Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bol en Nieuwenhuis in Tourselectie Sunweb

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 01 juli 2020 11:00
Team Sunweb voor Tour de France 2020
Søren Kragh Andersen
Nikias Arndt
Tiesj Benoot
Cees Bol
Marc Hirschi
Joris Nieuwenhuis
Jasha Sütterlin
Nicholas Roche

Team Sunweb voor Giro d’Italia 2020
Nico Denz
Chris Hamilton
Jai Hindley
Wilco Kelderman
Michael Matthews
Sam Oomen
Casper Pedersen
Martijn Tusveld
Eindhovuh 01 juli 2020 11:05
Dit moet wel de zwakste Tourselectie van alle deelnemers zijn.
Hebben ze Giro en Tour niet omgedraaid?
Heisenberg 01 juli 2020 11:08
Benoot en Kragh Andersen waren verrassend sterk in Parijs-Nice. Hirschi was vorig jaar erg strek in het najaar en Bol is op dit moment een goede B-sprinter. Ik denk dat deze ploeg best een leuke Tour gaat hebben. Het is duidelijk dat ze in het hooggebergte / voor het klassement geen hoofdrol gaan spelen, maar dat geldt vermoedelijk voor de helft van de deelnemende ploegen.

Edit: en als Ineos en Jumbo veel op elkaar en de directe concurrenten gaan letten, komen er kansen zat voor aanvallers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2020 11:09 door Heisenberg.
Eindhovuh 01 juli 2020 11:22
We hebben het hier wel over de Tour de France he.
Benoot is een hele goede renner. Hirschi had een paar goede resultaten en is nog jong, maar heeft in de Tour niet zo veel te zoeken. En Kragh A. zou een sterke knecht voor Oomen kunnen zijn, maar gaat in de Tour hooguit kunnen vrijbuiten. Bol is inderdaad een leuke B sprinter.
Waarom geen Matthews, Oomen en Kelderman.

Ik zie straks in de Tour weinig mindere teams, bijna ieder team heeft of een echt betere sprinter of een betere klassementsman.
Vergelijkbaar matig:
B&BVital(Coquard, Rolland),
NTT (Kreuziger, Meintjes, Nizzolo)
Total direct energie: Calmejane, Taaramae, Bonifazio).
Heisenberg 01 juli 2020 11:56
Kelderman is een betere klassementsrenner dan Benoot (Oomen misschien ook wel), maar heeft toch niets te zoeken in een strijd tussen Bernal, Quintana, Roglic, Pogacar, Pinot en veel andere toppers. Hem zie ik daarom veel liever in de Giro. Daar heeft hij vooraf een veel reëlere kans op de top-3/-5/-10.

Matthews had ik overigens ook wel in de Tour verwacht. Zeker omdat hij een zo sterk klimmende sprinter is.
Slimmerd 01 juli 2020 12:09
Matthews maar vast noteren voor het Canadese tweeluik dan zeker...
Sub Culture 01 juli 2020 12:14
Benieuwd of Oomen zijn niveau van weleer haalt.
Kelderman is volgens mij in staat podium te rijden in de Giro en behalve wat polderboeren zal geen kat het door gehad hebben.
Heisenberg 01 juli 2020 12:23
Nee, aldus het artikel op Wielerflits:

Na het vertrek van Tom Dumoulin is Bling Matthews de absolute kopman van Team Sunweb. “Met Michael mikken we op een zege een de lastigere sprints”, vertelt sportief directeur Rudi Kemna daarover. Hij kruist in die etappes de degens met boezemvriend Peter Sagan, die ook de Giro d’Italia betwist. Dat betekent dus geen nieuwe kans op een groene trui voor Matthews en ook geen Vlaamse klassiekers.

In plaats daarvan zal de sterke Australiër met dezelfde kern renners een serie wedstrijden afwerken, net zoals de kern van de Tour de France dat doet. De ‘Giro-ploeg’ gaat na een hoogtestage in het Oostenrijkse Kühtai richting de Ronde van Polen, de Ronde van Lombarije, een hoogtestage en Tirreno-Adriatico. Daarna wacht dus de Giro. Matthews is overigens de enige renner die een uitstapje maakt: hij zal ook Milaan-San Remo betwisten.
Heisenberg 01 juli 2020 12:25
Voorselectie Team Sunweb voor Vuelta a España 2020
Asbjørn Kragh Andersen
Thymen Arensman
Alberto Dainese
Mark Donovan
Felix Gall
Chad Haga
Robert Power
Nicholas Roche
Martin Salmon
Michael Storer
Florian Stork
Ilan Van Wilder

Over een B-ploeg voor een grote ronde gesproken.
Sub Culture 01 juli 2020 12:41
Van Wilder in de Vuelta zou wel leuk zijn.
Nog niet veel gekoerst dit seizoen maar wel prima profdebuut in een sterk bezette Algarve.
De zwarte trui 01 juli 2020 12:55
Slim toch. Kwa klassement kunnen ze in de Giro meer potten breken dan in deze Tour
Eindhovuh 01 juli 2020 13:13
Tja, maart qua publiciteit niet. Tenzij je hem wint.
Slimmerd 01 juli 2020 13:50
Nog niet veel gekoerst, geldt dat niet voor het hele peloton!
Luijt 01 juli 2020 14:11
Leuk voor Cees, maar als ploeg spugen ze op de tour.
Brieske 01 juli 2020 15:01
Wat een bagger team zeg. Kunnen beter afvaardiging van de Prikbord boys sturen...

Groet
Sub Culture 01 juli 2020 15:09
Het zijn grote wielerrondes, niet de paralympics.
Clavan 01 juli 2020 15:51
De GayGames zijn pas in 2022 in Hongkong. ...... als het dan nog mag daar!
Tinuz 01 juli 2020 16:18
Benieuwd naar de tandem Bol-Casanova in de Tour. Zou wel eens kunnen verrassen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2020 16:24 door Tinuz.
Prikdude 01 juli 2020 16:40
Sinds Sunweb de sponsor is start men elk jaar met de beste ploeg in de Giro. Bedrijf niet actief in Italië toch?

(2018 was de Tourploeg sterker, maar qua klassementsinzet verdeeld)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2020 16:46 door Prikdude.
Slimmerd 01 juli 2020 16:58
Casanova?

Ik mis waarschijnlijk een grap, maar verklaar, op wie slaat dit?
Prikdude 01 juli 2020 17:01
Slimmerd 01 juli 2020 17:18
Uiteraard..eye rolling smiley

Een veldrijder extra in de Tour..
Tinuz 01 juli 2020 17:44
Slaat op Jorissimo, uiteraard.
Frederik D. 01 juli 2020 18:35
Ik hou ook mijn hart vast. Ik zou haast roepen: leve Hong Kong. Eigenlijk wil ik demonstreren voor (plaatsbepaling) de Chinese ambassade voor Hong Kong.
Eqquipo 01 juli 2020 19:18
Oomen wéér niet naar de Tour. Man man. Einde contract zaken wellicht.
Eqquipo 01 juli 2020 19:29
[nos.nl]
Nou, die heeft er zin an.
Prikdude 01 juli 2020 19:38
Ook Matthews heeft er geen moet zin in dubbele gevoelens bij. Een specifiek Girobelang lijkt ondenkbaar, maar dat neurotisch beste kansen opzoeken tegen de wens(en) van de kopman(nen) in, begint bij Sunweb wel heel schrijnend te worden.
Luijt 01 juli 2020 21:09
Wielerprikbord, het is een wielerprikbord!
Horsie is back 01 juli 2020 21:11
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wielerprikbord, het is een wielerprikbord!

Heb dank voor je consistentie, Luijt.
Luijt 01 juli 2020 21:14
Leuke gast die Sam. Heeft wel een beetje pech de laatste jaren. Zeer benieuwd of hij na zn operatie weer helemaal de oude, of nog beter, is.
lodjan 01 juli 2020 21:51
Pyama 02 juli 2020 08:33
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> [nos.nl]
> j-sunweb-er-is-nog-niets-officieel.html
> Nou, die heeft er zin an.

spinning smiley sticking its tongue out
Al eerder gezegd: stelletje koekenbakker daar bij Sunweb.

Mijn Tourselectie:

1. Michael Matthews
2. Nikias Arndt
3. Tiesj Benoot
4. Nico Denz
5. Chad Haga
6. Søren Kragh Andersen
7. Sam Oomen
8. Jasha Sütterlin
Eqquipo 02 juli 2020 12:26
Is die ook einde contract?
Orakel 02 juli 2020 14:19
Matthews wil wederom de grootste wedstrijden rijden, terwijl hij geen veelwinnaar is en juist WINT in de wat kleinere wedstrijden. Milaan San Remo is de perfecte wedstrijd voor hem, maar hij is slechts 1x in dezelfde tijd als de winnaar gefinished. Vlaanderen, Roubaix, Waalse Pijl, Luik heeft hij pogingen ondernomen, maar nooit echt kans gemaakt op de overwinning. Waar doet Matthews het dan wel goed? In Canada (tegen een iets minder zware tegenstand) en hij kan natuurlijk goed scoren in mooie wedstrijden als Tirreno, Romandië, Zwitserland, Baskenland, Catalonië, etc. Ik snap wel dat je liever 5 extra overwinningen hebt dan een 8e plek in een klassieker of Touretappe (dat laatste kunnen Bol en Arndt ook).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2020 14:20 door Orakel.
Eindhovuh 02 juli 2020 14:55
Met je eens met betrekking tot de klassiekers. Maar Matthews heeft een groene trui, en 3 etappes in de tour gewonnen, en nog 5 ettappes in de overige grote rondes. Dus om hem nu op lijn van Bol en Arndt te zetten is overdreven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen