Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

14th Strade Bianche (1.UWT)

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 31 juli 2020 17:15
14th Strade Bianche (1.UWT)

Start: 13.40 uur
Finish: ongeveer 18.30 uur
Lengte: 184 kilometer
Waarvan onverhard: 63 kilometer
Hoogtemeters: 3073

Profiel:


Quote

Spoorboekje met onverharde stroken
Settore Sterrato 1: Vidritta (2,1 kilometer lang) – na 17,6 km
Settore Sterrato 2: Bagnaia (5,8 kilometer lang) – na 25 km
Settore Sterrato 3: Radi (4,4 kilometer lang) – na 36,9 km
Settore Sterrato 4: La Piana (5,5 kilometer lang) – na 47,6 km
Settore Sterrato 5: Lucignano d’Asso (11,9 kilometer lang) – na 75,8 km
Settore Sterrato 6: Pieve a Santi (8 kilometer lang) – na 88,7 km
Settore Sterrato 7: San Martino in Grania (9,5 kilometer) – na 111,7 km
Settore Sterrato 8: Monte Sante Marie (11,5 kilometer lang) – na 130 km
Settore Sterrato 9: Monteaperti (0,8 kilometer lang) – na 160 km
Settore Sterrato 10: Colle Pinzuto (2,4 kilometer lang) – na 164,6 km
Settore Sterrato 11: Le Tolfe (1,1 kilometer lang) – na 171 km
Totaal: 63 kilometer

Deelnemers:
[www.cyclingfever.com]
Aantal Belgen: 23
Aantal Nederlanders: 8

Erelijst:
2019: Julian Alaphilippe
2018: Tiesj Benoot
2017: Michal Kwiatkowski
2016: Fabian Cancellara
2015: Zdeněk Štybar
2014: Michał Kwiatkowski
2013: Moreno Moser
2012: Fabian Cancellara
2011: Philippe Gilbert
2010: Maxim Iglinsky
2009: Thomas Lovkvist
2008: Fabian Cancellara
2007: Alexandr Kolobnev

De top 10 van editie 2019:

1. Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-QuickStep 4:47:14
2. Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:00:02
3. Wout Van Aert (Bel) Team Jumbo-Visma 0:00:27
4. Zdenek Štybar (Cze) Deceuninck-QuickStep 0:01:00
5. Tiesj Benoot (Bel) Lotto Soudal
6. Greg Van Avermaet (Bel) Ccc Team 0:01:01
7. Alexey Lutsenko (Kaz) Astana Pro Team 0:01:04
8. Simon Clarke (Aus) Ef Education First 0:01:08
9. Toms Skujins (Lat) Trek-Segafredo 0:01:12
10. Tim Wellens (Bel) Lotto Soudal 0:01:21

Favorieten voor winst volgens de immer objectieve Vlaamse pers:
Alaphilippe (Fra), Gregorius (Bel), Naesen (Bel), Teuns (Bel), Gilbert (Bel), Van Aert (Bel), Benoot (Bel) en Van der Poel (Bel/Fra/Ned)

TV:
Sporza: vanaf 15:10 uur de vrouwen en vanaf 16:50 uur de mannen.
Frederik D. 31 juli 2020 17:19
Bedankt voor de introductie.
Slimmerd 31 juli 2020 17:31
16.50 uur, pff weer maar een kilometer of 60 te zien dus...
Clavan 31 juli 2020 18:00
Bij de vrouwen zal Van Vleuten wel winnen. Ik zeg maar niks. Straks wordt ik nog beschuldigd van een Schimmelpenninckje.
Clavan 31 juli 2020 18:01
Ik zet mijn hele spaarpot op Birra uhhhh Bora.
Curzio 31 juli 2020 18:57
Volgens de programmering draaien ze tussen de vrouwenkoers en de mannen nog iets van een natuurdocu ofzo. Dat kan toch niet waar zijn.
Slimmerd 31 juli 2020 19:00
De beelden van de RAI komen pas om 16.50 uur vrij, ook Eurosport begint dan pas
Horsie is back 31 juli 2020 20:40
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de vrouwen zal Van Vleuten wel winnen. Ik zeg
> maar niks. Straks wordt ik nog beschuldigd van een
> Schimmelpenninckje.

De Oeuvreprijs heb jij in mijn optiek al lang gewonnen. grinning smiley
Maar je had toch ook gewoon zoals Festinaboy een polletje kunnen opzetten met de vraag met hoeveel voorsprong la vierge sainte zal finishen op nr. 6, 9 en 12?
Curzio 31 juli 2020 21:18
Oke. Dan is het nog steeds bizar, maar dan van de RAI.
Clavan 31 juli 2020 21:57
Ik heb ooit een poging gedaan om Festinaboy te volgen. Maar zijn francoanglicisme deed mij duizelen. Een beetje zoals een Horse with no name.
Eqquipo 31 juli 2020 22:04
2013 Moreno Moser. Goh die kwam zo prachtig over naar de profs.

Wat een heerlijk vooruitzicht om deze koers morgen te kijken.
Bummetje 31 juli 2020 22:15
Reed hij toen niet met ploegmaat Sagan Siena binnen? En kreeg hij deze (toen nog veel kleinere) koers toen niet kado van Sagan, in de hoop dat hij hem later in het voorjaar tijdens de grotere koersen goed zou bijstaan..?
Horsie is back 31 juli 2020 22:22
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb ooit een poging gedaan om Festinaboy te
> volgen. Maar zijn francoanglicisme deed mij
> duizelen. Een beetje zoals een Horse with no name.

Uitgebracht al in 1971. Get over it!
Clavan 31 juli 2020 22:33
Zonder geschiedenis geen toekomst.
Anony 01 augustus 2020 01:22
Ulrich A. Boschwitz 01 augustus 2020 07:19
Quote

Van der Poel maakt zijn Strade-debuut: "Lastiger dan het er op tv uitziet"

Mathieu van der Poel maakt morgen zijn debuut in de Strade Bianche en hij is meteen een van de favorieten. De kopman van Alpecin-Fenix heeft veel geleerd tijdens zijn verkenning. "Het is een lastige finish. Het zal heel lastig zijn om het daar nog tegen de lichtgewichten af te maken."

Net als de rest van het peloton heeft Mathieu van der Poel een lange pauze achter de rug. "Ik kan me niet herinneren dat ik al ooit zolang niet gekoerst heb", vertelt de Nederlander. "Ik ben niet echt nerveus, maar het maakt het toch net iets spannender. Aan de hand van mijn cijfers denk ik dat mijn vorm wel goed is, maar het is aftasten hoe goed de tegenstand is."

Na een hoogtestage in La Plagne is Van der Poel nu in Italië. Hij ging er samen met zijn ploegmaats het parcours al verkennen. "Het is toch lastiger dan dat het op tv soms lijkt. Dat geeft een vertekend beeld. Ik ben een beetje geschrokken van het aantal hoogtemeters. Het is veel op en af. En ook de gravelstroken zien er op tv toch beter uit. Er zijn toch slechte stroken bij."

Van der Poel probeert ook al een beetje te wennen aan de hitte. "Normaal kan ik daar goed tegen, maar dan heb je wel een iets langere aanpassingsperiode. Ik denk dat het een cruciale factor kan worden. Je rijdt rond in een sauna en dan kan het zomaar plots gedaan zijn."

Iedereen wil zijn seizoen beginnen met een knal. Verwacht Van der Poel een atypische koers? "Ik laat me vertellen dat het hier altijd atypisch is. Er wordt bijna nooit een vroege vlucht gevormd en het is oorlog vanaf de start."

"Veel stroken kunnen cruciaal worden. Voor de gravelstroken zal er gewrongen worden en dan kan het wel snel scheuren. Maar tussenin zijn er ook veel lastige stroken. Het is een hele wedstrijd oppassen."

Durft Van der Poel met iedereen naar de laatste kilometer in Siena? "Het is nog een lastige aankomst. Het wordt heel steil in het centrum. Tegen de echte lichtgewichten wordt het heel moeilijk om het dan nog af te maken. Maar het zal ook lastig zijn om vooraf van die mannen af te raken. Wie er wint? Dat zullen we morgen wel zien."


[sporza.be]
Curzio 01 augustus 2020 08:06
Was gewoon ploegenspel volgens mij, waarbij Moser aanviel en Sagan controleerde. Dat Sagan zonder Moser zelf had kunnen winnen, daar leek het wel op ja.
El Chaba 01 augustus 2020 09:28
Van der Poel wint alleen als hij alleen weg kan komen en zo te lezen begrijpt hij dat zelf ook.
Sub Culture 01 augustus 2020 12:17
Alsof MVDP kansloos is als hij die slotbeklimming aanvat in het gezelschap van bv Alaphilippe?
El Chaba 01 augustus 2020 12:34
Ja.
Heeft hij zelf overigens ook al gezegd, die slotklim is echt te steil voor hem.
Tjappie2 01 augustus 2020 12:36
Wel een klim waar je goed de deur dicht kan gooien.
Anony 01 augustus 2020 12:45
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja.
> Heeft hij zelf overigens ook al gezegd, die
> slotklim is echt te steil voor hem.


Ik herinner mij Greg en Stybar die vakkundig brandhout maakten van Valverde, die toen onverslaanbaar was op de Muur van Hoei.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2020 12:45 door Anony.
Slimmerd 01 augustus 2020 12:45
Op een dergelijke slotklim is VDP tegen een type Alaphilippe altijd kansloos.
Frederik D. 01 augustus 2020 16:26
Van Vleuten wint bij de dames. Enkelen alhier hadden dat reeds voorspeld.

Hoe gaat het bij de mannen?
Frederik D. 01 augustus 2020 16:28
Eddy Veen 01 augustus 2020 17:02
Toch maar een sportvrouw van het jaar kiezen?
Pyama 01 augustus 2020 17:07
José en Renaat. Ik heb ze gemist samen!
Erik S. 01 augustus 2020 17:20
Ala is in ieder geval gelost. Weet niet of VdP er nog wel bij zit.
lodjan 01 augustus 2020 17:27
Die is ook gelost.
predator 01 augustus 2020 17:35
Fuglsang, Formolo, Schachmann, Avermaet, van Aert, Bettiol
predator 01 augustus 2020 18:10
Schachmann en van Aert demarreren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2020 18:11 door predator.
predator 01 augustus 2020 18:14
Teruggehaald nu Bettiol
Anony 01 augustus 2020 18:15
Zeldzame fringale bij Greg. Had het al kilometers door. Spijtig.

Hup Wout.
Eindhovuh 01 augustus 2020 18:18
Wel weer heerlijk om echte koers te zien he!
Frederik D. 01 augustus 2020 18:19
Zeker. Maar ik heb het druk. smiling smiley Toch mooi om weer af en toe een glimp op te vangen van een goede wielrenwedstrijd. smiling smiley
predator 01 augustus 2020 18:42
Van Aert super, knap om te zien na die vreselijke val.
Horsie is back 01 augustus 2020 18:49
"De vogel gaat vliegen", hoorde ik al, de asdeeltjes achter zich latend. Wouter Phoenix van Aert. Sport en emotie onverbrekelijk met elkaar verbonden.
Horsie is back 01 augustus 2020 18:49
"De vogel gaat vliegen", hoorde ik al, de asdeeltjes achter zich latend. Wouter Phoenix van Aert. Sport en emotie onverbrekelijk met elkaar verbonden.
veluweracer 01 augustus 2020 19:00
Toeme toch, je kunt tegenwoordig geen site meer bezoeken of ze moeten wieleruitslagen vermelden. Je hoopt dat dat wielrennen niemand interesseert en dat geen hond er iets over wil lezen en dat ik rustig mijn opgenomen koersje kan kijken zonder de uitslag te vernemen in een van de vele baggerkranten die ons land rijk is.
Anony 01 augustus 2020 19:07
Enorm genoten, en dat had zelfs zonder dit prachtige koersverloop het geval geweest.

Schone, loodzware koers met een heerlijke winnaar. Gefeliciteerd Van Aert!

Hou je aub voldoende koest, corona. Ik wil dit niet nog eens langdurig missen.
Eindhovuh 01 augustus 2020 19:22
Heftige koers in dit weer. Meteen zo’n zware start, benieuwd wat dit zegt voor de komende weken.
Mooie winnaar.
Sub Culture 01 augustus 2020 19:24
Leuk koersweekje.
Curzio 01 augustus 2020 19:33
Mooie finale hoor! Lekker voor Van Aert om zo terug te keren.
Tinuz 01 augustus 2020 19:47
VDP blijkbaar lek op een slecht moment.
valse trage 01 augustus 2020 23:22
Deze wedstrijd moet eigenlijk vanaf minimaal 120 km voor de finish uitgezonden worden, maar aandacht voor de vrouwen moet er vanaf nu blijkbaar steeds definitiever bij horen. Mochten er nog twijfels over bestaan, Van Aert is weer helemaal de oude. Wat een inhoud! Het was wel zeer ernstig stofhappen op deze augustus' strade bianche. Ik blijf het allemaal raar vinden, deze tijden... Zo 'hehe, eindelijk weer gewoon koers' voelde het voor mij niet.
Horsie is back 02 augustus 2020 02:04
Er waren aan de finish 3 vrouwen (niet de 3 zingende Sirenen van Festinaboy) meer te bewonderen dan mannen. Blijkbaar... smiling smiley
Ongeveer de laatste 12 kilometer gezien. Bij de eerste beelden denkend via een tijdmachine in 1925 terecht te zijn gekomen, maar dat viel uiteindelijk mee. De Strade Bianche is/werd een uiterst zware wedstrijd met niet alleen een redelijk aantal hoogtemeters, de hitte, weinig peloton vulling, dus vooral heel veel zelf moeten opknappen. De maart editie zou uiteraard een totaal andere wedstrijd zijn geworden met de aantekening, dat Wout van Aert toen nog niet klaar zou zijn geweest.

Evident is dat het voor de renners een Long Hot Summer met aansluitend een Indian Summer gaat worden.
De prikkers moeten evident nog wel wat worden opgewarmd, maar dat zal voor een deel ook voor de renners gelden.
Meneer 60% 02 augustus 2020 10:07
Laten we na gisteren maar eens helemaal stoppen met het achterhaalde idee dat wielerwedstrijden zwaarder en leuker zijn als ze 220+ kilometer zijn. Deze afstand is prima, ook voor een klassieker.
Brieske 02 augustus 2020 10:38
Mwah, Gogl en Bookwalter in de top 10. Stonden ze daar ook nog als het 30km meer was?

Groet
Meneer 60% 02 augustus 2020 12:41
Weet ik niet. Maar maakt dat wat uit?
Horsie is back 02 augustus 2020 14:59
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laten we na gisteren maar eens helemaal stoppen
> met het achterhaalde idee dat wielerwedstrijden
> zwaarder en leuker zijn als ze 220+ kilometer
> zijn. Deze afstand is prima, ook voor een
> klassieker.

Zoals bijvoorbeeld Arnaud Tournant in La Paz 2001 ruim een kwartier nauwelijks aanspreekbaar of ons eigen Jeffrey Hoogland in 2018 ruim een kwartier niet in staat op te staan voor een oude vrouw in de bus. Slechts allemaal na een kilometer met staande start binnen de minuut.
Prikdude 02 augustus 2020 17:40
Vrijwel in elke editie van Parijs-Roubaix staan wel een paar relatieve pannenkoeken in de top 10, dat heeft weinig met de afstand te maken maar meer met het (zelfde) karakter van de koers en vaak toch iets mindere deelnemerslijsten in de breedte. Gister speelde de hitte ook een grote rol.

Eens dat niet elke klassieker 250 kilometer hoeft te zijn. Alle monumenten (en meeste WK's) volgen een vast recept waarin de eerste 100 kilometer hindernisloos zijn. Die wegen uiteindelijk wel door in de finale. In de Strade hoeft dat niet omdat ze na een dikke 15 kilometer al op de grindwegen zitten. En wat we dus inderdaad direct zouden moeten kunnen zien. Het mooie eerste shot gister was typerend: een renner of 30 als kop van de koers, doch met het aangezicht van het laatste busje sprinters vol opgeblazen, knalrode toeten, die net binnen de tijdslimiet de streep over schrijden na een moordende bergetappe in een grote ronde. Kan zo'n Bas Tietema zich niet eens nuttig maken door via z'n filmpjes de organisatie wat wijzer te maken?

Overigens was de ganse registratie (weer) een drama. Nietszeggende herhalingen, herhalingen van nietszeggende herhalingen, helikoptershots van kansloze achterliggers (en geen relevante directe achtervolgers), geen informatie over lekke banden of andersoortige pech, uit de kopgroep lossende renners volledig missen, onbetrouwbare GPS, foutieve namen (Clarke -> Bettiol, Bettiol -> Clarke) doorgeven terwijl de rugnummers duidelijk in beeld zijn, etcetefuckingra. Jammerlijke smet op een heerlijke koersmiddag. Huur de Belgen even voor een dagje in, die weten wel er wel raad mee.
Aerts 03 augustus 2020 09:53
Ik had het liefst 300 km lang naar deze koers willen kijken.
Als de mur van huy 10 x wordt beklommen in de 1e 60 km van de de Waalse pijl en dan niet in de slotkilometer dan krijg je ook een leukere koers. Dan kan je de wedstrijd ook inkorten tot 120 km.
Afstand is dus vooral afhankelijk van parcours.
Meneer 60% 03 augustus 2020 11:30
Elke klassieker moet zijn eigen identiteit houden. Voor Milan San Remo zit dat vooral in de bijna 300 kilometer. Dat moet zo blijven. Maar voor bijvoorbeeld AGR zit dat niet in de afstand. Ik denk dat die koers net zo leuk is als hij 160 kilometer is. Misschien wel leuker.

Als je in deze Strade Bianche met dit veld top 10 rijdt, dan kun je gewoon wat. Of misschien had je gewoon een heel goede dag. Misschien hadden er andere namen in de top-10 gestaan als de wedstrijd 230 kilometer was geweest, maar dat zijn niet per definitie betere namen.

P.S: Als ik een nieuwe eendagskoers zou mogen bedenken, dan zou ik op zoek naar een parcours van ongeveer 150 kilometer. In de eerste helft twee flinke cols en de tweede helft vlak, met wat kassei- of gravelstroken. Dan ontmoeten allerlei type renners elkaar. De klimmers moeten aanvallen of in ieder geval tempo hoog houden in de beginfase om de klassiekermannen af te schudden. De lichte klimmannen hebben het lastig op de kasseien, vanuit de achtergrond komt een groep met wat zwaardere jongens terug. Aan het eind wint Alaphilippe of een dan 45-jarige Valverde.
Horsie is back 03 augustus 2020 21:50
Dat Annemiek van Vleuten op dit terrein haar mannetje staat wisten we. Afgelopen zaterdag hield ze haar kruit heel lang droog, zo lang, dat Horsie toch maar eerst moest gaan trainen. Het zou wel reg komme en anders maar niet.

Mannen en Vrouwen gecombineerd reed ze op Strava de laatste 25 km op plaats drie, na Wout van Aert en Brent Bookwalter.
Reken je de niet-Strava renners erbij kom je denk ik op ongeveer 7, dus een top-10 voor Annemiek van Vleuten.

Bron: CW.
Andere Peter 04 augustus 2020 09:21
Indrukwekkend.

Hoe lang was de vrouwenkoers?
Horsie is back 04 augustus 2020 13:21
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Indrukwekkend.
>
> Hoe lang was de vrouwenkoers?

136 km, dus een kwart minder dan 194 km.

Annemiek van Vleuten is als het puur op het atletische karakter van het wielrennen aankomt (zonder directe aerodynamische aspecten) wellicht de beste wielrenster aller tijden. Chloe Dygert is dan natuurlijk het voorbeeld van aerodynamisch top-of-the-bill.
Andere Peter 04 augustus 2020 19:28
Vanwege dat haarknotje? ;-)
Horsie is back 04 augustus 2020 20:40
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanwege dat haarknotje? ;-)

Als dit geen verwijzing is naar Laurent Fignon?
Dat haarknotje gaat op de baan in elk geval wel schuil onder de aerohelm.
Het wachten is op WUR pogingen van beiden of één van hen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen