Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Terpstra hard gevallen

Gepost door Erik S. 
Erik S. 16 juni 2020 19:06
De vriendin/vrouw van Niki Terpstra post op Instagram dat Niki hard is gevallen, buiten levensgevaar is maar wel een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven. Zonde, was volgens mij goed op weg richting de herfst, wat qua koersen ook weer een voorjaar is.
Clavan 16 juni 2020 19:24
Klaplong, gebroken sleutelbeen en wat ribben hoorde ik.
veluweracer 16 juni 2020 19:36
Het ongeluk blijft hem achtervolgen. Die is al vaker slecht terechtkomen. Zijn seizoen lijkt me naar de vaantjes. Ocharme toch.
valse trage 16 juni 2020 19:42
Nondedju! Sinds hij bij Direct Energie rijdt, lijkt de pech hem te achtervolgen...
lodjan 16 juni 2020 19:59
Geen paniek. De Ronde en De Hel zijn pas eind oktober (als ze doorgaan). Dat haalt ie wel. Ter voorbereiding kan ie BinckBank nog wel rijden.
lodjan 16 juni 2020 20:21
Terpstra was met een tweetal renners achter de scooter aan het trainen tijdens een souplessesessie toen in de buurt van Lelystad ineens ganzen de weg overstaken.

“In een poging om een botsing te vermijden, dook hij met een hoge snelheid weg, raakte van de weg af en vloog via het talud een diepe greppel in waar hij met zijn borstkas vol tegen een rotsblok eindigde”, aldus Ramona Terpstra-Van der Lecq in een reactie aan onze redactie. (Nieuwsblad)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2020 20:22 door lodjan.
Tinuz 17 juni 2020 02:50
Wanny 17 juni 2020 11:32
In het najaar alweer top zijn zou wel bijzonder snel zijn, als je hoort wat de schade is. Waarschijnlijker is dat we dit seizoen weinig meer hoeven te verwachten van Terpstra.

Voor zijn ploeg ook een flinke klap. Die hebben qua resultaten nog niks aan hem gehad.
lodjan 17 juni 2020 13:46
Terpstra dit seizoen mogelijk toch nog in actie na harde klapper

Niki Terpstra kan dit seizoen mogelijk toch nog in actie komen. De 36-jarige Noord-Hollander heeft volgens de dokter van zijn Franse ploeg Total Direct Énergie tien tot twaalf weken nodig om te herstellen van z’n zware cr,ash gisteren tijdens de training bij een rondje om het Markermeer. Terpstra moest uitwijken voor een overstekende groep ganzen en knalde op een rotsblok.

AD
Luijt 17 juni 2020 14:17
En op de dijk van Enkhuizen naar Lelystad nog wel. Niet echt een plek waar vaak gevallen wordt.
Klote voor Niki.
Eindhovuh 17 juni 2020 15:13
36 jaar, straks al een jaar niet serieus gekoerst als de echte koersen starten, zonder de begeleiding van Lefevere c.s., ik zie het somber in.
veluweracer 17 juni 2020 15:29
Einde carrière voor hem?
Eqquipo 17 juni 2020 22:10
Oef, wat een nare val en ellende voor Terpstra en een lange weg naar herstel te gaan.
Pyama 18 juni 2020 09:02
Inderdaad, de ploeg geeft weinig succes met buitenlandse kopmannen. Ik denk eerder al aan het avontuur met Beloki.
Eindhovuh 18 juni 2020 09:07
Beloki. Was dat jaar mijn hoop om Armstrong te verslaan, zat in mijn beleving er dichtbij toen, voor zijn val.
Prikdude 18 juni 2020 14:06
2003? Leukste Armstrongtour waarschijnlijk. Beloki had echter nooit de Tour gewonnen. Een talentloze pannenkoek zonder poedersuiker, dat was het.
Wel Mayo on speed en Ullrich was voor de verandering eens in orde, helaas had hij de start gemist. Geile valpartijen (vooral op die van Beloki is het nog maandelijks hard afsjorren) en iets wat maar weinig mensen beseffen: Jan Boven was de beste Nederlander dat jaar. Beter nog dan Olga Commandeur of zelfs Karl Noten.
Eindhovuh 18 juni 2020 14:37
2003 was de Tour waarvan Armstrong na afloop zijn niveau onacceptabel vond. Zeer sympathiek om dat als winnaar te zeggen.
Beloki was de jaren daarvoor op gepaste afstand steeds iets dichterbij gekomen. Ik was fan. De dag voor zijn val bleef hij bij het groepje Armstrong op Alpe D'huez.
Ik was ook voor Ullrich overigens, maar die deed zichzelf weereens de das om.

Knaven maakte zijn erelijst voor iemand van zijn kwaliteit compleet die Tour.
Prikdude 18 juni 2020 16:44
De Servais Knaven die meer monumenten heeft gewonnen dan Sir Miguel Huerta? Dat moet je eens hardop zeggen: Servais Knaven heeft meer monumenten gewonnen dan Michael Boogerd. Wat is het toch een heerlijk oneerlijke wereld.

Anderzijds heeft Servais hem waarschijnlijk een keer of 5000 minder ergens in gehangen dan mooiboy Boogie. Servais, die is vast nog maagd. Een dichter schreef ooit: een door Gargamel tot leven gewekt potje bacteriën met een haaienvin op het lekke dak. Men wist gelijk dat het over Knaven ging.

Zou Terpstra z'n erelijst ook ooit compleet maken met een Touretappe? Of is z'n erelijst daar veel te mooi voor?
Eindhovuh 18 juni 2020 17:15
Bij Terpstra gaat dat niet meer gebeuren. Maar zijn erelijst lijkt me al mooi genoeg. Al is mijn kinderachtige fascinatie met erelijsten waarschijnlijk veel groter dan die van de meeste profs zelf.
valse trage 18 juni 2020 23:25
Ik was dabei op de Alp in 2003, man man wat een opwinding! Mayo en Beloki die Armstrong bestoken! En ik zal nooit de waanzinnige blik vergeten in de ogen van de achterop diezelende Ullrich met in zijn stampende kielzog een slinger wapperende lijken (waaronder Boogie). Geen fan van Beloki, maar sowieso een stuk liever dan die Livestrongyank.
Andere Peter 21 juni 2020 10:47
Klopt hoor. Ik denk dat Beloki's winstkansen achteraf groter worden ingeschat door de dramatiek van die val. En dat ze vooraf te groot werden ingeschat dan het 'iets-anders-dan-Armstrong-effect'. Dat trad op bij alle reeks-winnaar.

Maar Beloki had één ding voor op bijna alle andere renners. Zijn naam. Joseba Beloki. Klinkt als een klok in alle talen. Damn goeie winnaarsnaam.
Eindhovuh 21 juni 2020 19:16
Het was we de minst inponerende Armstrong in de reeks.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen