Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Tour?

Gepost door Johan 
Johan 22 juli 2020 17:43
Peiling
Wie wint de Tour de France 2020?
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 139 stemmen ontvangen.
Bernal 39
 
28%
Kruijswijk 7
 
5%
Roglic 26
 
19%
Quintana 4
 
3%
Froome 4
 
3%
Thomas 6
 
4%
Buchmann 0
 
0%
Pinot 6
 
4%
Pogacar 10
 
7%
Alaphilippe 1
 
1%
Adam Yates 0
 
0%
Landa 0
 
0%
Valverde 0
 
0%
Porte 0
 
0%
Mas 1
 
1%
Dumoulin 10
 
7%
Een ander 2
 
1%
Geen, Tour wordt niet verreden 23
 
17%



Wat een rust hier. Nog een week of 5, jongens.
Tijd voor wat eerste bespiegelingen. Wie wint deze editie?
Eindhovuh 22 juli 2020 17:50
Zullen we de eerste koersen vooraf anders even afwachten?
Voor zo ver die er zijn?
Prikdude 22 juli 2020 18:22
Als men alles wat voorzichtiger opgezet had, was het wel goed gekomen. Nu inderdaad afwachten.

Maar men mag inmiddels toch best wel een beetje enthousiast worden? Morgen begint de Ceaușescu Cycling Tour en als die afgelopen is, de sterk bezette Ronde van Burgos. Over anderhalve week eist de Strade Bianche eindelijk haar rechtmatige plek en status op als seizoensopener. Als het virus ergens goed voor is geweest...

Mocht alles doorgaan is wel te vrezen dat begin Tour een klein beetje verzadiging is opgetreden omdat we al weken tegen hetzelfde peleton aankijken. Occitanie, l'Ain, Dauphiné, Tour. 6 weken in een Franse bubbel, waarin alle koersen met gretigheid bekeken worden en verstoppen nauwelijks te doen is.

Voor de koers leuk als de handgranatenwerpers en winkelende olifanten elkaar in de trainingsbubbel en voorbereidingskoersen al zo de loef willen afsteken, dat ze in de slotweek van de Tour er keihard doorheen zakken. Mocht dat gebeuren dan ga ik voor een podium met Mas, Buchmann en Pinot.

Zou die periode van lange stilstand nou relatief het best uitwerken voor de routiniers of jonge honden?
Brieske 22 juli 2020 18:57
Waarom Mas wel geselecteerd maar niet iemand die al podium reed in de andere 2 grote rondes, en een keer 5de, 7de en 8ste werd in die grote rondes?

Hup Lopez!

Groet Boris
Horsie is back 22 juli 2020 19:23
Elke dag grenadine drinken gaat ook tegen staan, zegt Truus de Mier in gesprek met een wandelende, rochelende gele olifant, wiens naam me nu even is ontschoten.

Ineos kan de ketonen drank niet meer betalen en is overgestapt op grenadine. Ineos Grenadiers?
Ridder Kale Knikker 22 juli 2020 19:39
Sub Culture 22 juli 2020 20:07
Ik hoop echt op Pinot.
Zou zeer mooi zijn.

Maar tegen Bernal zal weinig te doen zijn, die was vorig jaar al de beste met een ploeg die zeer matig voor de dag kwam.
Johan 22 juli 2020 20:26
Voorlopig een nek-aan-nek tussen Bernal en geen Tour winking smiley
Tinuz 22 juli 2020 20:27
Er gloort weer hoop aan de horizon, zolang het duurt. Je weet immers niet hoe de renners uit deze absurdistische periode zullen komen.
Horsie is back 22 juli 2020 20:46
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er gloort weer hoop aan de horizon, zolang het
> duurt. Je weet immers niet hoe de renners uit deze
> absurdistische periode zullen komen.

Met de Franse slag zijn er drie smaken: suspicieux, miraculeux ou mutant.
Eqquipo 22 juli 2020 20:51
Waarom staat Porte in deze peiling?
Tinuz 22 juli 2020 21:26
In normale omstandigheden geef ik Kruijswijk geen kans, maar nu schroom ik niet om volrondig Kruijswijk aan te klikken.
Onder het motto: "Het wordt een gekke Tour".
Eqquipo 22 juli 2020 21:43
Van Steven wordt gezegd dat hij in de derde week relatief goed is / iets minder achteruit gaa t.o.v. anderen. Dan heeft hij juist in deze Tour met Roglic en Dumoulin in zijn ploeg geen kans. Want wat hij in de derde week goed zou kunnen maken, verliest hij in week 1, wat zou betekenen dat hij achter die andere 2 staat in de pikorde na de eerste week. (Wat denk ik überhaupt al het geval is). Wil hij daar aan ontkomen zal hij juist in week 1 al sterker dan Tom en Primoz voor de dag moeten komen.

(Jaja, geen computerspel etc.)
merijntje mortirolo 23 juli 2020 01:35
-
Je bedoelt: waarom staat François Bidard níet in deze lijst?
Eindhovuh 23 juli 2020 08:31
Ik vond Bernal niet echt imponeren vorig jaar.
Benieuwd tegen een fitte Roglic, Pogacar, Pinot, Thomas, Froome en Dumoulin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2020 08:32 door Eindhovuh.
Curzio 23 juli 2020 09:15
Dat derde week verhaal is in mijn ogen nogal verouderd. Oke, dat is wel eens voorgekomen in zijn jongere jaren, vooral als hij dan in het begin tijd verloor of niet goed reed. Maar vorig jaar in de Tour bijvoorbeeld was er geen sprake van minder verval bij Kruijswijk dan bij de anderen, en die Tour dat jaar ervoor ook niet duidelijk.
Curzio 23 juli 2020 09:16
Porte gaat een wiel afstaan aan de latere winnaar Grondahl Jansen en deelt zo mee in de eindoverwinning.
Johan 23 juli 2020 09:44
Roglic aardig in opkomst, tweestrijd Bernal-Roglic nu.
Weinig vertrouwen in Thomas/Froome zo te zien. Best opvallend.
Eqquipo 23 juli 2020 10:02
En dat terwijl Alaphilippe de Tour gewoon gaat winnen, maar daar stemt dan weer niemand op, ik ook niet.
Prikdude 23 juli 2020 10:18
Jumbo - Grenadier 28 -27.
Orakel 23 juli 2020 11:18
Thomas 'gewoon' 2e in 2019 met een belabberde voorbereiding. Hij is completer dan Bernal en daarom mijn favoriet. Al hoop ik op Dumoulin.

Er zijn amper out of competition controles uitgevoerd. Wie wordt de mutant van deze Tour? Gezien zijn omkadering is Pogacar een kandidaat (Gianetti).
veluweracer 23 juli 2020 12:28
Jarenlang, zo niet decennia lang, de koers volgen en dan 'pelEton' schrijven. Dat zijn van die dingen die ik dan in zijn geheel niet kan verklaren.
veluweracer 23 juli 2020 13:13
Ik geloof in Roglic. Onze Roglic die van Jumbo-Visma zijt, uw naam.....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2020 13:16 door veluweracer.
Sub Culture 23 juli 2020 18:45
Andere Peter 23 juli 2020 23:31
Ik heb zo'n raar voorgevoel dat er na de stilstand plot iets andere verhoudingen zichtbaar zullen zijn. Dat er sommigen nooit helemaal op niveau terugkeren. En dat anderen er juist baat bij hebben gehad.

Nou ja, achter Bernal, bedoel ik dan.
Johan 24 juli 2020 00:26
Top 10 (na 107 stemmen)

1 Bernal
2 Roglic
3 Pogacar
4 Dumoulin
5 Kruijswijk
6 Thomas
7 Pinot
8 Quintana
9 Froome
10 Mas
Eindhovuh 24 juli 2020 11:25
Dit vrees ik ook. Onderschat nooit het cynisme in de wielersport, corona is een kans.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen