Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta a Burgos (2.Pro), etappe 1

Gepost door Prikdude 
Prikdude 27 juli 2020 11:04
Peiling
Er zijn 71 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
Wie wint dit rondje?






In aanloop naar de Strade deze fijne opwarmer en eerste serieus bezette koers sinds Parijs-Nice. Hopelijk niet gelijk weer een van de laatste. Donderdag en zaterdag zullen op voorhand de beslissende dagen worden met aankomsten bergop. Vooral die van donderdag is lastig met een kilometer of 8 aan 9%. Vorig jaar won de winnaar van de afgelopen twee edities, Ivan Ramiro Sosa, beide aankomsten.

Deelnemers
Movistar neemt het zekere voor het onzekere met deze ronde in eigen land, trok Valverde van de Strade startlijst en zet ook Enric Mas en Marc Soler in. Maar de Unzué mannen zijn zeker niet de enige zwaargewichten. De oude versie van Cian Uijtdebroeks, Remco Evenepoel, begint zijn voorbereiding op de Giro hier met ambitie, terwijl Sam Bennett de sprinter van dienst is voor Deceuninck. Bora komt ook met een aardig blokje middels Majka, Grossschartner en Kämna, evenals Bahrein met Landa, Bilbao en Caruso. Voor UAE starten Fabio Aru en De la Cruz, alsmede 4 Colombianen waaronder Fernando Gaviria.

Mitchelton start met wellicht het sterkste collectief: Simon Yates, Jack Haig, Esteban Chaves, Lucas Hamilton en Mikel Nieve zijn 5 van hun 7 starters. Astana stuurt de nummer 2 van vorig jaar, Óscar Rodríguez. Uitredend winnaar Ivan Ramiro Sosa kan voor zijn derde zege op rij gaan, maar zal intern bij Ineos eerst maar eens beter moeten zijn dan Richard Carapaz. De in de virtuele Tour dominerende NTT-formatie van Bjarne Riis mag hier met Ben O'Connor en Louis Meintjes laten zien dat dat niet enkel aan verkeerde calibraties lag. Voor Jumbo mogen de Tourknechten het hier doen; George Bennett en Sepp Kuss. Hetzelfde geldt voor David Gaudu namens FDJ.

Ritten
28/07 Catedral de Burgos › Mirador del Castillo (157km)
29/07 Castrojeriz › Villadiego (168km)
30/07 Sargentes de la Lora › Picón Blanco (150km)
31/07 Gumiel de Izán › Roa de Duero (163km)
01/08 Covarrubias › Lagunas de Neila (158km)

Laatste 10 winnaars
2019 SOSA Iván Ramiro
2018 SOSA Iván Ramiro
2017 LANDA Mikel
2016 CONTADOR Alberto
2015 TAARAMÄE Rein
2014 QUINTANA Nairo
2013 QUINTANA Nairo
2012 MORENO Daniel
2011 RODRÍGUEZ Joaquim
2010 SÁNCHEZ Samuel

Profiel eerste etappe:


De eerste rit eindigt zoals vaker op het puncheur hellinkje waar recent Nizzolo, Gavazzi en Lobato wonnen, maar 3 jaar geleden ook een Landa. Veel winstkandidaten mogelijk. Zo zijn CCC en Trek twee ploegen die voor het klassement kansloos lijken, maar deze rit dik zullen hebben aangekruist met respectievelijk Bevin en Trentin, en Stuyven, Pedersen en Moschetti.

Laatste 900 meter:


Aankomsttijdstip:
16:34 - 16:56

Het wordt in Nederland uitgezonden door Ziggo en vast ook wel te zien op de gekende livestreams.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/07/2020 11:07 door Prikdude.
Sub Culture 27 juli 2020 11:20
De 'Home of Cycling' zendt dit niet uit?
Eqquipo 27 juli 2020 12:13
YES! Eindelijk weer echte koers met grote namen. Gaat het echt door morgen? Meteen met mooie aankomst, laatste km 5%.
Brieske 27 juli 2020 15:17
Start de taaie indiaan niet?

Groet
Pyama 27 juli 2020 15:23
Een poll met maar 10 kandidaten voor winst? Waar is de rest van het peloton?
Pyama 27 juli 2020 15:23
Je weet dat hij niet meer bij Movistar rijdt?
pl0rk 27 juli 2020 16:09
Eindelijk een koersje dat me leuk lijkt om te kijken. Voor het eerst in een half jaar Eurosport player maar eens aangezwengeld maar blijkbaar wordt dit inderdaad niet uitgezonden door de Home of Cycling.

In plaats daarvan een herhaling van het WK veldrijden met vreselijk commentaar van die Belgische "dame".
Brieske 27 juli 2020 16:37
Ja, je weet dat hij niet is mee genomen in de poll en in het bericht?

Groet
Eddy Veen 27 juli 2020 17:46
Prikdude 27 juli 2020 18:14
Een zacht waaiersirene loeit voor de eerste 2 dagen, met misschien windkracht 5 en open vlakten.

Met Majka, Yates, Evenepoel, Soler, Carapaz en Haig is het een sterkt getint Giro voorbereidingsrondje. De meesten van hen zullen dan nog Polen en de Tirreno doen?
Pyama 27 juli 2020 20:10
Lijkt me logisch als zijn ploeg niet start toch?
Brieske 27 juli 2020 20:43
Prikdude 27 juli 2020 20:51
Je hoeft niet altijd zo streberig te bewijzen dat je voor het slapen gaan -vanaf 8 uur 's ochtends- alle ploegberichten en startlijsten naloopt. Arkea (en Quintana) stonden lang bij (in elk geval) PCS op de startlijst - je weet wel, die best bezochte site voor wielerdata. Misschien zit daar vooral ook je passieve ergenis - vanuit een eigen balang?
Brieske 27 juli 2020 20:55
Yeah nigga! Start jamming and stop bouncing this shit up aaajit. Yakaleyolakeleelo! Je tante!

Groet
Pyama 27 juli 2020 22:10
Haha omdat ik vraag of Brieske weet dat Quintana niet meer bij Movistar rijdt? Dat is een beetje het niveau waarop ik zijn wielerkennis inschat. Leek me een voordehand liggende reden omdat zijn huidige ploeg niet start.

Zoals alle dingen die de massa gebruikt: is ook PCS matig van kwaliteit. Je zou toch moeten weten dat er voor startlijsten betere bronnen zijn. Geen idee wat er wel of niet stond want kijk er nooit ivm de beperkte juistheid. Als Arkea er op stond was dat dus fout; de ploeg heeft nooit deelname gekregen van de organisatie.
Brieske 27 juli 2020 22:57
Brieske himself is gene Mongol jonguh! Alhoewel...

Groet
jonglins 28 juli 2020 00:26
Ik lees hier en daar dat dit als voorbereidingsrondje wordt gezien voor de giro. Kan iemand me ff helpen? De giro start pas over ruim 2 maanden...
Ulrich A. Boschwitz 28 juli 2020 06:42
Quote

Remco Evenepoel aan vooravond van de Ronde van Burgos scherper dan ooit: “Sterk deelnemersveld? Alleen maar in mijn voordeel”



Remco Evenepoel (20) herstart zijn seizoen vanaf morgen in de Ronde van Burgos met dat ultieme doel in oktober, de Ronde van Italië. Daags voor de start stond Evenepoel via Zoom de pers te woord. “Dat het deelnemersveld hier al sterker is dan in de Algarve? Alleen maar in mijn voordeel”.

“Ik heb mijn voedingspatroon verbeterd. Daar heb ik echt veel in bijgeleerd”, sprak Evenepoel trots. De coronaperiode heeft ervoor gezorgd dat de jonge Belg scherper dan ooit staat. “Ik heb nog een jong lichaam en dat kan vaak wat wisselvalliger zijn als het op gewicht aankomt. Ik ben lichter dan ooit nu, dus dat is al een goed teken.”

Het deelnemersveld is in de Ronde van Burgos al wat hoger dan in bijvoorbeeld de Ronde van de Algarve die Evenepoel won. “Ik ben blij dat ik tegen goede renners kan rijden. Dat kan me alleen maar beter maken. Ik leer daar veel van, dus het is een hele goede test voor mij en het zal er alleen maar voor zorgen dat ik beter kan worden. Ik zie het als een voordeel, maar ik kan niet alles winnen, hé. Het deelnemersveld is hier heel sterk met veel van de beste klimmers ter wereld.”

“Ik ben gedurende de lockdown op veel vlakken beter geworden. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Dat kan wel in mijn voordeel spelen. Ik heb geprobeerd om goed voor mezelf te zorgen, en dat is mij wel gelukt denk ik.” Gaat Evenepoel in Burgos staaltjes van z’n kunnen etaleren? “Het is belangrijk voor de ploeg en de sponsors dat we in de picture rijden en zo snel mogelijk weer gaan winnen. Dit doe ik als voorbereiding op de Ronde van Lombardije. Er is een aankomst bergop, dus daar zal ik misschien wel iets proberen. We zullen wel zien.”

Giro
Al snel ging het ook over de Ronde van Italië en de doelen van Evenepoel daar. “Ik ben geen favoriet, misschien een outsider. Ik klim goed en heb een goede tijdrit. Ik kan nu niet zeggen hoe ik zal zijn na twee weken Giro. De tweede tijdrit kijk ik erg naar uit, dat is een lastige. Die is niet te technisch, gewoon rechtdoor dus dat moet me wel liggen. Er zijn ook ritten die niet echt in mijn voordeel zijn en die dan boven de 3.000 meter hoogte gaan, maar daar werk ik nu aan.”

Neigt Evenepoel dan meer naar een aanpak van pakweg Primoz Roglic of Tom Dumoulin? Die pakken vooral veel tijd op hun concurrenten in de ritten tegen de klok. “Met een goeie tijdrit kan je inderdaad een andere strategie hanteren. Als je niet lost in de bergen en je kan sneller dan iedereen gaan in de tijdritten, dan kan je je wel handhaven. Ik weet niet of ik Carapaz bijvoorbeeld bergop zal kunnen volgen, maar dan focus ik me op de tijdritten en dan zien we wel waar ik uitkom. Ik heb nog nooit een grote ronde gereden, dus dat is moeilijk om in te schatten.”

Tussendoor kwam Evenepoel nog even terug op de uitspraak van Vincenzo Nibali. Die tipte onze landgenoot voor de Ronde van Italië: “Hij kan de grote verrassing worden in de Giro.” Evenepoel was gecharmeerd van de woorden van de ‘Haai van Messina’: “Hij zal wel niet liegen als hij zoiets tegen de media zegt. Dat is leuk, het geeft me alleen maar meer motivatie.”

Corona
Over het coronavirus maakt Evenepoel zich weinig zorgen, al ijvert hij voor voorzichtigheid. “Ik volg deregels en draag mijn masker altijd, behalve op de fiets of aan tafel natuurlijk. De teams en de organisatie doen hun best om het virus uit het peloton te houden, daarom hoop ik dat de fans dat kunnen respecteren.” Want dat gebeurt volgens Evenepoel nog niet consequent. “Soms merk je dat ze blijkbaar al vergeten zijn. Ze komen dan veel te dicht om een foto te nemen. Vandaag ben ik nog wat boos geworden op zo iemand. Als mensen willen dat er weer gekoerst wordt, moeten ze de regels volgen.”


[www.hln.be]

Dit jaar heeft de guitige Remco al twee wielerrondes gereden en ze allebei gewonnen. Die 100% score zal hij graag ook na Burgos nog hebben dus zal hij er alles aan doen om te winnen. Ik denk wel dat winnen gaat lukken omdat Remco in het klimmen grote stappen heeft gezet. En dat is nodig want in Burgos van dit jaar zit geen tijdrit. Maar belangrijker dan deze ronde is natuurlijk de Giro later dit jaar waar Remco aan deelneemt. De Giro begint met een tijdrit dus dan pakt Remco al meteen het roze. Tja, en Remco is momenteel toch echt de sterkste renner van de wereld dus in Milaan zal hij het roze nog steeds aanhebben. De hele Giro het roze om je schouders hebben dat is volgens mij nog niet eerder gebeurd.
Bummetje 28 juli 2020 10:08
Jaaaaa! Vandaag weer echte koers!
Ik voel me als een kind die wakker wordt op 5 december.
De zwarte trui 28 juli 2020 10:28
Brieske 28 juli 2020 10:39
Sinterklaas bestaat niet hé, Evenepoel idem.

Groet
Prikdude 28 juli 2020 10:51
Israel Start-Up Nation heeft Itamar Einhorn teruggetrokken omdat ploeggenoot en maatje Omar Goldstein positief heeft getest op Covid-19. Beiden dineerden afgelopen zaterdag nog samen in Girona.

Einhorn was inmiddels al met de ploeg in Burgos, dus dit oogt als een halfbakken maatregel.
Kuiperberg 28 juli 2020 11:46
Hoe is het met die shit corona rond Burgos? Gelet op de stijging van het aantal besmettingen in Spanje en ook België, vrees ik dat veel mooie koersen alsnog worden gecanceld.. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk ga krijgen..Carpe diem.
confused smiley
Super Grover 28 juli 2020 12:25
COVID situatie wereldwijd

Hier kan je goed de trends zelf bekijken. Niet per regio helaas.
Sub Culture 28 juli 2020 13:01
Mja, hier gaat het de hoogte in, maar anderzijds komt dat eigenlijk louter door fucking Antwerpen waar ze met meer besmettingen zitten dan de rest van het land tegader.

Maar euh, enjoy your avondklok Aantwaarp.
Orakel 28 juli 2020 13:02
De finish is zeer lastig. Vorig jaar ging het als volgt: [www.youtube.com]
Wel raar zo'n typische Vuelta etappe zo vroeg in het seizoen.
lodjan 28 juli 2020 15:25
Jetse Bol in de kopgroep met drie Spanjaarden. Om 15.30 uur begint de livestream.
Sub Culture 28 juli 2020 15:31
Ik zit al een halfuur te kijken naar een livestream.
Over welke livestream heb jij het? Youtube?
De zwarte trui 28 juli 2020 15:33
Half jumbo op z'n muil

nr13 Eenkhoorn? Leemreize

En Ineos Henao uit koers



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2020 15:47 door De zwarte trui.
De zwarte trui 28 juli 2020 15:46
De zwarte trui 28 juli 2020 15:49
Trek, deceuninck, movistar. Remco niet mee?
De zwarte trui 28 juli 2020 15:50
De wereldkampioen toont zich
De zwarte trui 28 juli 2020 15:52
Valverde mee. Kopgroep terug gepakt. PelEton bijna terug
Slimmerd 28 juli 2020 15:52
Nog 38km, klein groepje door waaiers ontstaan, peloton op de hielen.
De zwarte trui 28 juli 2020 15:55
Remco is mee (natuurlijk). Vol op kop aan het rammen
Slimmerd 28 juli 2020 15:56
Evenepoel nu solo vanaf 36km
De zwarte trui 28 juli 2020 15:56
En hij is los!
De zwarte trui 28 juli 2020 15:58
Het gaat omhoog en de wereldkampioen toont zich opnieuw, maar nu lost ie
Eddy Veen 28 juli 2020 16:03
Link naar stream?
Slimmerd 28 juli 2020 16:06
Gewoon op Ziggo
Slimmerd 28 juli 2020 16:06
Nog 26km, peloton in vele stukken gebroken.

Evenepoel met 24" op het eerste deel van een renner of 50
MarcoV 28 juli 2020 16:06
Waaiers, koers koers, mooi mooi. En een fenomeen op kop.
En goed tegen aerosolen ook die wind, ik stel voor alleen nog maar waaierkoersen te houden dit jaar.
De zwarte trui 28 juli 2020 16:07
Eddy Veen 28 juli 2020 16:10
Ik heb KPN en zit nu in de auto in Haarlem.
De zwarte trui 28 juli 2020 16:11
Slimmerd 28 juli 2020 16:11
Merckx is ingelopen door het eerste peloton.

Nog 23km te gaan, terwijl 2e peloton ook al dichterbij komt.
Slimmerd 28 juli 2020 16:11
Tsja, ik kan je dan niet aan een stream helpen
Heisenberg 28 juli 2020 16:14
Eddy Veen 28 juli 2020 16:17
Slimmerd 28 juli 2020 16:23
Nog 14km, eerste passage van de finish
Slimmerd 28 juli 2020 16:32
Volgens Spaanse media kan Leemreize nu nog tot 9 tellen met zijn vingers...
De zwarte trui 28 juli 2020 16:35
Ik lees die geruchten elders ook...
Slimmerd 28 juli 2020 16:39
Nog 3km tot de sprint bergop
Slimmerd 28 juli 2020 16:43
1. Grossschartner
2. Almeida 8"
3. Valverde
4. Aranburu
5. Landa 10"
6. Gaudu
7. Aberasturi
8. McCarthy
9. Trentin
10. Evenepoel


Heerlijke move van Grossschartner, aangaan op 700 meter en niemand die meteen mee wilde en het daarna gewoon knap afmaken!



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2020 16:47 door Slimmerd.
Heisenberg 28 juli 2020 16:46
Wat een pech voor Leemreize. Hoop dat de schade op één of andere manier toch nog te repareren is.
MarcoV 28 juli 2020 16:47
Apart beeld, de winnaar meteen met een mondkapje op.
Bora laat (terecht) geen kruimel liggen in dit korte seizoen.
lodjan 28 juli 2020 16:53
Op twitter hadden ze het over de stream op de website van de organisatie.
Meneer 60% 28 juli 2020 17:49
Op twitter meldt onder andere ook Eurosport dat hij een vinger is verloren. Vanuit Jumbo Visma is het nog stil. Zou wel een drama zijn, zeg, in je eerste profkoers. Daar kijk je dan weken naar uit. Verschrikkelijk voor die jongen.
Nelis! 28 juli 2020 18:11
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op twitter meldt onder andere ook Eurosport dat
> hij een vinger is verloren. Vanuit Jumbo Visma is
> het nog stil. Zou wel een drama zijn, zeg, in je
> eerste profkoers. Daar kijk je dan weken naar uit.
> Verschrikkelijk voor die jongen.


Dat soort berichten is nu net niet waar we met z'n allen op aan het wachten waren. Wat een domper zeg. Vreselijk voor die jongen ja.
Tinuz 28 juli 2020 18:15
Ik lees nu dat het om het topje van een vinger zou gaan. Dat klinkt in elk geval hoopvoller voor Leemreize.
Clavan 28 juli 2020 18:20
Gijs is in het ziekenhuis, waar de plastisch chirurg vanavond zijn gehavende vingertop zo goed mogelijk zal herstellen. Naar omstandigheden maakt Gijs het goed. We wensen hem sterkte en een spoedig herstel

— Team Jumbo-Visma cycling (@JumboVismaRoad) July 28, 2020



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/07/2020 18:20 door Clavan.
Nelis! 28 juli 2020 18:27
Dat klinkt iets beter ja, dank voor de update.
Slimmerd 28 juli 2020 18:29
Klinkt heel wat beter inderdaad!
Horsie is back 28 juli 2020 19:25
Alejandro gaat door met wat hij gewend was te doen: top tien plaatsen aan elkaar rijgen. Remco is daar nu ook aan begonnen.
Eddy Veen 28 juli 2020 21:23
Heisenberg 28 juli 2020 22:37
Operatie is geslaagd: [twitter.com]
diravi 28 juli 2020 23:44
Geweldige coureur!
Eqquipo 29 juli 2020 01:08
Tinuz 29 juli 2020 01:44
Gelukkig lijkt het dus nog mee te vallen voor Leemreize.
Eqquipo 29 juli 2020 02:05
Schijfrem gerelateerd?
Tinuz 29 juli 2020 02:07
Zou goed kunnen. Ik heb nog niks over de achtergronden gezien.
De zwarte trui 29 juli 2020 11:03
Ze lagen/hingen in de vangrail. Mogelijk daar een scherpe rand getroffen (of een tandwiel, of in een wiel gekomen, of ..).
Ulrich A. Boschwitz 29 juli 2020 13:25
Ik heb sterk het idee dat in Nederland bij de overweging om beloften prof te laten worden de focus te eenzijdig ligt op de vermogens wat die beloften trappen. Andere competenties zoals bijvoorbeeld stuurvaardigheid blijven onterecht buiten beeld. Misschien moet de KNWU eens in de keuken kijken van een andere wielerbond om te leren hoe dat beter kan. Een goede kandidaat daarvoor is de Belgische om de volgende drie reden:
1. Belgische renners vallen vrijwel nooit
2. Belgische renners vinden in veel grotere getale dan Nederlandse renners hun weg naar de World Tour
3. Belgische renners presteren structureel beter dan hun Nederlandse collega's wat terug te zien is op de UCI-Ranking

Toen het Duitse voetbal in een dip zat gingen ze kijken in de voetbalkeuken van Nederland om nieuwe ideeën op te doen. En dat heeft de Duitsers geen windeieren gelegd want ze werden wereldkampioen in 2014. Ik hoop dat ze bij de KNWU zich ook niet te goed voelen om eens een ander oord op te zoeken. En wie weet heeft Joop dan binnen 10 jaar een opvolger.
Horsie is back 29 juli 2020 14:44
Misschien zou prikker Ulrich A. Boschwitz zich eens wat meer rekenschap kunnen geven van de stuurvaardigheid van die Belgische renners, die in de laatste jaren bij eenzijdige valpartijen betrokken waren en daarna nooit meer opstonden.

Met de groeten van Horsie, Wise as a Serpent.
Slimmerd 29 juli 2020 15:49
Belgische renners vallen vaak zat, helaas meestal dan meteen dood naast de fiets...
Tjappie2 29 juli 2020 17:00
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met de groeten van Horsie, Wise as a Serpent.

Ik had jou eerder "Innocent as a Dove", verwacht. Een mens kan zich vergissen.
Horsie is back 29 juli 2020 18:17
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Met de groeten van Horsie, Wise as a Serpent.
>
> Ik had jou eerder "Innocent as a Dove", verwacht.
> Een mens kan zich vergissen.

Er zat toch wel wat gif in mijn opmerking en een muzikaal dier zoals Horsie blijft zijn muziekbronnen uiteraard trouw. Sterker nog: Youtube speelde net dit nummer.
Sub Culture 29 juli 2020 18:35
Het is op zich een kunst infantiel getroll beantwoorden met nog leeghoofdigere marginaliteit.

Nu goed, de betreffende auteur is niet aan zijn proefstuk toe.

Stuk vuil.
Tjappie2 29 juli 2020 18:58
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> een muzikaal dier zoals Horsie blijft zijn
> muziekbronnen uiteraard trouw. Sterker nog:
> Youtube speelde net dit nummer.

Op die fiets. Ik meende dat je aan het best verkochte boek ter wereld refereerde.
Tjappie2 29 juli 2020 19:02
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Belgische renners vallen vaak zat, helaas meestal
> dan meteen dood naast de fiets...

Iedereen (ik zelf ook) is aan fatsoenlijke koers toe.
Horsie is back 29 juli 2020 19:18
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > een muzikaal dier zoals Horsie blijft zijn
> > muziekbronnen uiteraard trouw. Sterker nog:
> > Youtube speelde net dit nummer.
>
> Op die fiets. Ik meende dat je aan het best
> verkochte boek ter wereld refereerde.

Je zit er niet zo ver naast, beste Tjappie2. Dit nummer van Gerry Rafferty van bijna 40 jaar terug zal zeker geïnspireerd zijn op de Bijbel.
Even naar de tekst gekeken en wel hoor: Leavin' you as wise as a serpent, harmless as a dove.
El Chaba 30 juli 2020 08:19
Nog erger dan de vuilniszakken, zijn de vuilnismannen die weigeren ze op te halen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen