Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK tijdrijden op de laatste dag van de Tour: 20 september

Gepost door lodjan 
lodjan 27 juni 2020 14:12
Onbegrijpelijk. Geen Roglic, Dumoulin en andere toptijders aan de start. Wordt een duel Dennis - Evenepoel.
Slimmerd 27 juni 2020 14:14
Ben je wat nieuwsachterstand aan het inhalen ofzo?

P.s. Werking rijdt bij Trek tegenwoordig the finger smiley
Sub Culture 27 juni 2020 14:17
Hoezo onbegrijpelijk, een volgepropte kalender in het najaar noopt nu eenmaal tot dit soort situaties.
Daar treft niemand schuld aan, het is nu eenmaal zo.

Er zullen zo nog wel races zijn waarbij protagonisten niet aan de start kunnen staan door overlapping.

Ben al blij dat het WK doorgaat in Zwitserland. (vreemd dat daarover geen topic werd geopend hier)
Sub Culture 27 juni 2020 14:18
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben je wat nieuwsachterstand aan het inhalen
> ofzo?
>
> P.s. Werking rijdt bij Trek tegenwoordig the finger smiley

Is dat Dieter Werking?
Slimmerd 27 juni 2020 14:24
Weening zolang niet gebruikt blijkbaar, dat autocorrect hem Werking gaat noemen
lodjan 27 juni 2020 14:36
Alleen maar goed nieuws voor kopman Remco: “Hij is blij is dat WK in Zwitserland effectief doorgaat”

De beslissing is gevallen: de Zwitserse tandem Martigny-Aigle organiseert van 20 tot 27 september wel degelijk het WK wielrennen op de weg. En dat is goed nieuws voor Remco Evenepoel, die er een parcours op maat vindt én die voor het WK tijdrijden heel wat concurrenten ziet wegvallen. Zij rijden op zondag 20 september immers de slotrit van de Tour de France.

Bondscoach Rik Verbrugghe is vooral blij dat er een besluit is genomen. “Een land als België kan tegenwoordig op elk type parcours een kandidaat-winnaar naar voren schuiven”, aldus Verbrugghe. “Maar ik ben toch blij dat het Martigny is gebleven. De klimmers mogen ook iets hebben, hé.”

Maar het WK valt nauwelijks een week na het einde van de Tour. “Geen probleem”, vindt Verbrugghe. “Zoals vroeger de Vuelta werd gebruikt om goed te zijn op het WK, zal nu de Tour als ideale voorbereiding dienen. Met dit verschil dat niemand de Tour zal verlaten om fris te zijn.”

Met Remco Evenepoel beschikt Verbrugghe over een kopman die de Tour niet rijdt. Bovendien mag de Brabander op zondag 20 september, wanneer het Tourpeloton Parijs binnenrijdt, strijden om de wereldtitel tijdrijden. “Het is jammer dat de slotetappe van de Tour samenvalt met het WK tijdrijden”, vindt Verbrugghe. “Veel van mijn potentiële WK-kandidaten zullen in de Tour starten en niet met de intentie om voortijdig af te stappen. Dus zal ik mijn selectie moeten aanpassen. Of de kansen van Remco nu verhogen? Hij heeft sowieso veel kans, maar ik ga er vanuit dat Rohan Dennis er alles aan zal doen om zijn titel te verdedigen, zelfs als hij de Tour rijdt.”

Mixed Relay

Aangezien tijdens het WK ook nog eens het BK op de weg wordt georganiseerd, is er wel een probleem voor de Mixed Relay, één dag na de titelstrijd in Anzegem. “Het plan was om een topteam op te stellen”, aldus Verbrugghe. “Dat had ons een grote kans gegeven op een medaille. Maar ik ga ervan uit dat zowel de mannen als de vrouwen de voorkeur zullen geven aan de nationale titelstrijd.”

De selecties zullen nog niet meteen worden bekendgemaakt. “De tijdrijders zou ik graag al iets vroeger op de hoogte willen brengen. De wegselectie zal vermoedelijk op 10 september bekend worden gemaakt. Dat is tijdens de Tour, maar we kunnen moeilijk wachten en we moeten bepaalde deadlines respecteren.”

Renners ook tevreden

Remco Evenepoel liet via ploegwoordvoerder Ward Callens weten dat hij “blij is dat Martigny effectief doorgaat”’. Anderzijds wil hij nog niet te veel op de feiten vooruitlopen, want uiteindelijk is het nog veraf. Of hij het BK rijdt, zal beslist worden tijdens de ploegstage in San Pellegrino, waar de koersplannen worden verfijnd.

En habitué Greg Van Avermaet? “Ik zou er graag bij zijn, ook al is het niet mijn type parcours”, klinkt het. “Het zou niet enkel mijn veertiende opeenvolgende WK zijn, ik denk ook dat ik de ploeg ervaring kan bijbrengen. Ik zou graag een luitenant zijn die zich uitslooft voor de anderen.”

Door Guy Van Den Langenbergh en Hugo Coorevits
lodjan 27 juni 2020 14:39
Ze kunnen natuurlijk zondag de relay rijden en op woensdag of donderdag de ITT, zoals vroeger gebruikelijk was.
lodjan 27 juni 2020 14:42
Nee, geen nieuwsachterstand. Het is nu nieuws dat het WK definitief in Zwitserland plaats zal vinden, én dat ze de ITT niet willen verzetten naar donderdag (ondanks dat het samenvalt met de slotdag van de Tour).
Prikdude 27 juni 2020 14:52
Het is wat merkwaardig dat ze er toch aan hebben vastgehouden, maar dat Roglic, Thomas, Froome, en Dumoulin nu niet verleid worden om zich niet volledig op de wegrit te focussen is alleen maar goed. De suffe tijdrit was waarschijnlijk toch alleen maar tussen Dennis en Evenepoel gegaan.
Vlaflip76 27 juni 2020 15:08
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben al blij dat het WK doorgaat in Zwitserland.

Ik begrijp nog steeds niet waarom het WK wel doorgaat
Is de UCI niet tevreden met de huidige kampioenen? En wiilen ze hen geen podium geven? Zsm een ander graag!

In die overvolle 3 maanden past niet ook nog een WK m.i.
Surplace op souplesse 27 juni 2020 15:13
Dus de regenboogtrui is heilig, maar het WK zelf niet? Grondig wielerpurisme.
lodjan 06 juli 2020 22:50
Dumoulin aast op tijdritzege in Tour en mist daardoor WK tijdrijden - [nos.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen