tour kiest dit jaar, had liever gehad dat hij vol voor de Giro ging met dit matige deelnemersveld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2020 15:41 door Eindhovuh.
Eddy Veen 15 juni 2020 19:14
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het zonde dat hij voor de Tour kiest dit
> jaar, had liever gehad dat hij vol voor de Giro
> ging met dit matige deelnemersveld.

Hij wil vast niet naar huis gereden worden door Evenepoel.
Eindhovuh 15 juni 2020 19:16
Ik hoopte eigenlijk door 2 topics te openen weer eens lekker over wielrennen te kunnen praten.
Slimmerd 15 juni 2020 19:30
Denk toch dat Nibali iets meer te zeggen heeft dan Mollema..
Eindhovuh 15 juni 2020 19:55
Ach ja, dat is dezelfde ploeg natuurlijk.
Ottie 15 juni 2020 20:22
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk toch dat Nibali iets meer te zeggen heeft dan
> Mollema..

Met Pieter Weening als meesterknecht in de Giro!
Sub Culture 15 juni 2020 21:43
Bij Trek Segafredo hebben ze geen kaas gegeten van renners op het juiste moment laten gaan.
Porte, Nibali, Mollema en recent nog eens Weening aantrekken.
Luijt 15 juni 2020 22:24
Bauke is top. Fijn dat ie weer een mooi contract heeft gekregen.
Luijt 15 juni 2020 22:28
Fijn voor Remco dat Bauke de Giro niet rijdt.
El Chaba 15 juni 2020 22:37
Ik zou dit nog eens goed teruglezen als ik jou was.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2020 22:38 door El Chaba.
Eddy Veen 16 juni 2020 06:41
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoopte eigenlijk door 2 topics te openen weer
> eens lekker over wielrennen te kunnen praten.


Ik tel af naar de Strade Bianche, nog 46 dagen. Dan kan er weer echt lekker over wielrennen worden gepraat.
Tinuz 17 juni 2020 02:44
Slimme broodrenner met af en toe een staaltje superbe.
Eqquipo 17 juni 2020 22:06
Mooizo. Goede match gebleken Mollema en Trek.
Hup Bauke!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen