Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome heeft nieuwe ploeg

Gepost door Prikdude 
Prikdude 09 juli 2020 16:31


Het hing al een tijdje in de lucht. Vanaf einde seizoen tot einde carrière. Vooralsnog staat hij nog op de startlijst van de Tour voor Ineos.
Eqquipo 09 juli 2020 22:51
Froome, hoe zou het daar mee gaan. Terug op oude niveau? Ik ben zeer benieuwd. Mocht m volgend jaar voor zijn nieuwe ploeg nog kunnen vlammen in de Tour zou dat voor de spankracht een welkome move zijn! Nu ja, eerst maar eens terug koersen allemaal. Nog 2 weken tot de eerste .1 koers
Andere Peter 10 juli 2020 01:27
Zo, het is hier qua discussie wel even losgegaan zeg... eye rolling smiley
Sub Culture 10 juli 2020 07:37
15 miljoen euro verdienen op 3 jaar tijd als 35-jarige, je zou, Froome zijnde, dom moeten zijn er niet op in te gaan.

Vraag is of Froome de komende jaren nog in staat mag worden geacht mee te doen voor de overwinning in een grote ronde (vermoed van niet).
Ook is hij vrij karig omringd, Dan Martin intussen ook duidelijk over zijn hoogtepunt heen.
Eindhovuh 10 juli 2020 08:18
Ja als dit seizoen al blijkt dat hij nooit meer de oude wordt is dit wel een erg dik contract.
Slimmerd 10 juli 2020 09:36
Misschien omdat hier ook niks over te discussiëren valt...

Renner die al klaar is met zijn carrière naar de nieuwste begraafplaats onder de wielerploegen. Zogenaamd voor de uitdaging...
Bummetje 10 juli 2020 09:38
Froome wordt door velen als saaie renner gezien, omdat hij 4x vrij saai de TDF won. Volgens mij reed hij alleen zo saai omdat zijn ploeg zo sterk was dat hij zich dat kon veroorloven. Froome in een zwakkere ploeg lijkt me juist fantastisch.

Laat hem maar lekker alles of niets gaan spelen a la Contador in zijn nadagen... Of a la zichzelf in die fantastische giro van 2018. Of laat hem maar lekker randje top 10 rijden in het klassement maar ondertussen vooral op ritzeges jagen, heerlijk lijkt me dat.
Horsie is back 10 juli 2020 12:16
"No" and "Not bad" said starchaser insurance wise of bedoelde hij "18,90"?
veluweracer 10 juli 2020 14:35
Bummetje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Froome wordt door velen als saaie renner gezien,
> omdat hij 4x vrij saai de TDF won. Volgens mij
> reed hij alleen zo saai omdat zijn ploeg zo sterk
> was dat hij zich dat kon veroorloven. Froome in
> een zwakkere ploeg lijkt me juist fantastisch.
>
> Laat hem maar lekker alles of niets gaan spelen a
> la Contador in zijn nadagen... Of a la zichzelf in
> die fantastische giro van 2018. Of laat hem maar
> lekker randje top 10 rijden in het klassement maar
> ondertussen vooral op ritzeges jagen, heerlijk
> lijkt me dat.

thumbs up
Orakel 10 juli 2020 16:40
Ik ben (één van de weinigen?) die denkt dat Froome nog een heel erg goed niveau haalt. Minimaal niveau Kruijswijk/Buchmann a la Tour 2019. Het stukje flair en dat stukje dominantie is er denk ik wel af, maar podiummateriaal en als het mee zit kunnen winnen, ja dat vermoed ik wel.
Orakel 10 juli 2020 16:42
Flair is bewust gekozen. Denk eens terug aan 2016 (aanval in de afdaling en op het vlakke met Sagan en Bodnar seconden sprokkelen). Of die lange solo in 2018 Giro vanaf Finestre.
veluweracer 10 juli 2020 17:52
Getuigde van lef en aanvalslust inderdaad die aanval in de afdaling.
Horsie is back 10 juli 2020 19:33
Bummetje Schreef:
-------------------------------------------------------

> Laat hem maar lekker alles of niets gaan spelen a la Contador in zijn nadagen...

Zoals de Mt Everest beklimmen in recordtijd: 7:17:10 met 78 beklimmingen van ruim 0,9 km, in totaal dus 148 km, inclusief afdalingen.
De vraag is uiteraard hoe een echte beklimming, ware die mogelijk, voor eindtijd zou opleveren.
Niettemin is de prestatie van Alberto Contador een bijzonder energie rovende interval training. Toch was het verschil tussen zijn snelste en langzaamste klim bijna 80%. Dan hoef je dus over een integrale klim niet veel illusies te maken, ook al heet je Alberto Contador.

Zonet hoor ik toch Nederlands Sport Babe zeggen, dat sport de belangrijkste nevenzaak van de wereld is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2020 23:08 door Horsie is back.
Horsie is back 10 juli 2020 19:37
De grote vraag blijft natuurlijk onbeantwoord waar dat bordkartonnen stel op de foto naar kijkt. Prikdude geeft al wel een hintje: "Het hing al een tijdje in de lucht". grinning smiley
Clavan 10 juli 2020 22:11
Prikdude 11 juli 2020 01:32
De Mossad Tapering Off Enclave oogt inderdaad niet direct als het beloofde wielerenland waarin Froome nog wat jaren serieus de strijd met de toekomst kan aangaan en pecunia zal wel een rol gespeeld hebben. Anderzijds is het logisch dat hij uit kopmanprincipes weg wilde bij Ineos en heel veel ploegen waar hij die status nog zomaar opgespeld zou krijgen zijn er niet.

Met (naar verluid) Porte, Piccoli, Hermans, Dan Martin, Politt (Greg/Stuyven), Dowsett en/of nog wat verse aanwas kunnen ze een aardig Tourteam om hem heen neerzetten.
Andere Peter 11 juli 2020 01:47
Van wel meer toppers is niet te zeggen waar ze op dit moment staan. Laat staan waar ze in juli 2021 staan. Ik ga graag mee met de gedachte dat Froome, ook als hij geen Tour meer zou kunnen winnen, nog wel een jaar of twee een aantrekkelijke renner zou kunnen zijn. Die lol heeft in ritwinst of in pakweg AGR.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen