Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roglic wint eerste UCI-wedstrijd

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 21 juni 2020 18:09
Sloveens kampioen

De Jumbo's staan op scherp. smiling smiley Schrijf ik vanachter mijn Jumbo-maaltijdje.

Vier keer, uh vijf keer al, bekeken door mijzelf.Uh, zes maal.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2020 18:14 door Frederik D..
Eqquipo 21 juni 2020 19:27
Hier met zonder-mondkapjes foto. Mohoric 3de en good old Jani nog 4de.

[sporza.be]

En zomaar weer eens op cq-ranking kunnen klikken!
Volledige uitslag: [cqranking.com]
tvm 22 juni 2020 07:10
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hier met zonder-mondkapjes foto. Mohoric 3de en
> good old Jani nog 4de.

En nu de hamvraag: welk shirtontwerp gaan ze bij TJV aan Roglic meegeven?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2020 07:11 door tvm.
Eindhovuh 22 juni 2020 07:55
Hopelijk gewoon volle bsk de vlag ipv zo’n minimalistisch truitje.
Frederik D. 22 juni 2020 08:14
... en Nys wint en VDP verliest in een kutwedstrijdje:
kutwedstrijdje



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2020 08:15 door Frederik D..
Slimmerd 22 juni 2020 09:33
Gezien de trui van Grondahl verwacht ik ook wel dat Roglic een dergelijk ontwerp krijgt
Meneer 60% 22 juni 2020 10:44
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------

> En zomaar weer eens op cq-ranking kunnen klikken!
> Volledige uitslag:
> [cqranking.com]

Alle finishers in verschillende tijden. Dat soort uitslagen, daar houd ik van.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2020 10:45 door Meneer 60%.
Eindhovuh 22 juni 2020 11:09
En wat een top 10 voor een landje met 2 miljoen inwoners, indrukwekkend en ongeëvenaard denk ik. Niet allemaal wereldtop natuurlijk, maar als Roglic, Pogacar, Mohoric, Polanc, Tratnik, Novak en Bole als team zouden starten in de Tour heb je een heerlijk team.
Horsie is back 22 juni 2020 16:23
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://www.nu.nl/wielrennen/6059503/roglic-p
> akt-sloveense-titel-op-de-weg-in-eerste-uci-koers-
> sinds-coronacrisis.html]Sloveens kampioen[/url]
>
> De Jumbo's staan op scherp. smiling smiley Schrijf ik
> vanachter mijn Jumbo-maaltijdje.
>
> Vier keer, uh vijf keer al, bekeken door
> mijzelf.Uh, zes maal.

Toch niet naar dat maaltijdje, zoals in Fawlty Towers, toen er iets op het bord tevoorschijn kwam. grinning smiley
Frederik D. 22 juni 2020 17:03
Zondageten, bijna kant en klaar. Met een aldiwijntje. En een gezonde Aldi-salade.
Ulrich A. Boschwitz 23 juni 2020 15:38
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... en Nys wint en VDP verliest in een
> kutwedstrijdje:

Quote

Zelfs superfan Jaak kan niet geloven dat Thibau Nys profs klopt: "Man, man, man"

Jaak Cypers kon zijn geluk niet op tijdens de Slag om Balenberg. Thibau Nys (17) klopte in Baal de profrenners. "Laat hem de beloftecategorie maar overslaan", oppert Nys-fan Jaak in al zijn enthousiasme.

"Had hem al 4 maanden niet gezien"
Publiek was vorige week niet toegelaten op de Balenberg, voor Jaak maakte de familie Nys graag een uitzondering. "Het was al 4 maanden geleden dat ik hem nog gezien had: van de laatste veldrit", vertelt hij tijdens het eerste onderdeel van de driekamp.

Winnaar van het rondje draaien en keren in het bos: Thibau Nys. "Technisch rijdt Thibau geweldig. Ik zie hem op het podium eindigen", glundert Jaak. "Winnen wordt iets anders. Al zal Van der Poel zich waarschijnlijk wat inhouden met het oog op het wegseizoen."

Ook op de klim in het zand triomfeert Nys junior. Jaak: "Ik wist dat hij ver zou geraken, maar dat hij ook dit onderdeel wint? Neen, zeker niet tegen de profs."

"Niet te geloven"
De ontknoping nadert in het Sven Nys Cycling Center. Om te eindigen moeten de deelnemers een korte tijdrit afleggen. "Thibau doet dat graag", weet Jaak, "maar of hij 3 op 3 scoort? Dat denk ik niet."

Jaak krijgt ongelijk, want in de chronorit klopt Thibau Nys wereldkampioen Mathieu van der Poel met ruim 2 seconden. "Man, man, man... niet te geloven", kraamt de superfan zielsgelukkig uit. "Mijn dag is geslaagd!"

"Laat hem de beloftecategorie maar overslaan. Dat hij meteen naar de profs overstapt", stelt Jaak in al zijn enthousiasme nog voor.


[sporza.be]

Zou Thibau ook de overstap naar de weg overwegen? Dat zou ik mooi vinden want deze jongen is zo enorm talentvol dat hij op de weg een mooie carrière kan uitbouwen met vele zege's in de grote koersen. Maar aan de andere kant is het kleine België in het wielrennen op de weg natuurlijk al erg dominant. België staat eerste op de UCI ranking en met de vele jonge talenten die dat landje nu vertegenwoordigen op WT niveau (Evenepoel, Laurentius, Van Wilder, Vermeersch, Thijssen, Vanhoucke, Van Moer, Dewulf, en Vansevenant) is er niet echt nood aan een overstap. En als Thibau alleen voor het veld kiest dan is België naast de weg ook in het veld de beste natie en dat is ook wel wat waard.
Slimmerd 28 juni 2020 14:41
Zijn 2e wedstrijd verliest hij, de Sloveense I.T.T. wordt door Pogacar gewonnen.

1. Pogacar
2. Roglic 9"
3. Polanc 1'46
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen