Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Onbekende Duitse hellingen

Gepost door Luijt 
Luijt 12 juli 2020 22:37
Rossfeld.
Hoog tijd dat er een volwaardige Ronde van Duitsland komt. Wielrennen leeft hier en je kunt er fijne klimmetjes doen. Grüssgot!
Tjappie2 12 juli 2020 23:36
Ik denk direct aan Pieter Weening!
Horsie is back 12 juli 2020 23:42
De door Luijt genoemde onbekende hellingen kunnen niet voldoen aan de bekende leuze Grüss Gott tritt ein bring Glück herein.
Eindhovuh 13 juli 2020 09:19
Duitsland heeft heel veel te bieden. Opvallend dat het nog zo'n onontdekt gebied is qua wielrennen. Ook op sites over wielerklimmen zijn er relatief weinig cols in Duitsland beschreven.

Weekje in het zwarte woud fietsen lijkt me wel wat.
Bummetje 13 juli 2020 10:59
In de Eifel kun je ook heerlijk fietsen. Vooral wanneer je ook de onverharde paden niet schuwt. En je bent er zo vanuit NL of BE, ook een groot voordeel natuurlijk!
Noot 13 juli 2020 11:39
Ik heb een paar keer in de buurt van Oberstdorf gefietst. Mooi, maar alderbastend steil.
De zwarte trui 13 juli 2020 12:22
Kandel vanuit Waldkirch
Andere Peter 13 juli 2020 18:53
De Obersalzberg in Berchtesgaden heeft een interessante geschiedenis. Steiltegraad vergelijkbaar met je rechterarm schuin omhoog.
Tjappie2 13 juli 2020 18:59
Lijkt me inderdaad iets voor "Wolfpack". Die profileren zich toch al als een soort "Band of Brothers". Shakespeare draait zich om in z'n graf.
Horsie is back 13 juli 2020 23:58
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Obersalzberg in Berchtesgaden heeft een
> interessante geschiedenis. Steiltegraad
> vergelijkbaar met je rechterarm schuin omhoog.

Je zult maar linkshandig zijn. Moest hierom wel lachen. Humor, hè, bijna ondefinieerbaar. Dacht ook meteen terug aan de film, waaraan zelfs Hitchcock gewerkt heeft. De uiteindelijke bevrijding van kamp Berchtesgaden. Bedenk ook, dat ik altijd wel Berchtesgarden in gedachten had, toch wel iets anders dan Hof van Eden. En dan zijn we weer terug bij de epiloog: And there are no truths outside the Gates of Eden.
Leon 14 juli 2020 17:34
In Oppenau heb je ook wat leuke hellingen, kans bestaat wel dat je een eigentijdse Didi Senft met wat ander wapentuig dan een drietand achter je aan krijgt
Luijt 14 juli 2020 22:02
Nu ff niet met die Rambo daar in de bossen. Zou t AP zijn?
Luijt 14 juli 2020 22:07
Hirschbichl, ook ergens daar bij Hitler in de buurt. En dan aan de Oostenrijkse kant via gravel 25% naar beneden.
Die Obersalzberg/Kehlstein hebben vanwege te veel snorren overgeslagen.
Koppizoektwachtwoord 14 juli 2020 23:36
Ik ken überhaupt geen bekende Duitse hellingen. Nou ja, de Elterberg, die is het leukst vanaf de campingzijde. Eerst steil en als je linksaf draait verschrikkelijk vals plat. Luijt kent 'm vast ook wel.
Of dat fijne kuitenbijtertje in Kleef: vanaf de Tiergartenstrasse de Gruftstrasse omhoog richting Gennep. Verder van huis kom ik eigenlijk niet.
Luijt 15 juli 2020 00:02
Tuurlijk kent Luijt die, tenminste dat zegt ie.
Clavan 15 juli 2020 10:23
Ik ga volgende week naar Piemonte. Zijn daar nog onbekende hellingen?
merijntje mortirolo 15 juli 2020 13:07
-
Net zoveel als onbekende wijnen, dunkt mij.

Gewoon fietsen en zuipen dus en ons later eens verlichten.

#veelplezierbaby!
Clavan 15 juli 2020 18:18
Ja maar. Wanneer ik terug ben, inshalla, is het al augustus en mogen we het alleen nog maar over wielrennen hebben. drinking smiley
Luijt 17 juli 2020 00:01
Fauniera, Colle dei Morti,
Misschien niet onbekend, maar wel zo'n beetje de mooiste die ik ooit gezien heb.
Horsie is back 17 juli 2020 11:53
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fauniera, Colle dei Morti,
> Misschien niet onbekend, maar wel zo'n beetje de
> mooiste die ik ooit gezien heb.

Had je voor Horsie niet beter het woord aka kunnen gebruiken? Eén doodsklim is al genoeg hoor!
Frederik D. 18 juli 2020 19:59
Nee. Veluweracer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2020 22:05 door Frederik D..
Luijt 18 juli 2020 23:21
Ik heb de foto's inmiddels gezien. Nu weten we gelukkig welke prikker het was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen