Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

2 extra teams in Milaan San Remo, slechts 6 renners per ploeg

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 29 juli 2020 12:03
Naast de – verplichte – parcourswijziging, voert organisator RCS nog een belangrijke wijziging uit voor de Primavera: teams moeten binnen tien dagen met zes in plaats van zeven renners van start in Milaan. Daardoor komt er ruimte vrij om twee andere ploegen van een wildcard te voorzien.

Hoe en waarom het parcours wordt aangepast, las u gisteren al. Maar het is niet de enige verandering voor Milaan-San Remo. Dinsdagavond maakt de Internationale Wielerunie UCI ook nog bekend dat de deelnemerslijst er dit jaar anders dan gebruikelijk zal uitzien. Het aantal renners per ploeg dat aan de start mag staan, wordt verkleind. Van zeven naar zes, dus.

Zo krijgt RCS de gelegenheid om nog twee extra ProTeams uit te nodigen zonder de totale omvang van het peloton aan te dikken. Volgens La Gazzetta gaan deze extra wildcards naar Bardiani en Androni-Sidermec. Dat betekent dat er straks 162 deelnemers aan de start zullen staan, verdeeld over 27 teams.



Bizar..
Heisenberg 29 juli 2020 13:10
Inderdaad bizar. De timing, maar ook de keuze om twee extra teams naar dezelfde start- en finishplaats te halen. Het streven moet toch zijn om zo min mogelijk mensen bij elkaar te brengen. Ik zou het bijvoorbeeld goed vinden als er limieten worden gesteld aan het aantal mensen dat per ploeg aanwezig mag zijn.

Waarschijnlijk wel goed voor het voortbestaan van Bardiani en Androni-Sidermec dat ze mee mogen doen / in beeld komen.
Clavan 29 juli 2020 21:16
Ik zit nu in Piemonte. Iedereen draagt z’n masker wanneer het druk is en in de openbare gelegenheden. Voor de rest gaat alles z’n gang en hoor ik op dit moment weinig over corona en is iedereen erg losjes. Of alle ‘zwakkeren’ hier zijn al dood en onder de grond en hebben ze het redelijk onder controle of ze kiezen voor de economie. We zullen het wel merken.

Groetjes vanaf een terras met uitzicht op lago met een Lugana Cei Dei Frati 2018
merijntje mortirolo 30 juli 2020 22:57
-
Cà dei.

Lekker spul? Kost hiero rond de 17,50. Ik ken hem niet.

HUP koers!
Clavan 31 juli 2020 12:18
Goed binnen te houden. Lekker fris. Klein prikkeltje.
Wat een afzetters ‘daaro’ hier ongeveer 6€ Op de mercato. Op terras iets meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/07/2020 12:21 door Clavan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen